6 نکته برای نوشتن کپی فروش که نتیجه می گیرد
6 نکته برای نوشتن کپی فروش که نتیجه می گیرد
شما یک محصول برای فروش دارید، یک فرصت برای فروش آن، یک مشتری احتمالی با درجهای از علاقه، و مقدار ثابتی از فضا و متنی که میتوانید از آن برای ایجاد یک پیشنهاد استفاده کنید. شما باید خریدار خود را به این باور برسانید که حداقل برای مشکل او پاسخی دارید که ارزش بررسی دارد.
این وضعیت فرضی اصلاً فرضی نیست. این اساساً پسزمینه فرآیندی است که به عنوان نوشتن نسخه فروش شناخته میشود.
در این مقاله، به شما میگویم کپی فروش چیست، نکاتی را در مورد نحوه انجام آن به خوبی ارائه میدهم، و نمونههایی از شرکتهایی که آن را به درستی انجام میدهند ارائه میدهم.
کپی فروش چیست؟
کپی فروش متنی است که برای ترغیب مصرف کنندگان به انجام اقدامات خاص نوشته شده است. می توان از آن برای ترغیب خوانندگان به خرید یک محصول، ثبت نام در لیست پستی، دانلود محتوا یا انجام هر اقدام دیگری که به کسب و کار شما کمک می کند تا به اهداف فروش خود دست یابد، استفاده کرد. نسخه فروش معمولاً در رسانههای آموزنده مانند ایمیلها، بروشورها و صفحات وب نمایش داده میشود.
کیفیت کپی فروش شما میتواند در برخی موارد تلاشهای پیامرسانی شما را کاهش دهد. شما می توانید یک محصول باورنکردنی داشته باشید که کاملاً با نیازهای مصرف کنندگان مطابقت دارد، اما اگر نتوانید آنها را در این مورد متقاعد کنید، ممکن است آنها شما را به نفع یکی از رقبایتان به شما منتقل کنند.
مصرفکنندگان هم مشغول هستند و هم دائماً با گزینههای مختلف برای برآورده کردن علایق و حل مشکلاتشان غرق میشوند. آنها احتمالاً وقت ندارند در مورد هر گزینه ای که در پیش دارند تحقیق کنند. این بدان معناست که شما ممکن است فقط یک فرصت داشته باشید که آنها را در اختیار داشته باشید، و آن “یک شانس” اغلب نسخه فروش شما است.
اما چگونه آن را می نویسید؟ چگونه مطمئن می شوید که طرح نوشته شده شما به اندازه کافی قانع کننده است تا مشتریان بالقوه بخواهند درباره کسب و کار شما و چیزهایی که ارائه می دهد بیشتر بیاموزند؟ خوب، چند استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا خود را در بهترین موقعیت برای ایجاد فروش از نسخه خود قرار دهید.
نحوه نوشتن کپی فروش
- روی یک نقطه کانونی تک حرکت کنید.
- بدانید به چه کسی میخواهید برسید.
- از زبان و داستان سرایی جذاب استفاده کنید.
- آن را در دسترس، محاوره ای و مختصر نگه دارید.
- بحث در مورد مزایای محصول خود را در اولویت قرار دهید – نه ویژگی های آن.
- با یک فراخوان برای اقدام واضح و قانع کننده پایان دهید.
1. روی یک نقطه کانونی وارد شوید.
کپی فروش قرار نیست یک بیانیه کلی در مورد هر کاری که کسب و کار شما انجام می دهد باشد. این به معنای انجام اقدامات خاص است – نه جلب علاقه عمومی. یک نقطه تمرکز یا درد را شناسایی کنید و به آن بچسبید.
فرض کنید شما یک کپی رایتر برای کسب و کاری هستید که لوازم خانگی می فروشد. به شما وظیفه داده شده است که در مورد نوع جدیدی از آهن وافل که شرکت در حال عرضه است، نسخه فروش بنویسید. نسخه ای که می نویسید باید تنها به یک مشکل رسیدگی کند که دستگاه جدید به آن کمک می کند – نه یک smorgasbord پراکنده از همه ویژگی های آن یا یک دوشاخه مبهم برای شرکت به طور کلی
آنچه را که فکر میکنید قانعکنندهترین، قابل فروشترین مزیت یا دردسر محصول یا خدمات شما است، انتخاب کنید و به آن تکیه کنید. در مثال آهن وافل، شما می توانید انواع مختلفی را انتخاب کنید. میتوانید در مورد اینکه چگونه یک وسیله خوب برای خانوادهها است، چقدر سریع وافل درست میکند، تنظیمات جدید آن که به طور یکنواخت یک وافل را بهطور خودکار میپزد، یا تمیز کردن آن آسان است، صحبت کنید.
هر یک از این مزایا می تواند مطالب قانع کننده ای ارائه دهد، اما شما فقط می خواهید یکی را انتخاب کنید. در غیر این صورت، نسخه فروش شما ممکن است طولانی یا بدون تمرکز باشد.
2. بدانید که میخواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید.
تمام پیامهای شما باید
یک راه قابل اعتماد برای ایجاد یک مخاطب هدف برای کپی فروش خود، ایجاد پرسونای خریدار برای مشتریان بالقوه خود است. طبق ، شخصیت خریدار «نمایشی نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازار و داده های واقعی در مورد مشتریان فعلی شما است.»
در مورد آهن وافل، ممکن است متوجه شوید که والدین علاقه مند به ساخت وافل برای فرزندان خود هستند و متخصصان جوانی که به دنبال وسایلی برای پر کردن آشپزخانه خود در اولین آپارتمان خود هستند، هر دو به این محصول علاقه مند هستند. میتوانید دو شخصیت خریدار مجزا ایجاد کنید تا متناسب با آن قالبها باشد.
اگرچه هر دوی اینها پایگاههای مشتری مناسب برای محصول شما هستند، اما هر کدام به سمت نوع متفاوتی از پیامرسانی میکشند. بنابراین، اگر میخواهید در مورد لوازم جدید نسخه فروش بنویسید، میخواهید یک شخصیت را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید.
برای دیدگاههای بیشتر در مورد شخصیتهای خریدار، این مقاله را بررسی کنید.
3. از زبان جذاب و داستان سرایی استفاده کنید.
کپی فروش حول محور عمل می چرخد. شما در حال تلاش برای وادار کردن مصرف کننده به انجام کاری خاص هستید – به طور کلی برای خرید یک محصول. اما، هرچقدر که ممکن است عجیب به نظر برسد، نمیتوانید کسی را اجبار به انجام کاری بدون اینکه واقعاً اجبار باشید. این با
به عنوان مثال، اجازه دهید فرض کنیم که شما انتخاب کرده اید که نسخه فروش خود را با شخصیت «والدینی که برای بچه هایشان وافل درست می کنند» تنظیم کنید. شما نمی خواهید کپی خود را اینگونه بنویسید:
آیا از اتو وافل قدیمی خود خسته شده اید؟ مثل قبل کار نمیکنه؟ شاید زمان ارتقا رسیده باشد. امروز Waffletron 4000 جدید را ببینید!»
این نوع کپی خیلی شکننده، مبهم و بی مزه است که نمی تواند مشتری بالقوه را برانگیزد یا درگیر کند. این احتمال وجود دارد که خریدار آن نسخه را ببیند تا آن را پنهان کند و گزینه ای را بیابد که در واقع آنها را برای خرید ترغیب می کند. برخی از نسخههای فروش بهتر این موارد را میخوانند:
«بچه ها: ساعت زنگ دار صبح یکشنبه که نمی توانید تنظیم کنید. ساعت 6 صبح بیایید، شما بیدار هستید و در حال انجام وظیفه هستید – چه بخواهید چه نخواهید. شما دهان برای تغذیه، عصبانیت برای حل کردن، و زمان با کیفیتی برای گذراندن دارید. وافل می تواند به هر سه کمک کند. وافلترون 4000 را بررسی کنید: سریعترین و بهترین اتو وافل برای چرت زدن در روز یکشنبه.
این کپی خواننده را درگیر می کند و باعث می شود روی متن سرمایه گذاری کند. یک روایت مرتبط در پشت آن وجود دارد و مختص به نقاط دردناک مربوط به تجربه زندگی خریدار است.
4. مطمئن شوید که در دسترس، محاورهای و مختصر باشد.
نسخه فروش شما لزوماً نباید پیچیده یا پرحرف باشد. شما یک رمان یا پایان نامه نمی نویسید، بلکه یک صدای سریع می نویسید تا کسی را وادار به خرید محصول کنید. آن را ساده نگه دارید و با لحنی نزدیک بنویسید. از جملات طولانی یا کلماتی که در SAT پیدا می کنید استفاده نکنید. به عنوان یک کپی رایتر، استفاده از هوش مصنوعی نیز مهم است نرم افزار کپی رایت زیرا این به شما کمک می کند کپی با کیفیت و اصلی بنویسید. برخی کپی غیرقابل دسترسی ممکن است به این صورت باشد:
“Waffletron 4000 بدون شک انقلابی ترین و آینده نگرترین اتو وافل موجود در بازار است. به عنوان یک والدین، شما مسئولیتهای مختلف و آزمایشی زیادی دارید. Waffletron 4000 بدون شک همه آنها را حل خواهد کرد.
آن کپی آنقدر درهم و برهم به نظر می رسد که برای اکثر مصرف کنندگان جذابیت ندارد. زیاد بهش فکر نکن شما می خواهید کپی شما جذاب باشد، اما قانع کننده بودن لزوما به معنای دراماتیک نیست. نسخه خود را به عنوان یک پیشنهاد در نظر بگیرید. به طور کلی، طرحها حاوی کلماتی مانند «انبوه» یا «از این رو» نیستند. در این مورد ساده موثرتر است.
5. مزایای محصول خود را اولویت بندی کنید – نه ویژگی های آن.
اگر محصولی را با انواع زنگها و سوتها میفروشید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که در مورد همه ویژگیهای عالی آن در نسخه خود صحبت کنید. اما، شما می خواهید از آن خودداری کنید. با توجه به کوتاه و شیرین بودن نسخه فروش، بهتر است مستقیماً به مزایایی که آنها می بینند برسید. در مورد نتایجی که همه آن ویژگیها به آن منتهی میشوند به آنها بگویید.
کپی فروش یک قلاب است. این یک صفحه محصول نیست. هدف اصلی آن جلب علاقه و انگیزه اقدام است. از آنجا، مصرفکنندگان میتوانند در مورد تمام ویژگیهای فوقالعاده محصول شما اطلاعات کسب کنند. در اینجا یک نمونه از کپی فروش است که بیش از حد به مشخصات محصولاتش بستگی دارد.
“Waffletron 4000 را بررسی کنید. دارای یک تایمر وافل تطبیقی، نظارت بر قهوه ای طلایی خودکار، نگهدارنده های رویه، و کنترل دمای پوسته بیرونی است.”
این کپی کمی بیش از حد فنی است و اطلاعاتی را که مصرفکننده پس از جذب نسخه فروش باید پیدا کند، مجدداً تکرار میکند. برخی از کپی های بهتر این مطلب را می خواند:
«وافل میتواند دردسر بزرگتری از آنچه لازم است باشد. می تواند سخت باشد که به آن سطح میانی طلایی-قهوه ای بین خمیر و سوخته برخورد کنید. با Waffletron 4000، وافل های شما همیشه درست، سریع و بدون زحمت خواهند بود.
این کپی دقیقاً به آنچه خریدار شما می تواند از محصول انتظار داشته باشد می رسد. این باعث می شود که آنها بخواهند بیشتر بیاموزند. به محض اینکه تصمیم گرفتند محصول را به دلیل نسخه فروش کاوش کنند، به تنهایی ویژگی های خاص را پیدا می کنند.
6. با یک فراخوان برای اقدام واضح و قانع کننده پایان دهید.
کپی فروش همیشه هدفی دارد. این می تواند به منظور ترغیب مشتری به خرید محصول، ثبت نام در ارتباطات شرکتی، دانلود پیشنهاد محتوا، یا انجام هر کار دیگری که در نهایت باعث جذب مشتری به سمت کسب و کار شما شود، نوشته شود.
هیچ یک از اینها بدون دعوت به اقدام موثر اتفاق نمی افتد. یک فراخوان باید به راحتی شناسایی شود و دیدگاهی در مورد آنچه قرار است اتفاق بیفتد زمانی که یک خریدار بالقوه روی آن کلیک میکند، ارائه شود. فراخوانهای مؤثر برای اقدام میتواند به این صورت باشد:
- «اکنون [پیشنهاد محتوای] ما را دانلود کنید»
- “زمان مشاوره رایگان”
- «درباره [X محصول] بیشتر بیاموزید»
در نهایت، هدف شما در اینجا این است که به مشتری بالقوه خود یک مسیر عمل واضح ارائه دهید. اگر نسخه فروش شما به اندازه کافی موثر است که آنها بخواهند کسب و کار شما را بیشتر کاوش کنند، باید مسیری را به آنها بدهید تا دنبال کنند. فراخوان برای اقدام جایی است که آن مسیر شروع می شود.
نمونههای کپی فروش
منبع: HubSpot%0A
%DB%8C%DA%A9%20%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%20%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20HubSpot%20%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D9%BE%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A7%DA%A9%20%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%86%D8%B3%D8%A8%D8%AF%20%D9%88%20%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%8B%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%8C%20%D8%AE%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.
%0A
این کپی از BrandMentions جذاب، سرگرم کننده و حول محور مشکلات خاصی است که ممکن است کسب و کارها با حضور آنلاین خود داشته باشند. این میتواند با استفاده از ویژگیهای فنی خود به آن نقاط دردناک برخورد کند.
DropBox با این کپی چیزها را کوتاه، شیرین و موثر نگه میدارد. متن سریع، دقیق و به اندازه کافی آموزنده بدون چشم اندازهای خسته کننده با جزئیات فنی است. همچنین فراخوانهای عملی بسیار واضحی دارد.
این نسخه از Heights Platform روایت منسجمی دارد که مشتریان هدف آن میتوانند با آن شناسایی شوند. همچنین به جای از دست دادن احتمالی بالقوه بالقوه به دلیل مشخصات بیش از حد دقیق در مورد ویژگی های آن، از مزایای پلت فرم صحبت می کند.
نوشتن نسخه فروش خوب ساخته شده آسان نیست. ایجاد تعادل بین جذاب و آموزنده می تواند دشوار باشد. مهمترین چیزی که باید در نظر داشت منافع مشتریان است. چیزی بنویسید که آنها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، به آن علاقه مند شوند و با آن درگیر شوند. اگر بتوانید همه این کارها را بدون کلام یا فنی بودن انجام دهید، باید در موقعیت خوبی باشید.
منبع:hubspot