سلامت

آیا زنان می توانند به سرطان پروستات مبتلا شوند؟

آیا زنان می توانند به سرطان پروستات مبتلا شوند؟

پروستات بخشی نیست از آناتومی زن یک سری غدد و مجاری در قسمت جلوی واژن وجود دارد که غدد اسکنه نامیده می شوند و گاهی اوقات به آنها “پروستات زنانه” می گویند.

این غدد دارای برخی از همان ویژگی مرد غده پروستات که بین مثانه و آلت تناسلی قرار دارد. به عنوان مثال، هر دو حاوی آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) و PSA فسفاتاز هستند، دو آنزیم که می‌توانند نشانگر سلامتی باشند.

ممکن است سرطان غدد Skene داشته باشید که گاهی به آن «پروستات زنانه» می‌گویند. سرطان.” با این حال، این بسیار نادر.

در زیر، ما بررسی می کنیم عملکرد غدد Skene، میزان سرطان مرتبط، و سایر شرایطی که می توانند علائم و نشانه های مشابهی ایجاد کنند.

غدد Skene ممکن است با چیزی مطابقت داشته باشد که معمولاً به عنوان نقطه G شناخته می شود، و تحقیق نشان می‌دهد که این غدد و مجاری نقش‌های مهم دیگری نیز در سیستم ادراری دارند. برای مثال.

استفاده از فناوری تصویربرداری پیشرفته‌تر، مانند MRI باعث شده است محققان درک بهتری از نحوه عملکرد به اصطلاح پروستات زنانه دارند.

شاخص‌های PSA و سرطان

یکی از حوزه‌های مورد توجه محققان این است که غدد Skene چگونه PSA تولید می‌کنند. سطوح این آنتی ژن می تواند به نشان دادن سرطان پروستات در مردان و انواع خاصی از سینه کمک کند. سرطان در زنان.

با توجه به تحقیق قدیمی‌تر، بررسی سطح PSA در افراد مبتلا به برخی از انواع سرطان سینه ممکن است به پزشکان در نظارت بر اثرات درمان کمک کند.

بر اساس تحقیق 2017. بر اساس تحقیق قدیمی‌تر، از سال 1994، سرطان غدد اسکنه حدود 0.003 را تشکیل می‌دهد. % از همه موارد سرطان گزارش شده در دستگاه ادراری یا ناحیه تناسلی زنان.

یک مطالعه 2011، با این حال، نشان داد که سرطان های دیگر در این ناحیه ممکن است از غدد Skene منشاء بگیرند. محققان خواستار تحقیقات بیشتر هستند که به گفته آنها ممکن است به بهبود روش‌های تشخیص و درمان سرطان‌های تناسلی کمک کند.

نادر-منبع>.

برخی نشانه ها شامل درد و تومور است. با این حال، اینها می تواند ناشی از طیف وسیعی از سایر شرایط دستگاه ادراری تناسلی باشد، از جمله برخی که غدد اسکنه را تحت تأثیر قرار می دهند. به عنوان مثال، سایر مشکلات سلامتی که می تواند باعث درد، رشد یا هر دو در ناحیه شود عبارتند از:

کیست و آبسه

کیست‌ها و آبسه‌ها می‌توانند روی غدد Skene زمانی که مجرای آن‌ها به دلیل التهاب و تورم مسدود می‌شوند، ایجاد شوند. این مشکلات غیر معمول هستند، اما بیشتر در دهه 30 یا 40 سالگی فرد رخ می دهد.

علائم عبارتند از:

عفونت

اکثر پزشکان «پروستاتیت زنانه» را عفونت مجرای ادرار می‌دانند. اما برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در عوض عفونت غدد Skene باشد. در این مورد، عفونت در مقایسه با عفونت در قسمت دیگری از دستگاه ادراری، به عنوان مثال، به درمان متفاوتی نیاز دارد.

عفونت های مقاربتی ممکن است به پروستات زن نیز سرایت کند. سوزاک ممکن است از قسمت‌هایی از اندام تناسلی به غدد Skene سرایت کند، به عنوان مثال.

آدنوفیبروم

آدنوفیبروم یک رشد غیرسرطانی است که به طور معمول در بافت غده ای یا فیبری تشکیل می شود. در موارد نادر، اینها می توانند در غدد Skene تشکیل شوند.

یک مطالعه موردی قدیمی‌تر، در سال 2010، تجربه زنی 62 ساله را شرح می‌دهد که پس از درد در حین رابطه جنسی و مشاهده تومور قرمز مایل به قهوه‌ای در ناحیه تناسلی خارجی، به دنبال مراقبت‌های پزشکی بود. پزشک متوجه شد که این یک آدنوفیبروم در غده اسکن است.

PCOS

پلی کیستیک سندرم تخمدان (PCOS) زمانی رخ می دهد که سطوح نامتعادل هورمون های زنانه مسئول تولید مثل وجود داشته باشد. یک فرد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است سطح هورمون‌های مردانه بالاتر از حد معمول داشته باشد.

تحقیق نشان می دهد که غدد Skene در افراد مبتلا به PCOS بزرگتر از حد معمول است. همچنین ممکن است سطوح بالاتری از PSA وجود داشته باشد، اگرچه محققان هنوز در حال بررسی این موضوع هستند.

غدد Skene اغلب به عنوان پروستات زنانه شناخته می شوند زیرا آنزیم هایی مشابه پروستات مردانه تولید می کنند. .

سرطان پروستات دومین نوع سرطان شایع در مردان است، اما سرطان پروستات زنان بسیار نادر. در نتیجه، سرطانی که در غدد Skene ایجاد می شود، می تواند برای مطالعه و تشخیص چالش برانگیز باشد. درد یا رشد در ناحیه معمولاً ناشی از سایر مشکلات سلامتی است که بر دستگاه ادراری یا دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا