10 دلیل برای اینکه چرا به CRM نیاز ندارید

10 دلیل برای اینکه چرا به CRM نیاز ندارید

شما مقاله پس از مقاله را دیده اید که به شما می گوید چرا باید یک CRM، اما آخرین چیزی که در حال حاضر به آن نیاز دارید یکی دیگر از نرم افزار برای یادگیری است.

CRM – یا مدیریت ارتباط با مشتری – به نرم افزاری اطلاق می شود که تعاملات با مشتریان بالقوه و مشتریان را ردیابی می کند. اما آیا واقعاً باید از CRM استفاده کنید، اگر بدون آن کار می کنید؟

در نهایت، انتخاب با شماست. اگر روی حصار هستید، در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا به CRM نیاز ندارید.

چرا به CRM نیاز ندارید

1. شما نمی خواهید اطلاعات تماس شما در یک مکان مرکزی نگهداری شود.

منبع تصویر: Giphy

شاید از خود بپرسید، “آیا نمی توانم همه داده های مشتری خود را در یک صفحه گسترده اکسل مدیریت کنم و یک روز آن را صدا کنم؟”

بله، مطمئناً می توانید.

اگر از صرف وقت گرانبهای خود برای جستجوی صفحات گسترده، ایمیل ها و مسیرهای کاغذی برای یافتن همه داده های مشتری خود لذت می برید، قطعاً به CRM نیاز ندارید.

یک CRM یک رکورد کامل و دقیق از کل تاریخچه تعامل یک نماینده با مشتری بالقوه ای را ارائه می دهد که با یک کلیک قابل دسترسی است. استفاده از CRM به تیم شما یک مکان مرکزی برای دسترسی به داده‌های مشتری مربوطه می‌دهد تا تصمیمات فروش هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تری اتخاذ کند.

2. شما نمی خواهید هر تعامل با مشتری به طور خودکار ثبت شود.

منبع تصویر: Giphy

مطمئنم که مشتریان شما دوست دارندبه سوالات یکسان در طول فرآیند فروش به طور مکرر پاسخ دهند، درست به همان اندازه که دوست دارید یادداشت های دست نوشته خود را از هر تماس جستجو کنید و سعی کنید به یاد بیاورید که درباره چه چیزی صحبت کرده اید. آخرین بار.

داشتن سوابق دقیق و دقیق از هر تعامل با مشتری که هر کسی در تیم شما می تواند به آن مراجعه کند و از آن برای افزایش فروش استفاده کند، یکی از عوارض جانبی شناخته شده استفاده از CRM است.

3. شما نمی خواهید ارتباطات در سراسر سازمان شما بهبود یابد.

منبع تصویر: Giphy

علاوه بر آسان‌تر کردن زندگی برای تک تک نمایندگان، سیستم‌های CRM ارتباطات را در سطح سازمانی نیز بهبود می‌بخشند — و چه کسی این را می‌خواهد؟

بدون داشتن یک CRM برای ارائه سوابق دقیق، نمایندگان می‌توانند کورکورانه قلمروهای یکدیگر را تصرف کنند، زیرا از همان صفحات گسترده غیرقابل رمزگشایی با مدیریت داده‌های متناقض کار می‌کنند.

با استفاده نکردن از CRM، نمایندگان نمی‌توانند فوراً کارهایی را که قبلاً با یک مشتری بالقوه انجام شده است ارزیابی کنند یا ببینند چه چیزی در مرحله بعد است. هنگامی که ضبط فعالیت متناقض است، انتقال سرنخ از یک تکرار به تکرار دیگر چالش برانگیزتر می شود و منجر به نشت سرنخ ها از طریق قیف شما می شود.

نمایندگان شما باید تاریخچه تعامل مشتریان بالقوه خود را گرد هم بیاورند، که در مقایسه با فروش

، استفاده عالی از زمان آنهاست.

4. شما نمی خواهید هم افزایی را با سازمان بازاریابی خود بهبود بخشید.

منبع تصویر: Giphy

آیا قطع ارتباط عمده با سازمان بازاریابی خود بهترین نیست؟

به‌جای اینکه بدانید بازاریابی چگونه با سرنخ‌ها درگیر شده است، قبل از اینکه به تماس فروش بپردازید، بدون CRM به کار خود ادامه دهید، بدون داشتن هیچ اطلاعات پس‌زمینه‌ای درباره اینکه چه کسی سرنخ است یا چرا آنها به محصول شما علاقه دارند.

5. شما علاقه ای به رشد کسب و کار خود ندارید.

منبع تصویر: Giphy

اگر کسب درآمد بیشتر با ارائه خدمات به مشتریان بیشتر برای شما جالب نیست، قطعاً از CRM استفاده نکنید. با یک یا دو یا پنج مشتری، ردیابی دستی هر تعامل قابل انجام است. برای کوچک نگه داشتن کسب و کار، به هر طریقی، به ردیابی دستی ادامه دهید.

از آنجایی که نمی‌خواهید درآمد را در سال‌های آینده سه یا چهار برابر کنید، این که فروشندگان شما تمام وقت خود را صرف ثبت اطلاعات مشتریان احتمالی و مشتریان کنند، مشکل بزرگی نیست.

از سوی دیگر، استفاده از CRM به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های فروشندگان خود را تجزیه و تحلیل کنید تا کشف کنید که چه استراتژی‌های توسعه یا مجموعه‌ای از نقاط تماس بهترین کار را انجام می‌دهند و به تیم شما کمک می‌کند تا به طور کلی معاملات بیشتری را ببندد.

6. نمی‌خواهید با خودکار کردن فرآیندهای کسب‌وکارتان در زمان صرفه‌جویی کنید.

منبع تصویر: Giphy

شما در حال کار با چندین سیستم هستید تا با سرنخ‌ها در ارتباط باشید – ایمیل، چت زنده، تلفن – و زمان زیادی را صرف جابجایی از یک سیستم به سیستم دیگر و ضبط دستی یادداشت‌ها از هر نقطه تماس می‌کنید.

اگر از گذراندن وقت خود در سیستم‌های مختلف لذت می‌برید و نمی‌خواهید هیچ یک از آن سیستم‌ها با یکدیگر کار کنند، قطعا CRM دریافت نکنید.

یک CRM را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد نقاط تماس مختلف را یکپارچه کنند. برای برقراری ارتباط با یکدیگر، ارائه اتوماسیون آسان برای فرآیندهای تجاری کلیدی شما.

7. شما نمی خواهید به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهید.

منبع تصویر: Giphy< /p>

استفاده از CRM به شما امکان می دهد به روندها و اطلاعات ارزشمند مشتری دسترسی داشته باشید که به آنها علاقه ای ندارید.

دسترسی به اطلاعات دقیق مشتری می‌تواند به نمایندگان کمک کند تا تعاملات قبلی مشتریان با شرکت شما را درک کنند، و به آنها کمک می‌کند برای تماس‌ها و پیشنهادهای خود آمادگی بیشتری داشته باشند.

8. شما از تلاش برای همگام شدن با جریان سرب لذت می برید.

منبع تصویر: Giphy

کسب و کار در حال رونق است، و شما بیش از آن چیزی که می دانید چه کاری انجام دهید، سرنخ دارید. با استفاده نکردن از CRM، می‌توانید جریان ثابتی از سرنخ‌ها را حفظ کنید زیرا نمایندگان پهنای باند، داده یا ابزار لازم برای پیگیری به موقع آنها را ندارند.

از سوی دیگر، یک CRM می‌تواند سرنخ‌های شما را جذب کند و به نمایندگان کمک کند تا آنها را اولویت‌بندی کنند تا بتوانند به نقطه مناسبی از فرآیند فروش برسند و شانس فروش را افزایش دهند.

9. از گزارش دستی لذت می برید.

منبع تصویر: Giphy< /a>

ریختن گزارش‌های دستی هر هفته که کشیدن آنها از دندان سخت‌تر است، بخش مورد علاقه شما در هفته است.

اگر از CRM استفاده می‌کردید، می‌توانید به داشبورد خود بروید و با کلیک یک دکمه گزارش‌های مورد نیاز خود را با دقت و هماهنگی بیشتری تهیه کنید. اما دوباره، چه کسی آن را می خواهد؟

10. شما از محصولی استفاده می‌کنید که برای همیشه کاملاً رایگان است.

منبع تصویر: Giphy

فکر می‌کنید نرم‌افزاری به این قدرتمندی باید هزینه زیادی داشته باشد؟ دوباره فکر کنید.

CRM ابزارهای صرفه جویی در زمان که به نفع کل تیم شما خواهد بود. استفاده از HubSpot CRM آسان است و به شما امکان مشاهده کامل خط لوله فروش خود را با داده های به روز می دهد. علاوه بر مدیریت تماس، می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند زمان‌بندی جلسه، الگوهای ایمیل، چت زنده و موارد دیگر در رابطی که برای همیشه رایگان است لذت ببرید.

این را دارید، 10 دلیل برای اینکه چرا به CRM برای سازمان خود نیاز ندارید. در نهایت، اگر قصد دارید یک CRM را در نظر بگیرید، یک سوال بسیار ساده وجود دارد که باید از خود بپرسید: آیا می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید؟

توانایی شما برای انجام این کار به تماس با مشتریان احتمالی خود در فواصل زمانی مناسب و ارائه اطلاعات مرتبط به آنها در زمان مناسب بستگی دارد، و شما به سادگی نمی توانید این کار را بدون CRM به طور موثر انجام دهید.

آماده هستید سوئیچ را برگردانید؟ CRM رایگان HubSpot امروز.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل