هشت نوع کارآفرینی (و شرکت هایی که آنها را نمونه می کنند)
target.1611343238 فرآیند < a href="/sales/entrepreneurship?_ga=2.265782031.1242081304.1611343238-1716243013.1611343238" rel="noopener" target="_blank">شروع یک کسب و کار بر اساس یک موجود یا. هدف فرآیندهای کارآفرینی می تواند کسب سود، ایجاد تأثیر معنادار بر جامعه، کمک به خیر اجتماعی یا ترکیب این دو باشد.
این فرآیند میتواند مخاطرهآمیز و نامطمئن باشد، به عزم و پشتکار طولانیمدت نیاز دارد، و اغلب، قبول شکست. با وجود این، بسیاری از مردم تصمیم میگیرند تا کارآفرین شوند، زیرا سرمایهگذاریهای موفق میتوانند زندگی را بهبود بخشند، جهان را تغییر دهند و به احساس کلی موفقیت شخصی کمک کنند.
در حالی که ممکن است کارآفرینی را با target=”/sales/venture-capitalist?_ga=2.268781169.” دلایل و اهداف نهایی مختلفی وجود دارد که افراد را برای شروع یک سفر کارآفرینی ترغیب می کند. در این پست، هشت نوع مختلف کارآفرینی را مورد بحث قرار میدهیم و مثالهایی از کسبوکارهایی که بهطور ماهرانه هر دسته را مدلسازی میکنند، ارائه میکنیم.
هشت نوع کارآفرینی
در حالی که همه انواع شامل نوآوری و نبوغ هستند، تمرکز و هدف کلی متفاوت، برخی از سرمایهگذاریهای کارآفرینانه را از یکدیگر متمایز میکند. در زیر به هفت نوع مختلف از مدلهای کارآفرینی خواهیم پرداخت.
کارآفرینی کسب و کارهای کوچک
کارآفرینی کسبوکارهای کوچک شامل راهاندازی یک کسبوکار، معمولاً محلی، است که کارآفرین معتقد است میتواند برای شهر یا شهری که در آن فعالیت میکند سودمند باشد. این یک نوع رایج کارآفرینی است، زیرا بیشتر کسبوکارها کسبوکارهای کوچک هستند. در واقع، اداره تجارت کوچک ایالات متحده می گوید که 99.9٪ از همه شرکتها، مشاغل کوچک هستند.
کارآفرینان کسب و کارهای کوچک معمولاً مالک کسب و کار خود هستند، گاهی اوقات همراه با اعضای خانواده، و هدف اولیه معمولاً دستیابی به حاشیه سود بسیار بالا نیست. با این حال، یک کارآفرین کسبوکار کوچک بدون شک ممکن است پس از دورههایی موفقیت چشمگیر، سعی کند کسبوکار خود را به یک شرکت بزرگتر تبدیل کند.
این کسبوکارها معمولاً ساکنان شهر خود و گاهی اوقات اعضای خانواده را استخدام میکنند. برخی از نمونهای از مشاغل کوچک شما هستند. -فرانچایز سالن ها، رستوران ها، ارائه دهندگان خدمات چمن، یا نظافت حیوانات مورد علاقه شما.
سالن موی Bonita و BlowDry Bar، موی مبتنی بر بوستون سالن، نمونه ای عالی از کارآفرینی کسب و کارهای کوچک است. نایلا مونتالوو، مالک، یک نیاز محلی را شناسایی کرد و کسبوکاری ایجاد کرد که از گروه مشتریان متنوع استقبال میکند و از آن استقبال میکند. مونتالوو میگوید که هدف او ارائه خدمات ممتاز به همه مشتریانش و ایجاد محیطی دوستانه و خانوادگی است، تجربهای که اغلب با کسبوکارهای کوچک و محلی به آن اشاره میشود.
کارآفرینی مشاغل بزرگ
کارآفرینی کسب و کارهای بزرگ برعکس کارآفرینی کسب و کارهای کوچک است. این اصطلاح به کسبوکارهای بزرگتر با مجموعهای از چرخههای عمر از نوآوری مداوم (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) با ایجاد محصولات و خدمات جدید برای برآورده کردن نیازها و خواستههای مشتری در حال تکامل اشاره میکند. این کسب و کارها در حال حاضر تاسیس شده اند و می توانند از شرکت های کوچکتر رشد کنند. با این حال، تفاوت در این است که بنیانگذاران، یا کارآفرینان، افراد تجاری با تجربه ای هستند که به سرمایه و منابعی دسترسی دارند که امکان رشد را فراهم می کند.
این سرمایهگذاریهای کارآفرینانه گاهی شامل خرید کسبوکارهای کوچکتر میشوند که میتوانند نیازهای .
Alphabet، شرکت مادر Google، نمونه ای عالی از یک کسب و کار کارآفرینی قابل توجه است. بین سالهای 2010 و 2011، شرکت میانگین یک خرید در هفته از کسبوکارهای کوچکتر، و بسیاری از سرویسهای Google بهعنوان محصولاتی که برای اولین بار توسط این شرکتها فروخته میشوند، ایجاد شدهاند.
Alphabet همچنان کسبوکارهای دیگری مانند 2Web Technologies را در سال 2016 خریداری میکند تا She-1716243013.123113″4rel=”12318″>Sheeting%C2%A0%D9%88%20%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF%20%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%20FitBit، یک شرکت تجهیزات بهداشتی. به طور کلی، کسب و کار 244 کسبوکار
کارآفرینی راه اندازی مقیاس پذیر
مقیاسپذیر استارتآپهای موجود از کسبوکار و بنیانگذاران خود دارند پتانسیل رشد بی نهایت پس از شناسایی یک فرصت بازار. کارآفرینان تجاری مقیاسپذیر همچنین به منابع مالی دسترسی دارند یا از rel=el. سرمایه گذاران فرشته این تلاشها همچنین بر رشد سریع و سودهای کلان متمرکز هستند.
شرکتهای فناوری، مانند فیسبوک، نمونههای معمولی از کارآفرینی استارتآپ مقیاسپذیر هستند. نیروگاه شبکه اجتماعی امروز به عنوان یک پلت فرم کوچک برای دانشجویان هاروارد برای ارتباط با دوستان خود در دانشگاه شروع شد. از آن زمان به یک تجارت انتفاعی در مقیاس بزرگ تبدیل شده است که همچنان علاوه بر تبلیغات تجاری، ارتباط انسان به انسان را نیز در خود جای می دهد.
اگرچه استارباکس یک شرکت فناوری نیست، اما می توان آن را به عنوان یک استارت آپ مقیاس پذیر در نظر گرفت. شرکت قهوه به عنوان یک تجارت کوچک در سیاتل شروع به کار کرد که در نهایت توسط یکی از کارمندان قبلی، هوارد شولتز، پس از سفر بین المللی. شولتز از ونیز دیدن کرد و متوجه فرهنگ قهوه شهر شد و احساس کرد که می تواند آن را در ایالات متحده تکرار کند. او شرکت خود را ایجاد کرد، کارفرمای قبلی خود را خرید و یک نیروگاه ساخت. در حال حاضر، استارباکس 15000+ مکان در ایالات متحده و 16000+ در خارج از کشور.
کارآفرینی اجتماعی
این فهرست اجتماعی متفاوت است هدف اصلی آن رسیدگی به یک نیاز اجتماعی و کمتر ایجاد سود است. یک کارآفرین اجتماعی می خواهد مشکلات اجتماعی را با محصولات یا خدمات خود برطرف کند و واقعاً معیشت مردم را تحت تأثیر قرار دهد و بهبود بخشد. این مشکلات می تواند مسائل زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.
کسبوکارهای حاصل میتوانند انتفاعی، غیرانتفاعی یا ترکیبی باشند، اما وجوه به دست آمده معمولاً از عملیات پشتیبانی میکنند و سرمایه اضافی دوباره در جامعه توزیع میشود. آنها میتوانند کسبوکارهای کوچک و شرکتهای بزرگ و مقیاسپذیر باشند که در بخشهای مختلف جهان رشد کرده و فعالیت میکنند.
کارآفرینی اجتماعی منحصربهفرد است، زیرا برخلاف سایر سرمایهگذاریها، محصولات نهایی همیشه از ساختار کسبوکار سنتی پیروی نمیکنند. برای مثال، صندوقهای کمکهای متقابل و یخچالهای جامعه در جامعه هستند- سازماندهی شده است. آنها برای برآوردن یک نیاز اجتماعی وجود دارند اما توسط داوطلبان اداره می شوند و همیشه از ساختار سلسله مراتبی پیروی نمی کنند.
195essential متعلق به یک زوج پدر و دختر در ماساچوست است و آمده است در طول همه گیری ویروس کرونا برای حمایت از کارگران ضروری به بازار عرضه شود. مالکان یک نیاز را تشخیص دادند و یک سرمایه گذاری کارآفرینی ایجاد کردند که برای حمایت از کارگران ضروری جوامع محلی خود اختصاص داده شده بود.
در حالی که 195essential نمونه ای از کارآفرینی اجتماعی است، بنیانگذاران نیز تمایل خود را برای گسترش کمک های مالی به موسسات خیریه مختلف برای موضوعات مختلف عدالت اجتماعی اعلام کرده اند، که می تواند برای کارآفرینی تجاری مقیاس پذیر اعمال شود.
TranSanta نمونه عالی دیگری از کارآفرینی اجتماعی است. شما نمی توانید از نظر فنی آن را یک تجارت بنامید، بلکه یک جنبش تحت رهبری جامعه برای ارائه هدایایی به جوانان نیازمند ترنسجندر است. حساب کاربری اینستاگرام تمام میشود، جایی که جوانان ترنس استوریها و درخواستهای خود را ارسال میکنند (نشان داده شده در زیر)، و اعضای انجمن میتوانند از لیست خواستههای هدف خود بازدید کرده و بهطور ناشناس برای آنها هدایایی ارسال کنند.
در حالی که کارآفرینی اجتماعی، مقیاس پذیر، و کسب و کارهای بزرگ و کوچک انواع اصلی سرمایه گذاری های کارآفرینی هستند، مدل های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.
انواع اضافی کارآفرینی
کارآفرینی مبتکر، مقلد، محقق و خریدار مدلهای جایگزین نیستند، بلکه توصیفکنندههای اضافی کارآفرینانی هستند که سرمایهگذاریهای متفاوتی را آغاز میکنند. ما آنها را در زیر شرح خواهیم داد.
کارآفرینی نوآورانه
کارآفرینان نوآور به طور مداوم ایدهها، محصولات و خدمات جدیدی ارائه میکنند که معتقدند به نفع بازار هدف خواهد بود. آنها می توانند صاحبان مشاغل کوچک، مدیران اجرایی استارت آپ های مقیاس پذیر و کسب و کارهای بزرگ یا سازمان دهندگان جامعه باشند که امیدوارند نیازهای اجتماعی در حال تحول در جوامع خود را برطرف کنند.
کارآفرینی مقلد
کارآفرینی مقلد از ایدههای کسبوکار موجود به عنوان الهامبخش با هدف بهبود آنها و ارائه ارزش اضافی به مشتریان استفاده میکند. کارآفرینی مقلد ریسک کمتری دارد، زیرا در حال حاضر مسیر مشخصی برای دنبال کردن وجود دارد.
کارآفرینی محقق
کارآفرینان محقق می توانند در هر یک از چهار نوع اصلی کارآفرینی مشارکت داشته باشند. این افراد پس از یک که بر حقایق و دادهها متکی است. آنها محتاط و با جزئیات هستند و طراحی عمیق طراحی عمیق ایجاد می کنند. برای هدایت فرآیندهای خود
کارآفرینی خریدار
کارآفرینی خریدار شامل افراد تجاری است که به سرمایه قابل توجهی برای پشتیبانی از فرآیندهایشان دسترسی دارند. این کارآفرینان شرکت ها را می خرند یا کسب و کارهای کوچکتر را جذب می کنند زیرا فکر می کنند می توانند به موفقیت بلندمدت دست یابند یا محصولات و خدمات موجود را تکمیل کنند.
به عنوان مثال، Google بسیاری از کسبوکارهای کوچکتر را خریداری کرده است که معتقد است افزودههای ارزشمندی به محصولات موجود آن هستند.
همه سرمایه گذاری های تجاری امیدوارند که یک نیاز را حل کنند
صرف نظر از نوع آنها، همه کارآفرینان کارآفرین هستند زیرا به کسب و کارهای و سازمان هایی که می خواهند ایجاد کنند اهمیت می دهند و به آنها اعتقاد دارند. تفاوتها در حوزههای تمرکز آنها، strategy business و end=”noopener”> استراتژی آنها است. ، مانند حل یک مسئله اجتماعی محلی یا ایجاد سرمایه کافی برای ایجاد یک شرکت در مقیاس بزرگ.
منبع:hubspot