کارآفرینی اجتماعی: چیست و چرا همه درباره آن صحبت می کنند
کارآفرینان در گذشته بنیانگذاران کارآفرین و باهوشی بودند که کسب و کار را به یک دلیل راه اندازی کردند: کسب درآمد. اما زمان تغییر کرده است – و با ظهور چیزی که به عنوان کارآفرینی اجتماعی شناخته می شود، انگیزه های بسیاری از بنیانگذاران از حاشیه سود به مسئولیت اجتماعی تغییر کرده است.
< img src="https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-compressor.jpg?width=595&height=400&name=social-entrepreneurship-compressor.jpg" "برنامه ریزی کارآفرین اجتماعی ایجاد یک طرح تجاری" width="595" height="400" srcset="https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-compressor. jpg?width=298&height=200&name=social-entrepreneurship-compressor.jpg 298w, https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-widcompressor=9.jpg =400&name=social-entrepreneurship-compressor.jpg 595w, https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-compressor.jpg?width=893&height=6 entrepreneurship-compressor.jpg 893w, https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-compressor.jpg?width=1190&height=800&name=urlship-ent 1190w، https://53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-compressor.jpg?width=1488&height=1000&name=social-entrepreneurship, https:148.w. /53.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/53/hubfs/Sales_Blog/social-entrepreneurship-compressor.jpg?width=1785&height=1200&name=social-entrepreneurship-compressor.jpg sizewisdthmaw" 595px) 100vw، 595px"/>
در اینجا، مفهوم کارآفرینی اجتماعی را مرور میکنیم، دیدگاهی در مورد اینکه یک کارآفرین اجتماعی چیست، به چند نمونه از سرمایهگذاریهای موفق کارآفرینی اجتماعی نگاه میکنیم، برخی از ایدههای کارآفرینی اجتماعی را مرور میکنیم، نحوه انتخاب کارآفرینی اجتماعی را مشاهده میکنیم. ایده خود را داشته باشید، و برخی از آمارهای کلیدی در مورد این موضوع را بررسی کنید.
بیایید شیرجه بزنیم.
کارآفرینی اجتماعی چیست؟
عبارت «کارآفرینی اجتماعی» به برندی از کارآفرینی اشاره دارد که ریشه در تأمین مالی یا اجرای راهحلهایی برای مشکلات فرهنگی، اجتماعی یا زیستمحیطی دارد. این اصطلاح چیزی شبیه به همه چیز است که تقریباً هر نوع سازمان خصوصی را پوشش می دهد که از تجارت به عنوان وسیله ای برای اهداف آگاهانه اجتماعی استفاده می کند.
کارآفرینی اجتماعی یک مفهوم نسبتاً سیال است که طیف گسترده ای از سازمان ها را در بر می گیرد. هیچ قالب قطعی وجود ندارد که بگوید، “یک کسب و کار کارآفرین اجتماعی X مقدار درآمد را در محدوده ساختار سازمانی Y به دلیل نوع Z ایجاد می کند.”
به عنوان مثال، هم یک صندوق کمک متقابل که برای کمک به مشاغل کوچک در جوامع به حاشیه رانده شده است و هم شرکتی که از درآمدهای خود برای حمایت از آموزش زنان در کشورهای جهان سوم استفاده می کند، هر دو می توانند به عنوان رسانه های کارآفرینی اجتماعی در نظر گرفته شوند.
برخی از شرکتهای اجتماعی ممکن است از هیچ نوع ساختار سازمانی معمولی پیروی نکنند – آنها میتوانند کاملاً توسط داوطلبانی که چک حقوقی دریافت نمیکنند یا مشارکتکنندگان فردی که به میل خودشان مشارکت میکنند اداره شوند.
کارآفرین اجتماعی چیست؟
یک کارآفرین اجتماعی فردی است که با هدف رسیدگی به مسائل اجتماعی و کمک به خیر اجتماعی، وارد یک کارآفرینی می شود. این کسبوکارها میتوانند یک مدل انتفاعی، غیرانتفاعی یا ترکیبی داشته باشند، اما وجوه معمولاً برای حمایت از هزینههای عملیاتی و توسعه برنامههایی برای حمایت از بازارهای هدف استفاده میشوند.
در حالی که کارآفرینان اجتماعی هنوز به عنوان کارآفرینان متعارف به اکثر اصول اصلی پایبند هستند، تفاوتهای کلیدی بین این دو گروه وجود دارد.
کارآفرین اجتماعی در مقابل کارآفرین
مهمترین تفاوت بین یک کارآفرین اجتماعی و یک کارآفرین هدف نهایی است. اولی کمتر علاقه ای به تعریف موفقیت های خود از طریق حاشیه سود بالا دارد. درعوض، آنها بر اساس این که چگونه عملیاتشان به اهداف و جوامع مورد علاقه آنها منفعت می رساند هدایت می شوند.
در حالی که کارآفرینان اجتماعی معمولاً در مشاغل مستقل شرکت میکنند، کارآفرینان میتوانند کسبوکارهای انتفاعی راهاندازی کنند که برنامههایی را برای حمایت از مسائل اجتماعی تأمین مالی میکنند.
بیایید برخی از نمونههای واقعی کارآفرینی اجتماعی کسبوکارهای کوچک و همچنین کسبوکارهای بزرگتر شرکتی را که در سرمایهگذاریهای اجتماعی شرکت میکنند، مرور کنیم.
نمونه های کارآفرینی اجتماعی
TranSanta
کتاب برای زندانیان
شکن شد
734 قهوه
بلو
آرامش
بنیاد Surfrider
خاک
TOMS
بن و جری
واربی پارکر
تخم مرغ خوب
سرسبز
کالاهای غیر معمول
GoldieBlox
فرشتگان خط لوله
United By Blue
درخشش شی
کار
Oliberté
LSTN Sound Co.
انجیر
خربزه خود را دوست داشته باشید
کمک کننده
قلاب شنل
کتابهای دنیای بهتر
برخی کسبوکارها برای کمک به خیر اجتماعی تأسیس شدهاند و به آنها اختصاص داده شدهاند، و ما در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.
1. TranSanta
TranSanta یک کارآفرینی اجتماعی منحصربفرد و تحت رهبری جامعه است. این یک حساب کاربری در اینستاگرام دارد که داستانهایی از جوانان تراجنسیتی را نشان میدهد.
این افراد فهرستهای خواستههای هدف مورد نیاز خود را ایجاد میکنند – و اعضای انجمن علاقهمند میتوانند بهطور ناشناس خرید کرده و آنچه را که نیاز دارند برای آنها ارسال کنند.
2. کتاب برای زندانیان
Books to Prisoners یک سازمان غیرانتفاعی سنتی است – که در سیاتل، واشنگتن فعالیت می کند – که به حل مسئله تکرار جرم در زندان در ایالات متحده کمک می کند.
این سازمان هم از اعضای جامعه و هم از کتابفروشیهای تاسیس شده اهدای کتاب را میپذیرد تا دوباره بستهبندی شود و برای افراد زندانی ارسال شود – به منظور ارتقای آموزش و سوادآموزی به منظور آسانتر و بدون مشکلتر کردن انتقال زندانیان به جامعه پس از آزادی.< /p>
این برنامه همچنین کمکهای مالی را برای حمایت از هزینههای عملیاتی میپذیرد – از جمله اجاره فضای اداری، بستهبندی کتاب، و هزینههای حمل و نقل.
3. آن را کرک کرد
این سرویس تعمیر گوشی های هوشمند مستقر در لندن توسط جوانان «در معرض خطر» و سابقاً زندانی کار می کند. این سازمان مهارتهای زندگی را آموزش میدهد و فرصتهای درآمدی و شغلی را برای این افراد محروم و معمولاً مورد تبعیض جامعه فراهم میکند.
4. 734 Coffee
734 Coffee یک سرمایه گذاری اجتماعی است که به حمایت از پناهندگان سودانی اختصاص یافته است. این تجارت با مزارع تعاونی محلی در Gambella برای رشد و برداشت قهوه همکاری می کند. سپس محصولات خود را به خرده فروشان ایالات متحده می فروشد و بخشی از سود خود را به کمک هزینه های تحصیلی برای پناهندگان سودانی اختصاص می دهد.
منبع تصویر: 734 قهوه
5. بلو
Belu یک سازمان بریتانیایی و آگاه به محیطزیست است که با کمترین میزان کربن، آب را برای هتلها، رستورانها و مشاغل پذیرایی تامین میکند. 100٪ از سود خالص آن به WaterAid اهدا میشود – کسبوکاری که آب تمیز ارائه میکند. راه حل هایی برای جوامع محروم.
6. Tranquiliti
Tranquiliti سازمانی است که به بهبود، حمایت و ارتقای رفاه ذهنی جوانان در بریتانیا اختصاص داده شده است. از سال 2018، این سازمان با معلمان، دانش آموزان و متخصصان بهداشت روان برای ارائه خدمات بهداشت روان در مدارس همکاری کرده است.
هدف این سازمان بهبود رفاه روانی و عملکرد آموزشی دانش آموزان با ایجاد محیط های یادگیری مثبت و حمایتی است.
7. بنیاد Surfrider
بنیاد Surfrider یک سازمان داوطلبانه و فعال است که به سرپرستی محیطزیست اختصاص دارد – با حمایت شعب و جوامع در سراسر ایالات متحده. این برنامه از کمپین هایی برای افزایش آگاهی در مورد مسائلی مانند آلودگی، حفاظت از حیات دریایی، آب پاک، و حفاظت از سواحل پشتیبانی می کند.
8. خاک
Sustainable, Organic, Integrated Livelihoods (یا SOIL) یک سازمان غیرانتفاعی تحقیق و توسعه است که برای اجرای راه حل های پایدار و کم هزینه برای بحران بهداشت در هائیتی کار می کند.
سازمان از اشتغال اجتماعی با کارمندان محلی حمایت میکند و 92٪ از هر دلاری را که دریافت میکند برای حمایت و اجرای تلاشهای بهبود محیط زیست خود اهدا میکند.
منبع تصویر: SOIL
9. TOMS
TOMS ممکن است برترین خروجی کارآفرینی اجتماعی در جهان باشد – از بسیاری جهات، این مفهوم را روی نقشه قرار داده است. این شرکت با یک مدل یک به یک شروع به کار کرد: یک مصرف کننده یک جفت کفش می خرید و TOMS یک جفت کفش را به یک کودک نیازمند می داد.
اما این کسب و کار از زمان شروع خود تکامل یافته است. اکنون، خرید یک جفت کفش یا عینک آفتابی TOMS به ارائه کفش، بینایی، آب، زایمان ایمن و خدمات پیشگیری از قلدری به مردم در سراسر جهان کمک میکند.
10. بن و جری
بیشتر مردم Ben & Jerry’s را به خاطر بستنیهای پیچیدهاش میشناسند، اما این سازمان چیزهای بیشتری نسبت به محصولش دارد. این تجارت همچنین به استفاده از سود برای همیشه اختصاص داده شده است.
ماموریت اعلام شده شرکت این است که “ایجاد رفاه مرتبط برای همه کسانی که با کسب و کار ما مرتبط هستند – تامین کنندگان، کارمندان، کشاورزان، حق امتیازها، مشتریان و همسایگان به طور یکسان.”
این کسبوکار به طور فعال پیشرفت اجتماعی را ارتقا میدهد – چه با حمایت از کشاورزی و تولید سازگار با محیطزیست، عدالت نژادی، مسائل LGBTQ+ یا تعداد زیادی از دلایل دیگر.
به عنوان مثال، قیمت بستنی بن و جری بسیار بالاتر از سایر برندها است، اما این مدل صرفاً برای افزایش حاشیه سود نیست – این درآمد اضافی از توانایی شرکت برای پرداخت دستمزد قابل زندگی به کارگرانش پشتیبانی می کند.
11. واربی پارکر
Warby Parker یک فروشنده عینک طبی، عینک آفتابی و لنزهای تماسی آمریکایی است. این کسب و کار از برنامه «یک جفت بخر، یک جفت بده» استفاده کرد – شبیه به مدل TOMS. تا سال 2019، این شرکت بیش از 5 میلیون جفت عینک به جوامع محروم.
12. تخم مرغ خوب
Good Eggs یک سرویس آنلاین تحویل خواربار و کیت غذا است که با تهیه کیت هایش با محصولات تازه و محلی خود را متمایز می کند. ماموریت آن اطمینان از این است که بیش از 70٪ از غذا، شراب، و ارواح خود را به صورت محلی تامین می کند – و هر کالا باید فهرست دقیقی از استانداردهای تامین منابع را داشته باشد.
همه کارکنان نیز در کسب و کار سهم دارند — ترویج شیوههای تجاری شفاف و تقویت تعهد شرکت به سلامت و ایمنی کسبوکارها و جوامعی که با آنها کار میکند.
13. سرسبز
Lush، یک خردهفروش لوازم آرایشی بریتانیایی آگاه اجتماعی، آگاهی از محیط زیست و مصرفگرایی اخلاقی را اولویتهای خود ذکر میکند. این اصول پایههایی برای نحوه عملکرد آن هستند – از بستهبندی تا فعالیتهای خیریهاش.
همه لوازم آرایشی Lush بدون بسته بندی هستند و این شرکت سالانه میلیون ها دلار به اهداف زیست محیطی می دهد.
منبع تصویر: Lush
14. کالاهای غیر معمول
Uncommon Goods بازاری را برای فروش مستقل محصولات به خلاقان ارائه میدهد – همه اینها در حالی است که پیامدهایی که ممکن است بر مردم و کره زمین داشته باشد.
این شرکت تلاش آگاهانهای برای به حداقل رساندن تأثیرات زیستمحیطی خود انجام میدهد و با هنرمندانی که در بازار آن پراکنده هستند همکاری میکند تا در صورت امکان از مواد پایدار یا بازیافتی استفاده کنند.
15. GoldieBlox
GoldieBlox یک شرکت چندرسانهای است که متعهد به ایجاد اختلال در آنچه از آن به عنوان «راهروی صورتی در فروشگاههای اسباببازی» یاد میکند، با استفاده از داستان سرایی، زمینه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را برای زنان جوان سرگرمکننده و جذاب میکند. جمعیتی که به طور سیستماتیک در صنعت کمتر ارائه شده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
آنها اسباببازیها، کتابها، برنامهها، ویدیوها، انیمیشنها و سایر کالاها را ایجاد میکنند تا دختران را برای ایجاد آیندهای با اعتماد به نفس و توانمند بسازند.
16. فرشتگان خط لوله
در سال 2017، فقط از سرمایه گذاران فرشته ایالات متحده زن بودند و تنها 12 درصد اقلیت بودند. Pipeline Angels قصد دارد این آمار را مختل کند و متعهد به ایجاد سرمایه و فرصتهای سرمایهگذاری برای زنان ترنس، زنان cis، غیر دودویی، دو روحی، جنسیتی و بنیانگذاران ناسازگار است.
این سازمان یک اردوی راهاندازی امضا دارد که سرمایهگذاران را آموزش میدهد، فرصتهای مربیگری را ارائه میدهد، و حتی میزبان یک اجلاس بزرگ برای کارآفرینانی که به دنبال بودجه هستند.
گرمی ترین و شادترین استقبال از فارغ التحصیلان بهاری برنامه سرمایه گذاری فرشته ما، و، برنامه VC-in-Residence ما.
این عکس شامل چهل و پنج دلیل دیگر است که چرا ما در مورد مأموریت خود بسیار پرشور هستیم — چهل و پنج بارقه الهام بیشتر که به این کار انرژی می بخشد. pic.twitter.com/k3cCCP1O8J
— Pipeline Angels (@PipelineAngels) 23 مارس 2021
17. United By Blue
این فروشگاه پوشاک معمولی شما در فضای باز نیست، زیرا United By Blue متعهد می شود به ازای هر محصول خریداری شده یک پوند زباله از اقیانوس ها و آبراه های جهان حذف کند. در زمان انتشار، آنها بیش از چهار میلیون پوند سطل زباله را حذف کردند.
18. Shea Radiance
فانلایو آلابی یکی از بنیانگذاران و همسرش برای حل مشکلات پوست خشک خانواده خود شروع به ساخت صابون کردند. چیزی که به عنوان آزمایشی برای درمان پوست مستعد اگزما پسرانشان شروع شد، به یک خط محصول تمیز و موثر برای مو، پوست و بدن تبدیل شد.
Alabi تمام شی باتر را مستقیماً از تعاونیهای زنان در غرب آفریقا تهیه میکند که تضمین میکند درآمد به دست زنانی میرسد که آن را به دست آوردهاند.
منبع تصویر: Shea Radiance
19. Werk
Werk معتقد است آینده کار تغییرناپذیر نیست، بلکه با مهارتها، انگیزهها و نیازهای هر کارمند سازگار است. Werk معتقد است که با کمک به افراد در یافتن Flextype خود میتوانند کار را برای همه انعطافپذیر کنند.
20. Oliberté
در سال 2013، Oliberté اولین کارخانه تولید کفش دارای گواهی تجارت منصفانه در جهان شد. این شرکت یک برند پایدار است که از حقوق کارگران در جنوب صحرای آفریقا حمایت می کند.
این کارخانه خود را در سال 2012 راه اندازی کرد و هر جفت کفش Oliberté را در آدیس آبابا، اتیوپی تولید می کند — ایجاد شغل و تقویت اقتصاد محلی.
21. LSTN Sound Co.
LSTN Sound Co. یک تولید کننده بلندگو و هدفون است که رویکردی به کارآفرینی اجتماعی متناسب با صنعت خود دارد — این شرکت با بنیاد شنوایی استارکی و درآمد حاصل از فروش خود را برای ارائه سمعک به افراد نیازمند استفاده می کند.
22. FIGS
FIGS اسکرابهای راحت، با کیفیت و اخلاقی را برای متخصصان مراقبتهای بهداشتی تولید میکند. این شرکت همچنین صدها هزار اسکراب را به ارائه دهندگان در بیش از 35 کشور اهدا می کند.
23. خربزه خود را دوست داشته باشید
برند پوشاک Love Your Melon از سازمانهای غیرانتفاعی که به مبارزه با سرطان کودکان اختصاص دارند حمایت میکند و به آنها کمک میکند. 50 درصد سود خالص از همه محصولات به ایجاد تجربیات درمانی و ایجاد طرحهای برنامهریزی خیریه برای خانوادههای مبتلا به سرطان دوران کودکی کمک میکند.
24. Helpsy
Helpsy یک شرکت جمعآوری پارچه آمریکایی است که به رسیدگی و به حداقل رساندن پیامدهای زیستمحیطی زبالههای لباس اختصاص دارد. 95 درصد از لباسهایی که این شرکت جمعآوری میکند، استفاده مجدد، بازیافت یا بازیافت میشود – و در نهایت در مغازههای دستفروشی و بازارهای دست دوم در سراسر جهان توزیع میشود. از زمان تأسیس این سازمان، 320 میلیون پوند از انتشار CO2 را حذف کرده و 20 میلیارد گالن آب را ذخیره کرده است.
25. بند شنل
Cape Clasp یک خردهفروش جواهرات مقرون به صرفه، مستقر در ماساچوست است که 15٪ از سود خود را برای حمایت از سازمانهای حیات دریایی اهدا میکند. از زمان تأسیس آن در سال 2013، این تجارت بیش از 200000 دلار برای سازمان های غیرانتفاعی که با آنها کار می کند جمع آوری کرده است.
26. کتابهای دنیای بهتر
Better World Books یک کتابفروشی آنلاین آنلاین است. خریداران می توانند کتاب ها را با تخفیف قابل توجه خریداری کنند و بخشی از سود شرکت صرف طرح هایی می شود که سواد عادلانه را ترویج می کنند.
ایده های کارآفرینی اجتماعی
بنابراین، میخواهید کارهای خوبی انجام دهید، اما کاملاً مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ در اینجا چند ایده کارآفرینی اجتماعی و چند دستورالعمل برای چگونگی ایجاد ایده ای که همه متعلق به خودتان است آورده شده است:
1. تامین مالی جمعی
کمک سرمایه گذاری جمعی برای کسب و کار باعث افزایش پول می شود معمولاً برای سازمانهای عادلانه و آگاهانه اجتماعی مانند سازمانهای غیرانتفاعی. کسبوکارهای کوچک میتوانند به طور مستقل سرمایهگذاریهای جمعی را راهاندازی کنند، پس از آن پول اهدا کنند، یا قبل از ایجاد کمپین با گروههای خاصی شریک شوند.
2. پخت برای یک علت
ایده پشت “پخت برای یک علت” کاملاً توضیحی است – به معنای جمع آوری پول برای حمایت از اهداف اجتماعی با فروش محصولات پخته شده است.
این ایده مانع ورود بسیار کمی دارد. برای انجام این کار لازم نیست یک نانوای ماهر باشید – اگر بتوانید دستور العملی را در پشت جعبه دنبال کنید، می توانید به دلیلی بپزید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که علت خود را انتخاب کنید، با یک سازمان مربوطه ارتباط برقرار کنید و شروع به پخت کنید. اگرچه ممکن است کوهها را جابهجا نکند، اما هنوز هم برای کارآفرینان جوان برای کسب تجربههای خیریه ارزشمند است.
3. کالاهای بدون درگیری یا تجارت منصفانه
فروش کالاهای بدون درگیری یا تجارت منصفانه، سرمایه گذاری بسیار کمتری در دسترس و پیچیده تر از قبلی است. برای کمک به هر مرحله از فرآیند، به هوش تجاری گسترده و ارتباطات با سازمانهای مربوطه نیاز دارد.
با این وجود، همه این پیچیدگی ها معمولاً به تأثیر بسیار گسترده تری نسبت به بسیاری از ایده های دیگر فهرست شده در اینجا ترجمه می شود. اگر کسب و کار شما ظرفیت تولید محصول خود را به صورت اخلاقی و پایدار دارد، حداقل باید این راه را امتحان کنید.
4. سفر آموزشی
سفر آموزشی شامل داشتن تجربیات یادگیری عملی است که دیدگاه ها را گسترش می دهد و به افراد کمک می کند تا دیدگاه های مختلف جهان را درک کنند. اگر یک کارآفرین اجتماعی هستید، سفر آموزشی ارزش بررسی دارد.
درک شرایط مختلف محیطی، اقتصادی و اجتماعی در کشورهایی که به کسب و کار شما کمک میکنند، به شما این امکان را میدهد که ارتباطات واقعی ایجاد کنید و از نظر اخلاقی عملیات خود را ساختار دهید.
5. خدمات استخدامی
کمک به خدمات اشتغال، راه محکمی برای بازپرداخت سرمایهداران اجتماعی مشتاق فراهم میکند. ارائه کمک برای نوشتن رزومه، آموزش شغلی، مصاحبه های ساختگی، یا یافتن فرصت های شغلی به شما امکان می دهد بر تغییرات معنادار و عملی در جوامع محروم یا به حاشیه رانده شده تأثیر بگذارید.
6. ساختن برای یک علت
کارسازی برای یک هدف اساساً شبیه به پختن برای یک هدف است – شامل انجام پروژههای خلاقانه DIY و فروش محصولاتی است که از آنها نشات میگیرد.
سربار بسیار کمی را شامل می شود و لزوماً نیازی به تلاش گسترده نیست. شما فقط باید صنایع دستی منحصربهفرد را کنار هم بچینید، آنها را از طریق انجمنهایی مانند Etsy توزیع کنید و آن را اهدا کنید. به یک موسسه خیریه به انتخاب شما کمک می کند.
7. وام خرد
وامدهی خرد به معنای اعطای وامهای کوچک به افراد یا مشاغلی است که به منابع وامدهی معمولی دسترسی ندارند – افراد و مراکزی که ممکن است اعتبار، پیشینه یا منابع لازم برای تهیه وامهای قابل اعتماد را نداشته باشند.
این نوع شرکت اجتماعی میتواند با باز کردن فرصتهای اقتصادی برای کسبوکارها و کارآفرینان آیندهدار برای گسترش فعالیتهای خود، یافتن جایگاه خود در چشماندازهای رقابتی خود، و در نهایت به جوامعی که از آنجا آمدهاند، بر تغییرات سیستمی معنادار تأثیر بگذارد.
>
8. مسکن و توسعه پایدار
مسکن و توسعه پایدار متکی بر توانایی و تعهد توسعهدهندگان املاک و مستغلات به استفاده از روشها و مصالح سازگار با محیط زیست برای ساخت ساختمانهای سازگار با محیط زیست است.
در حالی که این ایده کارآفرینی اجتماعی میتواند تاثیرگذارتر از بسیاری از ایدهها باشد، نقض آن نیز از تقریباً تمام مفاهیم ذکر شده در اینجا سختتر است – زیرا احتمالاً برای بهکارگیری آن باید یک صنعت مهم، منابع گسترده و تجربه قابل توجهی داشته باشید. .
با این وجود، اگر با مسکن و توسعه درگیر هستید، حداقل باید در نظر داشته باشید که تلاشهای خود را پایدارتر کنید – شما این پتانسیل را دارید که با انجام این نوع تعهد، کارهای خوبی انجام دهید.
9. مربیگری یا تامین مالی برای کارآفرینان در کشورهای در حال توسعه
یک صدای برنامه طولانی فروش در حمایت از پیشرفت اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با کار با کارآفرینان مشتاق در بخشهایی از جهان که فاقد منابع و راهنمایی برای حمایت از یادگیری و توسعه آنها هستند، میتوانید به پیشرفت شغلی فردی و توانایی آنها در نهایت کمک به جوامع خود کمک کنید.
این کمکها به رفاه شخصی و تغییرات اجتماعی گستردهتر، این ایده کارآفرینی اجتماعی را بهویژه تأثیرگذار میکند.
10. ابتکارات تنوع و شمول در کلاس درس
ابتکارات تنوع و شمول در کلاس درس از منابعی استفاده میکند که همه گروههای مردم را نشان میدهد و به دانشآموزان کمک میکند درباره افرادی که ممکن است با آنها متفاوت باشند یاد بگیرند. این یک سرمایه گذاری آگاهانه اجتماعی است، زیرا به مردم کمک می کند تا همه را همان طور که هستند درک کنند و به مردم احترام بگذارند که شایسته آن هستند.
11. یک بازار تعاونی
ایجاد یک بازار تعاونی میتواند شامل فروش محصولاتی باشد که به شیوهای از نظر اجتماعی آگاهانه و اخلاقی ساخته شدهاند تا به مد سریع، شرایط کاری غیراخلاقی یا محیطگرایی کمکی نکنند.
اگرچه فهرست جامعی نیست، ایدههای بالا ارزش بررسی دارند. اگر مطمئن نیستید چه چیزی را انتخاب کنید، برای کشف نحوه تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری که برای کسب و کار شما بهترین کار را انجام می دهد، ادامه مطلب را بخوانید.
چگونه یک ایده کارآفرینی اجتماعی را انتخاب کنیم
علائق و زمینه های مورد علاقه خود را تعریف کنید.
آیا قاطعانه معتقدید که هر کودکی در آمریکا باید بالش داشته باشد؟ آیا در آخر هفته ها در انبار مواد غذایی داوطلب می شوید؟ آیا شما یک فعال برای خیریه های محلی خاص هستید؟ مشخص کنید که به چه چیزی علاقه دارید و به مرحله دوم بروید…
شکاف های موجود در بازار را شناسایی کنید.
وقتی فهمیدید به چه چیزی علاقه دارید، وقت آن است که تصمیم بگیرید که چه شکاف هایی در محصولات یا خدمات موجود وجود دارد و تعیین کنید چگونه می توانید آنها را پر کنید.
اگر انبار مواد غذایی که در آن داوطلب هستید نمیتواند میوهها و سبزیجات تازه و اهدایی را قبل از فاسد شدن توزیع کند، به این فکر کنید که چگونه میتوانید خدماتی ارائه دهید که دریافت محصولات تازه را سریعتر و آسانتر به جوامع محروم منطقهتان میکند.
نقاط قوت و مهارت های کلیدی خود را شناسایی کنید.
آیا شما یک نویسنده عالی هستید یا یک فروشنده فوق العاده؟ نقاط قوت و مهارت های خود را لیست کنید و تعریف کنید که چگونه می توانند به مأموریت شما خدمت کنند. این همچنین یک زمان عالی برای شناسایی نقاط ضعف شما است – بنابراین می دانید چه کسی را برای کمک به شما فراخوانی می کند.
در مورد یک مدل کسب و کار تصمیم بگیرید.
کارآفرین اجتماعی همیشه با شروع یک غیرانتفاعی یکسان نیست. تعیین کنید که آیا و چگونه از ایده خود درآمد کسب خواهید کرد – و یک مدل تجاری مناسب را طراحی کنید.
آیا شما به یک مدل جبران خسارت مانند Toms و Warby Parker علاقه مند هستید یا سرپرستی کامل مانند کتاب به زندانیان ، مهم است که درک کنید که چگونه تجارت شما ساختار می یابد.
اگر هنوز احساس گیر کرده اید ، نگران نباشید. شروع یک تجارت یک فرایند خسته کننده و درگیر است ، اما کارآفرینان مختلف و موفق اجتماعی وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان الهام یاد کنید.
کارآفرینان اجتماعی
1. Jazzmine Raine
راین بنیانگذار هارا خانه ، اولین خانه مهمان زباله صفر در Bikaner است ، راجستان ، هند. این منطقه یک مقصد توریستی با یک صحنه محیطی پر جنب و جوش است.
سود مجلس ، 20 ٪ برای کمک به جوانان محلی در فرصت های اقتصادی ، عدالت اجتماعی و آموزش محیط زیست شرکت می کنند. کمک به جوانان در اداره مهمان ، تورها و یک مرکز اجتماع کمک می کند.
2. محمد یونوس
یونس بنیانگذار Grameen Bank است. این موسسه مستقر در بنگلادش وام های کوچکی را برای کسانی که در فقر زندگی می کنند فراهم می کند. 97 ٪ از وام گیرندگان آنها زن هستند – و 97 ٪ از این زنان وام خود را بازپرداخت کرده اند.
این بانک درآمد خالص بیش از 10 میلیون دلار ، دارای 2،568 شعبه است و 93 ٪ از کل روستاهای بنگلادش را در بر می گیرد. کار یونوس نیز برای او جایزه نوبل به دست آورده است. مذاکرات وی را در جلسه Google در مورد “اقتصاد جدید فقر صفر” در زیر مشاهده کنید.
3. اسکات هریسون
خیریه: آب مدیر عامل و بلندگو ورودی اسکات هریسون غیرانتفاعی خود را برای تمیز کردن تمیز ، تأسیس کرد. آب آشامیدنی ایمن برای مردم در کشورهای در حال توسعه.
این هر دلار جمع آوری شده به پروژه ای را که در آن تأمین می کند ردیابی می کند ، و اهدا کنندگان خصوصی هزینه های عملیاتی آن را پوشش می دهند – بنابراین 100 ٪ از پولی که جمع می کند می تواند پروژه های آب خود را تأمین کند.
تا به امروز ، این بودجه 91،414 پروژه آب را تأمین کرده است ، تقریباً 15 میلیون نفر کمک کرده اند. آب تمیز کنید و در 29 کشور با شرکای محلی کار کنید. کلید اصلی هریسون 2018 را در زیر مشاهده کنید.
4. Vava Angwenyi
کارآفرین قهوه کنیا Vava Angwenyi با یک نوار قهوه کوچک در شهر خود شروع به کار کرد ، اما او به زودی به کشاورزان کمک می کرد تا کیفیت قهوه ، برند و فروش آنها را بهبود بخشند.
به زودی ، قهوه vava متولد شد. شرکت Angwenyi اکنون به عنوان صادرکننده ، کباب و شریک مشاوره ای که با بیش از 30،000 کشاورز کوچک صاحب کوچک کار می کند که 18 ٪ بیشتر با کار با VAVA کسب می کنند ، فعالیت می کند.
اولین شرکت Angwenyi بسیار موفق بوده است ، به او الهام بخش است تا شروع کند Gente del Futuro ، یک برنامه آموزش قهوه متقابل فرهنگی در تانزانیا ، کنیا و کلمبیا. اطلاعات بیشتری در مورد کار Vava در ارائه اخیر خود در سمپوزیوم Re: CO.
5. دورل کلمن
کلمن بنیانگذار و مدیرعامل طراحی dc ، یک شرکت طراحی تأثیر اجتماعی است که طراحی را برای استفاده ، حل برخی از جهان می کند. بزرگترین مشکلات شرکت وی به چالش هایی در سیستم های عدالت کیفری و سیستم های مراقبت در ایالات متحده پرداخته است.
همچنین راه حل هایی برای اردوگاه های پناهندگان طراحی کرده است ، و این سازمان با مدیران در سازمان های جهانی شرکت مانند سونی ، اوراکل و سانتاندر همکاری کرده است.
6. امیلی کیرش
کیرش شروع کرد نیروگاه پس از کار با راه اندازی خورشیدی موزائیک برای قرار دادن پانل های خورشیدی در خانه های اوکلند ، کالیفرنیا. امروز ، Powerhouse از کارآفرینی انرژی پاک از طریق شبکه ای از فضاهای همکاری متمرکز بر انرژی پشتیبانی می کند.
همچنین برای راه اندازی انرژی در مراحل اولیه پشتیبانی سرمایه گذاری را ارائه می دهد. Powerhouse همچنین مجموعه ای از رویدادهای امضا را تسهیل می کند ، از Suncode Hackathon گرفته تا Circle Powerhouse و حتی یک پادکست ماهانه به نام ” watt طول می کشد. “
7. تونی ویور جونیور
ویور بنیانگذار و مدیرعامل به اندازه کافی عجیب و غریب تولیدات ، یک شرکت رسانه ای متمرکز بر ایجاد داستانها است. که الهام بخش تصاویر رسانه ای مثبت مردان سیاه پوست و سایر گروه های اقلیت است.
با هر مطالب ایجاد شده ، آنها همچنین یک برنامه درسی را برای معلمان تهیه می کنند تا سواد رسانه ای را به دانش آموزان خود معرفی کنند. صحبت های اخیر TEDX Weaver را در زیر مشاهده کنید.
اکنون که ما به خوبی با موضوع کارآفرینی اجتماعی آشنا هستیم ، بیایید نگاهی به برخی از آمارهای کلیدی بیندازیم که می تواند نحوه تکامل مفهوم را شکل دهد ، به جلو می رود.
آمار کارآفرینی اجتماعی
طبق یک نظرسنجی – انجام شده توسط HubSpot – بیش از 1000 مصرف کننده:
45 ٪ می گویند مارک ها باید کارهای بیشتری انجام دهند وقتی صحبت از مسائل اجتماعی می شود
عدالت نژادی (52 ٪) ، تغییرات آب و هوا (50 ٪) و نابرابری درآمدی (43 ٪) مهمترین موضوعاتی هستند که پاسخ دهندگان می خواهند شرکت ها را ببینند.
در سنین 18-35 به احتمال زیاد بر اساس مسائل اجتماعی و هویت نسبت به گروه های قدیمی تر خریداری می شود.
کلیه گروه های سنی به همین ترتیب احتمال خرید از شرکت هایی را که تأثیر زیست محیطی خود را کاهش می دهند ، کمک های مالی شرکت ها ، رفتار خوب با کارمندان و حمایت از مشاغل کوچک را خریداری می کنند.
56 ٪ می گویند شرکت ها باید بخشی از سود خود را به امور خیریه اهدا کنند
66 ٪ می گویند که آنها احتمالاً از شرکتی خریداری می کنند که بخشی از سود خود را به امور خیریه اهدا می کند.
66 ٪ می گویند شرکت ها باید به طور فعال سعی در کاهش تأثیرات زیست محیطی خود داشته باشند
46 ٪ می گویند که آنها احتمالاً از شرکتی خریداری می کنند که به طور فعال سعی در کاهش تأثیرات زیست محیطی خود دارد
کارآفرینی اجتماعی برای ماندن در اینجا است
وقتی در حال تحقیق در مورد کتاب خود بودیم ، سازمان ورودی: چگونه می توان آینده شرکت خود را با استفاده از اصول ورودی ساخت و تقویت کرد ، همکار من تاد هوکنبری و من چندین نمونه از چگونگی مسئولیت اجتماعی یک مؤلفه مهم داشتن یک مزیت رقابتی در بازار امروز.
در عصر رقابت افزایش یافته ، مسئولیت اجتماعی یک عامل متمایز است که به بسیاری از شرکت ها اجازه می دهد تا از جمعیت خاص خریدار درخواست کنند. ایده “سرمایه داری آگاه” هنگامی که بنیانگذار Whole Foods جان مکی کتابی منتشر کرد ، توجه اصلی را به خود جلب کرد. با همین نام.
علاوه بر این ، مصرف کنندگان – اکنون بیش از هر زمان دیگری – اعتماد خود را به مارک هایی که معتقدند متعهد به اقدام هستند ، اعتماد می کنند. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان 80 ٪ به احتمال زیاد اعتماد به شغلی که معتقدند متعهد به حل مسائل اجتماعی است ، به ویژه هنگامی که به عدالت نژادی می رسد.
بنابراین ، اگر هنوز علاقه مند به تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی هستید – نمی توانید زمان بهتری را انتخاب کنید. برنامه خود را امروز تدوین کنید و جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنید.