مراحل خط لوله فروش: راهنمای بصری

مراحل خط لوله فروش: راهنمای بصری

خط لوله فروش چیست؟ خط لوله فروش که با قیف فروش اشتباه گرفته نشود، جزئیات مراحل سفر خریدار از سرنخ تا مشتری را شرح می دهد و توضیح می دهد که نمایندگان در هر مرحله چه اقداماتی باید انجام دهند.

مراحل خط لوله فروش به نمایندگان این امکان را می دهد که معاملات خود را ردیابی کرده و خط لوله خود را مدیریت کنند تا همیشه بدانند مشتریان بالقوه به چه چیزی نیاز دارند. مراحل خط لوله همچنین به نمایندگان کمک می کند تا زمان بسته شدن معامله را تخمین بزنند. 

برای مثال، اگر مشتری بالقوه به طور متوسط ​​10 روز را در مرحله “سرنخ مورد قبول فروش” و 14 روز را در مراحل بعدی سپری کند، می دانید که یک مشتری بالقوه پنج روز پس از مرحله “سرنخ پذیرفته شده فروش” احتمالاً تقریباً تقریباً بسته خواهد شد. دو هفته و نیم 

بیایید نگاهی دقیق‌تر به مراحل خط لوله فروش در زیر بیاندازیم.

اینفوگرافیک زیر از مشاوره فناوری نمای کلی از هفت مرحله اصلی خط لوله فروش را ارائه می دهد.

  1. نسل پیشرو
  2. پرورش پیشرو
  3. سرنشینان واجد شرایط بازاریابی
  4. فروش پذیرفته شد سرب
  5. سرنشینان واجد شرایط فروش
  6. معامله بسته
  7. پس از فروش

اگر به تازگی شروع به کار در فروش کرده اید، یا به یک راهنمای گام به گام فروش برای سیستماتیک کردن فرآیند خود نیاز دارید، این اینفوگرافیک را چاپ کنید و آن را در دسترس داشته باشید. از این گذشته، وقتی نوبت به فروش می رسد، یک فرآیند کاملاً تعریف شده همیشه بر پرواز در کنار صندلی شلوار شما برتری دارد. 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل