کسب و کار

10 نکته زبان بدن برای ارائه فروش بعدی شما [اینفوگرافی]

10 نکته زبان بدن برای ارائه فروش بعدی شما [اینفوگرافی]

شما می‌توانید بهترین سخنرانی دنیا را بنویسید، و هیچکس آن را به خاطر نمی‌آورد اگر در حین ارائه آن با زمزمه صحبت کنید و به پاهای خود نگاه کنید.

body-language-sales-compressor

نحوه گفتن چیزی به همان اندازه مهم است — اگر نه بیشتر — از آنچه واقعاً می گویید. اگر مراقب نباشید، دست‌های روی هم، چشم‌های سرگردان، و حالت خمیده می‌توانند پیام شما را خفه کنند.

زبان بدن با استفاده استراتژیک می تواند بر استدلال شما تأکید کند و آن را با مخاطبان شما طنین انداز کند. آیا واقعاً می خواهید با مشتری احتمالی خود یک امتیاز را به خانه برسانید؟ چند قدم به سمت آنها راه بروید. تکان دادن سر، لبخند زدن و حفظ تماس چشمی، فضای مثبت و پذیرایی ایجاد می کند. و انجام حرکات کوچک و محدود می تواند فضایی از اقتدار و اعتماد به نفس ایجاد کند.

نکات زبان بدن فروش

قبل از ارائه حضوری بعدی، 10 نکته را در اینفوگرافیک زیر از ارائه های SOAP. مطمئن شوید که حرکات شما به جای خرابکاری پیام شما را تقویت می کند.

نکات زیر را بخوانید یا مستقیماً به اینفوگرافیک اینجا بروید.

1. سینه و بازوهای خود را باز کنید

برای تقویت اعتماد به نفس خود در حین ارائه، دست ها و سینه خود را باز کرده و پشت خود را صاف نگه دارید. این وضعیت باعث می‌شود که بهتر نفس بکشید و احساس آرامش بیشتری خواهید کرد — و شما را بلافاصله مجری بهتری می‌کند.

2. لبخند بزنید

برای اینکه مخاطبانتان راحت باشند، به آنها لبخند بزنید. این ساده است، اما لبخند زدن قوی‌ترین سلاح ما در طول سخنرانی‌ها و ملاقات‌های رو در رو است.

3. با بازوها و دستان خود اشاره کنید

برای درگیر کردن افراد، با بازوها و دستان خود به روشی طبیعی اشاره کنید. همچنین ایده خوبی است که به چشمان مخاطب خود نگاه کنید. مردم به طور طبیعی به افرادی که در چشمان آنها نگاه می کنند توجه دارند و آنها را دوست دارند.

4. از حرکات کوچک و سفت استفاده کنید

برای نشان دادن اقتدار، آرامش خود را حفظ کنید و از حرکات کوچک و سفت استفاده کنید. این نوع حرکت افراد را تشویق می کند که به شما اعتماد کنند و به شما به عنوان فردی با اعتماد به نفس نگاه کنند.

5. بیرون بروید

برای ایجاد حرکت در گفتار خود، از فضای فیزیکی که در دسترس دارید استفاده کنید و از آن خارج شوید.

به عنوان مثال، اگر سه نقطه را ارائه می کنید، زمانی که در اولین موقعیت خود هستید در مورد نقطه A صحبت کنید. سپس دو یا سه مرحله را خارج کنید و در مورد نقطه B صحبت کنید. به این ترتیب، یک حرکت شامل فضا همراه با سخنرانی شما خواهد بود.

6. حرکات خود را تغییر دهید

برای درگیر نگه داشتن مخاطبان خود، حرکات خود را در طول ارائه تغییر دهید. حرکات باز، حرکات کوچک و حرکاتی که سر، بازوها و دستان شما را درگیر می کند بهترین هستند. همچنین عاقلانه است که حرکاتی را که فقط دست‌ها یا فقط سرتان را درگیر می‌کنند، در نظر بگیرید – و حرکات گسترده نیز خوشامدگو و جذاب هستند.

7. به ارائه خود اشاره کنید

برای جلب توجه به عنصر خاصی از ارائه خود، مستقیماً به آن اشاره کنید و به طور همزمان روی صفحه به آن نگاه کنید. مخاطبان شما چشم و انگشت شما را دنبال خواهند کرد.

8. به سمت مردم بروید

برای تشویق مشارکت مخاطب، از حرکات باز استفاده کنید و – در صورت امکان – در اطراف و به سمت مردم قدم بزنید. زمانی که به یک گوینده نزدیک هستیم تمایل بیشتری به مشارکت داریم.

9. مکث

برای اینکه یک سوال سخت آسان تر به نظر برسد، مکث کنید، به آرامی نفس بکشید (این به شما زمان می دهد تا فکر کنید)، سپس در حالی که در چشمان سوال کننده نگاه می کنید، پاسخ دهید.

10. Mirroring

را تمرین کنید

برای اینکه مخاطبانتان داستان شما را بخرند، در طول کل ارائه از حرکات مثبت استفاده کنید. این شامل تکان دادن سر، حرکات باز، لبخند زدن، و آینه کاری است.

body_language.jpg

فروشندگان باید همیشه زبان بدن مطمئن و قابل اعتماد داشته باشند. اگر راحت نباشید، مشتری احتمالی شما هم راحت نخواهد بود. از همکارانتان بخواهید در حین ارائه‌تان بنشینند و در نظر داشته باشید که یک فیلم ضبط‌شده از ارائه خود در خانه بگیرید.

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما می‌توانید زبان بدن خود را تشریح کنید تا در سبک ارائه‌تان پیشرفت‌های بیشتری ایجاد کنید.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا