سلامت

واقعا چقدر به خواب نیاز دارید؟

کارشناسان نمودار خواب را برای هر مرحله از زندگی نشان می دهند. آیا شما و خانواده تان مقدار مناسبی می خوابید؟

برای بسیاری از ما، خواب نهایت تجمل است!

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

اما چقدر به خواب نیاز دارید؟

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

رسیدن به خواب ممکن است سخت باشد و کمبود آن وجود دارد، ما با کمال میل یک آخر هفته را با نصف فرصت می خوابیم (اگرچه بچه ها ممکن است ایده های دیگری داشته باشند…)

برای بسیاری از ما، خواب نهایت تجمل است!

اما چقدر به خواب نیاز دارید؟

رسیدن به خواب ممکن است سخت باشد و کمبود آن وجود دارد، ما با کمال میل یک آخر هفته را با نصف فرصت می خوابیم (اگرچه بچه ها ممکن است ایده های دیگری داشته باشند…)

با این حال، طبق تحقیقات اخیر انجمن سلطنتی بهداشت عمومی، اکثر ما حداقل یک ساعت کمتر از نیاز خود دریافت می کنیم. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​6.8 ساعت در شبانه روز می خوابد، اما می گوید که برای احساس سرزندگی واقعی به 7.7 ساعت نیاز دارد – و این اختلاف می تواند به سلامت ما آسیب برساند، تا جایی که سالانه میلیون ها هزینه برای NHS به همراه داشته باشد.

بنابراین مقدار چشم بسته ای که دریافت می کنید کافی است؟ یا ممکن است شما یکی از بسیاری از افرادی باشید که از مشکلات خواب رنج می برند

اولاً، شایان ذکر است که زنان اغلب نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند. پروفسور جیم هورنای، مدیر مرکز تحقیقات خواب دانشگاه لافبورو، به Good Housekeeping می گوید: «برای زنان، کم خوابی به شدت با سطوح بالای پریشانی روانی و احساس بیشتر خصومت، افسردگی و خشم مرتبط است. در مقابل، این احساسات با درجه یکسانی از اختلال خواب در مردان مرتبط نبود.

او توضیح داد: «هرچه بیشتر از مغز خود در طول روز استفاده کنید، نیاز به بهبودی بیشتری دارد و در نتیجه به خواب بیشتری نیاز دارید.»

زنان تمایل به انجام چند کار دارند – آنها کارهای زیادی را به یکباره انجام می دهند و انعطاف پذیر هستند – و بنابراین بیشتر از مردان از مغز واقعی خود استفاده می کنند. به همین دلیل نیاز به خواب آنها بیشتر است.

مردانی که مشاغل پیچیده ای دارند ممکن است به همین میزان به خواب بالایی نیاز داشته باشند، اما به طور کلی، این زنان هستند که بیشترین نیاز را به خواب دارند. این قطعاً چند بحث را در خانه ما حل می کند!

آیا نخوابیدن به اندازه کافی خطرناک است؟

تحقیقات انجام شده توسط وزارت بهداشت نشان داده است که از دست دادن تنها 30 دقیقه خواب در روز می تواند خطر ابتلا به چاقی را تا 72 درصد افزایش دهد – و اگر به مدت 6 ماه یا بیشتر از این بسته اضافی چشم محروم باشید، این مشکل قابل توجه است. افزایش مقاومت به انسولین، که می تواند شانس بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 داشته باشد. بر اساس مطالعه دیگری که اخیرا انجام شده است، هشت ساعت خوابیدن می تواند خطر سکته مغزی را به خصوص در زنان بالای 63 سال افزایش دهد.

همچنین به نظر می رسد روزی از هفته که در آن بیشترین خواب را دارید می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد – بسیاری از شرکت کنندگان در این مطالعه در روزهای هفته زمان خود را در رختخواب کاهش دادند و سپس بیشتر می خوابیدند تا در آخر هفته به عقب بروند، اما چرت های اضافی در روزهای شنبه و یکشنبه مشخص نشد که عامل خطر ناشی از “بدهی خواب” آنها در طول هفته متعادل شود.

اما این برای من چه معنایی دارد؟

بنیاد ملی خواب اخیراً توصیه های اولیه خواب خود را اصلاح کرده و نمودار چرت زدن قطعی را نشان داده است که به شما امکان می دهد دقیقاً میزان خواب عمیق را مشاهده کنید.(در برگه جدید باز می شود)شما باید برای مرحله خود در زندگی کسب کنید.

حتی نشان می دهد که کودکان چهار ماهه تا 17 ساله بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد به خواب نیاز دارند.

میزان خوابی که می‌خوابیم می‌تواند یک شاخص حیاتی برای سلامت و رفاه کلی ما باشد، اما با توجه به مقدار توصیه شده قبلی برای خواب 7 تا 8 ساعته برای بزرگسالان، ممکن است دیدن کمبود شما و بچه ها هستند!

چقدر خواب نیاز دارید؟

در نوزادی (0 تا 3 ماهگی) به چه مقدار خواب نیاز دارید؟

نوازد
نوازد

محدوده خواب نوزادان بین 14 تا 17 ساعت در روز کاهش یافت – قبلاً 12 تا 18 ساعت بود.

در دوران نوزادی (4 تا 11 ماهگی) به چه مقدار خواب نیاز دارید؟

همانطور که کودک رشد می کند، کارشناسان توصیه می کنند کمی کمتر بخوابید. مقدار زمان چرت زدن مورد نیاز در این رده سنی دو ساعت به 12 تا 15 ساعت افزایش یافت – قبلاً 14 تا 15 ساعت بود.

در دوران کودکی (1 تا 2 سال) چقدر به خواب نیاز دارید؟

نوزاد

کودکان نوپا زمانی که محدوده آنها یک ساعت به 11 تا 14 ساعت افزایش یافت، کمی آزادی عمل بیشتری در زمان خواب خود داشتند – قبلاً 12 تا 14 ساعت بود.

در دوران پیش دبستانی (3 تا 5 سال) چقدر به خواب نیاز دارید؟

بعد از همه اینها معلوم می شود که بازی بچه های کوچک شما به استراحت خوبی نیاز دارد. محدوده خواب یک ساعت به 10 تا 13 ساعت افزایش یافت – قبلاً 11 تا 13 بود.

زمانی که یک بچه مدرسه ای (6 تا 13 ساله) هستید چقدر به خواب نیاز دارید؟

به‌طور شگفت‌انگیزی، دانش‌آموزان خردسال، علی‌رغم فشار مضاعفی که بر روی برنامه‌های روزانه‌شان وارد می‌شود، نسبت به کودکان پیش‌دبستانی به کمتری نیاز دارند. محدوده خواب یک ساعت به 9 تا 11 ساعت افزایش یافت – قبلاً 10 تا 11 بود.

در نوجوانی (17-14) چقدر به خواب نیاز دارید؟

آنها ممکن است تمام بعدازظهر بخوابند، اما مشخص است که نوجوانان شما در واقع به چیزی بیشتر از بزرگسالان کاملاً کامل نیاز ندارند. محدوده خواب یک ساعت به 8 تا 10 ساعت افزایش یافت – قبلاً 8.5 تا 9.5 بود.

در جوانی (25-18) چقدر به خواب نیاز دارید؟

.

به عنوان بخشی از آخرین بررسی خواب، وزارت بهداشت یک دسته جدید برای بزرگسالان جوان اضافه کرد. آنها بیان کردند که محدوده خواب آنها 7 تا 9 ساعت است – و به دلیل این که یک رده سنی جدید است، هیچ رقم قبلی برای مقایسه آن وجود نداشت.

در بزرگسالی (26-64) چقدر به خواب نیاز دارید؟

خبر غم انگیز برای همه ما میانسالان – توصیه خواب ما تغییر نکرد (امید داشتیم دستورات سختگیرانه ای برای ماندن در رختخواب برای روزها داشته باشیم). محدوده خواب تغییر نکرده و بین 7 تا 9 ساعت باقی می ماند.

وقتی یک فرد مسن (65+) هستید چقدر به خواب نیاز دارید؟

.

برای این دومین رده سنی جدید، وزارت بهداشت اشاره کرد که مسن ترین ما به کمترین خواب نیاز داریم. محدوده خواب 7 تا 8 ساعت است – بدون تاریخ قدیمی برای مقایسه با آن.

در این گزارش آمده است: «به طور مهمی، این پانل تأکید کرد که برخی از افراد ممکن است بیشتر یا کوتاه‌تر از زمان‌های توصیه شده بخوابند و عوارض جانبی نداشته باشند.

با این حال، افرادی که مدت زمان خواب آنها بسیار خارج از محدوده طبیعی است، ممکن است درگیر محدودیت خواب ارادی باشند یا مشکلات سلامتی جدی داشته باشند.

“فردی که عمداً خواب را برای مدت طولانی محدود می کند، ممکن است سلامت و تندرستی خود را در بر داشته باشد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا