اخبار روز

۴۰ میلیون اصله نهال طی چهارسال در مازندران تولید می شود

۴۰ میلیون اصله نهال طی چهارسال در مازندران تولید می شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۴۰ میلیون اصله نهال طی چهارسال در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار خالق، سید علی علوی ظهر دوشنبه در جلسه برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت ادامه داد: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته کلید خورد و هرسال قرار است ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود و بعد از ۴ سال به یک میلیارد برسد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با اشاره به اینکه ما جزو ۱۰ کشور اول تولیدکننده کربن در جهان و از نظر ترسیب کربن نیز در رتبه ۴۲ جهان قرار داریم، گفت: باید این اختلاف میان تولید و ترسیب کربن را جبران کنیم که این کار باید با کاشت نهال کم شود، کاشت درخت بهترین راه برای ترسیب کربن است و کشور ما به واسطه تغییر اقلیم و ترسیب کربن ناگزیر است که این مسیر را طی کند.

علوی درباره نقش درختان در ذخیره آب گفت: در جنگل‌های هیرکانی هر هکتار جنگل به طور متوسط ۱۵۰۰ مترمکعب و در جنگل‌های زاگرس ۱۰۰۰ مترمکعب آب را در خود ذخیره می‌کند. ما در کشور ۲.۴ میلیون هکتار جنگل هیرکانی و ۶ میلیون هکتار نیز جنگل‌های زاگرس داریم که برای مثال در هیرکانی این رقم معادل ۳.۶ میلیارد مترمکعب آب را در خود ذخیره می‌کند که برابر با یکی از بزرگترین سدهای کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری با اشاره به اینکه هر توسعه‌ای در بستر منابع طبیعی انجام می‌شود و امنیت زیستی، حلقه اتصال امنیت غذایی و امنیت ملی است، افزود: از ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار در ید مدیریت سازمان منابع طبیعی است و ما باید به بهترین نحو ممکن وظیفه حاکمیتی خود را در خصوص ارتقای وضعیت زیستی کشور انجام دهیم که کاشت یک میلیارد درخت بخشی از این وظیفه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی ساری دارای ۷ نهالستان با سطح ۱۶۴ هکتار است، افزود: برای اداره کل ما تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در چهار سال برنامه ریزی شده است که تلاش می‌شود بیشتر از این تعداد بتوانیم تولید کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا