کسب و کار

مزیت رقابتی چیست؟ ماهیت آن و نحوه یافتن مال شما

مزیت رقابتی چیست؟ ماهیت آن و نحوه یافتن مال شما

یک پیشنهاد نمی‌تواند به عنوان یکی دیگر از «چهره‌ای در میان جمعیت» بر بازار تسلط داشته باشد. موفق ترین محصولات و خدمات دارای نوعی مزیت هستند – یک عامل x تعیین کننده و قانع کننده که توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند و بر آن سرمایه گذاری می کند.

این «لبه» معمولاً به عنوان یک مزیت رقابتی شناخته می‌شود – و اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان زنده بماند و پیشرفت کند، باید کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و به آن متمایل شوید.

d985d8b2db8cd8aa d8b1d982d8a7d8a8d8aadb8c da86db8cd8b3d8aad89f d985d8a7d987db8cd8aa d8a2d986 d988 d986d8add988d987 db8cd8a7d981d8aad986 66725213d4349

در اینجا، مزیت رقابتی چیست، خواهیم دید که مزیت رقابتی چگونه کار می‌کند، برخی از رایج‌ترین انواع مزیت رقابتی را مرور می‌کنیم، و مراحلی را که برای تعیین مزیت خود باید بردارید، مشخص می‌کنیم. بیایید شیرجه بزنیم.

Download Now: 10 Competitive Analysis Templates [Free Templates]

داشتن مزیت رقابتی به این معنی است که بتوانید پایگاه مشتری خود را با دلیلی منحصر به فرد و قانع کننده برای انتخاب محصول یا خدمات خود بر رقبای خود ارائه دهید. بازار تقریباً برای هر محصول یا خدماتی مملو از گزینه‌های متنوعی است – همه عملکردهای اساسی یکسانی دارند.

تقریباً هر شرکت هواپیمایی می‌تواند شما را در یک بازه زمانی مشابه از نقطه A به نقطه B برساند. کوکاکولا و برخی از مارک های خواربار فروشی، ژنریک کولا همان نوشابه هستند. اپل و سامسونگ هر دو گوشی های هوشمند تولید می کنند. و بیشتر آنچه در نیویورک تایمز گزارش شده است را احتمالاً می توان در Boston Globe پیدا کرد.

با این حال، سهام در همه آن بازارها هرگز به طور مساوی توزیع نمی شود. برخی محصولات یا خدمات بهتر از سایرین عمل می کنند – هم به طور کلی و هم در بخش های خاص. پیشنهادهایی که شروع به کار می کنند (یا حتی شناور می مانند) معمولاً چیزی دارند که آنها را از محصولات یا خدمات مشابه متمایز می کند.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا