کسب و کار

چگونه با یک انکوباتور کسب و کار راه اندازی و راه اندازی کنید

چگونه با یک انکوباتور کسب و کار راه اندازی و راه اندازی کنید

راه اندازی یک شرکت می تواند برای کارآفرینی که برای اولین بار است یک فرآیند تنها باشد. کار سخت زیادی وجود دارد، انضباط شخصی، بازخورد محدود در مورد اولویت‌ها، و فرآیندی مملو از چاله‌ها — برای موفقیت خود شرکت بسیار مهم است.

business-incubator>در طول دهه گذشته، بنیان‌گذاران و استارت‌آپ‌ها به مراکز رشد و شتاب‌دهنده کسب‌وکار روی آورده‌اند تا کسب و کار خود را افزایش دهند. این مفهوم برای کارآفرینان یا تیم‌های پایه‌گذاری اولیه که می‌خواهند از یک فرآیند تعریف‌شده برای موفقیت و انتقال به یک شرکت پایدار استفاده کنند، بسیار منطقی است. اما انکوباتور کسب و کار چیست؟

Free Download: The Ultimate Inbound Marketing Kit for Startups

تعریف انکوباتور کسب و کار

یک انکوباتور کسب و کار شرکتی است که به استارتاپ ها و کسب و کارهای جدید کمک می کند تا رشد و موفقیت خود را تسریع کنند. انکوباتورها این کار را با ارائه پشتیبانی در زمینه های مختلف از جمله آموزش مدیریت، فضای اداری، سرمایه، مربیگری و ارتباطات شبکه انجام می دهند.

انکوباتورها می‌توانند توسط انواع مختلفی از سازمان‌ها از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های توسعه اقتصادی شهرداری، و حتی کالج‌ها یا دانشگاه‌ها حمایت شوند.

مدل های انکوباتور کسب و کار

برخی از انکوباتورها بر روی انواع مختلف شرکت ها (مانند استارت آپ های فین تک)، بازارهای عمودی (به عنوان مثال، بازار انرژی)، یا مکان های جغرافیایی (به عنوان مثال، شرکت های آریزونا) متمرکز هستند.

در واقع، انجمن ملی جوجه کشی کسب و کار (NBIA) انکوباتورها را به پنج مدل دسته بندی می کند:< /p>

  1. موسسات دانشگاهی
  2. شرکت های توسعه غیرانتفاعی
  3. مشارکت‌های توسعه دارایی انتفاعی
  4. شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر
  5. ترکیبی از موارد فوق

شرکت‌ها معمولاً یک تا دو سال را در یک انکوباتور کسب‌وکار می‌گذرانند – مدت زمانی که بر اساس نیاز و/یا تعهد تعیین می‌شود. یکی از مزایای مدل انکوباتور کسب و کار این است که یک تجربه یادگیری مشترک ایجاد می کند و از همکاری پشتیبانی می کند.

توانایی دریافت اطلاعات سریع و دقیق از مدیران، مربیان، مربیان، یا کارآفرینان دیگر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی شما برای تمرکز بر اولویت‌های درست و تصمیم‌گیری درست برای رشد کسب‌وکارتان داشته باشد.

دستگاه جوجه کشی کسب و کار کوچک چیست؟

بسیاری از انکوباتورهای کسب و کار از کسب و کارهای کوچک یا استارت آپ ها حمایت می کنند. بنابراین، اگر به‌دنبال یک «انکوباتور کسب‌وکار کوچک» هستید، احتمالاً به‌دنبال یک «انکوباتور کسب‌وکار» هستید که زیرساخت‌ها، آموزش و سرمایه کسب‌وکار را پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که انکوباتورهای کسب و کار با شتاب دهنده های کسب و کار متفاوت هستند. در حالی که انکوباتورها برای پرورش رشد یک کسب و کار جدید وجود دارند، شتاب دهنده ها عموماً برای کمک به کارآفرینان طراحی شده اند تا ایده های خود را به محصولات یا خدماتی تبدیل کنند که به سرعت – در عرض چند ماه – آماده عرضه به بازار هستند.

دانستن تفاوت بین این دو مدل و تشخیص اینکه کدام یک برای شرکت یا ایده شما مناسب است، مهم است.

یک انکوباتور کسب و کار چه می کند؟

یک انکوباتور باید مزایای متنوعی را برای کارآفرینان راه اندازی فراهم کند. این مزایا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. فضای اداری – برخی از انکوباتورها فضای اداری را با نرخ های رایگان یا کمتر از بازار به شرکت های نمونه کار خود ارائه می دهند. این امر چندین مشکل را برای استارت آپ ها حل می کند. عمدتاً به آنها امکان می‌دهد بدون نیاز به امضای قرارداد اجاره، فضایی حرفه‌ای برای کار کارکنان خود بیابند – مخصوصاً زمانی که شرکت مطمئن نیست که آنها با چه سرعتی تولید یا تعداد کارکنان را افزایش می‌دهند مفید است.
  2. تجهیزات تخصصی – برخی از انکوباتورها در تجهیزات تخصصی مانند نرم افزار مدل سازی، چاپگرهای سه بعدی، تجهیزات نمونه سازی اولیه یا آزمایشگاه های توسعه نرم افزار سرمایه گذاری می کنند. این یک مزیت بزرگ برای شرکت های مقیاس پذیر در مراحل ابتدایی است. دسترسی به تجهیزات پرهزینه و برنامه های شبیه سازی می تواند بسیار مهم باشد.
  3. مربیان باتجربه – برای استارت‌آپ‌ها مهم است که اشتباهات مهم را در حین مقیاس‌گذاری محدود کنند. اکثر انکوباتورها کارکنان مجربی از مدیران صنعت باهوش را ارائه می دهند تا به تیم اصلی کمک کنند تمرکز خود را حفظ کرده و از اشتباهات جلوگیری کنند. انکوباتورها معمولاً از مربیانی با تجربه راه اندازی خاص استفاده می کنند که می توانند به توضیح فرآیند، برنامه ریزی و معیارهای تصمیم گیری کمک کنند – همه اینها در حالی که کارآفرینان جدید را از اشتباهات پرهزینه ای که مرتکب شده اند یا شاهد بوده اند دور می کنند.
  4. آموزش و آموزش گروهی – بسیاری از انکوباتورهای کسب و کار مجموعه ای از آموزش های تجاری مهم را ارائه می دهند که از مشاوره حقوقی در مورد اسناد راه اندازی، شرایط شرکت یا مسائل IP گرفته تا چالش های عمومی تجاری مانند نحوه ارسال محصول، فرهنگ کیفیت را ایجاد کنید یا فرآیندهای فروش و بازاریابی را ایجاد کنید.
  5. تخفیفات نرم افزار – از حسابداری گرفته تا مدیریت پروژه، انکوباتورها معمولاً نرم افزارهای تجاری را ارائه می دهند که به توسعه استارتاپ آنها کمک می کند. قیمت‌گذاری و آموزش معمولاً بررسی می‌شوند و برای نرخ استانداردی مورد مذاکره قرار می‌گیرند که به شرکت‌های پرتفوی اجازه می‌دهد تا بتوانند کار کنند. HubSpot این نوع ترتیبات را به بیش از 1000 شریک راه اندازی در سراسر جهان ارائه می دهد.
  6. خدمات تجاری مشترک – بسیاری از انکوباتورها مانند استفاده از در دسترس بودن و انتخاب نرم افزار، خدمات حسابداری، بانکداری، بازاریابی و تولید را برای کمک به مقیاس شرکت ها ارائه می دهند.
  7. جامعه – یکی از بهترین ویژگی های انکوباتورهای کسب و کار، نامشهودها هستند. کار با گروهی از کارآفرینان همفکر، استفاده از ارتباطات برای ارتباط با مشتریان بالقوه یا مشتریان، و یادگیری از دیگران در گروه شما بخش‌های ارزشمندی از زندگی در انکوباتور است.

آیا استارتاپ من مناسب یک انکوباتور کسب و کار است؟

به گفته کریستین مونگیلو HubSpot برای استارت‌آپ‌ها، «مهم‌ترین معیار تناسب است. یک انکوباتور کسب و کار بیابید که از نظر اقتصادی کار کند و به شما امکان می دهد با گسترش تیم خود گسترش پیدا کنید.

به دنبال شرکتی باشید که فرآیند انتخاب داشته باشد و انواع مشابهی از شرکت‌ها را جستجو می‌کند. این فقط یک فضای کار مشترک نیست. بهترین انکوباتورها دارای یک شبکه مربی عالی هستند و نتایج خوبی را تولید می کنند. آنها همچنین دارای وای فای رایگان هستند.”

آیا همه شرکت‌ها برای انکوباتورها مناسب هستند؟ مونگیلو می گوید: «لزوماً نه. “اگر یک شرکت سبک زندگی هستید، یک کارآفرین برای بار دوم، به فضای اداری دسترسی دارید، یا می خواهید فرهنگ شرکت خود را بسازید، ممکن است مناسب نباشد.

برخی از انکوباتورها از شرکت ها می خواهند که سهام خود را به آنها اختصاص دهند. بنابراین، اگر به خدمات ویژه نیاز ندارید، ممکن است خودتان بهتر باشید.»

چگونه وارد انکوباتور کسب و کار شوم؟

پذیرش در انکوباتور کسب و کار می تواند و باید یک فرآیند باشد. اکثر انکوباتورها یک فرآیند پذیرش دارند و از شرکت‌ها می‌خواهند که برای پذیرش درخواست دهند.

معیارهای پذیرش در انکوباتور متفاوت است، اما بیشتر آنها از شما نیاز دارند که یک ایده تجاری عملی و طرح کسب و کار حرفه ای ارائه دهید. در اینجا چند مرحله برای شروع پیدا کردن دستگاه جوجه کشی مناسب برای کسب و کار شما آورده شده است.

  1. گزینه های خود را به صورت جغرافیایی یا عمودی مرور کنید – به دلیل حجم زیاد انکوباتورهای موجود، ممکن است بیش از یک گزینه برای انتخاب داشته باشید. با انجام یک جستجوی سریع منطقه ای، می توانید انکوباتورهایی را که ممکن است مناسب باشند، درک کرده و رتبه بندی کنید. همیشه وب‌سایت را مرور کنید و از شرکت‌های موفقی که به آنها کمک کرده‌اند و همچنین تعدادی از شرکت‌هایی که انصراف داده‌اند بخواهید تا یک دید کلی از تناسب داشته باشید.
  2. معیارهای پذیرش را بررسی کنید – اکثر انکوباتورها معیارهایی را تعریف کرده اند که برای چه نوع شرکت هایی آماده کمک هستند. برخی به نقاط عطف یا معیارهای خاصی مانند تعداد کار، سرمایه، تجربه کارآفرینی، پیشینه، درآمد یا تناسب محصول نیاز دارند. سایرین به تعهدات قراردادی شرکت‌های پذیرفته شده نیاز دارند، بنابراین بررسی درخواست و درک آنچه برای اطمینان از تناسب آن ضروری است.
  3. یک طرح کسب و کار تهیه کنید – یک طرح تجاری ممکن است در طول فرآیند درخواست مورد نیاز نباشد، اما برای تعیین اینکه آیا انکوباتور مناسب است یا خیر، مفید است. من طرفدار بزرگ طرح کسب و کار سه صفحه ای هستم تا یک نسخه خلاصه نشده. یک مرور کلی ساده از نام کسب و کار، ساخت تیم، ارزش پیشنهادی، مزیت رقابتی، بازار آدرس پذیر، رفتن به استراتژی بازار، محصول یا خدمات، و یک پیش بینی 12 ماهه می تواند به شما کمک کند تا شرکت خود را متمایز کنید.
  4. برای همکاری با کمیته غربالگری آماده باشید – در بیشتر موارد، انکوباتورها درخواست های اولیه را برای شرکت هایی که معیارهای اساسی را دارند، می پذیرند. برخی از انکوباتورها برای توضیح مدل کسب و کار اساسی، چشم انداز و ماموریت شرکت نیاز به ارسال ویدئو دارند. مرحله دوم معمولاً ملاقات و بحث در مورد اهداف، برنامه ها، نقاط قوت و ضعف با یک کمیته غربالگری است. این ممکن است به شکل درخواست، طرح یا مصاحبه، و مجموعه ای از جلسات برای تعیین انتظارات برای هر طرف باشد.

1. موازی 18

این انکوباتور بین‌المللی شرکت‌های پرتفوی را ملزم می‌کند برای شرکت در برنامه پنج ماهه به پورتوریکو نقل مکان کنند. مدل های کسب و کار باید از نظر اجتماعی نیز مسئولیت پذیر باشند.

2. همکاری موسس

کمک به شرکت‌های جدید در شمال غربی اقیانوس آرام که به نفع خود عرشه را جمع کنند.
< /p>

3. DreamIt Ventures

متمرکز بر استارت‌آپ‌هایی با درآمد یا آزمایش‌کنندگان آماده برای گسترش در حوزه‌های فناوری سلامت، فناوری امن، و فناوری شهری.

4. Seedcamp

“صندوق اولیه اروپا” روی بنیان‌گذارانی سرمایه‌گذاری می‌کند که به بازارهای بزرگ و جهانی حمله می‌کنند و مشکلات واقعی را با استفاده از فناوری حل می‌کنند.

5. 500 استارت‌آپ

تنوع یک ارزش اصلی برای این انکوباتور است. 44.5 درصد از پرتفوی آنها به اقلیت های نژادی تعلق دارد و آنها بورسیه تحصیلی برای سرمایه گذاران کم نمایندگی دارند.

6. کیمیاگر

برای بنیان‌گذارانی که درآمدشان از شرکت‌ها می‌آید، Alchemist بودجه، دسترسی به مشتریان خیمه شب بازی و مربیان با رتبه بالا را ارائه می‌دهد.

7. تقویت LA

هدف آن کمک به کارآفرینان فناوری است تا استارتاپ های خود را به شرکت های موفق تبدیل کنند. آنها دوست دارند زودتر سرمایه گذاری کنند.

8. Y Combinator

دو بار در سال، آنها 120 هزار دلار در تعداد زیادی از استارت آپ ها سرمایه گذاری می کنند. این استارت‌آپ‌ها برای سه ماه به دره سیلیکون می‌روند تا به طور فشرده راهنمایی و پشتیبانی کنند.

9. TechStars

برنامه‌ای سه ماهه که به شرکت‌ها کمک می‌کند از طریق راهنمایی، تکرار سریع، و آماده‌سازی جمع‌آوری کمک‌های مالی جذابیت بیشتری کسب کنند.

10. هچری

آنها به شما کمک می کنند مشتری پیدا کنید، بنیانگذاران را متحد کنید و محصول خود را بسازید. همچنین ممکن است از آنها بودجه دریافت کنید.

11. Excelerate Labs

غوطه وری مربی، تسریع کسب و کار، و آماده سازی امور مالی و نمایشی – همه در شیکاگو مستقر هستند.

12. کارخانه سرمایه

یک انکوباتور مستقر در تگزاس که استارت آپ ها را به سرمایه گذاران، کارمندان، مربیان و مشتریان معرفی می کند.

13. EnterpriseWorks

یک انکوباتور دانشگاه ایلینویز با تمرکز بر بیوتکنولوژی، علوم شیمیایی، توسعه نرم افزار، و علوم مواد.

14. AngelPad

AngelPad با برنامه‌های مستقر در نیویورک و سانفرانسیسکو، سه ماه به شدت با تعداد کمی از شرکت‌ها کار می‌کند.

15. چالش جدید سرمایه گذاری

New Venture که اخیراً برنامه شتابدهنده دانشگاه شماره 1 را در کشور نامگذاری کرده است به بیش از 200 شرکت با موفقیت کمک کرده است.

انتخاب انکوباتور کسب و کار مناسب یک تصمیم بزرگ است. از معیارهای موجود در این مقاله و راهنمای نهایی کارآفرینی ما برای شروع سریع سفر و موفقیت خود استفاده کنید.

برای کمک به اجرای ایده خود به کمی بودجه نیاز دارید؟ فهرست بهترین سایت های تامین مالی جمعی برای راه اندازی کسب و کار یا محصول ما را بررسی کنید.

Startup Pitch Deck Template

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا