سلامت

نکاتی برای مقابله با مه مغزی ناشی از فیبرومیالژیا

نکاتی برای مقابله با مه مغزی ناشی از فیبرومیالژیا

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نکاتی برای مقابله با مه مغزی ناشی از فیبرومیالژیا

Tips for Dealing With the Brain Fog That Comes With Fibromyalgia

اگرچه این یک وضعیت درد مزمن است، بسیاری از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا علائمی دارند که فراتر از درد گسترده آنهاست. آنها ممکن است به سختی مکالمات را دنبال کنند، متوجه شوند که کلمات را با هم مخلوط می کنند، یا به سادگی احساس می کنند که از دنیای اطراف خود جدا شده اند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اگر فیبرومیالژیا فکر کردن را برای شما سخت‌تر می‌کند، شما تنها نیستید. ما به این مه مغزی می گوییم که گاهی اوقات مه فیبرو نیز نامیده می شود. پزشک مدیریت درد ما، دکتر. سروش سلیمی، در Interventional Pain Associates  در آستین، تگزاس، پیچیدگی‌های فیبرومیالژیا و اینکه چگونه به نظر می‌رسد همه قسمت‌های بدن و زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد را می‌داند.

در اینجا، می‌خواهیم در مورد مه مغزی ناشی از فیبرومیالژیا و کارهایی که می‌توانید برای مدیریت آن انجام دهید، صحبت کنیم.

مه مغزی و فیبرومیالژیا

مه‌آلودگی مغز یکی از علائم فیبرومیالژیا است. با مشکلات حافظه و تفکر مشخص می شود. همه افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دچار مه مغزی نمی شوند، اما تخمین زده می شود که بیش از 50٪ از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا نوعی کاهش عملکرد شناختی را تجربه می‌کنند.

علائم مه مغزی عبارتند از:

  • در تفکر واضح مشکل دارید
  • احساس هوشیاری کمتر
  • تجربه فراموشی
  • مشکلات تمرکز و تمرکز
  • آهسته بودن در پاسخ دادن

بسیاری از افرادی که با این تغییرات شناختی مرتبط با فیبرومیالژیا دست و پنجه نرم می کنند ممکن است علائم خود را حتی از دردشان ناراحت کننده تر ببینند.

چه چیزی باعث مه مغزی می شود؟

محققان هنوز در حال بررسی عوامل ایجاد مه مغزی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا هستند، اما برخی معتقدند که ممکن است به دلیل اختلال عملکرد هیپوکامپ.

هیپوکامپ ساختار پیچیده ای در مغز شما است و بخشی از سیستم لیمبیک است که مسئول حافظه و تفکر است. این قسمت از مغز شما درد را نیز تشخیص می دهد. هیپوکامپ بخشی آسیب پذیر از مغز است که به راحتی در اثر تحریک بیش از حد آسیب می بیند.

محققان این نظریه را مطرح می‌کنند که اختلال عملکرد هیپوکامپ در فیبرومیالژیا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض هورمون‌های استرس و انتقال‌دهنده‌های عصبی تحریک‌کننده رخ می‌دهد، که منجر به آتروفی هیپوکامپ می‌شود که بر تفکر و حافظه تأثیر می‌گذارد.

همچنین این نظریه وجود دارد که مه مغزی ممکن است ایجاد شود زیرا درد ناشی از فیبرومیالژیا فکر کردن را سخت‌تر می‌کند.

نکاتی برای مقابله با مه مغزی

ما در فیبرومیالژیا تخصص داریم و می دانیم که این وضعیت چگونه بر سلامت جسمی، عاطفی و روانی شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که ما رویکردی جامع برای مدیریت وضعیت درد مزمن در پیش می گیریم. ما می خواهیم نه تنها درد شما را کاهش دهیم، بلکه کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشیم.

بسیاری از تغییرات سبک زندگی که ما برای بهبود علائم فیبرومیالژیا توصیه می‌کنیم، ممکن است مه‌ای را که روی مغز شما پوشانده شده است را از بین ببرد. برای بیمارانی که با مه مغزی دست و پنجه نرم می کنند، ما ورزش بدنی منظم و درگیر شدن در فعالیت هایی که مغز را تحریک می کنند، مانند پازل کلمات، توصیه می کنیم. داشتن یک برنامه خواب سالم همچنین سلامت مغز را بهبود می بخشد.

مدیریت استرس برای مقابله با مه مغزی نیز مهم است. تمرینات بدنی و تکنیک های تمدد اعصاب می تواند به کاهش استرس و سطح هورمون استرس کمک کند. ما همچنین ارجاعاتی را برای درمان شناختی رفتاری (CBT) ارائه می دهیم.

اجازه ندهید مه مغزی ناشی از فیبرومیالژیا زندگی شما را تسخیر کند. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بدن و ذهن خود را برگردانید. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه «رزرو آنلاین» کلیک کنید تا یک قرار ملاقات با متخصص فیبرومیالژیا ما

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا