سلامت

آیا قانون 20-20-20 از خستگی چشم جلوگیری می کند؟

آیا قانون 20-20-20 از خستگی چشم جلوگیری می کند؟

گذراندن دوره‌های طولانی به تماشای صفحه نمایش می تواند چشم را تحت فشار قرار دهد. استفاده از قانون 20-20-20 می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند. به ازای هر 20 دقیقه که یک فرد به یک صفحه نمایش نگاه می کند، باید به مدت 20 ثانیه به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کند.

پیروی از این قانون راهی عالی برای به یاد آوردن استراحت های مکرر است. این ممکن است فشردگی چشم ناشی از نگاه طولانی مدت به صفحه نمایش های دیجیتال را کاهش دهد.

در این مقاله نحوه استفاده موثر از قانون 20-20-20 را شرح می دهیم. ما همچنین درباره تحقیقات پشت این قانون و سایر نکات برای جلوگیری از خستگی چشم بحث می‌کنیم.

20-20 قانون 20 شامل یک وقفه 20 ثانیه ای از نگاه کردن به صفحه نمایش هر 20 دقیقه است. در طول استراحت، فرد بر روی شی‌ای تمرکز می‌کند که حداقل 20 فوت دورتر است، که ماهیچه‌های چشم را شل می‌کند.

روش‌های زیر می‌توانند به اجرای این قانون کمک کنند:

  • قضاوت در مورد فاصله 20 فوتی ممکن است دشوار باشد. اما نگاه کردن به جسمی در فاصله بیش از 20 فوتی به همان اندازه کار می کند. وقتی شک دارید، به جای مسافت کوتاه‌تر، مسافت طولانی‌تری را هدف بگیرید.
  • در طول وقفه‌های 20 ثانیه‌ای، اگر در نزدیکی پنجره وجود دارد، به بیرون نگاه کنید. ممکن است یافتن یک شی دور در خارج از منزل آسان تر باشد.
  • برنامه ای را دانلود کنید که برای کمک به افراد در پیروی از قانون 20-20-20 ایجاد شده است. طبق بنیاد ملی قوز قرنیه، گزینه‌ها عبارتند از EyePro و آگاهی.

همچنین، به خاطر سپردن پلک زدن می‌تواند با تشویق تولید اشک از خشکی چشم جلوگیری کند.

هرکسی که روز را نشسته می‌گذراند، باید به‌طور دوره‌ای بلند شود و راه برود. برای جلوگیری از کمردرد و گردن درد.

تحقیقات علمی کمی اثربخشی قانون 20-20-20 را آزمایش کرده است، اما هر دو انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA) و آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) آن را به عنوان راهی برای کاهش فشار چشم توصیه کنید.

نتایج یک مطالعه 2013 شامل 795 دانشجوی دانشگاه نشان داد که افرادی که به طور دوره‌ای در حین استفاده از رایانه بر روی اجسام دور تمرکز می‌کردند علائم کمتری از سندرم بینایی رایانه داشتند. که شامل خستگی چشم، آبریزش یا خشکی چشم و تاری دید.

در یک 2020 مطالعه، یک به گروهی از بیماران در کلینیک چشم دانشگاه توصیه شد که دستورالعمل های 20-20-20 را دنبال کنند. بیست روز بعد، گزارش‌های شخصی هیچ تغییری در علائم فشار چشم کامپیوتری نشان نداد. اما نتایج یک آزمایش بالینی، “زمان شکست اشک”، کاهش قابل توجهی در خشکی چشم نشان داد.

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که استراحت‌های کوتاه باعث می‌شود تا عضلات تمرکز چشم آرام شوند. این ممکن است خستگی چشم را تسکین دهد.

چندین علامت می تواند نشان دهنده خستگی چشم باشد، از جمله:

مانند قانون ۲۰-۲۰-۲۰، روش‌های زیر می‌توانند به کاهش یا جلوگیری از فشار چشم کمک کنند:

  • از قطره‌های چشمی استفاده کنید: فردی پلک می‌زند. کمتر از حد معمول هنگام استفاده از صفحه نمایش دیجیتال، و این می تواند چشم را خشک کند. اشک مصنوعی را می‌توانید از اکثر داروخانه‌ها و همچنین آنلاین خریداری کنید. کاربران لنزهای تماسی باید بررسی کنند که آیا محصول برای استفاده در هنگام استفاده از لنز مناسب است یا خیر. افراد مبتلا به بیماری های چشمی خاص ممکن است نیاز به استفاده از قطره های چشمی بدون مواد نگهدارنده داشته باشند.
  • عینک را به جای عینک انتخاب کنید: استفاده از عینک را به جای لنزهای تماسی در طول دوره های طولانی کار با کامپیوتر در نظر بگیرید. لنزهای تماسی می‌توانند خشکی چشم را بدتر کنند.
  • استفاده از مرطوب کننده:افزایش رطوبت در اتاقی که خیلی خشک است می تواند علائم خشکی چشم را بهبود بخشد. این کار را می‌توان با استفاده از رطوب‌کننده انجام داد.
  • کاهش خیرگی صفحه: > صفحه نمایش های محافظ ضد تابش را می توان روی رایانه ها، تلفن ها، تبلت ها و عینک ها اعمال کرد تا از مشکلات چشمی جلوگیری شود. همچنین، صفحه‌های مسطح نسبت به صفحه‌های منحنی درخشش کمتری دارند.
  • مکان صفحه را بررسی کنید: AAO توصیه می کند که صفحه نمایش رایانه باید 25 اینچ (64 سانتی متر) باشد. از چشم، به اندازه طول بازوی یک فرد. بهتر است صفحه نمایش را طوری قرار دهید که نگاه شخص کمی رو به پایین به نظر برسد.
  • کنتراست و روشنایی صفحه را تنظیم کنید: تنظیمات را طوری تغییر دهید که صفحه نمایش به اندازه کافی روشن باشد تا بتواند موارد را بخواند. متن بدون فشار دادن کنتراست مناسب ممکن است بسته به وجود نور خورشید تغییر کند.
  • چاپ منظم چشم را انجام دهید: مشکلات بینایی اصلاح نشده یکی از دلایل اصلی فشار است. حضور منظم در معاینات اطمینان حاصل می کند که هر گونه تغییر در بینایی فرد به سرعت برطرف می شود.

این استراتژی ها می توانند فشار چشم مربوط به استفاده از تبلت، تلفن و رایانه را کاهش دهند. خوشبختانه، بیشتر آنها به زمان یا تعهد مالی کمی نیاز دارند.

قانون 20-20-20 یک روش محبوب برای کاهش فشار چشم ناشی از نگاه طولانی مدت به صفحه نمایش های دیجیتال.

در برخی موارد پس از استفاده از قانون 20-20-20 و سایر روش های پیشگیری، خستگی چشم ممکن است ادامه یابد. هرکسی که در این شرایط قرار دارد باید به پزشک مراجعه کند، او می تواند شرایط زمینه ای مانند مشکلات بینایی اصلاح نشده را بررسی کند.

یک چشم پزشک ممکن است نیاز به ارزیابی بینایی خود و آزمایش سطح رطوبت در چشم ها داشته باشد. هنگام ارائه توصیه‌ها، پزشک شغل و سلامت کلی چشم فرد را در نظر می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا