کسب و کار

توسعه شرکتی در مقابل توسعه تجاری: تفاوت چیست؟

توسعه شرکتی در مقابل توسعه تجاری: تفاوت چیست؟

به عنوان یک کسب و کار، احتمالاً هدف کلی شما دستیابی به رشد و رقابت در بازار شماست.

corporate development vs business development

توسعه شرکتی و توسعه کسب‌وکار دو روشی هستند که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا از راه‌های مختلف به رشد دست یابند. برای یادگیری تفاوت بین این دو و نحوه ارتباط آنها با عملیات کسب و کارتان، ادامه دهید.

Free Download: Sales Plan Template

توسعه شرکتی چیست؟

توسعه شرکتی فرآیند دستیابی به رشد برای یک کسب و کار از طریق تجدید ساختار داخلی و فرصت‌های خارجی برای خرید و ادغام، سرمایه‌گذاری و واگذاری دارایی‌ها است. همه فرآیندهای توسعه شرکتی ارزش یک کسب و کار را افزایش می دهند.

تجدید ساختار داخلی معمولاً مدیریت فعلی را برای افزایش کارایی تغییر می‌دهد، مانند استخدام کارکنان جدید، ترکیب موقعیت‌های موجود، یا حذف سایر موقعیت‌ها.

نمونه ای از تجدید ساختار داخلی شرکت می تواند ترکیب دو موقعیت ارشد باشد که ارتباط نزدیکی با هم دارند. یک مثال رشد خارجی، یک شرکت بزرگ‌تر است که شرکت کوچک‌تری را خریداری می‌کند که چیزی سودمند برای پیشنهاداتش ارائه می‌کند، مانند خرید Venmo توسط PayPal، یک سرویس ارسال پول برای دوستان و خانواده.

توسعه شرکتی به طور غیرمستقیم به فروش مربوط می‌شود، زیرا تجدید ساختار مدیریت و اکتساب، توانایی کسب‌وکار را برای خدمت به مشتریان و افزایش فروش افزایش می‌دهد، اما این فرآیندها مدت‌ها قبل از دریافت رسید توسط مشتری انجام می‌شود.

توسعه کسب و کار چیست؟

توسعه فرصت‌های تجاری مشابه برای شناسایی فرصت‌های توسعه کسب و کار با شرکت‌ها

به عنوان مثال، رستورانی با خدمات تحویل محلی همکاری می کند تا مردم بتوانند غذای مورد علاقه خود را برای تحویل سفارش دهند. کسب‌وکار تحویل کالا می‌تواند از طریق یک پایگاه مشتری جدید درآمد بیشتری کسب کند، و زمانی که مشتریان راه‌های بیشتری برای دریافت غذای خود داشته باشند، رستوران می‌تواند تعداد سفارش‌های خود را افزایش دهد.

توسعه کسب و کار ارتباط تنگاتنگی با فروش دارد زیرا مشارکت ارزش را برای مشتریان افزایش می دهد و آنها را برای خرید الهام می بخشد. فرآیند توسعه کسب و کار نیز از طریق تحقیقات بازار و کسب صلاحیت بالقوه (شرکت‌ها) آغاز می‌شود که همکاری با آنها منطقی است.

تفاوت بین توسعه شرکت و توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار و توسعه شرکتی از این نظر یکسان هستند که بر فعالیت هایی برای کمک به رشد شرکت ها تمرکز می کنند. هر دو فرآیند مزیت رقابتی را به همراه دارند، زیرا هدف نهایی آنها کمک به کسب و کار است تا ارزشی را که می تواند به مخاطبان هدف ارائه دهد افزایش دهد.  هر دو همچنین می‌توانند شامل روابط با سازمان‌های خارجی باشند، و تیم‌های توسعه‌دهنده تجاری می‌توانند در تیم‌های توسعه‌دهنده شرکتی وجود داشته باشند.

آنها از این جهت متفاوت هستند که توسعه دهندگان تجاری روابط خارجی است و توسعه دهندگان شرکتی رشد خارجی از طریق تغییرات داخلی است. در حالی که توسعه‌دهندگان شرکتی شامل امور مالی می‌شوند، به طور مستقیم فروش را افزایش نمی‌دهند زیرا تراکنش‌های مالی شامل خرید و ادغام و استخدام کارکنان جدید می‌شود.

توسعه کسب و کار ارتباط نزدیک تری با فروش دارد زیرا مشارکت با مشاغل خارجی باعث فروش بیشتر در بین مصرف کنندگان می شود.

چگونه توسعه کسب و کار و توسعه شرکتی با هم کار می کنند؟

هر دو فرآیند می توانند با هم کار کنند.

به عنوان مثال، یک تیم توسعه شرکتی ممکن است یک معاون بازاریابی جدید را برای نظارت بر تمام عملیات بازاریابی استخدام کند. این استخدام جدید دیدگاه های منحصر به فردی را برای توسعه به همراه دارد که به رشد شرکت کمک می کند.

ایده‌های جدید بر توسعه کسب‌وکار تأثیر می‌گذارند زیرا شامل بازارهای جدید و روابط جدید با سایر مشاغل مرتبط در آن بازارها می‌شوند.

برای شما

بیشتر کسب‌وکارها باید تیم‌های توسعه شرکتی و توسعه کسب‌وکار داشته باشند تا اینکه یکی بر دیگری وجود داشته باشد. در حالی که هر یک به رشد کسب و کار شما و افزایش فروش کمک می کند، هر دو این کار را به روش های مختلفی انجام می دهند که برای موفقیت شرکت شما لازم است.

sales plan

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا