آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی بلژیکی

طرز تهیه سیب زمینی بلژیکی

طرز تهیه سیب زمینی بلژیکی

طرز تهیه سیب زمینی بلژیکی

سیب زمینی بلژیکی چیست ادویه سیب زمینی بلژیکی راه اندازی سیب زمینی بلژیکی سیب زمینی بلژیکی تهران سیب زمینی بلژیکی اصفهان سیب زمینی بلژیکی سعادت اباد سیب زمینی بلژیکی قیطریه سس سیب زمینی بلژیکی

سیب زمینی بلژیکی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع و با مواد در دسترس درست می‌شود، سیب زمینی بلژیکی یک فست فود مقوی و پر انرژی است که برای میان وعده بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سیب زمینی بلژیکی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
قارچ ۴ عدد
خامه ۳ قاشق غذا خوری
شیر نصف لیوان
کره ۲۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
سیر ۲ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی بلژیکی

آماده‌سازی سیب‌زمینی

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و تمیز بشورید، بعد در یک ظرف مناسب مقداری آب بریزید و چند تکه یخ به آن اضافه کنید تا آب کاملا سرد و یخ شود، کمی هم نمک داخل آب بریزید و هم بزنید تا نمک کامل در آب حل شود. سپس سیب زمینی‌های خلالی را در آب یخ بریزید اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه بماند، سیب زمینی‌ها در آب یخ کاملا نشاسته خود را از دست می‌دهند، بعد سیب زمینی‌ها را آبکشی کنید و روی یک پارچه نخی بریزید تا کاملا آب آن‌ها گرفته شود و خشک شوند.

سرخ کردن سیب‌زمینی‌ها

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، وقتی روغن داغ شد، خلال سیب زمینی‌ها را در آن بریزید و به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید و بعد از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف یا روی پارچه بریزید تا کمی خنک شوند. بعد دوباره سیب زمینی‌ها را در تابه بریزید و کامل سرخ کنید، یکی از دلایل ترد شدن و خوشمزگی سیب زمینی‌ها، همین پخت دو مرحله‌ای آن‌ها است، بعد از این که خوب سرخ و طلایی رنگ شدند، آن‌‌ها را از تابه بیرون بیاورید و داخل یک ظرف بریزید.

طعم دار کردن سیب زمینی

تا هنوز سیب زمینی‌ها داغ هستند روی آن‌ها نمک بریزید و هم بزنید و بعد برای درست کردن سس آن، قارچ‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و به شکل حلقه‌ای و نازک خرد کنید، سپس یک پیاز را هم پوست بگیرید و بشورید و ریز و نگینی خرد کنید.

آماده کردن سس قارچ

در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و سپس قارچ‌ها را در آن بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب نیاندازد و قارچ‌ها را خوب تفت دهید. بعد دو حبه سیر را پوست بگیرید و له کنید و یا با رنده ریز رنده کنید و در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود و سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و آویشن را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید، می‌توانید از مقدار کمی فلفل قرمز هم استفاده کنید.

اضافه کردن خامه به سس

وقتی عطر ادویه‌ها پخش شد، حرارت را کم کنید و خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس شیر را روی مواد بریزید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا مخلوط کمی سفت شود و به غلظت مناسب برسد.

اضافه کردن پنیر پیتزا

مقداری پنیر پیتزا را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید و تا پنیر پیتزا ذوب شود و کامل به خورد مواد برود، مقدار پنیر پیتزا به ذائقه و سلیقه خودتان بستگی دارد و هرچه بیشتر باشد، در نهایت سس قارچ خوشمزه‌تر می‌شود و بیشتر کش می‌آید.

تزیین و سرو سیب زمینی

سیب زمینی‌های سرخ شده را در ظرف مناسب بریزید و سس قارچ را روی آن‌ها بریزید و اطراف ظرف را با چند برگ نعناع و مقداری قارچ سوخاری تزئین کنید و سیب زمینی بلژیکی را به عنوان یک میان وعده یا پیش غذای خوش طعم سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا