همه انواع روش‌های پرداخت که صاحبان مشاغل باید بدانند [+داده]

همه انواع روش‌های پرداخت که صاحبان مشاغل باید بدانند [+داده]

به‌عنوان یک فریلنسر، باید انواع مختلفی از پرداخت‌ها را از مشتریانم بپذیرم. برخی ترجیح می دهند از طریق کارت اعتباری پرداخت کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند پرداخت های ACH را برای سپرده مستقیم تنظیم کنند. من در مورد نحوه پرداخت آنها تا زمانی که من حقوق می گیرم خیلی حساس نیستم.

این رویکرد من است زیرا می‌خواهم مطمئن شوم که پرداخت تا حد امکان برای مشتریان آسان است. این نه تنها به حفظ جریان نقدی ثابت کمک می کند، بلکه با رفع هر گونه دردسر، مشتریان من را راضی نگه می دارد.

این فرآیند پرداخت فقط برای فریلنسرهایی مانند من اعمال نمی شود. برای همه صاحبان کسب‌وکار، انعطاف‌پذیری با انواع مختلف پرداخت‌هایی که می‌پذیرید، به ایجاد مشتریان راضی کمک می‌کند و تضمین می‌کند که مشکلی در پرداخت پول برای کالاها یا خدمات خود ندارید.

این روزها روش‌های زیادی وجود دارد که مشتریان می‌توانند پرداخت کنند. برای اطمینان از اینکه از انواع مختلف پرداخت آگاه هستید، رایج‌ترین روش‌های پرداخت و نحوه انتخاب مناسب برای کسب‌وکارتان را شرح می‌دهم.

فهرست محتوا

انواع مختلف پرداخت ها چیست؟

از روزهایی که پرداخت‌ها به پول نقد یا چک محدود می‌شد، راه درازی را پیموده‌ایم. روش های مختلفی برای پرداخت یا پذیرش پرداخت وجود دارد، چه به صورت حضوری و چه آنلاین.

طبق تجربه من، بسته به نوع کسب و کار شما، هر یک از این موارد مزایایی دارد. بیایید به هشت نوع پرداخت متداول در دسترس کسب و کارها و مشتریان بپردازیم.

کارت اعتباری

کارت‌های اعتباری هستند متداول ترین نوع پرداخت، طبق داده های Statista. کسب‌وکارها می‌توانند پرداخت‌های کارت اعتباری را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین بپذیرند، و این روشی سریع و راحت برای مشتریان برای خرید یا پرداخت خدمات است.

برای پذیرش پرداخت‌های کارت اعتباری به‌عنوان کسب‌وکار، باید یک پردازشگر پرداخت داشته باشید، خواه این یک درگاه پرداخت آنلاین یا یک سیستم POS برای خریدهای حضوری. همچنین به یک حساب تجاری نیاز دارید.

اگر شخصاً پرداخت کارت اعتباری را می‌پذیرید، POS شما به‌طور خودکار اطلاعات مشتری را پس از کشیدن انگشت یا ضربه زدن روی کارت دریافت می‌کند. اگر مشتری با استفاده از کارت اعتباری آنلاین پرداخت می کند، باید اطلاعات کارت خود را به صورت دستی وارد کند. این را برای وب سایت تجارت الکترونیک خود در نظر داشته باشید – صفحه پرداخت شما باید برای تلفن همراه بهینه شود تا وارد کردن این اطلاعات برای مشتریانی که این کار را در تلفن خود انجام می دهند آسان تر کند.

آنچه باید بدانید: پرداخت با کارت اعتباری با هر تراکنش همراه است. کارمزدها بسته به پردازشگر پرداختی که استفاده می کنید متفاوت است، بنابراین در مورد پردازشگرهای پرداخت مختلف تحقیق کنید تا دقیقاً بفهمید کارمزدها چقدر خواهد بود.

کارت نقدی

مانند کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی نیز یکی دیگر از روش‌های محبوب و رایج پرداخت هستند. اگر پردازشگر پرداخت شما می‌تواند پرداخت‌های کارت اعتباری را بپذیرد، باید برای پذیرش کارت‌های نقدی نیز تنظیم شود.

تفاوت این است که پرداخت‌های کارت نقدی به خط اعتباری متصل نیست. در عوض، وجوه مستقیماً از حساب بانکی مشتری برداشت می شود. کارت‌های نقدی اساساً نوعی پول نقد هستند که پرداخت فوراً انجام می‌شود.

آنچه باید بدانید: پرداخت‌های کارت نقدی کارمزدی با تراکنش‌ها ندارند، که آن‌ها را هم برای مشتری و هم برای کسب‌وکار ایده‌آل می‌کند.

تسویه حساب خودکار (ACH)

پرداخت‌های اتاق تسویه خودکار (ACH) نوعی انتقال الکترونیکی بانکی است. ACH که پرداخت های بانکی نیز نامیده می شود شامل پرداخت مستقیم از یک بانک به بانک دیگر است.

این نوع پرداخت برای تراکنش‌های بین کسب‌وکار مفید است. به عنوان مثال، اگر خدماتی مانند من به عنوان یک فریلنسر به تجارت دیگری می فروشید، پرداخت های ACH راحت و آسان است. ACH برای سپرده گذاری مستقیم استفاده می شود، اصطلاحی که احتمالاً به عنوان یک تجارت یا کارمند با آن آشنا هستید.

آنچه باید بدانید: پرداخت‌های ACH برای پرداخت‌های B2B یا هر کسب‌وکاری که برای خدمات به فروشنده پول می‌پردازد، بهترین است.

پرداخت های دیجیتال

طبق گفته مک کینزی، 9 از 10 مصرف کننده می گویند که در سال گذشته از نوعی پرداخت دیجیتال استفاده کرده اند. پرداخت های دیجیتال شامل پرداخت هایی است که از طریق پلتفرم هایی مانند PayPal، Venmo، CashApp یا Zelle انجام می شود.

آنچه باید بدانید: این پرداخت‌ها از طریق انتقال الکترونیکی وجوه انجام می‌شود و هزینه‌هایی نیز وجود دارد.

< /p>

منبع تصویر< /a>

کیف پول موبایل

پرداخت‌های کیف پول تلفن همراه، نوعی پرداخت دیجیتالی، به پرداخت‌هایی اطلاق می‌شود که از طریق کیف پول تلفن همراه مانند Apple Pay یا Google Pay انجام می‌شود. آنها به کارت اعتباری یا نقدی مشتری مرتبط هستند، اما می توان از طریق تلفن آنها به آنها دسترسی داشت.

این نوع پرداخت‌ها یکی از سریع‌ترین روش‌ها هستند. طبق داده‌های Statista، تلفن همراه پیش‌بینی می‌شود که کیف پول‌ها تا سال 2027 پس از کارت‌های اعتباری به دومین روش پرداخت POS تبدیل شوند.

این نیز منطقی است. کیف پول موبایل برای مشتریانی مناسب است که ممکن است نخواهند تمام کارت‌ها یا کیف پول فیزیکی خود را در صورت حرکت همراه داشته باشند.

آنچه باید بدانید: کیف پول های تلفن همراه هم به کسب و کارهای حضوری و هم به صورت آنلاین مرتبط هستند. اگر کالاها را در یک وب‌سایت یا از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌فروشید، ارائه پرداخت‌های کیف پول تلفن همراه، خرید را برای مشتریانتان آسان‌تر می‌کند.

نقد

در سال 2022، 41٪ از بزرگسالان ایالات متحده گزارش دادند که در یک هفته معمولی فقط بدون نقد خرید می کنند، طبق مطالعه مرکز تحقیقات پیو. بسیاری از کسب‌وکارها نیز به روند بی‌نقدی پیوسته‌اند، و پیش‌بینی می‌شود که پول نقد فقط یک 8٪ سهم بازار تا سال 2027.

در حالی که روش‌های بدون نقد در حال تبدیل شدن به یک امر عادی هستند، ممکن است پول نقد همچنان روش ترجیحی برای مشاغل کوچکی باشد که می‌خواهند از هزینه‌های کارت اعتباری اجتناب کنند. همچنین می‌تواند راهی مناسب برای پرداخت هزینه تراکنش‌های کوچک در مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ و فروشگاه‌های رفاه باشد.

آنچه باید بدانید: ردیابی پول نقد در مقایسه با کارت های اعتباری یا پرداخت های آنلاین دشوارتر است. اگر قصد دارید پرداخت‌های نقدی را بپذیرید، به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، مطمئن شوید که یک سیستم ضبط پرداخت مستحکم در اختیار دارید تا چیزی از بین نرود.

بررسی کاغذ

در حالی که چک های کاغذی کمتر از گذشته رایج هستند، همچنان می توانند برای پرداخت های کلان مفید باشند. چک های کاغذی به حساب بانکی پرداخت کننده متصل می شود. هر چک دارای شماره مسیریابی بانک و شماره حساب پرداخت کننده است و بانک گیرنده پرداخت از این شماره ها برای پردازش پرداخت استفاده می کند.

آنچه باید بدانید: اگر چک های کاغذی را می پذیرید، باید یک خط مشی پذیرش داشته باشید تا تیم و مشتریان شما آماده باشند.

یک خط مشی پذیرش چک معمولی شامل تأیید اطلاعات شخصی و بانکی مشتری قبل از تکمیل تراکنش است. اطمینان حاصل کنید که مشتری چک را امضا کرده، نام کامل خود را بنویسد و مبلغ دلار صحیح است.

بررسی آنلاین

همچنین می‌توانید چک‌های الکترونیکی یا چک‌های آنلاین را به عنوان نوعی پرداخت برای کسب‌وکار خود بپذیرید. چک های آنلاین مانند چک های کاغذی هستند اما نوعی انتقال الکترونیکی وجوه محسوب می شوند و از طریق شبکه ACH پردازش می شوند. برای پذیرش چک های الکترونیکی، باید از یک سیستم پردازش پرداخت استفاده کنید که پرداخت های ACH را پردازش می کند.

آنچه باید بدانید: پردازش چک های آنلاین معمولاً با هزینه همراه است. کارمزد بستگی به شرکت پردازشی دارد که استفاده می‌کنید، بنابراین اگر قصد دارید چک‌های آنلاین را در کسب‌وکارتان بپذیرید، از این موضوع آگاه باشید.

چگونه نوع پرداخت مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

انتخاب نوع پرداخت مناسب به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. این که آیا شما یک تجارت آجر و ملات، یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا یک تجارت خدماتی دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد.

1. نیازهای خود را در نظر بگیرید.

هر کسب و کار نیازهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال، یک کافی شاپ انواع مختلف پرداخت را نسبت به فروشگاه اینترنتی مبلمان می پذیرد. یک کافی‌شاپ احتمالاً باید بتواند کارت‌های اعتباری و نقدی، پرداخت‌های تلفن همراه و پول نقد را بپذیرد، در حالی که یک فروشگاه مبلمان آنلاین به تراکنش‌های بزرگ رسیدگی می‌کند و می‌تواند گزینه‌های Buy Now Pay Later (BNPL) را در سایت خود ارائه دهد.

می‌توانید هزینه‌های مربوط به کارت‌های اعتباری و خدمات پرداخت آنلاین را نیز در نظر بگیرید. اجتناب از کارمزدها تقریباً غیرممکن است مگر اینکه تجارتی فقط نقدی داشته باشید. بخشی که می توانید کنترل کنید این است که کدام پلتفرم یا سرویس را انتخاب می کنید، زیرا ممکن است هزینه های کمی متفاوت داشته باشند.

موضوع دیگر این است که آیا باید پرداخت‌های تکرارشونده، پرداخت‌های یک‌باره یا ترکیبی از هر دو را هزینه کنید.

اگر خدماتی مانند خدمات کنترل آفات می فروشید، ممکن است بخواهید به مشتریان گزینه ای برای تنظیم پرداخت ماهانه بدهید. در این مورد، باید یک ابزار تجاری پیدا کنید که دارای پرداخت‌های مکرر یا اشتراک‌های داخلی باشد تا مشتریان شما بتوانند به راحتی پرداخت کنند و دیگر نگران فراموش کردن ارسال صورت‌حساب نباشید.

2. به مشتریان خود رسیدگی کنید.

مشتریان شما دلیل فعالیت شما در کسب و کار هستند، بنابراین وقتی به انواع پرداختی که می‌خواهید ارائه دهید فکر می‌کنید، آنها باید یکی از مهمترین ملاحظات باشند.

اگر برای مدتی در کسب و کار بوده‌اید، باید ایده خوبی در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و ترجیح می‌دهند چگونه پرداخت کنند داشته باشید.

برای مثال، فرض کنید یک کافی‌شاپ دارید و متوجه می‌شوید که مشتریان بیشتری با کیف پول‌های تلفن همراه خود پول پرداخت می‌کنند. در این مورد، می‌توانید بدون پول نقد یا بهینه‌سازی فرآیند پرداخت را در پیشخوان تسویه‌حساب در نظر بگیرید تا سریع و آسان روی تلفن خود برای پرداخت ضربه بزنند.

اگر مطمئن نیستید که مشتریان شما چه چیزی را ترجیح می دهند، به داده های فروش خود نگاه کنید. مردم چگونه پرداخت می کنند؟ سه نوع پرداخت رایج کدامند؟ روی این روش‌ها و نحوه بهبود تجربه مشتریان با بهینه‌سازی فرآیند پرداخت تمرکز کنید.

3. پلت فرم خود را تعیین کنید.

اگر محصولات یا کالاهایی را می فروشید، به یک سیستم POS نیاز دارید که بتواند چندین نوع پرداخت را بپذیرد و پردازش کند، چه به صورت حضوری یا آنلاین بفروشید.

اگر شخصاً می‌فروشید، مطمئن شوید که پلتفرم شما برای پذیرش پرداخت‌های کیف پول تلفن همراه مجهز است، زیرا این روش پرداخت محبوب‌تر شده است. برای فروشندگانی که در تجارت الکترونیک حضور دارند، وب سایت شما باید برای تلفن همراه بهینه شود، زمانی که مردم از تلفن خود خرید می کنند.

Source = “BLPBoC1wQAv”>

اگر خدماتی را می فروشید، می توانید یک پلتفرم صورتحساب را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد فاکتورها را ارسال کنید و پرداخت ها را در یک مکان جمع آوری کنید. پلتفرم هایی مانند QuickBooks یا Wave را در نظر بگیرید که نه تنها دارای صورتحساب و پرداخت هستند، بلکه حسابداری شما را نیز مرتب می کنند. همچنین می‌توانید از پیوندهای پرداخت HubSpot برای ارسال و پذیرش پرداخت‌ها استفاده کنید. بدون نیاز به وب سایت یا کدنویسی.

نحوه پذیرش پرداخت

دریافت پول و پذیرش پرداخت ها دست به دست هم می دهند. هنگامی که بدانید کدام نوع روش های پرداخت را می خواهید بپذیرید، به روشی مطمئن برای پذیرش پرداخت نیاز دارید. این چیزی است که برای تجهیز خود و کسب و کارتان نیاز دارید.

یک حساب بانکی تجاری باز کنید.

اگر قبلاً ندارید، اولین قدم شما یک حساب بانکی تجاری باز کنید. حساب بانکی تجاری هزینه ها و درآمدهای تجاری را از حساب بانکی شخصی شما جدا نگه می دارد و باید برای همه امور مالی مربوط به کسب و کار استفاده شود.

به‌علاوه، وقتی نرم‌افزار حسابداری خود را به حساب بانکی کسب‌وکار بانکی خود پیوند می‌دهید، به شما امکان می‌دهد فروش و هزینه‌های خود را در یک مکان پیگیری کنید، که به سازماندهی کتاب‌های شما کمک می‌کند.

از یک پلت فرم پرداخت استفاده کنید.

چه کالاها یا خدماتی را به‌صورت آنلاین یا آفلاین بفروشید، برای پذیرش و پردازش پرداخت‌ها به یک پلتفرم پرداخت نیاز دارید. استفاده از یک ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) برای پذیرش پرداخت ها معمول است. PSP های محبوب عبارتند از PayPal، Square و Stripe. اگر به کارتخوان فیزیکی شما پیوند داده شده باشد یا اگر در صفحه پرداخت شما تعبیه شده باشد یا برای پیوندهای پرداخت.

منبع تصویر< /a>

پرداخت یک نسیم را انجام دهید

انواع پرداخت‌های موجود برای مشتریان و کسب‌وکارها به‌قدری تکامل یافته‌اند که اکنون خرید آسان‌تر از همیشه است. اگر صاحب کسب و کار هستید این را در نظر داشته باشید: می‌خواهید پرداخت پول را برای مشتریانتان آسان کنید.

می‌دانم که به‌عنوان یک مشتری، نمی‌خواهم به این فکر کنم که در صورت خرید آنلاین یا صرف غذا، از چه نوع پرداختی استفاده می‌کنم. به عنوان یک صاحب کسب و کار، می‌خواهم مشتریانم همین احساس را داشته باشند.

پذیرش طیف گسترده ای از انواع پرداخت به کسب و کار شما انعطاف می دهد، روابط با مشتری را بهبود می بخشد، و حتی می تواند فروش را افزایش دهد. هرچه گزینه های پرداخت بیشتری را بتوانید ارائه دهید، احتمال اینکه مشتری خرید خود را تکمیل کند بیشتر می شود.

کلید انتخاب روش پرداخت مناسب بستگی به این دارد که کسب‌وکار شما چیست، به چه کسی خدمات می‌دهید، و مشتریان شما معمولاً ترجیح می‌دهند پرداخت کنند. اگر می‌خواهید گزینه‌های خود را محدود کنید، نحوه پرداخت مشتریانتان را تحلیل کنید.

اگر متوجه شدید که در سال گذشته هیچ تراکنش نقدی نداشته‌اید، می‌توانید بدون‌نقد وارد عمل شوید. یا، اگر متوجه شدید که فروشگاه شما فروش آنلاین بیشتری نسبت به حضوری دارد، به نحوه بهینه سازی فرآیند پرداخت در وب سایت خود نگاه کنید.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل