کسب و کار

کارآفرین سریالی چیست؟ (و چگونه یکی شویم)

کارآفرین سریالی چیست؟ (و چگونه یکی شویم)

راه اندازی یک کسب و کار موفق آسان نیست. یک در پنج< /a> کسب و کارها در دو سال اول شکست می خورند و تقریباً نیمی از آنها هرگز به پنجمین سالگرد تولد خود نمی رسند. گاهی اوقات استراتژی بازاریابی اشتباه است. گاهی اوقات قبل از اینکه تجارت شتاب بگیرد، پول تمام می شود، یا یک بحران غیرمنتظره همه گیر/جنگ/هزینه زندگی باعث ایجاد آچار می شود. 

daa9d8a7d8b1d8a2d981d8b1db8cd986 d8b3d8b1db8cd8a7d984db8c da86db8cd8b3d8aad89f d988 da86daafd988d986d987 db8cdaa9db8c d8b4d988db8cd985 6672540a09284

گاهی اوقات، افراد کاملاً قدیمی چیزی را که شما می فروشید نمی خواهند. 

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، به فردی شجاع و با استعداد (و احتمالاً کمی خوش شانس) نیاز است. بنابراین وقتی یک بنیانگذار می آید و نه با یک کسب و کار بلکه با چندین کسب و کار موفق می شود، بسیار خاص است.

کارآفرین سریالی چیست؟

کارآفرین سریالی کسی است که چندین کسب و کار راه اندازی می کند. آن‌ها ممکن است قبل از شروع یک کسب‌وکار، یک کسب‌وکار را بفروشند یا از آن عقب‌نشینی کنند، یا ممکن است چندین کسب‌وکار را به طور همزمان اداره کنند و نقش‌های رهبری را به افراد دیگر واگذار کنند.

علاوه بر تأسیس شرکت‌های خود، اغلب در استارت‌آپ‌های اولیه دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند یا درگیر می‌شوند که آنها را به هیجان می‌آورد. 

این نوع کارآفرین معمولاً در شناسایی فرصت های تجاری جدید و ایجاد چشم اندازی برای یک شرکت متخصص است. آن‌ها بیشتر در مورد مراحل اولیه یک کسب‌وکار هیجان‌زده هستند، از جمله کارهایی مانند مفهوم‌سازی محصول، تیم‌سازی، و جذب سرمایه‌گذاری.

آنها غالباً مشکل گشایی بلندپرواز هستند، با شکم قوی برای ریسک، فهرستی بی پایان از ایده های جدید و درک دقیقی از بازار.

کارآفرینان سریالی در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند – آنها می‌توانند یک غرفه خیابانی برای فروش سیب داشته باشند یا یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل باشند. در واقع، بسیاری از کارآفرینان سریالی در چندین صنعت غیرمرتبط فعال هستند.

ویژگی های کارآفرین سریال

هیچ فرمولی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین سریالی وجود ندارد، اما برخی ویژگی‌ها وجود دارد که می‌تواند به بنیان‌گذاران کمک کند تا به رشته‌ای از موفقیت برسند. 

  • چشم انداز: کارآفرینان سریالی ایده هایی هستند که می توانند دنیای بهتر و مسیر رسیدن به آنجا را تصور کنند.
  • نگرش حل مسئله: کارآفرینان سریالی مشکلات و موانع را به عنوان فرصت می بینند و در مواجهه با ناملایمات به راحتی تسلیم نمی شوند. 
  • بی قراری: کارآفرینان سریالی به راحتی خسته می شوند. آنها ذهن کنجکاوی دارند و دائماً به آنچه در راه است فکر می کنند.
  • درایو: کارآفرینان سریالی مشتاق سرمایه گذاری های خود هستند. آنها کار خود را به هدف گسترده‌تری مرتبط می‌کنند که به آنها انگیزه می‌دهد، مانند حل مشکلات مشتریان یا ایجاد انقلاب در صنعت.
  • روحیه ماجراجو: کارآفرینان سریالی تحمل ریسک بالایی دارند و از امتحان کردن چیزی جدید یا انجام کارها به گونه ای دیگر نمی ترسند.

مثال های کارآفرین سریال

آنهایی که می شناسید

“من شرکت‌ها را به خاطر ایجاد شرکت نمی‌سازم، بلکه برای انجام کارها.” — ایلان ماسک (میزگرد FCO، 2012)
serial entrepreneur examples: Elon Muskاین لیست بدون مردی که وسایل نقلیه الکتریکی، سفرهای فضایی و پرداخت های آنلاین را متحول کرده کامل نمی شود. ماسک اولین کسب و کار خود Zip2 را به قیمت 307 میلیون دلار در سال 1999 فروخت و از آن زمان تاکنون کمک کرده است. PayPal، Tesla، SpaceX، SolarCity و The Boring Company را بسازید.  رویاهای بزرگ او، همراه با ظرفیت او برای ریسک بزرگ، او را به یک کارآفرین سریالی اساسی تبدیل می کند.

“فرصت های تجاری مانند اتوبوس هستند – همیشه فرصت دیگری در راه است.” — ریچارد برانسون (توئیتر، 2012)

 serial entrepreneur examples: Richard Branson1 میلیارد دلار)، یک امتیاز ریلی، یک شبکه تلفن همراه، و یک شرکت هواپیمایی. 

“بالاترین و عالی ترین چشم انداز ممکن را برای زندگی خود ایجاد کنید، زیرا همان چیزی می شوید که باور دارید.” — اپرا وینفری (شروع کالج ولزلی آدرس، 1997)

 serial entrepreneur examples: Oprah Winfreyملکه تاک شو ممکن است بیشتر به این دلیل شناخته شود که افراد مشهور را روی مبل خود برهنه می کند، اما وینفری شهرت او را به مجموعه ای از سرمایه گذاری های موفق تبدیل کرده است. شرکت تولید او، هارپو. Inc، اولین استودیو بزرگی بود که توسط یک فرد سیاه پوست کنترل می شد. او یک مجله، یک کانال رادیویی، یک شبکه تلویزیونی تاسیس کرده و یک فیلم موزیکال برادوی را تولید کرده است.

موفقیت از 3 قاره

جان رایان (آستین، تگزاس)

 serial entrepreneur examples: Jan Ryan1 منبع: عکس از سارا جین تامسون.

مدیر سابق فروش و بازاریابی، شرکت نظارت بر رسانه و مشاوره Ebiquity را در سال 1997 پس از رسیدن به ایده از طریق یک رویا راه اندازی کرد. تامسون که این ایده را با همسرش در طول مرخصی زایمان خود آزمایش کرد، جزو اولین کسانی بود که از اینترنت برای جمع‌آوری داده‌های هزینه تبلیغات در زمان واقعی برای بازاریابان بریتانیایی استفاده کرد. 

این زوج کمتر از سه سال بعد شرکت را در یکی از بازارهای فرعی بورس لندن فهرست کردند. تامسون‌ها دیگر شرکتی را اداره نمی‌کنند، شرکتی که 78 میلیون دلار درآمد در سال 2021. سارا جین از آن زمان تاکنون چهار سرمایه گذاری دیگر راه اندازی کرده است:

  • 2006: خبر اول، یک کودک روزنامه ای که به نیمی از مدارس بریتانیا فروخته می شود. 
  • 2007: اولویت یک، که فناوری اطلاعات و خدمات امنیت سایبری به مشاغل  
  • 2018: ThreatAware، بستری برای کسب‌وکارها برای مدیریت امنیت سایبری ابزار.
  • 2018: Discover.Film ، یک سرویس پخش فیلم کوتاه با بیش از 1 میلیون بیننده در ماه.

تامسون، که در هر چهار شرکت فعال است، می‌گوید توانایی برقراری تعادل بهتر بین زندگی خانوادگی و کار او را به سمت کارآفرینی جذب کرد.

تامسون می‌گوید: «وقتی در آن زمان به رئیسم گفتم که می‌خواهم به یک هفته سه روزه [پس از زایمان] بروم، او گفت که باید تصمیم بگیرم – مادری یا شغلی. “بنابراین این همان چیزی است که عزم من را برانگیخت – بتوانم بر اساس دستور کار خودم کار کنم.”

لبنا موللی (ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی)

 serial entrepreneur examples: Sarah Jane Thomsonمنبع: عکس با حسن نیت از Lebona Moleli.

موللی در سن 12 سالگی با فروش سبزیجات از باغ مادربزرگش در باغ خانه به خانه سبزیجات خود را به دست آورد. به عنوان یک کودک. 

اولین تلاش او، یک شرکت تحقیقاتی بازار، بی‌هدف بود، و او پس از هشت ماه بدون کسب درآمد، راه خود را از شرکای خود جدا کرد. اما Moleli به همین جا بسنده نکرد و از آن زمان تاکنون پنج شرکت دیگر راه اندازی کرده است: 

  • 2008: کرال بازاریابی، که در تبلیغات در فضای باز، مانند بیلبوردها و نقاشی های دیواری تخصص دارد.
  • 2009: بازاریابی لساکا، یک مشاوره که برنامه های بازاریابی را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​توسعه می دهد.
  • 2010: سفر و تورهای توتو، خدمات شاتل و تور.
  • 2015: Lebona Investments، که در املاک، کشاورزی، و تولید در مقیاس کوچک سرمایه گذاری می کند. 
  • 2018: شرکت آبجوسازی موهوپ، یک کارخانه آبجوسازی 100٪ متعلق به سیاهپوستان.

موللی می‌گوید یکی از مزیت‌های اداره چندین شرکت این است که مجبور نیستید به یک جریان درآمد تکیه کنید، که می‌تواند خطرآفرین باشد.

او می افزاید: «اما پول هرگز محرک اصلی من نبوده است. “راه اندازی یک تجارت مانند آوردن یک کودک به دنیا است. از تماشای رشد کودک لذت می برم.»  

چگونه یک کارآفرین سریالی شویم

شما ممکن است در مورد کارآفرینان موفق بخوانید و دستاوردهای آنها را نادر و دور از دسترس ببینید، اما 30% افراد خوداشتغال کارآفرینان سریالی هستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به صفوف آنها بپیوندید.

انتخاب صنعت

Moleli توصیه می‌کند در صنایعی که بهتر می‌شناسید و می‌شناسید، به دنبال سرمایه‌گذاری باشید. از سوی دیگر، تامسون می‌گوید که اطلاعات کمی در مورد صنایعی که وارد آن شده است. او پیشنهاد می کند خود را با افراد آگاه احاطه کنید. 

او می‌گوید: «کلید این است که شکاف‌های خود را ببندید. همیشه افرادی بهتر از شما خواهند بود که تجربه داشته باشند. نکته کلیدی این است که چیزی به اندازه کافی هیجان انگیز تصور کنید که بتوانید استعدادها را برای پیوستن به سفر خود تشویق کنید.”

ارزیابی ایده

در حالی که Moleli انجام تحقیقات گسترده بازار را ترجیح می دهد، تامسون به سمت “اجتماعی کردن” ایده های تجاری از طریق گفتن به دوستان، خانواده و هر کسی که ممکن است در بازار هدف شما باشد و گوش دادن به بازخورد آنها تمایل دارد. 

شروع با سوالات مناسب نیز کلیدی است. «کارآفرینان بی‌تجربه می‌پرسند «آیا می‌توان این کار را انجام داد؟» و «چگونه با آن پول درمی‌آوری؟» واقعاً باید بپرسند «چه کسی به این نیاز دارد؟» می گوید رایان. “من یک مشتری مداری رادیکال دارم… این کار ریسک زیادی را از بین می برد زیرا اگر با مشتری شروع کنید و اگر آنها به شما بگویند نیازی به این کار نیست، ادامه می دهید.”

شروع به امتحان کنید 

برخی کسب و کارها را می توان بدون سرمایه گذاری کم یا بدون سرمایه راه اندازی کرد. تامسون و همسرش ماکتی از اولین محصول خود ساختند و از آن برای جذب مشتریان اولیه خود استفاده کردند. موللی تنها با لپ تاپ خود و چند اتصال مفید در شبکه خود شروع به کار کرد. استارت آپ های دیگر ممکن است نیاز داشته باشند که در همان ابتدا با سرمایه گذاران ارتباط برقرار کنند. 

اما نکته کلیدی این است که ادامه دهید، زیرا مراحل اولیه پر از آزمون و خطا خواهد بود. رایان می گوید: “اقدام کن.” “سپس فکر کنید، در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند فکر کنید و دوباره اقدام کنید.”

موللی می گوید: «یک کارآفرین سریالی خوب باید صبور باشد. “گاهی اوقات چیزها مدتی طول می کشد تا به نتیجه برسند.”

تعادل کردن صفحات

وقتی از آنها پرسیده شد که چگونه در حال حرکت با این همه کار کنار می آیند، هر سه کارآفرین The Hustle با آنها صحبت کردند، بر ارزش تفویض اختیار و ایجاد یک گروه قوی از افراد در اطراف شما تأکید کردند. رایان توصیه می کند: «کلمه عملی «تیم» است. 

موللی می‌گوید، «شما باید بتوانید چند کار را انجام دهید، [اما] امروز کلمه کلیدی همکاری است. من به دنبال شرکایی هستم که بتوانم به آنها اعتماد کنم و به دنبال شرکای هستم که دیدگاه من را به اشتراک بگذارند و نحوه کار من را درک کنند.”

کارآفرینان سریالی چقدر درآمد دارند؟

طبق گزارش salary.com، میانگین حقوق پایه سالانه برای یک کارآفرین سریالی ایالات متحده 64686 دلار، و اکثر کارآفرینان سریالی بین 54 هزار تا 76 دلار در سال درآمد دارند. در واقع، حقوق کارآفرینان سریالی می تواند از صفر تا میلیون ها متغیر باشد. 

یک دلیل این است که کارآفرینان سریالی می توانند طیف گسترده ای از سرمایه گذاری ها را مدیریت کنند – از اغذیه فروشی ها و خشکشویی های گوشه ای گرفته تا شرکت های فناوری بزرگ میلیارد دلاری که ده ها هزار کارگر را استخدام می کنند. 

در مراحل اولیه، بسیاری از کارآفرینان به جای دریافت حقوق، سود خود را دوباره در کسب و کار سرمایه گذاری می کنند. استیو جابز، بنیانگذار اپل و پیکسار، به‌طور مشهوری درآمدی کسب کرده است که فقط $1/year به عنوان مدیر عامل اپل طی سالهای 1997 تا 2011. کافی است می گویند، استراتژی او به خوبی جواب داد.

در موارد دیگر، کارآفرینان حقوق دریافت نمی کنند زیرا به روش های مختلف جبران می شوند. به عنوان مثال، تامسون به خود سود سهام پرداخت می کند و همچنین از سهام شرکتش پول می گیرد.

به طور مشابه، ماسک طلای خود را از گزینه های سهام تسلا می گیرد که هر زمان که شرکت به اهداف خاصی برسد، جلیقه می شود. پس از اینکه شرکت در آوریل امسال رکورد سود سه ماهه را گزارش کرد، ماسک باید یک سهم پاداش به ارزش 23 میلیارد دلار — و این فقط از یکی از شرکت های او است.

 serial entrepreneur examples: Lebona Moleli
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Subscribe to The Hustle Newsletter

Love

Meh

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا