هر آنچه که باید در مورد فروش در متاورس بدانید
4%20universe.%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%20%E2%80%94%20%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%8C%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%85.
این یک واقعیت مجازی و جایگزین است که در آن افراد در فضاهای آنلاین حضور دارند، بازی میکنند، با مردم ملاقات میکنند و نسخههای خود را از واقعیت میسازند. این یک مفهوم نسبتاً جدید است، اما مانند بسیاری از پلتفرمهای نوظهور، فرصتهایی را برای کسبوکارها ایجاد میکند، همانطور که برای مصرفکنندگان ایجاد میکند.
برای یادگیری همه چیزهایی که باید در مورد متاورس و ارتباط آن با فروش بدانید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
فروش متاورس چیست؟
فروش Metaverse فروش هایی هستند که در دنیای واقعیت جایگزین آنلاین رخ می دهند. متاورس یک کانال فروش در حال ظهور است، بنابراین واقعاً هیچ راه مشخصی برای بله گفتن وجود ندارد. این نوع فروش اتفاق می افتد، یا خیر، این نوع فروش اتفاق نمی افتد.
با این حال، فروش هایی که در حال حاضر در متاورس اتفاق می افتد با فروش های سنتی که ممکن است به آن عادت داشته باشید متفاوت است. به عنوان مثال، شما با مشاغل سازمانی و فروش SaaS در متاورس در تماس نخواهید بود. به احتمال زیاد به مصرفکنندگان فردی میفروشید، و این فروش برای چیزهایی مانند توکنهای غیرقابل تعویض (که در زیر به آن خواهیم پرداخت) یا کالاهای انحصاری خواهد بود.
نمونه ای عالی از فروش متاورس را می توان با Spotify و راه اندازی جزیره Spotify در متاورس Roblox. هنرمندان و طرفداران آنها بازیها و تلاشهای تعاملی انجام میدهند و کالاهای انحصاری را از هنرمندان مورد علاقه خود میخرند — فروش متاورس.
منبع تصویر
گارتنر پیشبینی میکند که، %D8%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%87%D8%B1%20%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%20%D9%86%D9%81%D8%B1%20%DB%8C%DA%A9%20%D9%86%D9%81%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81%D8%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AC%D9%85%D9%84%D9%87%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D9%82%D9%84%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B3%20%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%2030%20%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%E2%80%8C%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%20%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%8C%20%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%DB%8C%DA%A9%20%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87%20(%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B9%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D9%85%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%B1%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%81%D8%B1%D8%AF)%20%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84%20%D8%B4%D9%88%D8%AF.
%20%0A
%D8%AF%D8%B1%20%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%20%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B3%20%D9%87%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%9F
%20%0A
%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B3%20%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%20%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20Horizon%20Worlds%D8%8C%20The%20Sandbox%D8%8C%20Decentraland%20%D9%88%20Roblox.
%20%0A
1.%20Horizon%20Worlds
%20%0A
2. Sandbox
Sandbox برای اولین بار به عنوان یک بازی ویدیویی زمانی که در 2018 اما از آن زمان به یکی از محبوب ترین متاورس ها تبدیل شده است. در آن، افراد می توانند شخصیت ها و بازی ها را ایجاد کنند، در رویدادها شرکت کنند و زمین بخرند.
منبع تصویر
3. Decentraland
Decentraland یک دنیای واقعیت مجازی گسترده است که برای فروش NFT، املاک و مستغلات، و رویدادهای مجازی محبوب است. . حتی در حال حاضر سفارت رسمی باربادوس.
منبع تصویر
4. Roblox
Roblox یک پلتفرم بازی آنلاین و ایجاد بازی است که به یک ابر جهان تبدیل شده است که در آن افراد می تواند اشیاء درون بازی و دارایی های دیجیتال را خریداری کند. شبیهسازیهای واقعی را ارائه میدهد، که میتواند برای فروشندگانی که امیدوارند تجربههای اینترنتی را تقلید کنند عالی باشد.
منبع تصویر
فرصت های فروش Metaverse
همانطور که در بالا ذکر شد، فروش در متاورس به طور قابل توجهی با فروش در دنیای واقعی متفاوت خواهد بود. بیایید در مورد برخی از فرصت های فعلی در این فضا بحث کنیم.
املاک و مستغلات
املاک و مستغلات اخیراً به ستون مهمی از فروش متاورس تبدیل شده است. این صرفاً شبیه سازی ویژگی های واقعی زندگی در دنیای مجازی نیست – در واقع قطعاتی از زمین را در دنیای متاوری که مردم دارند و می توانند برای ساخت دامنه خود از آن استفاده کنند، می فروشد.
فروش املاک و مستغلات در metaverse به بالاترین سطح رسید 500 میلیون دلار در سال گذشته، و BrandEssence می گوید که بازار املاک و مستغلات متاورس انتظار می رود با نرخ 31% رشد کند سالانه از سال 2022 تا 2028. Angelica Saldaña یک سرمایه گذار ارزهای دیجیتال است که 11,325.13 دلار را برای دارایی های متاورس خرج کرده است. در سال 2021.
وقتی صحبت از کسب سود به میان میآید، سالدانا میگوید که میتواند از آنها درآمد غیرفعالی کسب کند: «بهزودی میتوانم املاکم را در NFT Worlds به افرادی که به فضا برای ساختن یک بازی یا چیزی شبیه به آن نیاز دارند اجاره کنم. که.”
NFT
توکنهای غیرقابل تعویض، که عموماً با نام NFTs، معمولا در متاورس فروخته می شود. مارکها و سازندگان NFTهای منحصربهفرد را به مالکان فردی میفروشند که نمیتوانند از نظر قانونی تکرار شوند یا توسط شخص دیگری استفاده شوند. این یک فرصت منحصر به فرد برای مشاغل است تا برای محصولات منحصر به فرد که برای هر خریدار شخصی سازی شده است، هیجان ایجاد کنند.
رویدادهای مجازی
استیپان گریک، سرپرست تیم HubSpot در راه حلهای دیجیتالی دسترسی آنلاین، میگوید که در متاورس، کسبوکارها میتوانند «رویدادهای مجازی شخصیسازیشده بر حسب تقاضا با عناصر گیمیفیکیشن ایجاد کنند تا شرکتکنندگان بتوانند از فرصت فروش لذت ببرند».
نمایشگاه های مجازی
فروشندگان میتوانند نمایشگاههای مجازی برای خریداران ایجاد کنند تا بتوانند در آن حضور داشته باشند، مرور کنند، درباره محصولات بیشتر بیاموزند و اقلام انحصاری خریداری کنند. خانه مد لوکس گوچی اخیراً مجموعههای جهانی و NFT خود را افتتاح کرده است، Vault، روی پلت فرم.
چگونه یک فروشنده متاورس شوید
با توجه به اینکه فرصت استفاده نشده ای در متاورس وجود دارد، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید وارد آن شوید.
تبدیل شدن به یک فروشنده متاورس مستلزم بسیاری از مهارتهای مشابه برای فروش irl. شما باید یک داستان نویس متقاعد کننده باشید، مهارت های ارتباطی داشته باشید، مشتریان بالقوه و نیازهای آنها را درک کنید، مشکل را حل کنید، مذاکره کنید، همکاری کنید، و غیره.
آنچه متفاوت است این است که مهارت های شما باید به دنیای مجازی منتقل شود. بنابراین، در حالی که میدانید چگونه با کسی رو در رو صحبت کنید، آیا میتوانید این توانایی را به محیطی تبدیل کنید که در آن هرگز کلمات یا متنی را با یک مشتری رد و بدل نکنید؟
فروشندگان احتمالاً باید بازاریابهای ماهری نیز باشند، زیرا بخشی از کار جذب کاربران به دنیای شما و ترغیب آنها برای خرید چیزی است که میفروشید. شما این فرصت را ندارید که به فروش بپردازید یا مستقیماً با کاربران صحبت کنید. شما فقط می توانید چیزی را که ارائه می دهید بازاریابی کنید.
از آنجایی که متاورس یک کانال منحصر به فرد است، به دانش خاصی نیاز دارد. در اینجا برخی از شرایط ذکر شده در توضیحات شغلی فروش متاورس آمده است:
- با متاورس و بلوکهای سازنده کلیدی آن مانند web3، واقعیت توسعهیافته، و واقعیت مجازی تجربه کنید.
- آشنایی با فناوریهای مرتبط با فراجهان مانند سیستمهای چند حزبی، بلاک چین، توکنسازی و NFT.
- تخصص فناوری برای حفظ حریم خصوصی داده ها، امنیت سایبری، هویت دیجیتال و تعدیل محتوای بلاک چین.
- خطرها و استانداردهای خط مشی دنیای مجازی را درک کنید.
- استفاده از فناوریهای نوظهور و تأثیر پلتفرم رو به رشد را تجربه کنید.
- تجربه توسعه کسب و کار.
- تمایل به آزمایش کانال های جدید و تکرار مداوم.
- فروش در رویدادهای حضوری، مجازی و ترکیبی را تجربه کنید.
- تجربه بازی و رسانه های اجتماعی.
نکاتی برای فروش در Metaverse
استفانی بایوچی، مدیر عضویتها و رویدادها در IMPACT، میگوید موفقیت در فروش در دنیای متاورس منجر به ایجاد و الهام بخشیدن به جامعه می شود.
او میگوید، «همانند بسیاری از فرصتهای آنلاین، راه ورود به جامعه از طریق جامعه است… یک فروش آشکار بیارزشکننده خواهد بود. اما اگر بتوانید از طریق یک موضوع یا اشتیاق مشترک با مردم رابطه برقرار کنید، این راه برای فروش است.» از آنجایی که فرصتهای فروش متاورس کاملاً جدید هستند، او اضافه میکند که تمرکز بر ایجاد و تعامل با جوامع همیشه مسیر درستی خواهد بود.
در حال حاضر، به نظر میرسد که فروش در متاورس بر ایجاد فرصتهایی برای افزایش فروش با چیزهایی که برای متاورس منطقی است، تمرکز میکند. به همین دلیل است که فروش املاک و مستغلات افزایش یافته است، زیرا بسیاری از دنیاها گسترده و باز هستند تا مردم بتوانند جوامع خود را بسازند. همچنین به همین دلیل است که برندهایی مانند گوچی لباسهایی را برای فروش فضایی ساختهاند که مردم میتوانند از آن برای پوشاندن آواتارهای متاورس خود استفاده کنند.
معایب فروش Metaverse
اگرچه فروش متاورس یک فرصت منحصر به فرد است، اما برخی از اشکالات نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.
مهمتر از همه، استفاده از متاورس مستلزم آگاهی از متاورس است. هر کسب و کاری در کانال تجربه نمی شود، چه برسد به هر فروشنده ای. بنابراین، ایجاد تعادل در ایجاد حضور در کانال و همچنین یادگیری در مورد آن میتواند چالش برانگیز باشد زیرا این کانال نسبتاً جدید است و هیچ نقشه راهی برای فروشندگان وجود ندارد.
علاوه بر این، ارزهای رمزنگاری شده مورد نیاز برای فروش در جهان، تأثیر مخربی بر محیط زیست دارند. به عنوان مثال، اتریوم، یکی از رایج ترین ارزها، برای یک تراکنش 238.22 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند، در حالی که ویزا برای 100000 تراکنش از 148 کیلووات ساعت انرژی استفاده می کند. این بدان معناست که ارزهای رمزنگاری شده انرژی زیادی مصرف میکنند و مصرف انرژی بالا باعث افزایش CO2 در محیط میشود.
تأثیر آن واضح است، اما سازمانهایی مانند Crypto Climate Accord در حال کار برای کربنزدایی صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین بنابراین اگر میخواهید در فروش متاورس شرکت کنید، ارزش آن را دارد که بحثها را دنبال کنید تا درباره کاهش ردپای کربن خود بیشتر بدانید.
آیا فروش در متاورس ارزشش را دارد؟
Forbes خاطرنشان می کند که متاورس طی سه سال آینده به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد و سودی بالغ بر 1 تریلیون دلار ارائه خواهد کرد. این، همراه با این واقعیت که بسیاری از تجربیات زندگی واقعی به طور فزایندهای بیشتر و بیشتر با عناصر آنلاین تعبیه میشوند، پتانسیل واقعی فرصتهای فروش را در متاورس نشان میدهد، احتمالاً به روشهایی بیشتر از فروش NFT یا املاک و مستغلات.
مانند همه کانالهای نوظهور، انتخاب همیشه با شماست. این آزمایشی است و هیچ نقشه راهی برای موفقیت وجود ندارد، به این معنی که خطر وجود دارد. اگر زمان برای آزمایش دارید و می توانید از فرصتی استفاده کنید که برای اهداف فروش شما مضر نیست، ارزش آن را دارد که دنیای مجازی را امتحان کنید. اگر زود شروع کنید، می توانید از مزایای راحت شدن با این پلتفرم بهره مند شوید و با رشد فرصت ها آماده باشید و بتوانید وارد عمل شوید.
اما خطر وجود دارد. یک استراتژی فروش که هنوز کامل نشده است اما به شدت بر فروش متاورز متکی است، پتانسیل شکست را دارد. اگر وضعیت شما اینطور است، بهتر است قبل از ورود به سیستم منتظر بمانید تا کانال توسط فروشندگان دیگر بیشتر شود.
صرف نظر از این، پرش به کانال های آزمایشی جدید می تواند سرگرم کننده باشد. میتوانید آن را امتحان کنید، ببینید چگونه آن را دوست دارید، و ارزیابی کنید که آیا میتوانید فرصتهایی را در دنیای مجازی پیدا کنید.
منبع:hubspot