کسب و کار

36 ارتباط مجازی در مقابل ارتباط چهره به چهره [آماری که در سال 2022 باید بدانید]

36 ارتباط مجازی در مقابل ارتباط چهره به چهره [آماری که در سال 2022 باید بدانید]

زوم، اسکایپ، Google Hangouts و سایر ابزارهای ارتباط مجازی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشتند، اما از همه آنها کم استفاده شد. با این حال، همه گیری ما را مجبور کرد که از این ابزارها استفاده کنیم و راه های جدیدی برای برقراری ارتباط و همکاری از طریق آنها پیدا کنیم.

36 d8a7d8b1d8aad8a8d8a7d8b7 d985d8acd8a7d8b2db8c d8afd8b1 d985d982d8a7d8a8d984 d8a7d8b1d8aad8a8d8a7d8b7 da86d987d8b1d987 d8a8d987 da86 667251c6d699d

از آنجایی که برخی از شرکت‌ها در حال بررسی بازگشت به دفتر خود در سال 2022 هستند، بسیاری از آنها درگیر این هستند که آیا به جلسات مجازی پایبند باشند یا ارتباط رو در رو از سر بگیرند.

آیا یکی بهتر از دیگری است؟ ما نظر خود را در این مورد به اشتراک نخواهیم گذاشت. در عوض، آماری را به شما می‌دهیم و به شما اجازه می‌دهیم تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مفید است.

اعداد دروغ نمی گویند. بیایید شیرجه بزنیم.

Download Now: 25 Sales Voicemail Script Prompts

آمار در مورد حل تعارض هنگام WFH

تعارضات بین همکاران جدید نیست، اما کار از خانه قطعاً بر نحوه حل تعارضات بین آنها تأثیر می گذارد.

در اینجا چند آمار در مورد حل تعارض هنگام کار از راه دور آورده شده است:

  1. حل و فصل تعارض هنگام کار از خانه 80 درصد کاهش یافت، اما 67 درصد از کارمندان حل تعارضات را هنگام کار از خانه دشوارتر می‌دانستند (رزومه کامل من).
  2. 18% می گویند که بیشتر مسائل ناشی از تضاد ارزش ها و عدم صداقت یا شفافیت در هنگام برقراری ارتباط در مورد پروژه ها است (SHRM).
  3. 69% از کارمندان هنگام کار از خانه پیام‌رسانی را به عنوان وسیله ارتباطی ترجیح می‌دهند (Zogby Analytics).
  4. 62% از کارمندان گزارش کردند که مشکلی با قطع یا صحبت کردن، یکی از مسائل اصلی ارتباطات آنلاین (آزمایشگاه جغد).
  5. 27% از کارمندان نمی‌توانستند آداب ملاقات مجازی رایج مانند تعامل یا متمرکز ماندن را رعایت کنند (کنجکاوی در محل کار).

آمار در مورد جریان اطلاعات در میان بخش ها هنگام WFH

سرعت جریان ارتباطات در میان بخش‌ها بسیار مهم است و مستقیماً بر بهره‌وری و درآمد یک شرکت تأثیر می‌گذارد.

در اینجا آمده است که چگونه جریان ارتباطات توسط کارمندانی که از خانه کار می کنند تحت تاثیر قرار گرفته است:

  1. 56٪ از کارمندان گزارش می دهند که حداقل سه ساعت در روز را در جلسات صرف می کنند، در حالی که 30٪ گزارش می دهند که هشت ساعت در روز در جلسات حضور دارند. اکثر کارمندان می گویند که اینها در درجه اول مکالماتی هستند که با جابجایی از یک دفتر به دفتر دیگر انجام می دهند، اما اکنون باید برنامه ریزی شوند (VIRTIRA ). متعاقباً، این جریان ارتباطات را در مقایسه با زمانی که کارمندان از دفتر کار می کنند به تاخیر می اندازد.
  2. زمان صرف شده برای گفتگو با مدیریت 38.03٪ افزایش یافته است و به طور قابل توجهی جریان اطلاعات را در تمام بخش ها بهبود می بخشد (موسسه بکر فریدمن).
  3. 91% از کارمندان گزارش می دهند که از زمانی که شروع به کار از خانه کرده اند، ارتباط قوی تری با مافوق خود دارند (Forbes).
  4. 33٪ از کارمندان از مشکل داشتن همکاری با همکاران خود به دلیل برنامه ها و روال های مختلف شکایت داشتند (کلاچ).
  5. 58% از کارمندان برقراری ارتباط با همسالان خود در مورد مسائل مربوط به کار را آسان می دانند. با این حال، 38٪ از کارمندان (47٪ از سازمان های بزرگتر و 50٪ کارمندان جوان) از کمبود اطلاعات از سوی مدیریت شکایت داشتند که مانع بزرگی در کار آنها بود ( Zogby Analytics).

آمار درباره کنفرانس های ویدئویی هنگام کار از خانه

در حالی که رفت و آمد به و از محل کار خسته‌کننده بود، برخی از کارمندان تماس‌های ویدیویی را خسته‌کننده‌تر می‌دانستند. در سال 2020 از اصطلاح “زوم اگزوز” استفاده شد، اما تا همین اواخر هیچ توضیح علمی وجود نداشت. خستگی زوم احساس خستگی افراد پس از تماس ویدیویی کنفرانس است.< /p>

تحقیق نشان داده است که تماس‌های کنفرانس مجازی تأثیرات متفاوتی بر گروه‌های مختلف افراد دارد. در زیر برخی از آمارها آمده است:

  1. یک مطالعه شامل 103 کارمند و 1400 مشاهده نشان داد که خاموش بودن دوربین در طول جلسات مجازی می تواند خستگی را کاهش دهد (Science Daily).
  2. 32٪ از کارمندان گفتند که خاموش بودن دوربین در طول جلسه به آنها امکان می دهد چند کار را انجام دهند. 15٪ از آنها گفتند که این باعث افزایش بهره وری آنها می شود (Sage Journals ).
  3. 92% از کارمندان پس از یک کنفرانس ویدئویی دچار خستگی می شوند، با افزایش خستگی در بعد از ظهر و اواخر عصر ( Psypost).
  4. 13.8٪ از زنان در مقایسه با 5.5٪ از مردان با خستگی زوم دست و پنجه نرم می کردند (KCRA).
  5. 58٪ از درونگراها خستگی دوربین را گزارش کردند، در حالی که 40٪ از برونگراها از خستگی دوربین شکایت داشتند. خستگی بیشتر از زوم در افراد درونگرا به اضافه بار حسی مرتبط است (GlobeNewsWire).

آمار در مورد چالش های ارتباطات مجازی

داشتن جلسات حضوری باعث کاهش سوء تفاهم می شود. کانال‌های ارتباطی مانند تماس‌های صوتی یا ایمیل نسبت به ارتباط رو در رو قابل اعتمادتر هستند. این کانال های ارتباطی منجر به عدم ارتباط یا از دست دادن اطلاعات می شود.

در اینجا چند آمار در مورد اینکه چگونه ارتباطات مجازی برای کارمندان و مشکلات آنها مشکل ساز بوده است آورده شده است:

  1. 62% از کارمندان گزارش دادند که فایل‌های ضروری را در صندوق ورودی خود گم کرده‌اند یا فایل‌های شخصی که همکارانشان نمی‌توانستند به آنها دسترسی داشته باشند (پروژه. co).
  2. 15% از کارمندان از راه دور گفتند که روسای آنها با صحبت زیاد در جلسات حواس آنها را پرت می کنند و 45٪ از کارمندان گفتند که رئیسان آنها هنگام برقراری ارتباط مجازی به آنها استرس می دهند (Airtasker).
  3. بیش از 65٪ از هزاره ها اطلاعات را زمانی که به صورت مجازی ارائه می شوند بهتر درک می کنند (Ring Central).
  4. 64% از مدیران بر این باورند که برای جلوگیری از سوء تفاهم و بهبود ارتباطات در محل کار، هنوز نیاز به ارزیابی و ارائه استراتژی های بهتر دارند (Forbes ).

آمار درباره استفاده از زوم

از زمان همه‌گیری، زوم رایج‌ترین وسیله ارتباطی برای جلسات مجازی، عروسی‌ها و پاتوق‌های دوستانه بوده است. درآمد این شرکت از 21.7 میلیون دلار در سال 2019 به 671 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافت. زوم به عنوان محبوب ترین کانال ارتباطی در محیط های کاری به پیشرفت خود ادامه داده است.

در اینجا چند آمار وجود دارد:

  1. 47٪ از کارمندان (به ویژه کارمندان دولتی) Zoom را به برنامه های دیگر مانند Google Meet، Cisco Webex، GoToMeeting و Microsoft Teams ترجیح می دهند (بزرگنمایی).
  2. 57% از مصاحبه ها در سال 2020 در زوم انجام شد و این روند هنوز در سال 2022 دقیق است (مصاحبه های کاربر).
  3. Zoom در سال 2021 40.7 درصد سهم بازار در بخش‌های سیستم کنفرانس صوتی و تصویری داشت (اشتراک گذاری راه حل 2).
  4. زوم بهترین انتخاب در 44 کشور (از جمله بریتانیا و ایالات متحده) است، عمدتاً به این دلیل که تماس‌های ویدیویی 40 دقیقه‌ای را برای حداکثر 100 شرکت‌کننده ارائه می‌دهند (تستر ابزار ایمیل).

آمار در مورد توجه در طول جلسات مجازی

به لطف رسانه‌های اجتماعی و نیاز فزاینده ما به ارضای فوری، انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری بی‌ثبات هستند. تحقیقات نشان داده است که در طول سال‌ها، دامنه توجه انسان‌ها حداقل 25 درصد کاهش یافته است. این برای جلسات مجازی چه معنایی دارد؟ آیا کارمندان می توانند در طول جلسات تمرکز کنند؟ این چیزی است که داده ها می گویند:

  1. 67٪ از همکاران در طول جلسات مجازی حواسشان پرت می شود و 15٪ اعتراف می کنند که در حالی که جلسه هنوز در جریان است، کارهای خانه را انجام می دهند (زیپیا).
  2. 36% از کارمندان ذکر کردند که در طول جلسات چندوظیفه ای انجام می دهند، و در حالی که برخی از آنها در نهایت کارهای بیشتری انجام می دهند، درصد قابل توجهی از جلسات حتی زمانی که محتوا مهم است (تحقیقات گروه کوچک).
  3. 64% از کارمندان گزارش دادند که روشن بودن وب کم خود در جلسات مجازی آنها را به خودآگاهی می رساند و روی همکاران خود تمرکز می کنند که بسیار حواس پرتی است (VIRTIRA).

آمار درباره بهره وری هنگام استفاده از جلسات مجازی

بسیاری از کارمندان از کار کردن در خانه لذت می‌برند، اما این به معنای تغییر همه سیستم‌هایی است که قبلاً در محل کار بودند، به‌ویژه ارتباطات. داده‌ها نشان می‌دهد که کارمندان بیشتر با سالمندان خود ارتباط برقرار می‌کنند و حتی بیشتر در جلسات مجازی به اشتراک می‌گذارند تا ملاقات‌های حضوری. چگونه همه این تغییرات بر بهره وری تأثیر می گذارد؟

این آمار است:

  1. سازمان‌ها 15% از زمان خود را در جلسات صرف می‌کنند و 71% غیرمولد تلقی می‌شوند که در دراز مدت می‌تواند بسیار پرهزینه باشد (Zippia).
  2. 38% از کارفرمایان فناوری ویدیوی شرکت خود را برای توجه ترکیبی ارتقا داده اند، که بهره وری را افزایش داده است (آزمایشگاه جغد).
  3. 43٪ از کارمندان گزارش دادند که استفاده از وب کم باعث بهره وری آنها می شود، در حالی که 31٪ کاهش قابل توجهی در بهره وری گزارش کردند (VIRTIRA).
  4. 25% از کارمندان زمان کمتری را صرف همکاری با همکاران خود کردند، مدت زمان بیشتری را صرف تعامل با کارمندان جدید کردند و زمان کمتری را برای دسترسی به اطلاعات جدید صرف کردند که بر بهره وری و درآمد تأثیر منفی گذاشت (طبیعت رفتار انسان).

آمار درباره رضایت کارکنان از ارتباطات مجازی

ارتباطات در یک شرکت می تواند بر احساس کارکنان در مورد کار در یک سازمان تأثیر بگذارد. ارتباط سالم می تواند حفظ کارکنان را افزایش دهد. همچنین می تواند بر میزان راحتی کارکنان در به اشتراک گذاشتن افکار و ایده های خود با مدیران خود تأثیر بگذارد. در اینجا نحوه تأثیر ارتباطات مجازی بر رضایت کارکنان آمده است:

  1. سه مطالعه شامل 1029 نفر نشان داد که تماس‌های ویدیویی به همان دقت ارتباط رو در رو کار می‌کنند (بررسی کسب و کار هاروارد).
  2. 70% از کارمندان گفتند که جلسات مجازی استرس کمتری نسبت به جلسات حضوری دارند (آزمایشگاه جغد).
  3. 89% از کارمندان گفتند مرتب کردن پیام‌ها در تیم‌ها و تیم‌ها ناخوشایندترین بخش روز آنها و کار از راه دور است. 38٪ از این کارمندان می گویند که خستگی ایمیل می تواند آنها را مجبور به ترک شغل کند (Forbes).
  4. کار کردن از خانه باعث کاهش 5 درصدی جلسات شده است، یک پاداش بزرگ برای کارمندانی که جلسات را دوست ندارند (طبیعت رفتار انسان).
  5. 39% گفتند که می‌خواهند شغل خود را ترک کنند زیرا روسای آنها در پیام‌های متنی تهاجمی‌تر از ارتباطات رو در رو بودند (SHRM).
  6. 61٪ از کارمندان گفتند که جلسات مجازی جذاب تر از ملاقات های حضوری هستند (Slido).

چگونه ارتباطات بین کارکنان را بهبود بخشیم

جلسات مجازی و حضوری مزایا و معایب خود را دارند. بهترین کانال ارتباطی به نیازهای یک شرکت بستگی دارد. همانطور که گفته شد، شما می توانید چند کار برای بهبود هر کانال انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید به کارمندان اجازه دهید انتخاب کنند که آیا وب کم خود را در طول جلسات ویدیویی روشن یا خاموش کنند. به طور مشابه، رهبران می توانند تلاش بیشتری را در جلسات تیم سازی انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه کارکنان خود احساس ارزشمندی می کنند. این باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می شود و به آنها امکان می دهد آزادانه ایده های خود را در جلسات حضوری به اشتراک بگذارند.

New Call-to-action

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا