سلامت

آیا ارتباطی بین پرش چشم و سردرد وجود دارد؟

آیا ارتباطی بین پرش چشم و سردرد وجود دارد؟

برخی افراد پیشنهاد می کنند که ممکن است ارتباطی بین پرش چشم و سردرد باشد. خیلی چیزها می توانند باعث انقباض چشم و سردرد شوند و همه آنها جدی نیستند. اما گاهی اوقات دلیلی برای نگرانی وجود دارد.

انقباض چشم زمانی است که چشم شخص به طور غیرارادی حرکت می کند. اسپاسم عضلانی اطراف چشم معمولاً باعث انقباض چشم می شود و اغلب همزمان با سردرد رخ می دهد. اسپاسم عضلانی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. آنها معمولاً بی ضرر هستند، اما می توانند آزاردهنده باشند.

این مقاله به ارتباط بین انقباض چشم و سردرد، سایر علل پرش چشم، و زمان مراجعه به پزشک می پردازد.

<. div class="css-0" readability="27.398091934085">

گاهی اوقات، لرزش چشم همزمان با سردرد ممکن است رخ دهد. انقباض چشم ممکن است باعث سردرد شود، همانطور که سردرد ممکن است باعث انقباض چشم شود.

میگرن

میگرن یک بیماری عصبی است که می‌تواند باعث سردرد شدید در کنار سایر علائم شود. طبق گفته بنیاد آمریکایی میگرن، میگرن وضعیتی است که 39 میلیون نفر در ایالات متحده.

علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اختلالات بینایی
  • حساسیت به نور و صدا
  • تهوع یا استفراغ

علائم مربوط به چشم ممکن است همیشه رخ ندهد، اما طبق مطالعه کوچک 2012، اسپاسم های صورت شناخته شده به عنوان اسپاسم همی صورت (HFS) می توانند از عوارض احتمالی میگرن باشند.

سردردهای خوشه ای

سردردهای خوشه ای نوعی هستند. سردردی که تحقیق 2008 مرتبط با تکان چشم.

سردردهای خوشه ای نام خود را از این واقعیت گرفته اند که معمولاً به صورت خوشه ای رخ می دهند. علاوه بر درد شدید، افراد ممکن است علائم مربوط به سیستم عصبی خودمختار با سردردهای خوشه ای.

افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای ممکن است علائمی از جمله:

  • آبریزش بینی
  • افتادگی پلک
  • ورم اطراف چشم را تجربه کنند.

ممکن است سردرد شخص به انقباض چشم آنها ارتباطی ندارند، اما هر دو به دلیل یک محرک رخ می دهند. سردرد همیشه باعث انقباض چشم نمی شود، و نه برعکس، اما ممکن است هر دو همزمان به عنوان پاسخی به یک محرک مشترک رخ دهند.

برخی از محرک‌های انقباض چشم و سردرد عبارتند از:

خستگی

اغلب، زمانی که فرد بیش از حد خسته است (یا خسته است)، ممکن است متوجه شود انقباضات چشمی یا سردرد یا ترکیبی از این دو را تجربه می‌کنند.

استرس یا اضطراب

استرس، اضطراب و افسردگی نیز می‌تواند باعث سردرد و پرش چشم شود. اگر فردی هر یک از این علائم را تجربه کند، ممکن است بخواهد برای کاهش تأثیر استرس بر سلامتی خود اقداماتی را برای کاهش سطح استرس خود انجام دهد.

کافئین

مصرف بیش از حد مقادیر زیاد از کافئین کافئین همچنین ممکن است باعث سردرد و انقباض چشم شود. طبق گفته سازمان غذا و دارو (FDA)، نوشیدن بیش از حد کافئین (حدود 4- 5 فنجان قهوه در روز) می تواند باعث سردرد و عصبانیت شود.

FDA همچنین بیان می‌کند که کاهش سریع کافئین می‌تواند باعث علائم ترک شود. اگر فردی بخواهد به دلیل علائم ناخواسته مصرف کافئین را کاهش دهد، باید آن را با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارد تا از علائم جدید جلوگیری کند.

انقباضات چشم معمولاً موقتی هستند مگر اینکه یک بیماری زمینه‌ای باعث آن شود. لرزش چشم می تواند مختصر باشد و چند ثانیه طول بکشد. یا ممکن است چند بار در دقیقه یا حتی به ندرت به عنوان یک بار اتفاق بیفتد.

انقباض چشم نیز ممکن است نشانه دیگری باشد شرایط.

  • HFS
  • بلفارواسپاسم ضروری خوش خیم
  • سندرم Meige
  • نیستاگموس

اسپاسم همی صورت (HFS)

HFS یک بیماری عصبی عضلانی است که در آن یک طرف صورت فرد ممکن است دچار اسپاسم، انقباض یا حرکت دیگری شود. معمولاً از اطراف چشم شروع می شود، اما می تواند به عضلات ناحیه پایینی صورت گسترش یابد.

ممکن است ارتباطی بین HFS و میگرن وجود داشته باشد، اما در موارد دیگر HFS به این دلیل است که آسیب به عصب صورت یا عروق خونی که به اعصاب فشار وارد می کند.

بلفارواسپاسم ضروری خوش خیم (BEB)

BEB یک بیماری عصبی نادر است که در آن عضلات اطراف چشم به طور غیرارادی منقبض و اسپاسم می شوند.

بر اساس موسسه ملی چشممنبع>، BEB زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از مغز که مسئول کنترل ماهیچه‌های پلک است شروع به عملکرد نادرست می‌کند.

سندرم Meige

سندرم Meige وضعیتی است که در آن تمام عضلات صورت، از جمله زبان و فک، اسپاسم.

Meige نوعی بیماری عصبی است که به نام دیستونی شناخته می‌شود و با اسپاسم غیرارادی عضلات مشخص می‌شود.

نیستاگموس

زمانی که چشم‌های فرد به سرعت و غیرقابل کنترل حرکت می‌کند، متخصصان به این نیستاگموس می گویند. این می تواند باعث شود که فرد احساس کند که چشمانش در حال تکان خوردن است، در حالی که در واقع حرکت خود چشم است که باعث ایجاد این حس می شود.

بر خلاف انقباض چشم، که اغلب در یک چشم رخ می دهد، نیستاگموس معمولا در هر دو چشم رخ می دهد.

دلایل کمتر شایع

خشکی چشم نیز ممکن است باعث شود تکان دادن چشم درمان خشکی چشم با قطره های چشمی یا داروهای روان کننده مشابه ممکن است باعث توقف انقباض شود.

به ندرت، پرش چشم ممکن است به دلیل یک بیماری زمینه ای مغز یا سیستم عصبی باشد، مانند:

  • سندرم تورت
  • بیماری پارکینسون
  • فلج بل
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • انقباض صورت اسپاستیک-پارتیک
  • اگر فردی متوجه شد که انقباض چشم او در کنار هر حرکت غیرارادی دیگر در سایر قسمت های بدن ظاهر می شود، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کند تا هر یک از موارد فوق را رد کند.

    انقباض چشم معمولاً بدون درمان برطرف می‌شود.

    اگر فردی دچار انقباض چشم همراه با سردرد مداوم شود بیش از چند هفته ، آنها باید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود قرار ملاقات بگذارند. به این ترتیب آنها می توانند هر چیزی جدی را رد کنند.

    افراد همچنین باید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرند در صورتی که:

    • انقباض در جای دیگری از بدن یا صورت نیز وجود دارد
    • چشم به طور کامل بسته می شود. انقباضات
    • از چشم ترشحاتی وجود دارد
    • چشم متورم، قرمز یا ملتهب است
    • پلک افتاده است

    متخصصین مراقبت های بهداشتی ممکن است سؤالات مختلفی از جمله سؤالات مربوط به سبک زندگی، شروع علائم و اگر به نظر می رسد چیزی باعث ایجاد علائم می شود بپرسند.

    پزشکان ممکن است بخواهند گزینه هایی مانند بوتاکس برای تکان دادن چشم. در صورت تجربه میگرن، پزشک ممکن است بوتاکس را پیشنهاد کند. اگر یک بیماری زمینه‌ای باعث انقباض چشم شود، درمان آن وضعیت ممکن است باعث توقف پرش شود.

    چشم. پرش ممکن است همزمان با سردرد رخ دهد. سردرد ممکن است باعث انقباض چشم شود و انقباض چشم ممکن است باعث سردرد شود، اما گاهی ممکن است این دو کاملاً به هم مرتبط نباشند.

    همچنین ممکن است محرک‌هایی که باعث تجربه سردرد در فرد می‌شوند، ممکن است باعث شود که او دچار لرزش چشم شود.

    متخصصین مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند در صورت تداوم انقباض چشم، هر چیزی جدی را تشخیص دهند و می‌توانند بیماری‌های زمینه‌ای را رد کنند.

    اگر فردی دچار انقباض چشم شد، مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید. سردرد بیش از یک هفته یا اگر علائم دیگری داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا