کسب و کار

نحوه راه اندازی یک ربات اصلی: واجد شرایط بودن و مسیریابی منجر به فروش می شود

نحوه راه اندازی یک ربات اصلی: واجد شرایط بودن و مسیریابی منجر به فروش می شود

چرا باید ربات ها را به سایت خود اضافه کنید؟ آنها یک فناوری دور از ذهن و آینده نگر نیستند – و فقط برای تیم های بازاریابی و خدمات مشتری نیستند. اجرای استراتژی چت زنده می‌تواند برای نمایندگان فروش تغییر کند. حفظ سرنخ، دموهای رزرو شده و سلامت خط لوله را افزایش خواهید داد.

conversations-hubspot

جک ماتسن، مدیر ارشد حساب کاربری در AdStage، یک شرکت گزارش بازاریابی عملکرد و اتوماسیون، شاهد افزایش 38 درصدی در دموهای رزرو شده ظرف شش ماه پس از اجرای ربات چت.

ماتسن می‌گوید، «ربات‌های ما اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند که به ما زمان می‌دهد تا با راه‌حل‌های بالقوه آماده باشیم، قبل از اینکه وارد جلساتی با افراد بالقوه جدید شویم. داشتن این اطلاعات در نهایت منجر به گفتگوهای بهتر و مفیدتر می شود.»

ربات‌های چت به تیم شما کمک می‌کنند تا حجم و کیفیت سرنخ‌های ورودی را افزایش دهند. از آن‌ها برای جایگزینی یکنواخت‌ترین مبادلات خود استفاده کنید – مانند سرنخ‌های واجد شرایط یا رزرو جلسات – تا شما و تیمتان بتوانید بر روی مکالمات انسانی که بیشترین اهمیت را دارند متمرکز بمانید.

چگونه یک ربات اصلی راه اندازی کنیم

بدانید چه زمانی زمان نصب یک ربات لید فرا رسیده است

ربات‌های اصلی برای همه تکرارها مفید هستند، اما به ویژه برای تیم‌های فروش کوچک یا جوان ارزشمند هستند. اگر در حال توسعه یک شرکت با یک سازمان فروش اسکلت هستید، ربات‌ها می‌توانند مجموعه اضافی دست فروش مورد نیاز خود را با کسری از هزینه استخدام نمایندگان اضافی فراهم کنند.

و ربات‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند که مقیاس را افزایش دهید، بلکه تیم شما را بر روی مکالمات با کیفیت بالا متمرکز می‌کنند که شانس بیشتری برای تبدیل به دمو و معاملات بسته دارند.

وقتی تیم شما نازک است یا روی کارآیی تمرکز می‌کند، ربات‌های اصلی می‌توانند ساعت‌ها ایمیل سرد و تماس تلفنی را که شانس کمی برای تبدیل ارائه می‌کند، صرفه‌جویی کنند.

به یاد داشته باشید، هرگز یک ربات را به عنوان مانع اضافه نکنید. هدف ایجاد ارتباط بهتر و سریعتر با بازدیدکنندگان سایت است. برای مشاهده طیف کامل موفقیت با ربات‌ها، باید آماده تعامل با این سرنخ‌ها و ارائه ارزش برای آنها باشید.

بازدیدکنندگان سایت مناسب را با پیام مناسب هدف قرار دهید

بدانید چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند و پیام های شما باید برای چه کسانی باشد. اگر قبلاً به این اطلاعات دسترسی ندارید، تیم بازاریابی شما می‌تواند کمک کند.

وقتی بازدیدکنندگان خود را شناسایی کردید، پیام مفید و هدفمندی را برای آنها ارائه دهید که آماده شنیدن هستند. گاهی اوقات، این بدان معنی است که هیچ پیامی برای آنها ارسال نمی شود (یعنی مشتریان فعلی).

متسن از ربات‌ها برای بهبود زمان پاسخگویی به پرسش و کیفیت مکالمه‌هایی که او و تیمش با مشتریان احتمالی دارند استفاده می‌کند.

“ما می دانیم خریداران سریع‌تر از قبل حرکت می‌کنند. ما به عنوان فروشنده، یک ساعت فرصت داریم – از پرس و جو تا تماس – قبل از اینکه خریدار ادامه دهد. ربات‌ها راهی عالی برای تعامل با مشتریان بالقوه در لحظه ای که آماده برداشتن گام بعدی با شرکت شما هستند، فراهم می‌کنند.»

انتخاب کنید ربات در کدام صفحه ظاهر شود

روبات‌ها را در صفحات با هدف بالا (به عنوان مثال، صفحات قیمت‌گذاری، صفحات ویژگی، و صفحات زمان‌بندی نمایشی) قرار دهید. بازدید از این صفحات باید به احتمال زیاد نشان دهد که سرنخ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهاد شما آماده است.

قرار دادن رباتی که می‌پرسد «آیا می‌خواهید یک نسخه آزمایشی را برنامه‌ریزی کنید؟» در صفحه وبلاگ به این معنی است که تجربه کاربری بدی را برای خوانندگان معمولی وبلاگ و مشتریان فعلی فراهم می‌کنید.

>

Matsen از ربات‌های سرب در صفحات محصولات شرکت استفاده می‌کند. او توضیح می‌دهد، «فروشندگان بعداً در تصمیم -فرایند ساخت. این بدان معناست که مشتریان بالقوه در حال انجام تحقیقات خود هستند. اگر بالقوه‌ای داریم که زمان زیادی را در صفحات محصول خاص صرف می‌کنیم، می‌توانیم در لحظه‌ای که خریدار سؤالی دارد، گفتگو را شروع کنیم.»

در عصر اینترنت، ممکن است احساس شود که فروشندگان در حال منسوخ شدن هستند. ربات‌ها در واقع به نمایندگان اجازه می‌دهند تا در مرحله تحقیقات مشتری احتمالی خود نفوذ کنند و از ساعت اول به متحد تبدیل شوند.

بدانید که چه چیزی باعث واجد شرایط بودن فروش می شود

قبل از استقرار لید ربات خود، معیارهای سرنخ های واجد شرایط فروش در سازمان خود را مجدداً بررسی کنید. سپس، برای شناسایی و ارسال پیام مناسب به این افراد، با بازاریابی هماهنگ شوید. هنگام تعیین سرنخ های واجد شرایط فروش، در اینجا چند سوال مطرح می شود:

  • آیا این چشم انداز در قلمرو شماست؟
  • آیا به صنعت آنها می فروشید؟
  • اندازه شرکت آنها چقدر است؟
  • آیا حساب با شخصیت خریدار شرکت شما مطابقت دارد؟

مطمئن شوید که فروش و بازاریابی با تعریف مدیر واجد شرایط بازاریابی (MQL) نیز.

این یک نقطه انتقال بسیار مهم بین بازاریابی و فروش است، بنابراین هر تیم باید در مورد اصطلاحات توافق کند. این باید ترکیبی از ویژگی ها و اقدامات را منعکس کند که نشان می دهد یک سرب برای شرکت شما مناسب است و آماده صحبت با یک فروشنده است.

استفاده از برنامه امتیازدهی یا درجه بندی سرنخ با تکیه بر داده های حلقه بسته تجزیه و تحلیل همچنین می‌تواند اهمیت فعالیت‌های مختلف را تعیین کند تا مطمئن شود ربات اصلی شما به سرنخ‌های واجد شرایط می‌رسد.

تیم فروش Matsen به ربات‌ها به‌عنوان بازیکنان کلیدی در سرنخ‌های واجد شرایط متکی است. او می‌گوید: «ما ربات‌های خود را روی فرآیند مقدماتی متمرکز کرده‌ایم. این به مشتریان بالقوه راهی می‌دهد تا درباره محصولات ما بیشتر بیاموزند – حتی زمانی که ما آنجا نیستیم. همچنین به ما کمک می‌کند تا فوراً متوجه شویم که مشتریان بالقوه با چه چالش‌هایی مقابله می‌کنند.»

ماتسن توضیح می‌دهد که تیم فروش او یک ربات دارد که به طور کلی می‌پرسد، «امروز چه چیزی شما را به AdStage می‌آورد؟» این سؤال گسترده در واقع پاسخ‌های روشن‌کننده‌ای مختلفی را به همراه دارد، از «I» من به دنبال یک ابزار گزارش حلقه بسته هستم، (که AdStage ارائه می‌کند) تا «من به دنبال ابزار ایجاد تبلیغات Pinterest هستم» (که آن‌ها این کار را نمی‌کنند). ماتسن ادامه می‌دهد: «این پاسخ‌ها به سرنخ‌ها اجازه می‌دهد تا خود را واجد شرایط کنند و در وقت و منابع ارزشمند ما صرفه‌جویی می‌کنند».

نام تجاری خود را بشناسید

از طریق ربات از صدای برند خود استفاده کنید. این زمینه دیگری است که در آن کار با تیم بازاریابی شما می تواند مفید باشد. مطمئن شوید لحن و زبانی که ربات شما استفاده می‌کند با نام تجاری شما همسو باشد.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما نرم‌افزاری را به مهندسان راه‌اندازی می‌فروشد و صدای برند شما غیررسمی، قابل ربط و دمدمی است، ربات شما ممکن است بگوید:

  • این کار را انجام دهید: «سلام عزیزم، آیا می‌توانم به هر سؤالی درباره قیمت کاملاً ارزشمند ما پاسخ دهم؟»
  • نگذارید: «سلام. لطفاً اگر می توانم به هر سؤالی در مورد قیمت محصول ما پاسخ دهم، به من اطلاع دهید.”

صدای نام تجاری شما هرچه باشد، لحن ربات شما باید شخصی، دوستانه و با شخصیت برند شما همراه باشد.

ربات را بسازید

وسوسه انگیز است که انواع سؤالات واجد شرایط را قبل از اینکه مسیرهای ربات به سمت شما هدایت شوند، وارد کنید. اما، به یاد داشته باشید، ربات‌ها باید یادگیری در مورد محصول/خدمت شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر کنند، نه سخت‌تر.

تصمیم بگیرید که کدام سؤال برای هر سرنخ مورد نظر مرتبط است. اگر در صفحه فرود نسخه آزمایشی خود به سرنخ ها پیام می دهید، آنها را با سؤالاتی در مورد اندازه شرکت، اهداف یا چالش ها سنگین نکنید.

آیا ربات می‌پرسد: «آیا می‌خواهید یک نسخه نمایشی را برنامه‌ریزی کنید؟» و پیوندی را به تقویم خود به اشتراک بگذارید. برای مرحله بعدی فوراً ببندید، سپس از مسیر ربات خود بخواهید برای سؤالات بعدی به شما منتهی شود — یا به سادگی برای آنها یک ایمیل ارسال کنید.

مسیر به نماینده مناسب منتهی می شود

اگر سرنخ کنجکاو قیمت شما در مورد بسته پریمیوم سؤالی دارد، از ربات خود بخواهید آن سرنخ را برای فروشنده ای که حساب های ممتاز را مدیریت می کند ارسال کند — یا این سرنخ ها را به SDR های شما هدایت کند تا سهمیه آنها را افزایش دهد.

و فراموش نکنید که برای سرنخ‌های بی‌صلاحیت نیز مفید باشید. شما هرگز نمی خواهید سرنخ های نامناسب شما احساس کنند که در بن بست هستند.

به ربات یک پاسخ مفید اختصاص دهید یا از آن بخواهید این سرنخ ها را برای فروشنده یا نماینده خدمات مشتری تعیین شده ارسال کند که می تواند آنها را با منابعی که بهتر با نیازهایشان سازگار است در تماس باشد.

هنگامی که سؤالات اولیه را از طریق چت بررسی کردید، از طریق ایمیل، سرنخ های امیدوارکننده خود را دنبال کنید تا کارها را به سطح بعدی ببرید.

ساخت ربات ها یک مهارت است. بسازید، آزمایش کنید، تکرار کنید و بهبود ببخشید. ماتسن تجربیات خود را در مورد ربات ها خلاصه می کند و می گوید: «چت ربات ها به روش های بی شماری به فروشندگان کمک می کنند. مهم‌تر از همه، آن‌ها به شما کمک می‌کنند در زمان صرفه‌جویی کنید، مکالمات بیشتری را شروع کنید، و شما را با اطلاعاتی که منجر به سفر بهتر خریدار و معاملات بسته‌تر می‌شود، مرتبط کنند.»

Conversations

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا