کسب و کار

5 ویژگی شخصیتی رهبران برتر فروش

5 ویژگی شخصیتی رهبران برتر فروش

آیا فکر می‌کنید رهبران برتر فروش فقط نمایندگان فروش خوبی هستند که ارتقا پیدا کردند؟ نه چندان سریع، این نمی تواند دور از واقعیت باشد.

traits-sales-leaders (1)

در حالی که سابقه موفقیت آمیز فروش باعث ایجاد یک امتیاز می شود، داشتن یک نماینده فروش با عملکرد بالا لزوماً مساوی با رهبر فروش موثر نیست. اگر به دنبال ارتقای برنامه توسعه خود هستید و چشمانتان به تبدیل شدن به یک رهبر فروش تاثیرگذار است، خوش شانس هستید. ما در حال تجزیه و تحلیل ویژگی‌هایی هستیم که یک رهبر فروش برتر را تشکیل می‌دهند و دقیقاً به شما می‌گوییم چگونه آنها را به دست آورید.

طبق گفته مدیر فروش HubSpot دان تایر، سبک های رهبری فروش در دهه گذشته بسیار تکامل یافته است.

“در مدتی که من با رهبران فروش کار می‌کردم چیزهای زیادی تغییر کرده است. وقتی برای اولین بار کارم را شروع کردم، رهبران فروش بسیار معتبر و مبتنی بر فعالیت بودند. متوجه شدم که اوضاع واقعاً در حدود سال 2007 تغییر کرد و موفقیت در فروش مستلزم مجموعه متفاوتی از مهارت‌های رهبری بود.

این مطلب را بخوانید تا ببینید چه چیزی برای یک رهبر فروش برتر لازم است.

Free Download: 101 Sales Qualification Questions [Access Now]

1. استراتژیک

روزهایی که موفقیت در فروش برابر است با اینکه چه کسی می تواند بیشترین فعالیت را انجام دهد گذشته است. در سال 2020 و پس از آن، زمانی که رقابت در بین صنایع سخت است، رهبران فروش باید بتوانند جهت گیری استراتژیک را برای کمک به تیم خود برای موفقیت ارائه دهند.

دن می‌گوید: «رهبران فروش باید استراتژیک باشند. تمرکز باید بر روی حل مشکلات مشتریانمان با استفاده از استراتژی و داده‌ها باشد، به جای اینکه فرض کنیم فعالیت منجر به نتایج خاصی می‌شود.

رهبران فروش بانفوذ باید بتوانند استراتژی‌های فروش را توسعه داده و پیاده‌سازی کنند که سازمان‌هایشان را قادر می‌سازد تا در بالاترین سطوح خود کار کنند. هم برای نمایندگان فروش و هم برای رهبران، هدف باید یکسان باشد: کمک به مشتریان برای حل مشکلاتشان.

2. متفکر

فروشندگان همیشه محبوب یا مورد استقبال مشتریان بالقوه خود نیستند — در واقع، 50٪ از مشتریان بالقوه، فروشندگان را به عنوان زورگو توصیف می کنند. این تا حدی از نسل های قبلی رهبران فروش ناشی می شود که بر تلاش مداوم برای فروش تمرکز داشتند. در سال 2020، رهبران فروش باید رویکرد متفکرانه تری در مورد نحوه آموزش کارکنان خود برای هدایت فرآیند فروش داشته باشند.

رهبران فروش برتر متفکرانی با تصویر بزرگ هستند که دائماً به دنبال راه‌هایی برای کمک به دیگران هستند، خواه به مشتریان بالقوه خود کمک کنند تا بر یک مانع غلبه کنند یا به نمایندگانی که به آنها گزارش می‌دهند کمک کنند تا فروش را به شیوه‌ای اخلاقی انجام دهند. این رهبران به طور کامل درک می کنند که چگونه عملکرد سازمانشان بر کل شرکت تأثیر می گذارد و می توانند انتظارات را در همه سطوح مدیریت کنند و در عین حال بر نتایج تمرکز کنند.

3. تحلیلی

رهبران فروش بانفوذ باید بتوانند از داده‌های در دسترس خود تفسیر و نتیجه‌گیری کنند.

تایر می‌گوید: “برای مدت طولانی، فروشندگان می‌توانستند تمام روز بدون ردیابی فعالیت‌هایشان تماس‌های فروش برقرار کنند. امروزه سازمان‌های فروش بیشتر بر معیارهای سنجش متمرکز هستند. درک اطلاعات شرکت آنها برای رهبران فروش بسیار مهم است.”< /p>

اگر می خواهید یک تیم فروش موثر را مدیریت کنید، اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر داده ضروری است. رهبران فروش باید از داده‌های جمع‌آوری‌شده از تیم فروش خود برای اطلاع از تصمیمات تجاری خود استفاده کنند.

مطمئن نیستید که چگونه می توان یک رویکرد مبتنی بر داده را اجرا کرد؟

ابتدا، می‌خواهید تشخیص دهید که تیم شما چه داده‌هایی را باید جمع‌آوری و ردیابی کند. با تیم خود کار کنید تا بفهمید چه چیزی برای من بیشترین معنی را دارد. شغلت. شناسایی کنید که تیم شما می‌تواند این داده‌ها را از کجا تهیه کند، و فرآیندهایی را برای توانمندسازی تیم خود برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیازتان در نظر بگیرید.

هنگامی که دانستید چه اطلاعاتی را باید ردیابی کنید و فرآیندی برای ردیابی آن‌ها دارید، داده‌های خود را به طور منظم بررسی کنید (حداقل ماهانه توصیه می‌کنیم)، تا ارزیابی کنید که آیا سازمان شما در مسیر رسیدن به اهدافش است یا خیر. .

4. همدل

هنگامی که به عنوان یک رهبر در حال پیشرفت هستید، تمرکز بر مهارت های سخت لازم برای موفقیت در کار می تواند وسوسه انگیز باشد. از این گذشته، تا کنون درباره اهمیت استراتژیک و تحلیلی بودن به عنوان یک رهبر فروش صحبت کرده ایم. با این حال، از آنجایی که فروش یک حوزه مردم محور است، مهم است که بر اهمیت مهارت های نرم.

در موقعیت رهبری، توانایی همدلی می‌تواند عامل کلیدی موفقیت باشد. همدلی توانایی درک و ارتباط با احساسات دیگران است که یک ویژگی ضروری برای رهبران فروش موثر است.

هنگامی که رهبران فروش تیم‌های خود را مدیریت می‌کنند، باید به دنبال درک چالش‌هایی باشند که کارکنان آن‌ها هنگام حضور در میدان تجربه می‌کنند و این عوامل را در هنگام توسعه و اجرای اهداف و استراتژی‌های فروش در نظر داشته باشند.

5. رهبر خدمتگزار

موثرترین رهبران هدفشان خدمت است، نه دیکته کردن. به گفته تایر، این ویژگی رهبری خدمتگزار نامیده می شود.

او می گوید: “به عنوان یک رهبر، در نهایت برای تیم خود کار می کنید. وظیفه شما این است که موانعی را که مانع از انجام بهترین کار تیم فروش شما می شود، بردارید.”

ویژگی‌های یک رهبر خدمتگزار شامل گوش دادن فعالانه به کارمندان در هنگام بیان نیازهایشان یا ارائه بازخورد، اولویت دادن به توسعه تیم و تعهد به اطلاع‌رسانی کارکنان در هنگام برقراری ارتباط با تصمیمات مهمی است که بر آنها تأثیر می‌گذارد.< /p>

چگونه مهارت های رهبری فروش را بهبود بخشیم

آماده ای برای ارتقای مهارت های رهبری خود به سطح بعدی؟ از این نکات برای تبدیل شدن به یک رهبر فروش قوی‌تر استفاده کنید.

1. بازخورد بخواهید.

بازخورد ابزاری ارزشمند برای متخصصان در همه سطوح است. اگر می خواهید مهارت های رهبری خود را بهبود ببخشید، ابتدا باید نقاط قوت و فرصت های شما را بدانید. یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن این موضوع، درخواست بازخورد از مدیران، گزارش‌های مستقیم و همتایانتان است.

به دنبال بازخورد از طرف هایی باشید که بینش صادقانه و متفکرانه ای را در مورد عملکرد شما ارائه می دهند. اگر مطمئن نیستید که چگونه بازخورد بخواهید، می‌توانید فرمان‌های زیر را امتحان کنید:

  • “من می‌خواهم زمانی را برای بحث در مورد عملکردم در [نام پروژه] بگذارم. از شنیدن نظرات شما در مورد کارهایی که به خوبی انجام دادم و فرصت‌هایی که برای بهبود دارم، قدردانی می‌کنم.”
  • “چگونه انجام دادم؟ چه کاری می توانستم متفاوت انجام دهم؟”
  • “از حضور شما در جلسه امروز متشکریم. یکی از مواردی که به خوبی پیش رفت، و یکی از مواردی که می‌توان برای دفعه بعد قابل بهبود بود چیست؟”

2. به دنبال راهنمایی باشید.

در سازمان یا شبکه خود رهبری دارید که واقعاً او را تحسین کنید؟ جستجوی یک مربی رسمی یا غیر رسمی با آنها می تواند برای پیشرفت شما مفید باشد.

اگر تمایل دارند مستقیماً به شما راهنمایی کنند، مشخص کنید که چند وقت یکبار قصد دارید ملاقات کنید و آنچه را که می خواهید از آنها یاد بگیرید تا خرید آنها را دریافت کنید، با آنها در میان بگذارید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، بازخورد ابزاری باورنکردنی در مورد پیشرفت حرفه ای شماست. یک مربی درگیر می تواند منبع فوق العاده ای برای بازخورد مفید باشد.

اگر نمی توانند مستقیماً شما را راهنمایی کنند، همچنان می توانید از راه دور به دنبال راهنمایی باشید. همانطور که می بینید آنها رهبری می کنند، در نظر بگیرید که چه چیزی را در مورد آنها تحسین می کنید. آنها چه ویژگی هایی دارند که شما آن را تحسین می کنید؟ چگونه می توانید رویکرد آنها را در سبک رهبری خود اعمال کنید؟ یافته‌های خود را در کار خود بگنجانید و تلاش‌های خود را در related مدیریت .

_

%203.%20%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C%20%D9%88%20%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C%20%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%DB%8C%D9%85%20%D8%B4%D9%85%D8%A7.

_

%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AA%DB%8C%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%9F%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20-%20%D9%87%D9%85%D9%87%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.%20%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D9%87%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87%20%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%20%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%B9%D8%B6%D9%88%20%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%B1%20%D8%AA%DB%8C%D9%85%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87%20%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%B4%D9%88%D8%AF.

_

%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%DB%8C%D9%85%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20(%DA%A9%D9%87%20%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%20%D8%A2%D9%86%20%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF)%20%D8%AA%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%DA%86%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D8%B6%D9%88%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%DB%8C%D9%85%20%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%DA%86%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%DB%8C%20%D8%B5%D8%AF%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.

_

%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C%20%DB%8C%DA%A9%20%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%20%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%20%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%8C%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%D8%B3%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%2026 عادت فروشندگان فوق العاده موفق.

sales qualification

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا