کسب و کار

نحوه ایجاد یک ارائه تجاری در 7 مرحله آسان [الگوهای ارائه رایگان کسب و کار]

نحوه ایجاد یک ارائه تجاری در 7 مرحله آسان [الگوهای ارائه رایگان کسب و کار]

دلیلی وجود دارد که بسیاری از مردم از سخنرانی در جمع نفرت دارند. تعریف کردن سبک ارائه، جمع‌آوری سبک ارائه منظور شما به وضوح، رسیدگی به سؤالات غیرمنتظره، و خنده از بینندگان بسیار مورد توجه است.

how-to-make-a-business-presentation

با این وجود، تقریباً همه ما مجبوریم هر چند وقت یکبار سخنرانی های تجاری ارائه دهیم — مخصوصاً فروشندگان. و دلهره آورترین بخش آماده شدن برای هر ارائه این است که همیشه جا برای بهبود وجود دارد. 

حتی باتجربه‌ترین سخنرانانی که در کنفرانس‌ها یا نمایندگانی که هر ماه در صدر جدول امتیازات قرار می‌گیرند، تیتر می‌زنند، می‌توانند داستان سرایی خود را بهبود ببخشند، پیام خود را واضح‌تر ارائه دهند و جسم خود را کامل کنند. و شما هم می توانید.

تعداد بی‌نهایتی از نکات ارائه وجود دارد، بنابراین ما مجموعه وسیعی از نکات را در مورد اینکه چه چیزی بیشترین تأثیر را بر ارائه شما می‌گذارد، جمع‌آوری کرده‌ایم – و نکات مهمی را در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید آنها را برای خود اعمال کنید. ارائه های امروز.

→ Free Download: 10 PowerPoint Presentation Templates [Access Now]

چگونه یک ارائه تجاری ایجاد کنیم

1. برنامه ریزی کنید

اگر از ابتدا حتی برنامه ای نداشته باشید، همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. قبل از یک اسلاید اصلی را ایجاد کنید نکات و شواهدی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید.

این طرح کلی به عنوان لنگر شما عمل می کند، در حالی که شما یک عرشه اسلاید می سازید و ارائه خود را ارائه می دهید، و شما را به سمت آرگومان های کلیدی که می دانید باید آنها را لمس کنید، راهنمایی می کند.

من دوست دارم با استخوان های خالی شروع کنم:، سه نکته ای را که امیدوارم مخاطبانم از سخنرانی و سخنان پایانی من به خاطر بسپارند. سپس، من به هر یک از آن سه نقطه که محتوای ارائه من را تشکیل می دهند، نکات فرعی اضافه می کنم.

این نقاط گلوله نیز بعداً هنگامی که اسلایدهایم را کنار هم می‌گذارم مفید می‌شوند. آنها به من نشان می دهند که چه مقدار مطالب در هر غذای آماده دارم، که به من امکان می دهد محتوای خود را به تعداد مناسب اسلاید تقسیم کنم.

یک مقدمه و نتیجه گیری به یاد ماندنی و به خوبی ارائه شده، اجزای ضروری یک ارائه هستند. آنها را در طرح کلی خود نادیده نگیرید.

حتی چند نکته کوتاه در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید در هر کدام پوشش دهید، به شما کمک می‌کند تا لحن جذاب و مطمئنی را در ابتدا ایجاد کنید و به گونه‌ای بپیچید که به مطالب شما کمک کند در ذهن مخاطبانتان بماند.

2. یک عرشه اسلاید

را انتخاب کنید

یک عرشه اسلایدی را انتخاب کنید که با لحن ارائه شما مطابقت داشته باشد. سه عامل اصلی وجود دارد که می‌تواند بر سبک عرشه شما تأثیر بگذارد:

  • رسمی بودن محل کار شما. یک آزمون تورنسل خوب، کد لباس شرکت شما است. به عنوان مثال، اگر برای محل کار لباس رسمی می پوشید، از یک عرشه اسلاید با رنگ های خنثی مانند سرمه ای، سفید، خاکستری و مشکی استفاده کنید و فونت های خود را واضح نگه دارید. اگر محل کار شما معمولی‌تر است یا به خلاقیت در مراسم جایزه می‌دهید، یک عرشه رنگارنگ‌تر در نظر بگیرید، اما آن را در دو تا سه رنگ مکمل نگه دارید تا از ایجاد اسلایدهایی که بیش از حد شلوغ هستند، جلوگیری کنید. اگر به دنبال یک عرشه اسلاید هستید که خلاقانه است اما زیاد نیست. ، چیزی شبیه به این را در نظر بگیرید (می توانید این الگوی عرشه اسلاید را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید):

presentation slide deck best practices

  • محتوای که ارائه می‌دهید. برای مثال، داده‌های تحقیقاتی و مالی جدی برای طراحی‌های حرفه‌ای‌تر مناسب هستند. جمع‌بندی غیررسمی، طوفان فکری و جلسات برنامه‌ریزی ممکن است به شما پهنای باند بیشتری برای استفاده از رنگ‌های روشن‌تر بدهد. در اینجا نمونه‌ای از اسلایدی است که برای داده‌ها مناسب است:

template for a business slide deck

قالب Slide Deck را به صورت رایگان دانلود کنید

  • نام تجاری شخصی شما. اگر در محل کار به خاطر حس شوخ طبعی یا زمان واکنش GIF خود در Slack شناخته شده اید، می توانید با فونت دوستانه تر و قالب رنگارنگ کنار بیایید. اگر به حرفه‌ای بودن گرایش دارید و می‌خواهید در تحلیل یا ایده‌های خود سخت‌گیرانه بیان کنید، عرشه‌ای را انتخاب کنید که حواس‌پرتی کمی داشته باشد — رنگ‌ها را خنثی نگه دارید.

ما از طراحان خود در اینجا خواستیم مجموعه ای از الگوهای ارائه رایگان کسب و کار را گردآوری کنند که می توانید از امروز استفاده کنید. 

→ Free Download: 10 PowerPoint Presentation Templates [Access Now]

3. با داستان و خنده رهبری کنید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود ساعت‌ها متوالی در سخنرانی‌های TED قرار بگیرید این است که تقریباً هر مجری با یک داستان جذاب شروع می‌کند.

چه این داستان دلخراش یک تجربه نزدیک به مرگ باشد یا خلاصه ای دلچسب از اولین روز پیش دبستانی دختر گوینده، یک داستان عالی توجه مخاطب را به خود جلب می کند. همچنین باید به گوینده امکان برقراری ارتباط شخصی با شنوندگان را بدهد و به عنوان سنگ بنای به یاد ماندنی ارائه عمل کند.

در صورت امکان، ارائه خود را با یک داستان شروع کنید. نکته کلیدی، هنگامی که داستان خود را به اشتراک گذاشتید، این است که به طور خلاصه نکته اصلی آن را به تمرکز ارائه خود مرتبط کنید. 

احساس نکنید که باید داستانی پیشگامانه یا منحصر به فرد بگویید — در واقع، داستان های قابل ربط در نفوذ به مخاطبان شما مؤثرترین خواهند بود.

به عنوان مثال، یک مدیر بازاریابی در HubSpot اخیراً با به اشتراک گذاشتن یک حکایت شخصی در مورد مبارزات خود در پاکسازی علف های هرز در باغش، ارائه ای را درباره پروژه طراحی مجدد تیمش آغاز کرد.

در نهایت، طنز را در جایی که طبیعی است اضافه کنید. خنده از مخاطبان خود در دقیقه اول باعث آرامش آنها می شود و لحن مثبتی برای اطلاعاتی که قرار است دریافت کنند ایجاد می کند. 

4. علائم شفاهی را اضافه کنید

یکی از بهترین توصیه‌هایی که تا به حال دریافت کرده‌ام از سوی یک استاد کالج آمده است که معتقد بود مغز ما به چیزی نیاز دارد که او آن را «نقطه‌های راهنمایی» می‌نامید: نشانه‌های کلامی که می‌تواند در ذهن مخاطب باقی بماند، حتی اگر جزئیات از بین بروند. 

او ما را به چالش کشید تا ارائه‌های خود را به سه نکته کلیدی تقطیر کنیم و عبارات یک تا سه کلمه‌ای را ارائه کنیم که هر نقطه را نشان می‌دهد. سپس، ما باید به آن سه نشانه یا تابلوی راهنما در مقدمه خود – درست قبل از فرو رفتن در جزئیات آنها – و یک بار دیگر در پایان اشاره کنیم.

اگر اسلایدهایی وجود داشت، او همچنین از ما خواست که یک تصویر ساده برای هر تابلوی راهنما انتخاب کنیم که در سراسر عرشه تکرار شود.

در اینجا یک مثال آورده شده است: اگر شما یک ارائه ارائه می‌کردید که طراحی مجدد وب‌سایت را ارائه می‌کرد، ممکن است در مورد تمام مزایای طراحی مجدد صحبت کنید. وب سایت شما از نظر بصری با برند شما سازگارتر خواهد بود، تجربه کاربری بسیار بهبود می یابد و زمان بارگذاری را برای افزایش رتبه جستجوی خود بهبود می بخشید. 

نشانه‌های راهنما برای این ارائه ممکن است: 

  • ثبات برند
  • UX بهبود یافته
  • زمان بارگیری

حتی اگر مخاطبان مکانیزم چگونگی بهبود هر یک از این بخش‌ها با طراحی مجدد را فراموش کنند، با سه عبارتی که به راحتی قابل یادآوری هستند و ارزش پروژه پیشنهادی شما را خلاصه می‌کنند، کنار می‌روند.

از زمانی که در کلاس آن استاد شرکت کردم، ارائه ها را کاملا متفاوت تماشا کرده و ایجاد کرده ام. من همیشه به دنبال تابلوهای راهنمای یک سخنران می گردم و در هر ارائه ای که می سازم، خود را وارد می کنم. تابلوهای راهنما به من کمک می کنند مطالب بیشتری را حفظ کنم و نکاتم را مستقیم تر بیان کنم.

5. به جای متن و جداول به تصاویر و نمودارها تکیه کنید

انسانها تصاویر را سریعتر از متن پردازش می کنند. و به‌عنوان یک سخنران، تجربه نگران‌کننده‌ای است که ببینید مخاطبان در حالی که سعی می‌کنند صد کلمه یا اعداد کوچک را روی اسلایدهای شما تشخیص دهند، قبل از رفتن به بخش بعدی، تا جایی که می‌توانند اطلاعات را یادداشت می‌کنند، چشم‌هایشان را خیس می‌کنند.<

برای جلوگیری از این مشکل، در صورت امکان به تصاویر تکیه کنید. با انتخاب یک یا دو تصویر برای رسیدن به نقطه نظرات خود، توجه خود را به شما، متخصص، حفظ کنید. سعی نکنید همه اطلاعات خود را در یک اسلاید فشرده کنید.

6. تعامل با مخاطب را در نظر بگیرید

همه ما از نشستن در ارائه های خسته کننده می ترسیم. و مهم نیست که چقدر گوینده با تجربه هستید، ناگزیر در اولین اجرای خشک شما یک نقطه کم انرژی در صحبت شما وجود خواهد داشت.

برای حفظ انرژی، لحظه ای سریع به تعامل با مخاطب اضافه کنید. راه های مختلفی برای جذب مجدد شنوندگان با مشارکت وجود دارد:

  • آنها را امتحان کنید و از آنها بخواهید دست خود را برای رأی دادن به گزینه ها بالا ببرند.
  • یک سوال بپرسید.
  • از آنها بخواهید به همسایه خود مراجعه کنند و واکنشی را نسبت به آنچه که به تازگی شنیده اند به اشتراک بگذارند.
  • از افراد بخواهید در صورت موافقت با یک جمله معین فوراً بلند شوند.

حرکت توجه را به روشی جدید جلب می کند و انرژی اتاق را تازه می کند و شما را تا پایان ارائه می برد.

7. چند نقطه داده غیر ضروری را تا زمان پرسش و پاسخ در پایان نگه دارید

شما همیشه می خواهید از داده های کافی برای ایجاد یک مورد تجاری و ارائه یک ارائه معنی دار و واقعی استفاده کنید. با این حال، اگر نتوانید تمام جزئیات را در ارائه خود جای دهید، اشکالی ندارد. 

در واقع، اگر قصد دارید یک جلسه پرسش و پاسخ در پایان ارائه، باقی گذاشتن چند نکته جالب اما غیر ضروری در طول ارائه می تواند مطالب قابل توجهی برای کار در طول پرسش و پاسخ به شما بدهد.< /p>

چند سوالی را پیش‌بینی کنید که احتمالاً برایتان پیش می‌آید یا از همکارتان بخواهید که یک تمرین را تماشا کند و سه سؤال برای شما مطرح کند. سپس، چند مدرک را انتخاب کنید که در خود اسلایدها وجود ندارد و آنها را در جیب پشتی خود بگذارید تا پاسخ‌هایتان را پشتیبانی کند. 

داده‌ها همیشه بلندتر از اظهاراتی صحبت می‌کنند که مدرک خاصی پشت خود ندارند. به یاد داشته باشید، شما در موضوع ارائه خود متخصص هستید – و نکات خاص و اضافی فقط در مورد نشان دادن تخصص خود می توانند به شما کمک کنند.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا