بنیانگذار استارتاپ 40 میلیون دلاری بینش خود را در مورد رشد و افزایش سرمایه به اشتراک می گذارد

بنیانگذار استارتاپ 40 میلیون دلاری بینش خود را در مورد رشد و افزایش سرمایه به اشتراک می گذارد

شما عبارت “وقتی می دانید، می دانید” را شنیده اید – با نام مستعار احساس جادویی که چیزی فقط… کار می کند.

آرجون مهادوان وقتی شرکتش را راه اندازی کرد، این احساس را داشت، دولا ، در مسابقه مسابقه میلیون دلاری HubSpot در سال 2023.

و او برنده شد. 🏆

< قوی>منبع: Inbound.com

برای مسابقه مسابقه میلیون دلاری 2024 درخواست بدهید

اما رسیدن به آنجا جادویی نداشت. بلکه ترکیبی از استراتژی و کار سخت بود. 

من با آرجون تماس گرفتم تا نگاهی اجمالی به راز او در جذب مداوم سرمایه گذاران، رشد شرکت و موارد دیگر داشته باشم.

doola چه می کند

doola با ارائه خدماتی به نام “Business-in-a-Box™” که فرآیند تشکیل کسب و کار، دریافت شماره شناسایی کارفرما (EIN) و مدیریت حساب های بانکی را ساده می کند، راه اندازی یک کسب و کار را آسان تر می کند.

بیش از 66٪ از مشتریان آنها در خارج از ایالات متحده مستقر هستند و doola مسیری سازگار و مقرون به صرفه برای کارآفرینی ایالات متحده را به آنها ارائه می دهد.

به دست آوردن 100 مشتری اول

دولا که در سال 2020 تأسیس شد، به بیش از 10 هزار کارآفرین کمک کرده است تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. اما چگونه آنها 100 مشتری اول خود را به دست آوردند؟

آرجون از هیچ جزئیاتی دریغ نکرد:

1. Hustle in Your Network

آرجون گفت: «برای چند مشتری اول، التماس می‌کنید، انصراف می‌دهید، شلوغ می‌کنید، خانواده، دوستان، شبکه‌تان را آزار می‌دهید… هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهید.

یک تاکتیک وحشیانه و در عین حال قدرتمند برای کارآفرینان جدید.

او در واقع اولین مشتری doola را از طریق یک پیام مستقیم X (سپس توییتر) با شخصی در شبکه خود به دست آورد.

2. تبلیغات پولی و پشتیبانی فوری مشتری

در روزهای اولیه، آرجون کمپین‌های تبلیغاتی پولی را نیز به کار گرفت، که دارای حباب‌های چت بازشو بود و از آنها می‌پرسید که آیا مشتریان بالقوه می‌خواهند با پشتیبانی 24/7 doola صحبت کنند.

وقتی شخصی روی چت کلیک می‌کرد، اعلان فوری در تلفن خود دریافت می‌کرد و مهم نیست که چه کاری انجام می‌داد پاسخ می‌داد. او حتی یک ایستگاه کاری سیار با پایه تلفن و یک گیره ایجاد کرد تا همه جا با خود بیاورد.

نتیجه؟ او تعداد زیادی کسب و کار را به دست آورد زیرا مشتریان از اینکه این شرکت با چه سرعتی به آنها پاسخ می دهد خوشحال بودند.

3. محتوا و دهان به دهان

تیم doola همچنین محتوای رهبری فکری را از طریق رسانه های اجتماعی و وبلاگ شرکت ایجاد کرد. 

آرجون خودش یک صدای فعال است در لینکدین با بیش از 46 هزار دنبال کننده. او همچنین به‌روزرسانی‌های عمومی را در مورد عملکرد دولا به اشتراک می‌گذارد. 

محتوا یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، یا همانطور که او آن را «صعود از کوه‌های منقبض» می‌نامد.

ما برای آن اینجا هستیم. منبع: LinkedIn

«شما فوراً نتیجه‌ای را نخواهید دید، اما به مرور زمان افراد از طریق آن وارد می‌شوند، وب‌سایت شما را مشاهده می‌کنند و تبدیل می‌کنند. سپس شما شروع به دریافت دهان به دهان می کنید زیرا بنیانگذار دیگری که از شما استفاده کرده است، سایر بنیانگذاران را نیز می شناسد. و اگر آنها را شگفت زده کنید، آنها به دوستان خود خواهند گفت، “آرجون گفت.

4. به The Human Touch تکیه کنید

دو سوم مشتریان doola در خارج از ایالات متحده زندگی می کنند. این کارآفرینان با چشم‌انداز قانونی اینجا آشنا نیستند و اغلب از یک انسان می‌خواهند که آنها را در این فرآیند طی کند.

برای کمک به آنها، doola مشاوره رایگان و شبانه روزی ارائه می دهد.

آرجون گفت: “اگر بتوانید یک مکالمه 15 دقیقه ای با ما داشته باشید، و ما بتوانیم این ترس ها را برطرف کنیم و به شما کمک کنیم هیجان زده شوید، اعتماد زیادی در آینده ایجاد می کند.”

این همچنین به او کمک می‌کند تا یاد بگیرد که مشتریان چگونه دولا و نیازهای خاص آنها را کشف می‌کنند و یک چرخ لنگر ایجاد می‌کند که به توسعه محصول و بازاریابی کمک می‌کند.

چگونه برای مسابقه 1 میلیون دلاری آماده شد

بیایید یک چیز را از سر راه برداریم: doola قبلاً قبل از رقابت جذابیت داشت و 12 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مانند Y Combinator جمع‌آوری کرد.

منبع: doola pitch deck

آرجون گفت: “داشتن سرمایه گذارانی که از شما حمایت می کنند و مشتریانی که از شما هیجان زده هستند… هیچ میانبری برای آن وجود ندارد.”

شاید هنوز چنین سر و صدایی نداشته باشید، اما چارچوبی که او برای آماده شدن برای مسابقه استفاده کرد، برای هر مؤسسی که به دنبال سرمایه است، قابل اجرا است.

آرجون که می‌دانست تنها دو دقیقه فرصت دارد تا شش سرمایه‌گذار را شگفت‌زده کند، با تماشاگران زیر، آرجون یک هدف واضح را تعیین کرد: به یاد ماندنی باشد.

این استراتژی او است:

  • بر زبان و لحن بدن او تاکید کنید
  • به اشتراک گذاری یک داستان، نه فقط آمار
  • شروع و پایان زمین را مشخص کنید

…همه اینها به او کمک کرد تا تأثیری ماندگار بر جای بگذارد.

همچنین به این کمک کرد که doola و HubSpot یک تطابق عالی هستند – هر دو از فناوری برای کمک به کارآفرینان برای ایجاد یا اجرای بهتر مشاغل خود استفاده می‌کنند.

و بقیه تمرین بود، از جمله راه رفتن روی صحنه واقعی شب قبل برای تجسم نحوه اجرای زمین (ویدیو را دریافت کنید اینجا اگر کنجکاو هستید).

چالش‌برانگیزترین سوال در جلسات Pitch

بنیان‌گذاران سؤالات زیادی را در طول مسابقه مطرح می‌کنند. چالش برانگیزترین موردی که آرجون اغلب با آن روبرو می شود این است:

اگر یک رقیب بزرگتر با پول و منابع بیشتر کاری را که شما انجام می دهید انجام دهد چه؟

پاسخ او این است:

«سؤال واقعی این است که آیا استارت‌آپ می‌تواند قبل از اینکه متصدی فعلی به نوآوری برسد، به مقیاس برسد؟

برای هر استارت‌آپی با ایده‌ی جدید، رقیب بزرگ‌تری وجود دارد که می‌توانست این کار را انجام دهد، اما این کار را نکردند. استارت‌آپ سریع‌تر حرکت کرد، و در نقطه‌ای مشخص، آنها به این نیروی غیرقابل حرکت تبدیل شدند و سهم کافی از بازار یا مسیری را به دست آوردند که نمی‌توانی جلوی آنها را بگیری.

ممکن است فردی باشد که دقیقاً همان پشته را انجام دهد، اما بعد از آن به کیفیت پشتیبانی مشتری که ارائه می‌کنید، محتوا و بازاریابی که ایجاد می‌کنید، و کیفیت چیزی که نام تجاری شما نشان می‌دهد مربوط می‌شود.

>

این موضوع باعث می‌شود که مکالمه کاملاً باز شود و سرمایه‌گذاران در مورد مزایای خاص دولا بشنوند. 

رسیدن به لحظه “ما ساختیم”

حتی با سرمایه‌گذاری‌های پرطرفدار و ارزش‌گذاری 40 میلیون دلار ، لحظه “ما موفق شدیم” زمانی فرا رسید که دولا از 1 میلیون دلار درآمد دوره ای سالانه (ARR) عبور کرد.

برای آرجون، این نشانه یافتن تناسب محصول با بازار است.

عبور از آستانه “صفر به یک” همه چیز را آماده می کند و ادامه رشد کسب و کار را ممکن می کند.  

آرجون گفت: «این بدان معنا نیست که مشکلات و موانعی در راه نیست – هر سال چالش‌ها بزرگ‌تر می‌شوند. “اما شما اکنون این اطمینان را دارید که با سخت کوشی، ثبات و درک مشتریان، انجام آن امکان پذیر است.”

مطالب بیشتری مانند این می‌خواهید؟ برای ایمیل هفتگی Trends ما ثبت نام کنید، پر از انواع داده‌ها، غواصی عمیق، و روند بینش برای سازندگان کسب و کار، کارآفرینان و متخصصان نوآور.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل