کسب و کار

چگونه یک استراتژی توسعه کسب و کار برای تیم فروش خود ایجاد کنید [قالب]

چگونه یک استراتژی توسعه کسب و کار برای تیم فروش خود ایجاد کنید [قالب]

قبل از اینکه HubSpot “HubSpot” نامیده شود، LegalSpot بود.

sales team creating a Business Development Strategy

براساس برایان هالیگان، LegalSpot قرار بود “مجموعه ای از برنامه های کاربردی باشد که به شما در مدیریت شرکت حقوقی خود کمک می کند.” سپس او و دارمش شاه مدل کسب و کار خود را “تقلب” کردند تا اینکه آن را به مرکز جهانی بازاریابی، فروش و خدمات مشتری تبدیل کردند.

اخلاق داستان؟ برایان و دارمش از ابتدا یک طرح تجاری داشتند. آنها یک فرآیند توسعه ایجاد کردند که باعث رشد شد و برای موفقیت بلندمدت استراتژی داشت. این همان چیزی است که یک ایده میز ناهار را به اولین نرم افزار برای rel_blank”>.

Free Download: Sales Plan Template

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان رشد کند، به فرآیند توسعه کسب‌وکار سازمان‌یافته و سازگار نیاز دارید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، بیایید با بحث در مورد اینکه فرآیند توسعه کسب و کار چیست و چگونه یک استراتژی برای بهبود آن ایجاد کنیم، شروع کنیم. سپس، یک الگوی رایگان را به پایان می‌رسانیم که می‌توانید از آن برای اجرای یک طرح در شرکت خود استفاده کنید.

این مهم است که تیم فروش شما فرآیند توسعه کسب و کار شما را درک کند زیرا آنها می توانند از این دانش برای تعیین اهداف فروش سالانه استفاده کنند.

برای مثال، فرض کنید تیم توسعه کسب‌وکار شما متوجه می‌شود که فروش شما در ایالات متحده در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده به پنج میلیون دلار برسد. با در دست داشتن این اطلاعات، مدیریت فروش می‌تواند اهداف استخدامی را تعیین کند و استراتژی‌های فروش را بررسی کند تا مطمئن شود که رشد پیش‌بینی‌شده خود را برآورده می‌کنند.

هنگامی که فرآیند توسعه کسب و کار خود را هش کردید، به برنامه ای نیاز خواهید داشت که در طول زمان آن را بهبود بخشد. برای کمک به شما برای شروع، بیایید به این موضوع بپردازیم که استراتژی توسعه کسب و کار چیست و چگونه می‌توانید آن را در شرکت خود اجرا کنید.

اگر شرکت شما استراتژی توسعه ندارد، یا در مورد چگونگی ایجاد آن مطمئن نیستید، بیایید مراحل ایجاد یک برنامه را در بخش بعدی مرور کنیم.

برنامه استراتژی توسعه کسب و کار

1. بیانیه ماموریت و پیشینه

استراتژی توسعه کسب و کار شما باید با تشریح هدف شرکت و همچنین هرگونه اطلاعات پس زمینه مرتبط شروع شود. این شامل بیانیه ماموریت، بیانیه چشم انداز و تاریخچه شرکت شما می شود. داشتن این مرکز اطلاعات، اهداف سازمان شما را برای خواننده روشن می کند و در سراسر سند ارائه می کند.

2. تیم

قبل از شروع به توصیف اهداف و استراتژی‌های خود، مهم است که کارمندانی را که این طرح را ممکن می‌سازند برجسته کنید. شما باید مشخص کنید که رهبری فروش شما از چه کسانی تشکیل شده است، ساختار کلی تیم و هر استخدام جدیدی که به سازمان می پیوندد. این نه تنها زنجیره ای از فرماندهی ایجاد می کند، بلکه به شما کمک می کند نیازهای استخدامی را شناسایی کرده و موقعیت های خالی را پر کنید.

3. بازار هدف

وقتی اطلاعات پس‌زمینه را از دست دادیم، گام بعدی این است که مخاطبان هدف خود را توصیف کنید. شما باید مشخص کنید که محصول یا خدمات شما برای چه کسانی طراحی شده است و چگونه این مخاطبان را برای تیم فروش خود تقسیم می کنید. همچنین باید درباره مخاطبانی صحبت کنید که نباید دنبال شوند تا اطمینان حاصل شود که تیم شما با سرنخ‌های واجد شرایط درگیر است.

بهترین مکان برای شروع، توصیف مکان مخاطبین هدف شماست. آیا آنها در سطح کشور هستند یا مبتنی بر منطقه؟ اگر مبتنی بر منطقه باشد، چگونه به آنها دسترسی خواهید داشت؟

سپس، rel=”buyer-persona-definition-under-100-sr”>rel خود را وارد کنید الف>. پرسونای خریدار بر اساس تحقیقات بازار و داده‌های موجود مشتریان، نمایانگر مشتریان ایده‌آل شما هستند. این موضوع به تیم فروش شما نشان می دهد که دقیقاً چه نوع مشتری باید دنبال شود.

4. ابزارها، نرم افزارها و منابع

بخش بعدی باید ابزارها، نرم‌افزارها و منابعی را که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کنند، شرح دهد. این شامل

در حالی که تیم فروش شما ممکن است با ابزارهای مختلفی کار کند، برخی از ابزارهای اصلی وجود دارند که همیشه باید در این بخش فهرست شوند. به عنوان مثال، ایمیل و نرم افزار تماس ابزارهای ضروری برای تیم های فروش هستند. بدون آنها، فروشندگان شما نمی توانند به طور موثر با پایگاه مشتری شما ارتباط برقرار کنند.

5. موقعیت یابی

بخش موقعیت یابی باید نحوه مشاهده محصول یا خدمات شما در صنعت شما را توضیح دهد. با تشریح شرایط بازار شروع کنید، سپس توضیح دهید که چگونه کسب و کار شما برای صنعت ارزش دارد. این اطلاعات برای افرادی که تازه استخدام شده‌اند و باید بدانند که شرکت شما چه تفاوتی با رقبا دارد، مهم است.

می‌توانید با گنجاندن تجزیه و تحلیل رقبا، آن را یک قدم جلوتر ببرید. تجزیه و تحلیل رقبا نقاط قوت و ضعف شرکت شما را برجسته می کند و نقطه مقابلی برای رفع ایرادات سازمان شما ارائه می دهد. این به تیم فروش شما کمک می‌کند تا هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، ثبات خود را حفظ کند.

6. استراتژی بازاریابی

این بخش باید شامل نمای کلی از کل استراتژی بازاریابی شما باشد. این شامل هر گونه ایمیل، وبلاگ، رویداد، ویدیو، رسانه های اجتماعی یا کمپین های پست مستقیم می شود. برای تیم های بازاریابی و فروش همکاری با یکدیگر مهم است، بنابراین تیم شما باید بداند که کدام کمپین ها و چه زمانی اجرا می شوند.

7. استراتژی جستجو

استراتژی جستجوی شما باید مراحلی را که تیم فروش شما برای واجد شرایط بودن سرنخ ها برمی دارد را شرح دهد. اگر این روند ناسازگار باشد، تیم شما در بستن معاملات با مشکل مواجه خواهد شد. حتماً هر مرحله از استراتژی جستجوی خود را فهرست کنید تا تیم شما دقیقاً بداند چگونه مشتریان را جذب کند.

ابتدا باید معیارهای خود را برای ارتباط با مشتری بالقوه فهرست کنید. توضیح دهید که یک مشتری بالقوه باید چه کاری انجام دهد تا به عنوان گزینه مناسبی برای فروش در نظر گرفته شود. سپس، استراتژی جستجوی ورودی و خروجی خود را شرح دهید. اینها مراحلی هستند که تیم شما برای تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری انجام می دهد.

8. اهداف

اکنون، زمان تعیین اهداف است. اهداف فروش خود را مشخص کنید و آنها را در این بخش فهرست کنید تا تیم شما ببیند. این باید شامل معیارهایی مانند درآمد، معاملات بسته و واحدهای فروخته شده باشد. این اهداف را برای تیم خود روشن کنید و آنها را در طول زمان با کار خود مرتبط نگه دارید. اگر کسادی یا افت وجود داشت، به تیم خود در مورد اهداف خود و کارهایی که می توانند برای رسیدن به آنها انجام دهند یادآوری کنید.

9. برنامه اقدام

هنگامی که اهدافتان تعیین شد، برای دستیابی به آنها به برنامه ای نیاز دارید. این بخش مربوط به مراحلی است که تیم فروش شما برای رسیدن به اهداف شما انجام خواهد داد. این شامل تعداد تماس‌هایی است که آنها برقرار می‌کنند، مکان‌هایی که بازدید می‌کنند و مشتریان برجسته‌ای که با آنها کار خواهند کرد. مشخص کردن این سهمیه ها، استراتژی واقع بینانه ای را برای دستیابی به اهدافتان در اختیار تیم شما قرار می دهد.

10. بودجه

شما باید استراتژی توسعه کسب و کار خود را با مشخص کردن بودجه فروش خود به پایان برسانید. توضیح دهید که مایلید چقدر برای ابتکارات فروش خود هزینه کنید و پیش بینی کنید که مبلغ واقعی چقدر خواهد بود. حتماً عواملی مانند حقوق و دستمزد، کمیسیون، سفر، غذا و هر چیز دیگری را که تیم فروش شما را حفظ می‌کند در نظر بگیرید.

الگوی طرح استراتژی توسعه کسب و کار

اکنون که با هر جنبه ای از استراتژی توسعه کسب و کار آشنا شدید، زمان آن رسیده است که یک استراتژی برای تیم فروش خود ایجاد کنید. برای کمک، ما الگوی رایگان را در زیر قرار داده ایم که می توانید اینجا.

Business-Development-Strategy-Plan-Template

برای راه‌های بیشتر برای بهبود استراتژی کسب‌وکار، در مورد این مهارت های توسعه کسب و کار.

sales plan

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا