کسب و کار

ASC 606 چیست؟ راهنمای نکات و نکات آن

ASC 606 چیست؟ راهنمای نکات و نکات آن

اوه، اینجا هستید — در جستجوی مقالاتی در مورد موضوع پرچین درآمد و آخرین استاندارد حسابداری، که با نام ASC 606 شناخته می‌شود.

asc 606 da86db8cd8b3d8aad89f d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c d986daa9d8a7d8aa d988 d986daa9d8a7d8aa d8a2d986 66725239c1366

شما اینجا هستید زیرا می دانید که وقتی کسب و کاری را اداره می کنید، معمولاً یک هدف وجود دارد. برخی آن را درآمد، سود یا درآمد می نامند، اما در هسته آن، درآمد است.

شما همچنین می‌دانید که نحوه محاسبه درآمد شرکت شما به عوامل مختلف بستگی دارد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است فکر کنید شرکت شما با دریافت پول از فروش درآمد کسب می کند، اما این استاندارد حسابداری نیست. درآمد کمتر مربوط به زمان دریافت آن است و بیشتر مربوط به زمانی است که به دست می آید.

بیایید آن را کمی در زیر باز کنیم.

Download the Sales Metrics & KPI Calculator

تشخیص درآمد چیست؟

تشخیص درآمد یک اصل پذیرفته شده حسابداری (GAAP) است که شرایط خاصی را که در آن یک کسب و کار درآمد را شناسایی می کند، تشریح می کند. این اصل مشخص می کند که آیا درآمد پس از دریافت یا کسب ثبت می شود.

این روش حسابداری هنگام مقایسه حسابداری بر مبنای نقدی و حسابداری مبتنی بر تعهدی قابل تشخیص است. برای شرکت‌های خرده‌فروشی که از روش حسابداری قبلی استفاده می‌کنند، شناسایی درآمد ساده است. شرکت شما معمولاً درآمد خود را زمانی ثبت می کند که وجوه تراکنش دریافت می شود و به صندوق نقدی یا حساب بانکی شما اضافه می شود.

وکلای یک شرکت حقوقی را در نظر بگیرید. بر اساس حسابداری مبتنی بر تعهدی، شرکت ها درآمد را زمانی که به دست می آورند شناسایی می کنند. وکلا از ساعات قابل پرداخت استفاده می کنند، یک سیستم ردیابی که برای ثبت زمان صرف شده برای مشتری استفاده می شود. پس از تکمیل کار، فاکتوری ارسال می کنند. شناسایی درآمد تصریح می‌کند که این روش حسابداری مستلزم شناسایی درآمد پس از کسب درآمد در مقابل در پایان پروژه هنگام دریافت آن است.

معیارهای تشخیص درآمد

یک کسب و کار باید معیارهای خاصی را برای شناسایی درآمد داشته باشد. اگر شکست بخورد، باید تا زمانی که شرکت شرایط را برآورده کند، شناسایی را متوقف کند. ایالات متحده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) فهرست می‌کند “این درآمد به طور کلی زمانی محقق می‌شود یا قابل تحقق است و زمانی به دست می‌آید که همه معیارهای زیر رعایت شود”:

  1. شواهد متقاعدکننده ای از یک ترتیب وجود دارد.
  2. تحویل انجام شده است یا خدمات ارائه شده است.
  3. قیمت فروشنده برای خریدار ثابت یا قابل تعیین است.
  4. قابلیت جمع آوری تضمین شده است.

1. شواهد متقاعدکننده ای از یک ترتیب وجود دارد.

برای شناسایی درآمد، معامله باید نشان دهد که فروش صورت گرفته است. به این معنی است که انتقال کالا یا خدمات به قیمت مشخصی رخ داده است. شرایط اضافی مرتبط با رعایت این معیارها وجود دارد. به عنوان مثال، اگر خریدار تعهدی به پرداخت برای اقلام دریافتی نداشته باشد، این معادل معامله فروش نیست.

2. تحویل انجام شده است یا خدمات ارائه شده است.

برای برآورده کردن این معیار، خریدار باید کالا یا خدمات را بپذیرد. همچنین به این معنی است که مالکیت و خطرات مالکیت از فروشنده به خریدار منتقل شده است.

3. قیمت فروشنده برای خریدار ثابت یا قابل تعیین است.

شناسایی درآمد مستلزم آن است که قیمت ثابت یا قابل تعیین باشد. چرا؟ اگر یک کسب و کار نتواند قیمت فروش خود را تعیین کند، نمی تواند درآمدی را که باید ثبت کند تعیین کند. نمونه ای از زمانی که قیمت فروشنده ثابت یا قابل تعیین نیست، زمانی است که یک معامله شامل گزینه مبادله محصول با کالای دیگری است.

4. جمع آوری به طور معقولی تضمین شده است.

آخرین معیار برای شناسایی درآمد، اطمینان از اطمینان از وصول پذیری معقول است. این بدان معناست که در زمان فروش، هم فروشنده و هم خریدار می‌دانند که کالا یا خدمات قابل دریافت است.

روش های تشخیص درآمد

معیارهای تشخیص درآمد سختگیرانه هستند. با این حال، کسب و کار شما این گزینه را دارد که روش های مختلف را بر اساس مدل کسب و کار شما کشف کند. پنج روش رایج تشخیص درآمد عبارتند از:

  1. روش مبنای فروش
  2. روش درصد تکمیل
  3. روش اقساط
  4. روش قرارداد تکمیل شده
  5. روش بازیابی هزینه

1. روش پایه فروش

در روش مبنای فروش، درآمد زمانی شناسایی می‌شود که معامله کامل شود. در این زمان، کالا یا خدمات به خریدار تحویل یا ارائه شده است. اجازه دهید از اشتراک آمازون به عنوان مثال استفاده کنیم.

در حالی که هزینه عضویت سالانه در حال حاضر 139 دلار است، شرکت نمی تواند درآمد را در زمان معامله تشخیص دهد زیرا خریدار یک سال کامل خدمات را دریافت نکرده است. در عوض، شرکت باید این را به 12 مقدار مساوی تقسیم کند و 11.58 دلار درآمد ماهانه را تشخیص دهد.

2. درصد روش تکمیل

یک روش محبوب برای شرکت های قرارداد بلندمدت، این روش مشخص می کند که درآمد بر اساس درصد تکمیل پروژه شناسایی می شود. به عنوان مثال، یک شرکت برنامه ریزی عروسی ممکن است خدمات خود را برای زوج ها برای ماه ها یا سال ها به کار گیرد.

در ساخت قرارداد، دو طرف تصمیم خواهند گرفت که چه پارامترهایی باید برآورده شوند تا منعکس کننده تکمیل پروژه باشند، زیرا شرکت محل برگزاری را ایمن می کند، ترتیبات گل را سازماندهی می کند، غذاسازها را استخدام می کند و غیره.

3. روش اقساط

از روش اقساط برای شناسایی درآمد هر بار که مشتری یا مشتری برای یک تراکنش پرداخت می کند، استفاده می شود. فرض کنید یک ماشین جدید به قیمت 30000 دلار خریداری کرده اید و 6000 دلار پیش پرداخت روی وسیله نقلیه گذاشته اید. برای پرداخت پول این خودرو در پنج سال، با پرداخت ماهانه 400 دلار موافقت می کنید. اگرچه شرکت خودروسازی 30000 دلار فروش داشته است، اما فقط می تواند پیش پرداخت 6000 دلاری را تشخیص دهد. هر ماه، مبلغ 400 دلار را به درآمد خود اضافه می‌کند.

4. روش قرارداد تکمیل شده

روش قرارداد تکمیل شده درآمد و سود را تنها پس از یک قرارداد تکمیل شده شناسایی می کند. شرکت‌ها معمولاً زمانی از این روش استفاده می‌کنند که نمی‌توانند پیش‌بینی کنند چه مقدار یا چه زمانی وجوه از مشتری یا مشتری جمع‌آوری می‌شود. مزیت استفاده از این روش این است که درآمد گزارش شده بر اساس نتایج واقعی در مقابل برآوردها است.

5. روش بازیابی هزینه

روش قابل بازیافت هزینه، روشی محافظه کارانه است که در آن درآمد تنها زمانی شناسایی می شود که درآمد جمع آوری شده از بهای تمام شده کالا یا خدمات فروخته شده بیشتر باشد. این یک روش محبوب برای شرکت هایی است که کالاها را به صورت اعتباری می فروشند.

اکنون که معیارها و روش‌های تشخیص درآمد را مورد بحث قرار دادیم، می‌توانیم بر آخرین استاندارد تشخیص درآمد تمرکز کنیم: ASC 606.

ASC 606 چیست؟

ASC 606 یک استاندارد حسابداری است که توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) تنظیم شده است که نحوه شناسایی درآمدهای کسب و کار را در عملیات خود تعریف می کند. در حالی که سیستم قبلی مختص صنعت بود، ساختار به روز شده نسبت به صنعت خنثی است. هدف ASC 606 که در ماه مه 2014 صادر شد، ایجاد شفافیت در تشخیص درآمد، رسیدگی به مسائل مربوط به درآمد به محض ظهور، و استاندارد کردن نحوه تشخیص درآمد همه مشاغل در چندین صنعت بود.

این استاندارد برای همه قراردادها با مشتریان اعمال می‌شود، به جز موارد زیر:

  • قراردادهای اجاره
  • قراردادهای بیمه
  • ابزار مالی
  • ضمانت‌ها (به غیر از ضمانت‌های محصول یا خدمات)
  • مبادلات غیر پولی بین واحدهای تجاری در همان رشته تجاری که برای تسهیل فروش به مشتریان استفاده می شود

تاریخ اجرایی شدن ASC 606

اگرچه شرکت‌های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی مطابق با استانداردهای جدید تشخیص درآمد هستند، تاریخ اجرایی ASC 606 برای این نهادها متفاوت بود. کسب‌وکارهای عمومی ملزم به اتخاذ دستورالعمل‌های جدید برای دوره‌های گزارشی که پس از ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ شروع می‌شوند، بودند، در حالی که سایر مشاغل (خصوصی و غیرانتفاعی) تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ ملزم به اجرای استانداردهای جدید نبودند.

مراحل شناسایی درآمد ASC 606

برای کمک به کسب و کار خود در تعیین نحوه تشخیص درآمد تحت ASC 606، باید:

  • مرحله 1: قرارداد(های) با مشتری را شناسایی کنید. شرکت و مشتری از شرایط پرداخت، قابلیت جمع آوری و طرف های درگیر آگاه هستند.
  • مرحله 2: تعهدات عملکرد را شناسایی کنید. برای ایجاد تصویری واضح از فرآیندهای تراکنش، نقاط عطف را برای شناسایی درآمد تعیین کنید.
  • مرحله 3: قیمت معامله را تعیین کنید.
  • مرحله 4: قیمت معامله را تخصیص دهید. هزینه ای را به هر تعهد عملکرد اختصاص دهید. باید با کل قیمت معامله برابر باشد.
  • مرحله 5: زمانی که واحد تجاری تعهدات خود را انجام می دهد، درآمد را شناسایی کنید.

نیاز برای هر مرحله بر اساس کسب و کار متفاوت خواهد بود. با این حال، این مراحل می تواند به اکثر شرکت ها کمک کند تا نحوه شناسایی درآمد را شناسایی کنند. برای درک فرآیند شناسایی درآمد تحت ASC 606، از مثال‌های زیر برای نشان دادن کاربرد آن استفاده می‌کنیم.

نمونه‌های شناسایی درآمد ASC 606

مثال 1: مالکیت معنوی

شبکه خدمات حرفه ای و شرکت حسابداری، CliftonLarsonAllen، مراحل شناسایی درآمد ASC 606 را برای مثالی از مالکیت معنوی اعمال کرد.

در این سناریو آمده است: “- دانشگاهی دارای یک گروه راهپیمایی مشهور جهانی است که اخیراً ضبط راهپیمایی‌های آهنگسازان مشهور را تکمیل کرده است. دانشگاه با فروشنده ای که می خواهد از ضبط در تبلیغات استفاده کند، قرارداد منعقد می کند. شرایط مهم قرارداد عبارتند از: مدت زمان دو سال است، فروشنده مجوز استفاده از ضبط‌شده در تبلیغات برای آن دوره را دریافت می‌کند و دانشگاه در شروع دوره دو ساله مبلغ 40000 دلار دریافت می‌کند. >

برای شناسایی درآمد آن، آنها:

  • مرحله 1: قرارداد(های) با مشتری را شناسایی کنید. قراردادی بین دانشگاه و فروشنده وجود دارد که در آن فروشنده 40000 دلار برای مجوز پرداخت می کند. از مالکیت معنوی دانشگاه استفاده کنید.
  • مرحله 2: تعهدات عملکرد را مشخص کنید. طبق قرارداد، دانشگاه ملزم به ارائه مجوز به مدت دو سال است.
  • مرحله 3: قیمت معامله را تعیین کنید. قیمت معامله 40000 دلار است.
  • مرحله 4: تخصیص قیمت معامله. قیمت معامله (40000 دلار) به مجوز مالکیت معنوی اختصاص می یابد، زیرا تنها یک تعهد اجرایی در قرارداد وجود دارد.
  • مرحله 5: درآمد را شناسایی کنید. دانشگاه درآمد (40000 دلار) را در شروع قرارداد دو ساله شناسایی می کند زیرا ASC 606 این امکان را در صورت عملکرد ملک در طول قرارداد تغییر نخواهد کرد.

مثال 2: درآمد اشتراک

شما صاحب یک شرکت صندوق اشتراک سه ماهه هستید. مشتریان می توانند برای اشتراک سالانه ثبت نام کنند که در آن 199.99 دلار برای چهار جعبه با قیمت 49.99 دلار در هر جعبه پیش پرداخت می کنند. به عنوان یک جایگزین، مشتریان همچنین می توانند هر سه ماهه 54.99 دلار برای هر جعبه پرداخت کنند. مشتری را در نظر بگیرید که برای اشتراک سالانه ثبت نام می کند.

برای تشخیص درآمد، باید:

  • مرحله 1: قرارداد(های) با مشتری را شناسایی کنید. قراردادی بین شرکت شما و مشتری آن وجود دارد که در آن مشتری سالانه مبلغ 199.99 دلار را برای دریافت می‌پردازد. یک جعبه اشتراک سه ماهه از کسب و کار شما.
  • مرحله 2: تعهدات عملکرد را شناسایی کنید. طبق قرارداد، شرکت شما باید یک جعبه سه ماهه به مشتریان شما ارائه دهد.
  • مرحله 3: قیمت معامله را تعیین کنید. قیمت معامله 199.99 دلار است.
  • مرحله 4: تخصیص قیمت معامله. تخصیص الزامی نیست زیرا تنها یک تعهد اجرایی وجود دارد.
  • مرحله 5: درآمد را بشناسید. زمانی که شرکت شما جعبه اشتراک را در اختیار مشتری قرار می دهد، درآمد بیش از چهار چهارم شناسایی می شود. هر سه ماهه، شرکت شما 49.99 دلار را شناسایی می کند.

اکنون، در صورت ثبت نام مشتری برای اشتراک سه ماهه، اجازه دهید به تغییرات فرآیند نگاه کنیم.

  • مرحله 1: قرارداد(های) با مشتری را شناسایی کنید. قراردادی بین شرکت شما و مشتری آن وجود دارد که در آن مشتری 54.99 دلار در هر سه ماهه به آن پرداخت می کند. یک جعبه اشتراک سه ماهه از کسب و کار خود دریافت کنید.
  • مرحله 2: تعهدات عملکرد را شناسایی کنید. طبق قرارداد، شرکت شما باید یک جعبه سه ماهه به مشتریان شما ارائه دهد.
  • مرحله 3: قیمت تراکنش را تعیین کنید. قیمت معامله 54.99 دلار است.
  • مرحله 4: تخصیص قیمت معامله. تخصیص الزامی نیست زیرا تنها یک تعهد اجرایی وجود دارد.
  • مرحله 5: درآمد را بشناسید. زمانی که شرکت شما جعبه اشتراک را در اختیار مشتری قرار می دهد، درآمد بیش از چهار چهارم شناسایی می شود. هر سه ماهه، شرکت شما 54.99 دلار را تشخیص می‌دهد.

آیا می توانید تفاوت ها را متوجه شوید؟ برای برجسته کردن تفاوت های بین این دو فرآیند، آنها را زیر خط کشیده ایم. توجه داشته باشید، تغییرات ناچیز هستند. تنها تغییرات به دلیل تفاوت قیمت در قرارداد است. باید تاکید کرد که شناسایی درآمد ASC 606 ربطی به چقدر یا زمانی که مشتری می‌پردازد ندارد.

این مثال روشی کارآمد برای تکرار تعریف شناسایی درآمد است. در شرایط مشترک سالانه، اگرچه شرکت جعبه اشتراک شما درآمد (199.99 دلار) از مشتری خود دریافت کرده است، این مبلغ قابل شناسایی نیست زیرا کسب نشده نشده است. تا زمانی که چهار معیار تشخیص درآمد را برآورده نکند، نمی توان آن را به دست آورد.

در این مورد، تحویل انجام نشده است و مالکیت محصول منتقل نشده است. به همین دلیل است که شرکت شما تا زمانی که هر جعبه به مشتری تحویل داده نشود، نمی‌تواند درآمد را تشخیص دهد.

ASC 606 پیچیده است.

تشخیص درآمد یک اصل است که تعیین می کند آیا درآمد باید پس از دریافت یا کسب ثبت شود. قبل از معرفی ASC 606، شرکت ها موظف بودند درآمد را در زمان کسب آن شناسایی کنند.

اکنون، این چارچوب یک سیستم جدید ایجاد می کند که در آن شرکت ها ملزم به انجام ارزیابی های عمیق تر در قراردادهای خود با مشتریان هستند. در حالی که پیاده سازی و حتی درک ASC 606 می تواند طاقت فرسا باشد، این پست و پنج مرحله مورد نیاز برای شناسایی درآمد، مکان خوبی برای شروع است.

New call-to-action

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا