اخبار روز

انگلیس از افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی خودداری کرد

انگلیس از افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی خودداری کرد

انگلیس از افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی خودداری کرد

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از گاردین، دولت انگلیس از افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی خودداری کرد.

بنا به نوشته گاردین «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس روز پنج شنبه با حضور در مجلس عوام این کشور از تحریم‌های جدید این کشور علیه ۱۳ فرد و نهاد ایرانی رونمایی کرد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که این کشور به دنبال تشدید تنش با ایران نیست. بلکه هدف آن جلوگیری از اقدامات خصمانه ایران در خاک انگلیس است.

وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که از ابتدای سال ۲۰۲۲، لندن به بیش از ۱۵ تهدید جدی برای کشتن یا ربودن افراد انگلیسی از سوی ایران پاسخ داده است!

روزنامه گاردین مدعی می‌شود که امتناع دولت لندن از گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی به احتمال زیاد منجر به انتقاد شدید سیاسی در داخل این کشور خواهد شد. بنا به نوشته این رسانه انگلیسی، حزب کارگر پیشتر خواستار اعلام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی بر اساس قانون تروریسم ۲۰۰۰ شده بود.

در ماه آوریل ۱۲۵ نماینده پارلمان انگلیس از جمله بیش از ۹۰ محافظه‌کار، خواهان ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کشور تحت عنوان یک سازمان تروریستی شدند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا