من یک ماشین برقی 1500 پوندی خریدم: آیا اشتباه بود؟
مت واتسون یک نیسان لیف قدیمی را از طریق Carwow به قیمت 1500 پوند خریداری کرده است، اما آیا خوب است یا بهتر است به جای آن چنین پولی را برای یک ماشین بنزینی خرج کنید؟
خودروهای برقی در دهه گذشته راه طولانی را پیمودهاند، با پیشرفتهایی در فناوری باتری به این معنی که اکثر خودروهای برقی اکنون میتوانند به راحتی بیش از 200 مایل را با یک بار شارژ مدیریت کنند. مشکل اینجاست که خودروهای برقی جدید بسیار گران هستند. نیسان لیف یکی از ارزانترین نمونههایی است که میتوانید بخرید، با این حال هنوز قیمت درخواستی آن 28500 پوند است.
اما اگر فقط کسری از این هزینه را برای خرج کردن داشته باشید و بخواهید طعم زندگی EV را بچشید، چه؟ خوب مت واتسون خودمان ممکن است همان چیزی را داشته باشد که شما به دنبالش هستید. او یک Leaf نسل اول 2013 را فقط به قیمت 1500 پوند خریده است، اما امروز چگونه میماند؟
برای اینکه بفهمد، او تا زمانی که باتری تمام شود رانندگی میکند تا ببیند با شارژ کردن چقدر میتواند پیش برود، ببیند چه مقدار از باتری در دهه گذشته از بین رفته است، و همچنین خرید جدیدش را معمولی کند. آزمایش گسترده جاده Carwow.
تست برد نیسان لیف 1500 پوندی: تا کجا پیش خواهد رفت؟
و شروع خوبی نداشت. لیف پس از شارژ کامل خودرو در طول شب، برد تنها 59 مایل را نشان می داد. از جدید، قرار بود 124 مایل برد داشته باشد.
برای بدتر شدن اوضاع، به نظر میرسد که Leaf نمیتواند تصمیم خود را در مورد میزان برد واقعی خود بگیرد. پس از تنها 300 متر رانندگی، 6 مایل را از دست داد و گفت که فقط در 53 مایل آب آن تمام خواهد شد.
مقصد یک مرکز آزمایش باتری در حدود 40 مایلی دورتر بود تا ببینیم چقدر عمر در بسته لیف باقی مانده است. روشی که همه چیز پیش می رفت اگرچه رسیدن به آنجا بعید به نظر می رسید.
فقط بیش از 10 مایل در اخبار بسیار تاریک بود، با رایانه ماشین فقط 32 مایل برد باقی مانده و 30 مایل تا رسیدن به مقصد را نشان می داد. با این حال، مت در شرف اقبال خوبی در قالب رانندگی در شهر بود.
ممکن است بسیار کسل کننده به نظر برسد، اما آن چند مایل رانندگی آهسته، همراه با این واقعیت که در سراشیبی بود، بنابراین او می تواند از ترمز احیا کننده استفاده کند، به این معنی است که برد لیف به 40 مایل برگشت. نتیجه!
متاسفانه بهزودی جادههایی با سرعت 60 مایل در ساعت دنبال شد و این به نیسان قدیمی کمک زیادی نکرد. در مسافت 24 مایلی، ما فقط به 18 مایل برد کاهش یافته ایم، به این معنی که خودرو در واقع به نوعی 41 مایل را از دست داده است.
در 13 مایل مانده به پایان، همه چیز شروع به بالا رفتن کرد، زیرا برد لیف بسیار کندتر کاهش می یافت. با دو مایل باقی مانده، نشان می دهد که 13 مایل باقی مانده است، و Mat در واقع با 12 مایل آب میوه به محل آزمایش رسید.
اما این یک تست برد Carwow است، بنابراین بعداً به سلامت باتری باز خواهیم گشت. آنچه ما واقعاً می خواهیم بدانیم این است که وقتی می میرد چه اتفاقی می افتد. به جلو رفتیم.
با پنج مایل برد باقیمانده، دوباره به عمل ملحق میشویم. ناوبری نشسته خودرو به مت می گوید که خود را کنار بکشد، نشانگر باتری چشمک می زند و تمام آن تپه هایی که توانستیم در راه به سمت تاسیسات فرود بیایم، اکنون باید دوباره بالا بریم.
همانطور که Mat با رایانه سفر به 60 مایل می رسد، نماد لاک پشت مخوف روی داشبورد قرار می گیرد و قدرت به طور جدی محدود می شود، سپس با 60.9 مایل پوشش داده شده، همه چیز تمام می شود. برگ به آرامی متوقف شد و اکنون تنها کاری که باید انجام داد این است که منتظر بمانیم تا RAC به کمک بیاید.
در واقع، ماشین در یک نقطه ایدهآل برای کامیونی که میتواند جلوتر کشیده و وصل شود، خراب شد. همچنین همچنان در حالت خنثی قرار میگیرد و ترمز دستی باز میشود تا بتوان آن را مانور داد، کاری که در تجربه ما همه خودروهای الکتریکی انجام نمیدهند.
بنابراین با وجود همه ابهامات، نیسان لیف 1500 پوندی ما در واقع از ابتدای آزمایش تا چند مایل از برد پیشبینیشده خود فراتر رفت، اما چه اتفاقی برای 64 مایل برد دیگر آن افتاد که در زمان جدید بود؟
1500 پوند سلامت باتری نیسان لیف
طول عمر باتری خودروهای برقی زمانی که این لیف جدید بود موضوع داغی بود و تا حدودی امروز هم همینطور است. ببینید، باتریها با گذشت زمان تحلیل میروند و با گذشت سالها و مایلها مقداری از ظرفیت اولیه را از دست خواهید داد، پس بسته ما چگونه به نظر میرسد؟
هنگامی که باتری جدید بود، ظرفیت قابل استفاده 22 کیلووات ساعت داشت و طبق آزمایشهای رسمی، میتوانست تا 124 مایل برد داشته باشد. با استفاده از یک برنامه هوشمندانه و یک دانگل برای درگاه OBD خودرو، در واقع میتوانیم ببینیم که باتری خودروی ما 70 درصد از ظرفیت اولیهاش باقی مانده است.
این بدان معناست که 15.4 کیلووات ساعت ظرفیت قابل استفاده باقی مانده است که در تئوری باید حدود 87 مایل برد داشته باشد. قبلاً نشان دادهایم که اینطور نیست، اما اگر صرفاً در شهر رانندگی میکنید، احتمالاً به این رقم بسیار نزدیکتر میشود.
حکم 1500 پوندی نیسان لیف: آیا باید یکی بخرید؟
این سوال میلیون دلاری یا حداقل سوال 1500 پوندی است. در واقع، این امر به شدت به آنچه به ماشین خود نیاز دارید بستگی دارد.
اگر باید به طور منظم سفرهای طولانی در بزرگراه انجام دهید، یک لیف ارزان برای شما مناسب نیست، با این حال موقعیتهای زیادی وجود دارد که سوار کردن خودرویی مانند این میتواند کاملاً منطقی باشد.
فرض کنید به دنبال ماشین دوم برای گشت و گذار در شهر یا رفت و آمد در مسافت های کوتاه تر به محل کار هستید و به یک نقطه شارژ در خانه دسترسی دارید. در این مثال، لیف میتواند کاملاً با این قبض مطابقت داشته باشد. خرید آن ارزان، اجرا کردن آن ارزان است و به دلیل کمبود قطعات متحرک پیچیده، باید بسیار قابل اعتماد باشد.
بهدنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. میتوانید ماشین قدیمیتان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.