پرداخت های بدون تماس: چیست و ایمن است؟

پرداخت های بدون تماس: چیست و ایمن است؟

تصور کنید سال 3000 است. شما با ماشین شناور خود به سمت جایگاه سوخت پلوتونیوم می‌روید. تنقلات می‌خرید و همه چیز را با تکان دادن دست می‌پردازید.

اگر تپ کارت دارید، قسمت آخر از قبل امکان پذیر است. در واقع، از سال 1995 این امکان وجود دارد. اما در چند سال اخیر، افراد بیشتری به پرداخت های بدون تماس روی می آورند.

بنابراین، آنها چگونه کار می کنند؟ و ایمن هستند؟ و مهمتر از آن، چگونه می توانید پرداخت های بدون تماس را انجام دهید یا بپذیرید؟

نمونه هایی از پرداخت بدون تماس

دو نوع رایج پرداخت بدون تماس وجود دارد. اگرچه آنها یک کار را انجام می دهند، اما کمی متفاوت عمل می کنند.

  • روی Pay یا Tap Card ضربه بزنید – کافی است کارت نقدی یا اعتباری خود را روی کارتخوان ضربه بزنید. خواننده اطلاعات پرداخت شما را از تراشه RFID تعبیه شده در کارت شما دریافت می کند.
  • کیف پول موبایل – تلفن هوشمند خود را روی کارت خوان نگه دارید. برنامه‌ای مانند Google Pay، Apple Pay، یا Samsung Pay به حساب کارت اعتباری شما متصل می‌شود.

چرا مردم از پرداخت بدون تماس استفاده می کنند؟

در حالی که پرداخت بدون تماس از دهه ۹۰ وجود داشته است، محبوبیت آن در طول همه‌گیری COVID-19 به طور تصاعدی افزایش یافته است. بر اساس Visa، تعداد آمریکایی‌هایی که از کارت‌های بدون تماس ویزا استفاده می‌کنند بین سال‌های 2019 تا 2020 150 درصد افزایش یافته است. مطالعه مصرف کننده انجام شده توسط Mastercard شاهد رشد مشابهی بود و شرکت کنندگان “ایمنی و تمیزی” را دلیل اصلی استفاده از آن ذکر کردند. پرداخت های بدون تماس به شما این امکان را می دهد که از کارت اعتباری خود بدون نیاز به لمس صفحه کلید مشابه صدها نفر دیگر استفاده کنید.

مصرف‌کنندگان عاشق پرداخت‌های بدون تماس هستند زیرا سریع‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر از کارت‌های اعتباری سنتی هستند.

کسب و کارها عاشق پرداخت های بدون تماس هستند، زیرا زمان پرداخت را کاهش می دهند و محافظت قوی تری در برابر کلاهبرداری ارائه می دهند.

معایب پرداخت بدون تماس چیست؟

پس با وجود همه این مزایا، چرا کسی در استفاده از کارت اعتباری بدون تماس تردید دارد؟ یکی از دلایل خطر بالای سرقت فیزیکی است. از آنجایی که کارت‌های ضربه‌ای نیازی به پین ​​ندارند، استفاده از کارت گم شده یا دزدیده شده آسان‌تر است.

برای جلوگیری از این امر، بسیاری از صادرکنندگان کارت، مقدار دلار مجاز به ازای هر تراکنش را محدود می‌کنند. این محدودیت همچنین ممکن است برای برخی از افرادی که هزینه های بالایی دارند ناراحت کننده باشد.

پرداخت های بدون تماس چگونه کار می کنند؟

از بیرون، همه چیز بسیار ساده به نظر می رسد. کارت پرداخت یا تلفن هوشمند خود را روی کارتخوان نگه می دارید و خرید انجام می شود. در داخل، کارت اعتباری شما (یا گوشی هوشمند) در حال دست دادن با پایانه پرداخت با فناوری پیشرفته است. این دست دادن با فرآیندی به نام ارتباط میدان نزدیک یا NFC امکان پذیر است.

NFC با یک تراشه شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) تعبیه شده در کارت اعتباری شما شروع می شود. این تراشه سیگنالی تولید نمی‌کند یا از خود قدرتی ندارد. در عوض، توسط یک سیگنال رادیویی ساخته شده توسط کارتخوان فعال می شود. این سیگنال فقط در چند سانتی متر کار می کند، به همین دلیل است که به آن “میدان نزدیک” می گویند.

وقتی کارت خود را نزدیک کارت خوان قرار می دهید، سیگنال رادیویی از تراشه RFID می خواهد تا یک کد یکبار مصرف را به اشتراک بگذارد. این کد به پردازشگر پرداخت اجازه می دهد تا حساب شما را شارژ کند. اطلاعات شخصی و اطلاعات بانکی شما هرگز مخابره نمی شود.

پرداخت‌های تلفن هوشمند از همین فرآیند پیروی می‌کنند، با این تفاوت که از آنتن NFC به جای تراشه RFID استفاده می‌کنند.

چگونه بفهمم کارتم بدون تماس است؟

اگر کارت شما دارای نمادی به نام نشانگر بدون تماس باشد، می‌توانید تشخیص دهید که کارت شما بدون تماس است. نشانگر شبیه یک نماد وای فای است که به طرفین چرخیده است و به طور برجسته روی کارت بدهی یا اعتباری شما ظاهر می شود.

در صورتی که کارتخوان دارای نماد بدون تماس مربوطه باشد، می‌توانید تشخیص دهید که آیا کارتخوان می‌تواند پرداخت بدون تماس را بپذیرد. این شبیه دستی است که کارتی را نزدیک نشانگر بدون تماس گرفته است.

منبع تصویر< /span>

پرداخت بدون تماس چقدر ایمن است؟

پرداخت بدون تماس در برابر کلاهبرداری از کارت‌های اعتباری سنتی امن‌تر است.

کارت‌های سنتی متکی به یک نوار مغناطیسی هستند که شماره حساب، نام، تاریخ انقضا و کد تأیید شما را ذخیره می‌کند. این اطلاعات رمزگذاری نشده است، بنابراین هر کسی که کارت خوان دارد می تواند آن را ببیند. و هرگز تغییر نمی کند، بنابراین می توان به تعداد نامحدودی از آن استفاده کرد تا زمانی که به عنوان دزدیده شده گزارش شود.

به‌جای انتقال داده‌های شخصی، کارت‌های بدون تماس یک کد یکبار مصرف ارسال می‌کنند. حتی اگر بتوان این کد را به سرقت برد، هرگز برای بار دوم کار نخواهد کرد.

برخی از مردم نگران دزدانی هستند که از اسکنرهای RFID برای سرقت داده‌های کارت بدون تماس استفاده می‌کنند، اما این کار بسیار دشوار خواهد بود. خوانندگان بدون تماس از یک فرکانس رادیویی با برد بسیار کوتاه استفاده می کنند، بنابراین اسکنر باید در چند سانتی متری کارت شما باشد. حتی در آن زمان، اکثر کارت های اعتباری مدرن از رمزگذاری همراه با کد استفاده می کنند. اسکن و رمزگشایی یک کد تلاش زیادی برای سرقت یکباره است.

چگونه پرداخت بدون تماس را فعال کنم؟

فعال کردن کارت نقدی یا اعتباری بدون تماس درست مانند فعال کردن هر کارت دیگری است. هنگامی که کارت خود را دریافت می کنید، یک شماره تلفن یا وب سایت به شما داده می شود که می تواند برای فعال سازی سلف سرویس استفاده شود. بسیاری از بانک‌ها یا ارائه‌دهندگان کارت از شما می‌خواهند قبل از اینکه پرداخت بدون تماس کار کند، یک تراشه و پین خرید کنید.

فعال کردن پرداخت بدون تماس از تلفن هوشمند شما بستگی به مدل تلفن شما و کیف پول تلفن همراه شما دارد. دستورالعمل های زیر را بررسی کنید:

نحوه پذیرش پرداخت های بدون تماس

اگر می‌خواهید پرداخت‌های بدون تماس را در کسب و کار خود بپذیرید، به دو چیز نیاز دارید: یک حساب تجاری و یک خواننده بدون تماس.

ساده ترین راه برای دریافت هر دوی اینها این است که از طریق یک ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) مانند Stripe، Square یا PayPal بروید. این PSP های شخص ثالث پردازش کارت اعتباری را برای درصد کمی از هر تراکنش ارائه می دهند و اغلب شامل سخت افزار رایگان با حساب شما می شوند.

نکته حرفه ای: بسیاری از پردازشگرهای پرداخت با HubSpot یکپارچه می شوند. این به شما امکان می‌دهد سابقه خرید و فعالیت پرداخت را به‌طور خودکار با حساب‌های مشتریان خود مرتبط کنید.

روش های دیگر برای پذیرش پرداخت های بدون تماس

تپ کارت‌ها و کیف پول‌های تلفن همراه تنها روش‌هایی نیستند که کسب‌وکار شما می‌تواند پرداخت‌های بدون تماس را ارائه دهد. هرچه گزینه های بیشتری ارائه دهید، خرید برای مشتریان شما آسان تر است. در اینجا چند گزینه دیگر وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

  • QR Code – برخی از پردازشگرهای پرداخت، مانند PayPal، به شما امکان ارائه پرداخت با کد QR را می دهند. شما کدی را نمایش می دهید که مشتریان شما به راحتی می توانند آن را اسکن کنند. اسکن کد، تلفن هوشمند مشتری شما را به حساب پرداخت شما متصل می کند، جایی که آنها می توانند تراکنش را به پایان برسانند. همچنین می‌توانید با اتصال HubSpot به برنامه‌هایی مانند PayPal یا QRTiger از کدهای QR برای پذیرش پرداخت‌های eCheck و ACH استفاده کنید.
  • پیوند پرداخت – ابزار پرداخت HubSpot به شما امکان می دهد پیوندهای امن و قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید که می توانند از طریق ایمیل یا متن ارسال شوند. کلیک کردن روی پیوند به مشتری شما امکان می‌دهد با کارت اعتباری یا نقدی، eCheck یا ACH پرداخت کند. حتی می‌توانید پیوندهای پرداخت را در مظنه‌ها یا فاکتورها برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت جاسازی کنید.
  • سپرده مستقیم همتا به همتا – خدماتی مانند Venmo یا PayPal می توانند برای مشاغلی که به صورت انفرادی اداره می شوند بسیار راحت باشند. شما فقط نام حساب خود را اعلام می کنید و مشتری شما می تواند پرداخت درون برنامه ای انجام دهد.

دریافت و پرداخت های بدون تماس را شروع کنید

مهم نیست مشتری هستید یا مالک کسب و کار کوچک، زمان آن رسیده است که فرآیند پرداخت خود را به آینده بیاورید. چه در حال خرید یا فروش باشید، پرداخت های بدون تماس آن را سریع تر، آسان تر و ایمن تر می کند.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل