کسب و کار

چگونه یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی را به روش صحیح پیاده سازی کنیم

چگونه یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی را به روش صحیح پیاده سازی کنیم

A promotional pricing strategy یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تقاضای سریع برای محصولات یا خدمات شما است. در بیشتر موارد، قیمت‌گذاری تبلیغاتی محدود به یک چارچوب زمانی محدود می‌شود، که احساس فوریت را ایجاد می‌کند و این تصور را ایجاد می‌کند که اگر مصرف‌کنندگان به زودی خرید نکنند، فرصت را از دست خواهند داد.

business owner creating promotional pricing strategy

می‌توانید از قیمت‌گذاری تبلیغاتی برای افزایش فروش کسب‌وکارتان در کوتاه‌مدت و ایجاد فروش تکراری در بلندمدت استفاده کنید.

بیایید معنای این اصطلاح، برخی از نمونه‌های برجسته‌تر آن، و آنچه را که برای اجرای یک استراتژی قیمت‌گذاری تبلیغاتی موفق باید انجام دهید، درک کنیم.

اما ابتدا، قیمت گذاری تبلیغاتی چیست و چگونه می توانید آن را پیاده سازی کنید؟

Download Now: Free Sales Pricing Strategy Calculator

وقتی در مورد قیمت گذاری تبلیغاتی صحبت می کنیم، در مورد افزایش فروش با کاهش موقت قیمت های شما صحبت می کنیم. این یک واقعیت شناخته شده است که مردم پیشنهادات را دوست دارند. علامت 25% تخفیف می تواند باعث شود آنها متوجه یک محصول شوند و حتی آن را فرصتی بزرگ ببینند که نمی توانند از دست بدهند. همه می‌خواهند از معامله‌ای بهره ببرند که به نظر می‌رسد شانسی یک در میلیون است.

بنابراین، اگر مردم خواهان معاملات خوب هستند، بهترین گزینه ما این است که به آنها معاملاتی ارائه دهیم که نتوانند در برابر آنها مقاومت کنند.

استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تقاضای سریع برای محصولات یا خدمات است. قیمت گذاری تبلیغاتی یک روش سریع و موثر است که به بهترین وجه به صورت استراتژیک و در دوزها اجرا می شود. کسب‌وکارهایی که دائماً تلاش‌های قیمت‌گذاری تبلیغاتی در مقیاس بزرگ را انجام می‌دهند، می‌توانند به شدت حاشیه سود را کاهش دهند. همچنین مشتریان خود را به انتظار قیمت‌های پایین‌تر به طور مداوم هدایت می‌کند.

چه زمانی به یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی نیاز دارید؟

بیایید از یک سناریوی فرضی عبور کنیم. بگویید شرکت شما در شرایط سختی قرار دارد. محصول یا خدمات شما به اندازه ای که می خواهید به فروش نمی رسد. فروش راکد است، و تا آنجا که می توانید بگویید، علاقه مصرف کنندگان به برند شما در حال کاهش است.

می‌دانید که کسب‌وکار شما نیاز به زندگی دارد. بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، شما می توانید یک چیز شدید را امتحان کنید. شما می توانید به تغییر نام تجاری نگاه کنید. می توانید پیام خود را دوباره ارزیابی کنید. می‌توانید کل فرایند فروش خود را بازسازی کنید. اما این نوع اقدامات احتمالاً بیش از حد خواهد بود.

همانطور که گفتم، شما به یک عکس از زندگی نیاز دارید – نه یک هویت جدید.

اگر کسب و کار شما به چنین دیواری برخورد می کند، به خصوص اگر در خرده فروشی یا تجارت الکترونیکی هستید، ممکن است فقط نیاز داشته باشید که تقاضای سریع ایجاد کنید و علاقه مصرف کننده را برانگیزید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، قیمت‌گذاری تبلیغاتی است.

قیمت‌گذاری تبلیغاتی روشی سریع و مؤثر است که معمولاً به بهترین شکل در دوز انجام می‌شود. در بسیاری از موارد – اگر نه در بیشتر موارد – کسب‌وکارهایی که دائماً تلاش‌های قیمت‌گذاری تبلیغاتی در مقیاس بزرگ را انجام می‌دهند، می‌توانند به شدت به حاشیه سود و مشتریان خود را به سمت انتظار قیمت های پایین تر هدایت می کند.

بنابراین فروش تبلیغاتی مؤثر است، بله — اما باید مزایا و معایب را در نظر بگیرید.

در اینجا برخی از برجسته‌ترین مزایا و معایب قیمت‌گذاری تبلیغاتی آورده شده است.

مزایای قیمت گذاری تبلیغاتی

قیمت‌های تبلیغاتی برای اکثر کسب‌وکارها مناسب است، اما همانطور که گفتم، بهتر است در دوزها انجام شود. اگر دائماً دوره‌های فروش تبلیغاتی را اجرا می‌کنید، در این صورت در معرض خطر تخریب وجهه برند خود و کم‌ارزش کردن محصول خود هستید.

به‌طور کلی، هنگام شروع دوره فروش تبلیغاتی، نکات مثبت زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

قیمت تبلیغاتی خریداران جدیدی را به سمت برند شما جذب می‌کند.

طبق گزارش Statista، 62% از مصرف کنندگان به دلیل قیمت های بهتر، یک فروشگاه جدید یا خرده فروش آنلاین را در طول تعطیلات امتحان می کنند، و 44٪ به دلیل کوپن یا تخفیف، یک فروشگاه جدید را امتحان می کنند.
promotional pricing effectiveness graph

یکی از بزرگترین مزایای قیمت گذاری تبلیغاتی این است که می تواند مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار شما جذب کند و خواهد داشت. اگر می‌خواهید به سرعت مشتریان جدیدی به دست آورید، فروش تبلیغاتی یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای انجام آن است.

قیمت تبلیغاتی می‌تواند مشتریان فعلی شما را وادار به خرید بیشتر کند.

قیمت‌گذاری تبلیغاتی نه تنها به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا به مشتریان فعلی‌تان نیز بیشتر بفروشید. اگر محصولاتی را می‌فروشید که معمولاً تمام می‌شوند (مانند محصولات خانگی)، ارائه یک دوره تبلیغاتی به مشتریان شما این فرصت را می‌دهد تا بدون پرداخت کامل قیمت، «پر کردن مجدد» دریافت کنند.

اما این تنها مزیت نیست. می توانید آنها را وادار کنید تا محصولات جدید را نیز امتحان کنند – محصولاتی که ممکن است بخواهند بعداً حتی با قیمت کامل دوباره خریداری کنند. مشتریان شما می‌توانند با کسری از هزینه چیز جدیدی را امتحان کنند، و می‌توانید بعداً فرصتی برای افزایش خریدهای تکراری داشته باشید.

قیمت تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند مشتریان وفادار خود را حفظ کنید.

در صورت انجام صحیح، قیمت گذاری تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری را حفظ کرده و وفاداری مشتری را افزایش دهید. Yotpo در نظرسنجی وضعیت وفاداری به برند خود گزارش می دهد که 60.1% مشتریان وفادار خواهان “دسترسی زودهنگام به فروش” هستند و بیش از نیمی از آنها خواهان “دسترسی زودهنگام به محصولات جدید” هستند.

promo pricing correlation with customer loyalty

مشتریان اول هستند. در غیر این صورت، ممکن است به فکر رفتن به برند دیگری باشند که قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهد و بیشتری را به آنها نشان می‌دهد. قدردانی.

قیمت تبلیغاتی می‌تواند محصول جدیدی را عرضه کند.

اگر به تازگی محصول جدیدی را راه اندازی کرده اید یا چیزی جدید به کاتالوگ محصول خود اضافه کنید، هیچ راهی بهتر از فروش آن با قیمت کاهش یافته برای مدت زمان محدود برای افزایش نوردهی وجود ندارد. همراه با استراتژی‌های دیگر، قیمت‌گذاری تبلیغاتی می‌تواند بخش مهمی از طرح راه اندازی محصول قوی.

بهترین بخش این است که این تقریباً برای هر محصولی اعمال می شود. چه یک بسته اشتراک جدید، یک محصول دیجیتالی جدید، یا یک کالای فیزیکی جدید به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده باشید، می توانید به سرعت فروش را با یک دوره تبلیغاتی افزایش دهید. در غیر این صورت، این محصول جدید ممکن است از هیچ گونه قرارگیری در معرض دید قرار نگیرد و نتواند به بالاترین پتانسیل درآمد خود برسد.

مضرات قیمت گذاری تبلیغاتی

در حالی که قیمت گذاری تبلیغاتی دارای مزایای زیادی است، معایبی نیز دارد که باید هنگام برنامه ریزی دوره بعدی فروش تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

قیمت تبلیغاتی به شما کمک نمی کند مشتریان جدید خود را حفظ کنید.

قیمت‌گذاری تبلیغاتی می‌تواند به شما کمک کند مشتریان وفادار خود را حفظ کنید، اما نه مشتریان جدیدی که در نتیجه دوره تبلیغاتی خود به دست آورده‌اید. همانطور که اشاره کردم، فروش تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند در مدت کوتاهی مشتریان جدیدی به دست آورید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها را حفظ کنید. در واقع، این احتمال وجود دارد که پس از بازگشت قیمت به حالت عادی، آنها متزلزل شوند.

یک مطالعه انجام شده توسط موسسه مدیریت و تصمیم گیری هوشمند داده های بزرگ نشان می دهد که قیمت گذاری تبلیغاتی می تواند منجر به تصمیمات خرید فوری شود. افرادی که ممکن است قصد خرید چیزی را نداشته باشند، ممکن است صرفاً به دلیل تخفیف یا قیمت عمده، این کار را انجام دهند. این اغلب با پشیمانی همراه است که می‌تواند منجر به بازگرداندن محصولات شود.

promo pricing impulse buying flowchart

در حالی که خریداران فوری می‌توانند به شما در دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت درآمد کمک کنند، ممکن است در بلندمدت کمکی نکنند و حتی ممکن است با شروع بازده به شما آسیب برسانند.

قیمت تبلیغاتی می تواند به تصویر برند شما آسیب برساند.

محصولات ارزان قیمت گاهی اوقات می توانند سطح پایینی از کیفیت را به شما منتقل کنند، حتی اگر با پایدارترین و مجرب ترین تولیدکنندگان شریک باشید. همچنین می‌تواند اینطور به نظر برسد که می‌خواهید از شر سهام فروخته نشده یا محصولات ضعیف خلاص شوید.

بدون شک، تبلیغات با قیمت‌های بسیار پایین می‌تواند برند شما را کمتر «معتبر» جلوه دهد. بنابراین از این استراتژی قیمت گذاری با احتیاط و فقط برای محصولات خاص و برای مدت زمان بسیار محدود استفاده کنید.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردم، قیمت‌گذاری تبلیغاتی عموماً با انجمن‌هایی مانند خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک مرتبط است، اما استراتژی‌های قیمت‌گذاری تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که می‌تواند تقریباً برای هر کسب‌وکاری مناسب باشد. در اینجا برخی از نمونه های برجسته تر از قیمت گذاری تبلیغاتی آورده شده است.

1. فروش فلش

فروش فوری زمانی است که کسب‌وکارها در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه تخفیف‌های قابل توجهی را بر روی محصولات یا خدمات خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، آمازون هر ساله Prime Day را برگزار می کند – یک رویداد دو روزه که یک رویداد گسترده را ارائه می کند. مجموعه ای از معاملات، که تقریباً هر دسته محصولی را که سایت پوشش می دهد، در بر می گیرد.

promotional pricing examples: amazon

منبع تصویر

اکثریت قریب به اتفاق معاملات پرایم روز در تمام طول سال ارائه نمی‌شوند، و این پنجره دو روزه را به نقطه‌ای خاص و انحصاری برای این معامله‌ها تبدیل می‌کند. از آنجایی که این تخفیف‌ها مجموعا مجزا هستند و برای ایجاد تقاضای سریع تبلیغ می‌شوند، یک فروش فوری و به نوبه خود نمونه‌ای از قیمت‌گذاری تبلیغاتی را تشکیل می‌دهند.

2. یکی بخرید، یکی را رایگان بگیرید (BOGOF)

معامله “یکی بخر، یکی را رایگان بگیر” یکی از نمونه های برجسته قیمت گذاری تبلیغاتی است. این نوع معامله را می‌توان از طریق مواد تبلیغاتی مانند کوپن‌ها و کدها تبلیغ کرد. /a>، و معمولاً بسیار محبوب هستند. این به این دلیل است که شما به معنای واقعی کلمه ارزش دو برابری را نسبت به قیمتی که معمولاً برای یک محصول می پردازید دریافت می کنید. در اینجا یک مثال از Papa John’s آمده است:

promotional pricing examples: papa johns

منبع تصویر

با این استراتژی، یک کسب‌وکار یک محصول یا خدمات رایگان و اضافی را برای تشویق خرید یک محصول دیگر ارائه می‌کند. قیمت “یکی” اولیه در “خرید یک، یکی را رایگان دریافت کنید” معمولاً بالاتر از دیگری است، بنابراین وقتی با استفاده از این نوع استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی می فروشید، دو محصول را می فروشید. آنها به نسبت ارزان تر هستند اما هنوز واقعاً نیم قیمت نیستند.

به همین دلیل است که باید در نحوه انتخاب محصولاتی که با این استراتژی استفاده می کنید، انتخابی باشید. مطمئن شوید که کالاها یا خدماتی را می فروشید که هنوز هم می توانید از آنها با قیمت نسبتاً پایین تر اما حجم بسیار بالاتری سود ببرید.

3. برنامه های وفاداری

برنامه وفاداری یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی است که برند را تشویق می کند. وفاداری با ارائه معاملات و تخفیف برای خریدهای مداوم و مکرر.

تحصیل مشتری اغلب گران‌تر و کار فشرده‌تر از حفظ مشتریان فعلی است. به همین دلیل است که اجرای یک برنامه وفاداری می تواند یک حرکت هوشمندانه و مقرون به صرفه برای کسب و کارهایی باشد که علاقه مند به کسب درآمد مداوم از مصرف کنندگان اختصاصی هستند. در اینجا یک مثال از Dunkin’ Donuts آورده شده است:

promotional pricing examples: dunkin

منبع تصویر

اصطلاح “برنامه وفاداری مشتری” طیف وسیعی از اقدامات را در بر می گیرد. این می تواند هر چیزی باشد، از یک شرکت هواپیمایی بزرگ که از سیستم مایل پرواز مکرر استفاده می کند تا یک ساندویچ فروشی محلی که برای ساندویچ های رایگان کارت های پانچ می دهد. این معمولاً در ازای تعداد ثابت بازدید است.

اجرای برنامه وفاداری مشتری به اندازه و ماهیت کسب و کار شما و قصد کلی در اجرای برنامه بستگی دارد.

4. فروش فصلی

فروش فصلی اساساً یک فروش فلش طولانی است و معمولاً برای جابجایی کالاهای مربوط به زمان خاصی از سال طراحی شده است. فروش فصلی می‌تواند تبلیغی برای لباس‌های شنا با تخفیف در تابستان یا اسباب‌بازی‌های محبوب در فصل تعطیلات باشد.

اجرای فروش فصلی معمولاً برای مشاغلی که نوعی محصول یا خدمات خاص فصل را حمل می کنند بهترین کار را انجام می دهد. رابطه بین محصول یا خدمات و زمان بندی فصلی ممکن است مهم ترین عاملی باشد که در هماهنگی این نوع قیمت گذاری تبلیغاتی باید در نظر گرفته شود. اگر شرکت شما کمپینی را برای تبلیغ و جابجایی فعال مانتوهای زمستانی در طول ماه جولای اجرا می کند، احتمالاً مصرف کنندگان بیشتر گیج می شوند تا علاقه مند شوند.

در اینجا نمونه‌ای از فروش فصلی از Old Navy برای لباس‌های مدرسه آمده است:

promotional pricing examples: old navy

منبع تصویر

استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی

پیدا کردن استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار شما به برخی از عوامل کلیدی و سؤالات اساسی بستگی دارد. شما باید «چرا»، «چگونه» و «چه زمانی» تصمیم خود را برای اجرای قیمت گذاری تبلیغاتی در نظر بگیرید. این را می توان در چند مرحله انجام داد.

در این ویدیوی مفید درباره قیمت‌گذاری پویا و چگونگی تأثیر آن بر کسب‌وکارتان بیشتر بدانید:

1. مشخص کنید که چرا به یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی نیاز دارید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که چرا به اجرای استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی علاقه دارید. آیا می‌خواهید برای یک محصول یا خدمات جدید سروصدا ایجاد کنید؟ آیا سعی می کنید در سریع ترین زمان ممکن ترافیک مشتریان را افزایش دهید؟ آیا در تلاش هستید تا مقداری موجودی اضافی را تخلیه کنید؟ آیا به دنبال ایجاد انگیزه برای وفاداری مشتری هستید؟

این مهم است که درک سطح بالایی از آنچه از استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی خود می خواهید داشته باشید، قبل از اینکه در مورد آنچه که برای کسب و کار شما بهترین کار را انجام می دهد، استفاده کنید.

برنامه انتقال موجودی خارج از فصل احتمالاً شبیه طرحی که برای پاداش دادن به وفاداری مشتری طراحی شده است، نخواهد بود. قبل از هش کردن جزئیات، بدانید که انتظار دارید به طور کلی به چه چیزی برسید. هنگامی که “چرا” را در ذهن داشتید، می توانید شروع به تعیین “چگونه” کنید.

2. برای اجرای استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی خود برنامه ریزی کنید.

در اینجاست که می‌توانید از «چرا» که قبلاً فهمیده‌اید یک راه‌حل عملی ایجاد کنید، اما دلیل اصلی استراتژی قیمت‌گذاری تبلیغاتی شما تنها بخشی از معادله است.

عوامل کلیدی دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. با چه نوع بودجه تبلیغاتی کار می کنید؟ کسب و کار شما چگونه عمل می کند؟ آیا در خرده فروشی معمولی هستید؟ آیا از طریق تجارت الکترونیک می فروشید؟

فرض کنید می‌خواهید مقداری موجودی اضافی را از یک فروشگاه خرده‌فروشی مستقل و کوچک‌تر تخلیه کنید. در این صورت، ممکن است بخواهید برای آن اقلام یک فروش فوری داشته باشید و از طریق بیلبوردها، آگهی‌ها و تابلوهای موجود در ویترین فروشگاه خود تبلیغ کنید. اما اگر یک سایت تجارت الکترونیک بزرگ را راه‌اندازی می‌کردید که سعی می‌کرد تجارت مجدد را تشویق کند، ممکن است یک برنامه وفاداری مشتری و تبلیغ آن از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی .

هیچ مدل واحدی برای قیمت گذاری تبلیغاتی وجود ندارد. آنچه برای یک شرکت کار می کند، تضمینی برای کارکردن برای شرکت دیگر نیست. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام استراتژی خاص برای شما مناسب است، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید، از جمله شهرت کسب و کار، استانداردهای صنعت، هویت برند، نیازهای فوری، اهداف بلندمدت و وضعیت مالی.

3. دوره قیمت گذاری تبلیغاتی خود را در زمان مناسب راه اندازی کنید.

زمان بندی عامل مهم دیگری است که باید هنگام تعیین استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی مناسب در نظر گرفت. “وقتی” در این فرآیند می تواند به چند چیز اشاره داشته باشد – یعنی مدت زمان و زمان تبلیغات.

استراتژی‌های قیمت‌گذاری تبلیغاتی در اشکال و اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند. یک برنامه وفاداری مداوم مشتری بدیهی است که بیشتر از فروش فلش دو روزه دوام خواهد آورد. این مهم است که چارچوب زمانی را تعیین کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد و در عین حال به خودتان فضایی برای درست کردن «چرا»ی که در ابتدای فرآیند انتخاب کردید، بدهید.

یکی دیگر از عوامل کلیدی در بسیاری از برنامه های قیمت گذاری تبلیغاتی، تاریخ های خاصی است که برای اجرای استراتژی خود انتخاب می کنید. زمان‌های خاصی از سال به‌ویژه با برخی استراتژی‌ها مناسب است.

دوره‌های قیمت‌گذاری تبلیغاتی – به‌ویژه فروش فوری – در تعطیلات آخر هفته مانند روز یادبود و روز کهنه‌سربازان بسیار محبوب هستند. بنابراین اگر به دنبال اجرای یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی هستید، همیشه حواستان به زمان وقوع آن باشد.

4. مشتریان فعلی خود را اولویت بندی کنید، نه مشتریان جدید بالقوه خود را.

همانطور که اشاره کردم، قیمت گذاری تبلیغاتی می تواند به روابط فعلی شما با مشتری کمک کند، اما می تواند به آنها نیز آسیب برساند. به عنوان مثال، اگر یک دوره فروش تبلیغاتی درست پس از بالاترین روز فروش خود ایجاد کنید، ممکن است مشتریانی را که قیمت کامل محصولات شما را پرداخت کرده‌اند تحقیر کنید.

به همین دلیل بسیار مهم است که علاوه بر جذب مشتریان جدید، به زمان‌بندی و پاداش دادن به مشتریان فعلی خود نیز فکر کنید. ابتدا تخفیف را منحصراً در اختیار آنها قرار دهید، سپس آن را برای عموم باز کنید. هدف شما از قیمت گذاری تبلیغاتی باید حفظ و خوشحال کردن مشتریان فعلی خود قبل از کسب کسب و کار جدید باشد.

هزینه تبلیغات

برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن قیمت‌گذاری تبلیغاتی، باید آن را تبلیغ کنید – منتظر بمانید. اما به یاد داشته باشید که ابتدا پیشنهاد را به مشتریان فعلی خود و سپس به عموم گسترش دهید.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا هزینه‌هایی وجود دارد که هنگام تبلیغ قیمت تبلیغاتی خود متحمل خواهید شد:

  • تبلیغ از طریق ایمیل: 0$. اولین تاکتیک تبلیغاتی شما باید از طریق ایمیل هایی باشد که مستقیماً برای مشتریان و مشترکین فعلی شما ارسال می شود. زیرا می‌توانید از ابزارهای ایمیل مارکتینگ رایگان استفاده کنید. برای دستیابی به مشتریان خود، این هزینه تبلیغاتی می تواند رایگان باشد. با این حال، اگر لیست ایمیل بزرگی دارید، ممکن است هزینه های بیشتری متحمل شوید.
  • تبلیغ از طریق رسانه های اجتماعی ارگانیک< /a>: 0$. ارسال پست در مورد دوره تبلیغاتی فعلی خود در کانال های رسانه های اجتماعی رایگان خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تقویم رسانه های اجتماعی که می تواند به شما کمک کند طبق برنامه بمانید.
  • تبلیغ بیش از رسانه های اجتماعی پولی< /a>: بیش از 50 دلار در هر کانال. تبلیغات رسانه های اجتماعی می توانند تبلیغات شما را در معرض دید افرادی قرار دهند که ممکن است به تنهایی برند شما را جستجو نکرده باشند. از آنجایی که شما فقط برای کلیک هایی که تبلیغ شما دریافت می کند پرداخت می کنید، می توانید با بودجه کم (کمتر از 100 دلار) شروع کنید. توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد ادامه یا توقف کمپین های اجتماعی پولی خود حداقل 50 دلار سرمایه گذاری کنید.
  • تبلیغ از طریق PPC: +50 دلار برای هر کمپین. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک روشی کم هزینه برای جلب توجه بیشتر به دوره قیمت گذاری تبلیغاتی شماست. می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف، مانند نمایش و جستجو، دید را دریافت کنید. شما همچنین فقط به ازای هر کلیک و گاهی اوقات به ازای تعداد نمایش ها پرداخت می کنید. توصیه می کنیم حداقل 50 دلار در کمپین های PPC سرمایه گذاری کنید.

نکات قیمت گذاری تبلیغاتی

متخصصان علوم رفتاری مدت زیادی است که درباره واکنش مشتریان به تخفیف‌ها و پیشنهادات تحقیق کرده‌اند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. یک تخفیف به خودی خود ارزش روانی قوی دارد، اما حقیقت این است که قبل از تبدیل یک استراتژی خوب به یک استراتژی عالی، باید جزئیات زیادی را در نظر گرفت.

1. هم قیمت قدیمی و هم قیمت جدید را ارسال کنید. 

آیا می خواهید مردم به طور خودکار بدانند پیشنهاد شما چقدر باورنکردنی است؟ مقایسه بین قیمت قبلی و جدید را واضح و آسان کنید. اگر مردم ندانند واقعاً چقدر پس انداز می کنند، این پیشنهاد تاثیری که شما انتظار دارید را نخواهد داشت.

سلب مسئولیت: از استراتژی‌های کثیف برای جلوگیری از ارائه تخفیف واقعی استفاده نکنید. این اخلاقی یا استراتژیک نیست. مردم متوجه آن خواهند شد، حتی اگر فکر می کنید متوجه نمی شوند.

2. از درصدها برای صحبت در مورد معامله خود استفاده کنید.

وقتی مردم می‌بینند که 20٪ کمتر از حد معمول خرج می‌کنند، این معامله مستقیماً به‌عنوان بازگرداندن پول آنها به جیب آنها در نظر گرفته می‌شود.

3. همین قیمت را برای محصولات لوکس نگه دارید.

اگر محصولاتی با قیمت بالا دارید و بنابراین تصور می‌شود که کیفیت بالاتری دارند، سعی نکنید تقاضای آن را با کاهش هزینه آن افزایش دهید. یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی برای محصولاتی که از قبل مقرون به صرفه هستند اما پتانسیل آن را دارند که بسیار ارزان باشند ایده آل است.

4. تخفیف های خود را به صورت استراتژیک کاهش دهید.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، فصل قیمت‌گذاری تبلیغاتی خود را با کاهش استراتژیک تخفیف‌ها ببندید تا مردم بتوانند فرصت‌ها را تا زمانی که به قیمت اصلی بازگردید، ببینند.

همه این نکات می توانند بازی استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی شما را کاملاً تغییر دهند. یک استراتژی قیمت‌گذاری تبلیغاتی مؤثر بر اساس نحوه تفکر مشتریان شما خواهد بود و از این اطلاعات برای تبدیل پیشنهادات شما به فرصت‌های منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که آنها نمی‌توانند نادیده بگیرند.

فروش تبلیغاتی کلید موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت است

اکنون همه ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی را دارید. به یاد داشته باشید، هر استراتژی فروش باید با صنعت خاص شما سازگار شود. این امر مستلزم کمی تحقیق است تا ببینیم چه چیزی برای مشاغل مشابه موثر بوده است. همچنین، داشتن یک محتوا و پایه خدمات مشتری قوی برای دسترسی به افراد مناسب و ارائه یک تجربه خرید به یاد ماندنی به آنها مهم است.

برای درک استراتژی‌های مختلف در دسترس وقت بگذارید، ببینید چه چیزی برای شرکت‌هایی مانند شما خوب بوده است، و به طور متفکرانه قیمت‌هایی را بیابید که برای مصرف‌کنندگان جذاب باشد بدون اینکه سود شما را از بین ببرد. وقتی این کار را انجام دهید، می‌توانید یک استراتژی قیمت‌گذاری تبلیغاتی را پیاده‌سازی کنید که به خوبی به شما کمک می‌کند و کسب‌وکارتان را در بلندمدت رشد می‌دهد.

آیا فکر می کنید یک استراتژی قیمت گذاری تبلیغاتی می تواند قطعه گمشده برای عملکرد تجاری شما باشد؟ سپس وقت آن است که آن پیشنهادات را در آنجا قرار دهیم!

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در اوت 2020 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.

sales pricing strategy calculator

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا