اخبار روز

استان مرکزی یک استان پیشگام در محرومیت زدایی است

استان مرکزی یک استان پیشگام در محرومیت زدایی است

استان مرکزی یک استان پیشگام در محرومیت زدایی است

به گزارش خبرنگار خالق، سید پرویز فتاح چهارشنبه شب در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه به استان مرکزی در استانداری این استان در اراک اظهار داشت: استان مرکزی یک استان پیشگام در محرومیت زدایی است و در حوزه محرومیت زدایی در این استان کارهای زیادی انجام شده است و پیشنهادات استان مرکزی برای سرمایه‌گذاری این بنیاد ارائه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: پس از پیشنهادات، بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و هر جا امکان ورود باشد، تخصصی کار صورت می‌گیرد و قصد این است توسعه در استان مرکزی بیشتر شود.

وی با اشاره به کارخانه قند شازند گفت: بنیاد مستضعفان سهم خود را از کارخانه قند شازند برای مردم این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند و تعطیلی کارخانه قند شازند یک مسئله قدیمی و مهم است که در سال ۸۹ انجام شده و در آن زمان هیچ‌یک از این مدیران نبودند و این اتفاق رخ داده است و امروز در جریان سفر به شهرستان شازند، از مالکیت خود گذشتیم تا تصمیم‌گیری شود و منفعت آن به مردم شازند برسد.

فتاح افزود: این کارخانه ۲۰ هکتاری در وسط شهر است و اجازه کار صنعتی به آن داده نمی‌شود و موافقت شد زمین آن در مسیر کمیسیون ماده پنج در استان مرکزی تعیین تکلیف شود و در اختیار شورای شهر و شهرداری این شهر قرار گیرد و سهم بنیاد مستضعفان به نفع مردم این منطقه برای ساخت مسکن سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: اگر از این به بعد، تأخیری صورت گیرد در حیطه استان مرکزی است، زیرا آمادگی بنیاد مستضعفان به صورت رسمی امروز (چهارشنبه) اعلام شد و امید است هرچه زودتر این مهم صورت گیرد و گره ۲۰ ساله هرچه سریع‌تر در دولت مردمی بازگشایی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی در استان مرکزی مهمترین کار اداره شهر صنعتی کاوه است که همه مسئولیت‌های آن با این بنیاد مستضعفان است، گفت: یک ماه گذشته سردخانه ۲۰ هزار تنی در شهر صنعتی کاوه افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت که کار بزرگی انجام شده و همه مسائل آن توسط بنیاد مدیریت می‌شود و تأثیر آن در در ایران، ساوه و استان مرکزی مشهود است.

وی افزود: همچنین امروز در سفر به شهرستان شازند، شعبه‌ای از شرکت بهنوش افتتاح شد، ظرفیت این واحد پایین است و مقرر شد توسعه یابد و سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد و این امر و در اشتغال، تولید و مسائل اقتصادی منطقه اثرگذار است.

فتاح ادامه داد: شرکت دانه‌چین اراک که تولید خوراک و دام است نیز مورد بازدید قرار گرفت، این واحد بسیار مهم و یکی از حیاتی‌ترین کارها در امر تولید است و تصمیم گرفته شد سرمایه‌گذاری برای این واحد انجام شود و توسعه یابد تا ظرفیت آن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: شرکت زرین خوشه نیز امشب بازدید می‌شود، این واحد دچار مشکلاتی شده و مسائلی پیدا کرده و بنیاد مستضعفان قصد دارد حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریال در این شرکت سرمایه‌گذاری کند و ظرفیت این شرکت را ۲ برابر افزایش دهد و از استان مرکزی چیزی نمی‌خواهیم اما سود آن به استان می‌رسد و به ظرفیت اراک اضافه می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: در شازند امروز جلسه‌ای در فرمانداری تشکیل شد که در آن ۲۰۰ میلیارد ریال برای محرومت زدایی، ۵۰ میلیارد ریال به کمیته امداد و بهزیستی و ۲۰۰ میلیارد ریال وام از بانک سینا برای این شهر اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه میلاجرد سه سال قبل به عنوان منطقه هدف توسط استان معرفی شد و امسال در بازدید انجام شده و کل کمیجان هدف شد، گفت: امروز ۵۵۰ میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافت و ۵۰ میلیارد ریال برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان وام در نظر گرفته شد.

فتاح افزود: در خنداب سفر عبوری انجام شد اما ۲۰۰ میلیارد ریال برای محرومیت زدایی، ۵۰ میلیارد ریال برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: مجموع کمک‌های بنیاد در سال جاری و سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال در امر محرومیت‌زدایی این استان است که ادامه‌دار است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا