بهترین زمان برای تماس سرد در سال 2024

بهترین زمان برای تماس سرد در سال 2024

پس از ده سال در فروش و بازاریابی، ارزش تماس سرد را می دانم. اما پیش‌بینی بهترین زمان برای تماس سرد کار آسانی نیست.

من مجبور شدم تاکتیک‌هایم را در چند سال گذشته تغییر دهم، زیرا اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه ما نحوه – و مکان – کار و تعامل بسیاری از ما با مشتریان بالقوه را تغییر داده‌ایم. عوامل دیگری مانند تیم‌های جهانی از راه دور، مکان‌های کاری انعطاف‌پذیر، و برنامه‌های زمانی گسترده، تعیین دقیق روندهای تماس سرد را دشوارتر می‌کنند.

اما این بدان معنا نیست که غیرممکن است! برای افزایش موفقیت تماس سرد شما، حتی در سال 2024، نکات و تحقیقات بسیار خوبی برای تماس سرد دریافت کرده ام. بیایید وارد آن شویم.

فهرست مطالب:

درک زمان مناسب برای تماس سرد

ممکن است فرمول جادویی به نظر برسد، اما رسیدن به بهترین زمان برای تماس سرد کار می‌برد. من چندین مطالعه را بررسی کرده‌ام و با کارشناسان فروش صحبت کرده‌ام تا راهنمایی‌های آن‌ها را درباره زمان برقراری تماس‌های سرد و تبدیل فروش شما به آن‌ها دریافت کنم.

بهترین روز برای تماس های فروش

یک مطالعه اخیر توسط CallHippo بررسی 15000 تماس فروش برای تعیین روزهایی که در آن تماس های سرد احتمال بیشتری برای برقراری ارتباط دارند. بر اساس این مطالعه،بهترین روز هفتهبرای تماس های فروشچهارشنبه بود. لانگ شات

به طور متوسط، نمایندگان فروش توانستند در اولین بار در 195 تماس از تماس‌هایی که در روز چهارشنبه گرفته شده، مکالمه داشته باشند، در حالی که تنها 90 تماس در روز دوشنبه و 60 تماس در روز جمعه ناچیز بود.

اگر درصدها را دوست دارید، به این معنی است که 33.9٪ از تماس‌های انجام‌شده در روز چهارشنبه متصل شده‌اند، در حالی که فقط 15.7٪ از تماس‌های دوشنبه و 10.4٪ از تماس‌های برقرار شده در روز جمعه برقرار شده‌اند.

این باعث می‌شود دوشنبه و جمعه بدترین روز برای دستیابی به بازار هدف شما باشند.

و وقتی به آن فکر می کنید، نتایج معقول می شوند. در روز دوشنبه، معمولاً هنوز برای هفته کاری پیش رو آماده می شوم، بنابراین دسترسی به من به این آسانی نخواهد بود. به همین ترتیب، تا بعد از ظهر جمعه، تعداد زیادی از مردم را می‌شناسم که فقط منتظر آخر هفته هستند و نمی‌توانند (یا نمی‌خواهند، صادقانه) روی بستن یک معامله تمرکز کنند.

اما تا اواسط هفته، اکثر مردم (از جمله من) زمان کافی برای حل و فصل کارهای هفته و رسیدگی به نیازهای مبرم خود را داشته اند، بنابراین احتمال اینکه یک تماس سرد بسیار کمتر شبیه یک وقفه باشد، وجود دارد.

بهترین زمان روز برای تماس های فروش

ما اکنون می دانیم که چهارشنبه نقطه شیرینی است که تماس های شما در اولین تلاش بیشتر امکان پذیر است. اما اگر می‌خواهید احتمال این اتفاق را افزایش دهید، باید زمان برقراری تماس را نیز در نظر بگیرید.

همان مطالعه انجام شده توسط CallHippo نشان می دهدبهترین زمان برای تماس سرد 10-11 صبح و 4-5 است. PM.در ابتدا، ممکن است این امر خلاف واقع به نظر برسد. به هر حال، انتظار دارید کسی در این ساعات برای ناهار آماده شود یا محل کار را ترک کند.

اما بر اساس تجربه من، اینها دقیقاً دلایلی هستند که چرا این زمان‌ها بهترین زمان‌های روز برای دریافت یک تماس سرد موفق هستند.

فقط به روز اداری معمولی خود فکر کنید. در بیشتر موارد، من کارها را در اواخر صبح، درست قبل از ناهار به پایان می‌برم، به این معنی که نسبت به اوایل روز که تازه شروع به انجام کارهای ضروری صبح می‌کنم، در دسترس هستم و تمایل بیشتری به تماس با فروش دارم. انجام وظایف.

بعد از ناهار، همه چیز دوباره شلوغ می شود و من واقعاً تا اواخر بعد از ظهر که روز کاری من تقریباً تمام شده یا به طور کلی دفتر را ترک می کنم، وقت زیادی برای وقت ندارم. بنابراین، برداشتن تلفن سخت‌تر است.

کاسی فیلدز، رئیس AutoLeap، یک شرکت کانادایی نرم‌افزار خودرو، دوست دارد این زمان‌ها را «شانه‌ها» بداند.

او می‌گوید، “نرخ اتصالمن همیشه در این زمان‌های روز بالاترین بود. اگر به روز کاری یک مدیر معمولی فکر می کنید، آنها جلسات را تا بعد از ساعت 10 صبح شروع نمی کنند و معمولاً جلسات را تا ساعت 4 بعد از ظهر پایان می دهند.

بدترین زمان روز برای تماس های فروش

اگر بهترین زمان برای تماس های سرد وجود دارد، بدترین زمان نیز برای برقراری تماس فروش وجود دارد.

به گفته CallHippo، احتمالاً شما نیز مانند من، از دیدن اینکه ساعت 7 صبح بدترین زمان برای ارتباط با مشتری احتمالی است، اصلا تعجب نمی کنید. در مقایسه با بیش از 3000 مکالمه اولین تلاشی که در ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر انجام شد، تماس در ساعت 7 صبح. فقط توانست اولین مکالمه را با 500 نفر افزایش دهد.

برقراری تماس سرد قبل از ساعت 10 صبح مشکل است. شما نمی دانید که آیا مشتریان بالقوه آماده هستند یا نه، و مهمتر از آن، مایل پاسخ دادن هستند. و این واقعیت را کنار می گذارد که بسیاری از ما هنوز کار می کنیم از راه دور، برنامه های کاری و زمان شروع را غیرقابل پیش بینی تر می کند.

من همچنین یاد گرفته‌ام که تماس خیلی زود یا خیلی دیر به این معنی نیست که واقعاً به تصمیم گیرنده‌ای دست خواهم یافت. در حالی که 64٪ از مدیران عامل قبل از ساعت 6 صبح بیدار می شوند، آنها تمایل دارند زود از خواب بیدار شوند تا بدون هیچ مزاحمتی روی کار خود تمرکز کنند.

گفته شد، یک استثنای بزرگ برای این تماس‌های صبح زود وجود دارد – قرار گرفتن در منطقه زمانی متفاوت از مشتریان احتمالی. برای مثال، اگر من در لس آنجلس می‌مانم و قصد دارم با کسی در بوستون تماس بگیرم، ساعت 7 صبح من در ساحل شرقی 10 صبح خواهد بود. بنابراین، دراز کردن ارزش یک عکس را دارد، حتی اگر هر از گاهی خواب زیبایی من را کاهش دهد.

راهبردهای تماس سرد

همانطور که هر فروشنده خوب به شما خواهد گفت، تماس‌های سرد موثر، باید بیشتر از تماس با هر شماره تلفن تصادفی در روز چهارشنبه ساعت 4 بعد از ظهر انجام دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید هنگام آماده‌سازی و تکرار استراتژی تماس سرد خود در نظر بگیرید.

به زمان پاسخگویی خود توجه کنید.

اگر سرنخ‌های جدید را در اولین ساعت پس از واجد شرایط بودن دنبال نکنید، ممکن است فروش موفق را از دست بدهید.

اکنون، پیگیری‌های ساعت اول آنقدرها هم که فکر می‌کنید معمول نیست، حداقل با قضاوت جدیدترین مطالعه. در آن، این شرکت از 1000 وب سایت B2B درخواست دمو کرد و نتایج تا حدودی نگران کننده بود.

از 1000 درخواست، Revenuehero فقط 365 پاسخ دریافت کرد . این بدان معناست که 63.5 درصد از درخواست‌های نمایشی خالی از لطف نیست. و از بین شرکت‌هایی که پاسخ دادند، 162 مورد از آنها یک روز، هفته یا حتی بیش از یک هفته طول کشید تا پاسخ دهند. در مورد اجازه دادن به سرد شدن سرب داغ صحبت کنید.

اما همه چیز بد و غم نبود، زیرا 203 شرکت در همان گروه در عرض یک ساعت پاسخ دادند. و اگر از من بپرسید، این همان دسته ای است که می خواهید در آن قرار بگیرید.

در آخر، 78 ٪ از خریداران از اولین شرکتی که به درخواست آنها پاسخ می دهد خرید می کنند، به این معنی که هر چه سریعتر به سرنخ ورودی برسید، بهتر است.

شخصاً، همیشه سعی می‌کنم سرنخ‌های جدید را در اولین ساعتی که واجد شرایط می‌شوند، دنبال کنم. در غیر این صورت، می دانم که می توانم فرصت های ارزشمندی را روی میز بگذارم.

آن را از مارتی بائر، مدیر فروش در بگیرید href=”https://www.omnisend.com/” rel=”noopener” target=”_blank”>Omnisend، که موضع مشابهی دارد.

«اگر شخصی قصد نشان می‌دهد یا فرم سرب را در کانال‌های شما ارسال می‌کند، سرعت بسیار مهم است. بهترین زمان برای تماس با آنها اکنون است زیرا در آن زمان است که مشتری نیاز دارد و به راه حل شما توجه می کند. اگر تا ساعت 8 صبح یا 2 بعدازظهر روز بعد منتظر بمانید، احتمالاً بهترین فرصت را از دست داده اید.”

اخلاق این داستان؟ در صورت شک، فوراً تماس بگیرید.

پایدار باشید.

آیا پس از دومین یا سومین پست صوتی خود از تماس با یک لید خودداری می کنید؟ اگر چنین است، ممکن است خودتان را کوتاه بفروشید. گاهی اوقات، تلاش کردن واقعاً مفید است.

CallHippo دریافت که 40٪ از < /a>نمایندگان فروش< a href="https://callhippo.com/blog/marketing/best-day-time-make-business-call" rel="noopener" target="_blank"> از مشتری بالقوه پس از اولین تماس، حتی اگر قبل از تبدیل سرنخ، اغلب تا شش تماس تلفنی بعدی طول می‌کشد.

من فقط از تماس‌ها در فرآیند فروش خود استفاده نمی‌کنم. من همیشه از چندین نقطه تماس و کانال استفاده می کنم. HubSpot دریافت که 68٪ از متخصصان فروش از سه یا چند کانال برای بستن فروش خود نیز استفاده کردند، بنابراین من در شرکت خوبی هستم.< /p>

به طور کلی، من دوست دارم تماس‌ها را با ایمیل پیگیری کنم، و حتی اگر رسیدن به رهبر از طریق تلفن دشوار باشد، از ایمیل به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای اطلاع‌رسانی سرد استفاده می‌کنم.

از ابزار مناسب استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای مناسب قطعاً می‌تواند به شما در بستن فروش کمک کند، اما یافتن تعادل مناسب با پشته نرم‌افزار شما می‌تواند زمان بر باشد.

HubSpot دریافت که 45٪ از نمایندگان فروش از تعداد ابزارهای موجود در پشته فناوری خود غرق شدند. و فهمیدن دلیل آن نیز سخت نیست. من اغلب در هر روز از چندین حساب ایمیل، ابزارهای بازاریابی، پلت فرم های فروش، رسانه های اجتماعی و یک CRM استفاده می کنم.

در حالی که من CRM خود را برای فعالیت‌های فروش حیاتی می‌دانم — و 91٪ متخصصان فروش با این احساس موافق هستند — این واقعیت را تغییر نمی دهد که اکثر همتایان من اغلب با فهرست طولانی از ابزارهای غیر یکپارچه برای انجام کار سروکار دارند.

افکار صادقانه من؟ نمایندگان فروش باید از نرم افزار با هوش مصنوعی استفاده کنند.

استفاده از نرم‌افزاری که بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کند، راهی عالی برای کاهش حجم کار و برنامه‌ریزی است.

و به همین دلیل است که فروشندگان بیشتر و بیشتری به روند هوش مصنوعی علاقه مند می شوند – حداقل بر اساس نتایج نظرسنجی که آخرین گزارش روند فروش.

در اینجا برخی از روش‌هایی که امروزه ۱۴۷۷ متخصص فروش از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند آورده شده است:

  • 83% از فروشندگان گفتند که هوش مصنوعی در تشخیص و پاسخگویی به احساسات خریدار موثر است.
  • 17% از نمایندگان فروش از هوش مصنوعی برای کمک به انتخاب بهترین زمان برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند.
  • 26% از نمایندگان فروش از هوش مصنوعی برای کمک به تعیین دقیق زمان فروش متقابل استفاده می کنند.

من همچنین از هوش مصنوعی برای کارهای روزمره مانند تهیه پیش نویس ایمیل ها یا تعیین زمان مناسب برای تماس های فروش استفاده می کنم. و با توجه به گزارش HubSpot همچنین نشان می‌دهد که هوش مصنوعی کمک کردن به مشتریان را آسان‌تر می‌کند، بدون شک نمایندگان از هوش مصنوعی در فروش استفاده می کند زیرا نقش آنها با بازار فعلی تطبیق می یابد.

نرخ بسته شدن خود را با اسکریپت ها افزایش دهید.

HubSpot پیدا شد 20٪ از فروشندگان به اسکریپت های تماس متکی هستند برای کمک به آنها در فرآیند فروش. من می دانم که فیلمنامه ها قطعا به میزان موفقیت من کمک کرده اند، و من همیشه دوست دارم حداقل دو یا سه گزینه در این نزدیکی وجود داشته باشم تا دوباره به آن بازگردم.

چه چیزی بیشتر، 15٪ از فروشندگانی که توسط HubSpot نظرسنجی شدند گفت که اسکریپت های تماس یکی از موثرترین استراتژی های آنها برای کمک به بستن معاملات است.

من دریافته‌ام که ایجاد اسکریپت‌هایی که امکان پاسخ‌های متنوع را فراهم می‌کنند، اغلب گفتگو با مشتریان احتمالی را آسان‌تر می‌کند. به‌علاوه، اگر چند مسیر درست در مقابلم قرار داده شده باشد، آسان‌تر است که بفهمم چگونه می‌توان آنها را تغییر مسیر داد بدون اینکه آنها را دور بزنم، اگر یک راه‌حل برای نیازهای آنها کار نمی‌کند.

اگر به نقطه شروعی برای اسکریپت تماس سرد نیاز دارید، الگوی اسکریپت تماس سرد.

آمار گسترش سرما در سال 2024

با گزارش روند فروش ما، HubSpot اخیراً اطلاعات آماری ارزشمندی منتشر کرده است. به خاطر داشته باشید که متخصصان فروش در تماس سرد و استراتژی‌های فروش خود برای سال 2024 و پس از آن تجدید نظر می‌کنند.

در اینجا چند نکته برجسته وجود دارد که فکر می‌کنم نمایندگان فروش را تشویق می‌کند تا به سرمایه‌گذاری زمان و تلاش خود برای تماس سرد ادامه دهند.

ابتدا، بیایید ببینیم که چگونه تماس سرد در کانال‌های دیگر قرار می‌گیرد. HubSpot از کارشناسان فروش پرسید که از چه کانال هایی برای دسترسی سرد استفاده می کنند.

و اگرچه نظرسنجی به شرکت کنندگان اجازه می داد چندین کانال را انتخاب کنند، تماس های تلفنی همچنان به عنوان روش ترجیحی با 38٪ از فروشندگان مورد نظر طرفدار این کانال هستند. ایمیل (36٪) و رسانه های اجتماعی (34٪) دو نفر بعدی در لیست بودند.

این نتایج نشان می‌دهد که مانند من، کارشناسان فروش مشتاق استفاده از رویکرد چند کاناله هستند. گفتنی است، من فروشندگان زیادی را می شناسم که ارسال ایمیل را به برقراری تماس تلفنی ترجیح می دهند. اما در حالی که من ترجیح می‌دهم بیشتر روزها روی خطوط افتتاحیه‌ام کار نکنم، مهم است که ببینم چه چیزی در تبدیل سرنخ‌ها مؤثرتر است.

هنگامی که کارآمدی این کانال‌ها بر اساس کارشناسان فروش مشخص شد، اعداد و ارقام تفاوت چندانی با هم نداشتند. تا 37٪ از همه نمایندگان فروش گزارش دادند که تماس‌های تلفنی موثرترین کانال‌ها برای ارتباط سرد هستند. برعکس، 23 درصد گفتند که ایمیل مؤثرترین است و 30 درصد گفتند که رسانه های اجتماعی بهترین کار را داشتند.

غذای آماده؟ تیم‌های فروش همچنان باید روی تماس‌های سرد به عنوان بخشی از ارتباط خود تمرکز کنند. ایمیل، به‌ویژه، شکاف زیادی بین محبوبیت و نرخ تبدیل دارد، بنابراین اگرچه ممکن است ترجیح دهم چند ده ایمیل ارسال کنم، اما عمیقاً می‌دانم که این تلاش و برقراری تماس بسیار مؤثرتر است.

انتخاب بهترین زمان برای تماس سرد

در نهایت، انتخاب زمان مناسب برای برقراری تماس‌های فروش برای موفقیت در فروش ضروری است. من بیش از یک دهه است که روی تولید سرنخ و تماس سرد کار می‌کنم، و حتی پس از آن، زمانی که دچار مشکل می‌شوم، سعی می‌کنم ساعت یا روزی را که بیشتر تماس‌های سردم را انجام می‌دهم تغییر دهم. از طرف دیگر، از یکی از همکاران می‌خواهم که به اسکریپتی که من روی آن کار می‌کردم نگاهی بیندازد تا ببیند آیا تغییراتی در آن ایجاد می‌شود یا خیر.

این روش‌ها را آزمایش کنید و آن‌هایی را که برای شما مفید هستند، انتخاب کنید. شاید تعجب کنید که با چند ترفند ساده به چند مشتری دیگر برسید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در سپتامبر 2015 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل