اخبار روز

گردشگری از محورهای توسعه اقتصادی کردستان است

گردشگری از محورهای توسعه اقتصادی کردستان است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

گردشگری از محورهای توسعه اقتصادی کردستان است

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه ایام تعطیلات تابستان اظهار کرد: گردشگری، صنعتی زودبازده با بهره‌وری بالاست که نیازمند توجهات جدی است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به ارتقای آمار ورود گردشگران خارجی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در سال‌جاری افزود: تردد و اقامت گردشگران در استان موجب رونق صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می‌شود.

وی در ادامه سخنانش بر لزوم آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تأکید کرد و گفت: مدیریت عالی استان قدردان خدمات خالصانه تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان کردستان در ایام تعطیلات نوروز و عید فطر به گردشگران داخلی و خارجی در استان است.

حبیبی یادآور شد: امید است با تداوم مدیریت شایسته اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان برداریم.

رزرو ٧٠ درصدی مراکز اقامتی کردستان در خرداد ماه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در این جلسه از رزرو ٧٠ درصدی مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در خردادماه خبر داد.

منصور خالقزاد اظهار داشت: این مراکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و … دارای مجوز هستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: هم‌اکنون ظرفیت واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران (پالنگان) تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به‌عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند و مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

خالقزاد در ادامه از رشد ٤٢ درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی ٢٥ اسفند١٤٠١ تا ١٣ فرودین‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این بازه زمانی نیز بیش از ٤١٣ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی، بیش از دو میلیون و ٣٨هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و… بازدید کردند.

وی خواستار برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران و گردشگران در استان شد و گفت: انتظار می‌رود در خرداد ماه مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالن‌های ورزشی، مهمان‌سراهای ادارات، مدارس، خوابگاه‌های آموزش و پرورش و … تجهیز شود.

خالقزاد بیان کرد: بازدیدهای نظارتی ویژه توسط کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تأسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی و میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا