نحوه یافتن، جمع آوری و مدیریت مخاطبین تجاری

نحوه یافتن، جمع آوری و مدیریت مخاطبین تجاری

روش شبکه‌سازی و ایجاد ارتباطات تجاری جدید تغییر کرده است. 

در حالی که یک دهه پیش، ممکن است یک کشوی پر از کارت‌های ویزیت روی میز خود داشته باشید، اکنون احتمالاً آنها را بیش از مدت زمانی که برای افزودن مخاطب در لینکدین یا اسکن کارت در تلفن خود طول می‌کشد، نگه خواهید داشت. . یا، ممکن است تمام شبکه های خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

علی‌رغم این تغییرات، تجارت هنوز در مورد ارتباط انسانی است. اینترنت راه اندازی کسب و کار خود را برای هر کسی در جهان آسان تر از همیشه کرده است، اما اینکه چه کسی را می شناسید — یا چه کسی می توانید بشناسید — هنوز مهم است. موفقیت کسب و کار هنوز به جلب توجه افراد مناسب بستگی دارد، خواه آنها کارفرما، کارمند، سرمایه گذار، تامین کننده، شریک یا مشتری باشند. 

به قول معروف تجاری (که اتفاقاً عنوان کتابی توسط استارتاپ مشاور پورتر گیل)، “شبکه شما دارایی خالص شما است.”

با افراد مناسب در کنارتان، می‌توانید حرفه خود را بهینه کنید و برند خود را برای دستیابی به مشتریان، بازارها و فرصت‌های بیشتر با قوی‌ترین محصول یا خدمات ارتقا دهید.

در اینجا چیزی است که شما باید بدانید تا در دنیای امروزی مخاطبین تجاری بیشتری داشته باشید، آنها را با سیستم های دیجیتال سازماندهی کنید و روابط را به فرصت تبدیل کنید.

اهمیت مخاطبین تجاری

با هر تماس ارزشمند جدید، گامی اضافی برای محافظت از آینده شغلی و کسب و کار خود در برابر غیرقابل پیش بینی بودن و تغییر سریع بازارها و تقاضاها برمی دارید.

به عنوان یک حرفه ای، مخاطبین تجاری مناسب می توانند به شما کمک کنند. حرفه خود را توسعه دهید، به فرصت های جدید برسید و از برند شخصی خود استفاده کنید. 

برای شرکت شما، مخاطبین تجاری برای اشتراک‌گذاری یا تبادل منابع و تقویت محصولات یا خدمات شما با ادغام سایر مشاغل ضروری هستند. مخاطبین جدید همچنین بر آگاهی از برند کسب و کار شما، رشد سرنخ های بالقوه و غنی سازی پایگاه مشتری شما با افراد بیشتری از بازار هدف شما تأثیر می گذارد. 

افرادی که با آنها در تعامل هستید نیز می‌توانند ارائه‌دهنده باشند و به شما کمک کنند تا راه‌حل‌هایی برای مشکلات یا خطراتی که با آن روبرو هستید بیابید. این مخاطبین کلیدی برای بهینه سازی تیم، محصول یا خدمات شما هستند. 

نحوه یافتن مخاطبین تجاری

بنابراین، می دانید که مخاطبین تجاری مهم هستند. اما واقعاً کجا می‌توانید آنها را پیدا کنید؟

حتی اگر در حال حاضر به جای شرکت در رویدادهای مهم صنعت یا رویدادهای شبکه، از خانه کار می کنید، شبکه سازی به جایی نرسیده است. فقط کمی متفاوت به نظر می رسد. 

همانطور که موسیقی به گوش هر درونگرا می‌رسد، شبکه‌سازی دیگر فقط مربوط به تعامل انسانی حضوری یا رو در رو نیست. در واقع، هرگز نباید دقیقاً اینگونه باشد. می‌توانیم به سال 1982 و کتابی با عنوان جذاب به نام MegaTrends برگردیم، که در آن جان نایزبیت شبکه را به عنوان فرصتی برای “تبادل منابع، مخاطبین و اطلاعات” و ایجاد “پیوند بین افراد” تعریف کرد.

شبکه به سادگی با نحوه تبادل منابع، مخاطبین و اطلاعات امروزی سازگار شده است: آنلاین. از پیام‌های مستقیم گرفته تا رویدادهای مجازی و رشته‌های ایمیل ساده، فرصت‌های یافتن و دسترسی به مخاطبین تجاری همفکر بیشتر و مقرون به صرفه‌تر از همیشه است.

برخی از بهترین راه‌ها برای یافتن مخاطبین تجاری عبارتند از:

برنامه های شبکه

مجموعه‌ای از برنامه‌های شبکه وجود دارد. در حالی که برخی از آنها خدمات خاصی مانند ایجاد کارت ویزیت یا اسکن ارائه می دهند، برنامه های دیگر به شما امکان می دهند مکان یابی کنید و با متخصصان صنایع یا حتی شرکت های خاص تماس بگیرید.

LinkedIn یکی از بزرگترین برنامه های شبکه در جهان است که توسط خدمت به بیش از 700 میلیون نفر. این باعث می‌شود که برای شبکه‌سازی یک ابزار ضروری باشد.

رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به یکی از مستقیم ترین و تاثیرگذارترین کانال های ارتباطی برای شرکت ها در هر اندازه ای تبدیل شده اند. علاوه بر آن، نقش مهمی به عنوان یک ابزار شبکه ای دارد.

تویتر، فیس بوک و اینستاگرام تنها برخی از بی شمار کانال های رسانه های اجتماعی محلی و بین المللی هستند که از طریق آنها می توانید با مخاطبان جدید در یک شبکه ارتباط برقرار کنید. روش ارگانیک یا از طریق تبلیغات پولی.

رویداد و کنفرانس ها

حضور در رویدادهای حضوری یا مجازی و کنفرانس‌های مرتبط با حوزه مورد علاقه یا صنعت یک فرصت شبکه موثر است. رویدادهای بزرگی وجود دارد که در کنار شبکه، با آخرین روندهای بخش خود آشنا خواهید شد. از معرفی خود، تعامل و ایجاد ارتباطات جدید نترسید. 

سخنرانی در کنفرانس ها یا به اشتراک گذاشتن مقالات رهبری فکری نیز راه های موثری برای یافتن مخاطبین تجاری جدید و ایجاد برند شخصی شما هستند. 

گروه ها و انجمن ها

پیوستن به گروه‌ها و جوامعی که برای صنعت، نقش یا بازار شما ایجاد شده‌اند، به شما کمک می‌کند تا ارتباطات تجاری محکمی ایجاد کنید. از طریق این کانال ها، شما این فرصت را دارید که با ارائه نظرات و حقایق، خود را به عنوان یک متخصص در یک زمینه معرفی کنید. 

وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ مانند Quora، به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به فضاهای شبکه‌ای هستند.

در اکثر گروه‌ها و جوامع، توصیه می‌شود از تبلیغات بیش از حد خودداری کنید. از آنجایی که اکثر اعضا برای دریافت اطلاعات، راه‌حل‌ها و بررسی‌های مداوم در آنجا حضور خواهند داشت.  

بهترین راه برای مدیریت مخاطبین تجاری شما

یافتن مخاطبین تجاری جدید هدف نهایی نیست، بلکه فقط شروع است. برای اینکه در درازمدت ارزشمند باشد، باید داده‌های تماس کسب‌وکار و رابطه‌تان را حفظ کنید.

در حالی که می‌توانید شبکه مخاطبین تجاری شخصی خود را از طریق یک شبکه اجتماعی مانند لینکدین یا صندوق ورودی ایمیل خود مدیریت کنید، این گزینه‌ها احتمالاً آن را برای مخاطبینی که قصد دارید با آنها تجارت کنید، مانند مشتریان یا شرکا، قطع نمی‌کند.< /p>

برای جلوگیری از داده‌های تماس تجاری سرکش، ساده‌ترین راه برای سازمان‌دهی مخاطبین کسب‌وکارتان استفاده از یک پلت‌فرم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری است. یک CRM برای مدیریت حجم زیادی از اطلاعات در مورد افرادی که کسب و کار شما با آنها در تماس است – اعم از مشترکین، سرنخ ها، مشتریان، شرکای تجاری یا تامین کنندگان، بهینه شده است. 

می‌توانید CRM خود را بزرگ‌ترین (و امیدواریم سازمان‌دهی‌شده‌ترین) دفترچه آدرس کسب‌وکارتان در نظر بگیرید.

برای CRM خود را برای کسب و کار قوی بهینه کنید روابط، مطمئن شوید اطلاعات تماس کسب و کار شما عبارتند از:

  • به‌روز و آنلاین به‌جای گیر کردن در سیستم‌ها، صفحات گسترده یا کارت‌های ویزیت آفلاین
  • یکپارچگی بالا یا دقیق، کامل و سازگار در طول چرخه عمر آن
  • قابل دسترس و شفاف برای افراد مناسب در کسب و کار شما
  • همگام‌سازی خودکار بین برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف، بنابراین می‌توانید مکالمه را در هر جایی مشاهده یا دریافت کنید

برنامه های خود را برای جمع آوری مخاطبین تجاری بهینه کنید

هنوز زمان و مکانی برای کارت‌های ویزیت وجود دارد، اما ضروری است که آنها را در اسرع وقت به سیستم‌های دیجیتال خود اضافه کنید. این یک نه بزرگ است که یک کارت ویزیت را جمع آوری کنید، آن را در کشوی میز خود بگذارید و همه چیز را فراموش کنید تا زمانی که یک روز نیاز دارید که دست دراز کنید و آن ها هیچ چیز شما را به یاد نیاورند. در اینجا سه ​​گزینه برای ذخیره سریع کارت ویزیت شما به صورت دیجیتالی وجود دارد.

نحوه اسکن کارت ویزیت در HubSpot

با استفاده از HubSpot به عنوان CRM، برای اسکن کارت ویزیت خود به هیچ برنامه اضافی نیاز ندارید — تنها چیزی که نیاز دارید برنامه تلفن همراه HubSpot است که دارای اسکن کارت داخلی رایگان. می‌توانید کارت‌های ویزیت خود را در عرض چند ثانیه به مخاطبین CRM تبدیل کنید، بنابراین آنها دقیقاً همان جایی هستند که برای ذخیره‌سازی ایمن و فروش و دسترسی به بازاریابی به آنها نیاز دارید.

نحوه اسکن کارت ویزیت در Google Contacts

اگر کسب و کار شما مخاطبین را در Google Contacts جمع آوری می کند و تلفن Android دارید، می توانید از Google Lens برای افزودن سریع کارت ویزیت به مخاطبین خود. این به ویژه در صورتی مفید است که همگام‌سازی دوطرفه خودکار بین Google Contacts و برنامه دیگری، مانند CRM اصلی شما.

ابتدا، بررسی کنید که آیا Google Lens قبلاً در برنامه دوربین شما تعبیه شده است یا خیر. اگر چنین است، فقط باید روی نماد لنز در برنامه دوربین خود کلیک کنید، نشانگر را روی کارت ویزیت نگه دارید و روی نماد جستجو کلیک کنید. سپس باید گزینه “افزودن مخاطب” را مشاهده کنید که نام، ایمیل، شماره تلفن و سایر اطلاعات قابل مشاهده را به Google Contacts منتقل می کند.

اگر در حال حاضر نماد لنز Google هنگام عکس گرفتن نشان داده نمی‌شود، می‌توانید برنامه لنز را در فروشگاه Google Play دانلود کنید و همان روند بالا را دنبال کنید.

نحوه اسکن کارت ویزیت در مخاطبین Outlook

اگر از Outlook به عنوان دفترچه آدرس تلفن خود استفاده می کنید، می توانید از برنامه تلفن همراه Outlook برای اسکن کارت ویزیت خود با عملکرد لنز اداری. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Outlook را باز کنید، نماد جستجو را در نوار پایین انتخاب کنید و روی “Create” ضربه بزنید. سپس «اسکن کارت ویزیت» را انتخاب کنید. سپس این برنامه متن را به یک کارت تماس جدید تبدیل می کند که در صورت لزوم می توانید قبل از تأیید آن را تنظیم کنید. 

سازمان خود را با مخاطبین تجاری تقویت کنید

این یک چشم انداز تجاری غیرقابل پیش بینی است، اما خبر خوب این است که مجبور نیستید به تنهایی آن را پیش ببرید. با تماس های تجاری با ارزش، می توانید با به اشتراک گذاری منابع، مخاطبین و اطلاعاتی که هر دو طرف رابطه را تقویت و پرورش می دهد، شغل و سازمان خود را در آینده اثبات کنید. و با شبکه های دیجیتال، موانع کمتری برای یافتن مخاطبین تجاری جدید نسبت به قبل وجود دارد.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل