کسب و کار

پرداخت های B2B: آنها چیستند + نحوه شروع

پرداخت های B2B: آنها چیستند + نحوه شروع

به‌عنوان کسب‌وکاری که پرداخت‌های شرکت‌های دیگر را می‌پذیرد، بخش بزرگی از مبادله ایمن پول، ارائه یک روش پایدار، کارآمد و مطمئن برای پرداخت شما به مشتریانتان است.

< div class="blog-post-body-featured-image">b2b payments

در نتیجه، درک همه چیزهایی که درباره پرداخت‌های تجاری (B2B) باید بدانید، کلیدی است. در این پست، موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

b2b payments_0

پرداخت های B2B چیست؟

پرداخت های B2B فرآیند پرداخت بین کسب و کاری است که محصول یا خدماتی را خریداری کرده و کسب و کاری که محصول یا خدمات را ارائه کرده است. نمونه‌های رایج پرداخت‌های B2B عبارتند از خرید موجودی، خدمات ارائه‌شده یا حتی اجاره.

برخلاف پرداخت‌های B2C، که معمولا کوچک‌تر هستند و برای مواردی مانند محصولات خرده‌فروشی، پرداخت‌های B2B بزرگ هستند و می‌توانند تکرار شونده< /a>.

پرداخت B2B انجام دهید، فروشندگان معمولاً فاکتورهای دقیقی را ارسال می کنند و منتظر دریافت پرداخت از خریدار می مانند. روش‌های متعددی وجود دارد که فروش کسب‌وکارها می‌توانند پرداخت را بپذیرند، و ما در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش های پرداخت B2B

چند روشی وجود دارد که خریداران می‌توانند پرداخت‌های B2B انجام دهند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

1. انتقال سیم

حواله سیمی یک تراکنش بانک به بانک است و یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای انجام پرداخت‌های B2B است.

نکته اصلی حواله‌های سیمی این است که سریع، ایمن هستند و می‌توانند از طریق تلفن و با صحبت مستقیم با بانک یا از طریق نمایه بانکداری آنلاین انجام شوند. نکته منفی این است که این فرآیند می‌تواند شامل کارمزدی برای هر دو طرف باشد که بسته به بانک و نوع انتقال متفاوت است.

2. تراکنش ACH

یک CH انتقال الکترونیکی بین دو بانک، اتحادیه اعتباری یا سایر مؤسسات مالی است. یک مزیت این است که معمولاً رایگان یا کم هزینه است، اما ممکن است چند روز طول بکشد تا پردازش شود، که برای تراکنش های حساس به زمان ایده آل نیست.

3. پرداخت های کارت

پرداخت‌های کارتی (کارت‌های اعتباری یا نقدی) روشی سریع و آسان برای کسب‌وکارها برای انجام پرداخت‌های B2B است، و همچنین فرصتی برای کسب امتیاز پاداش یا بازپرداخت وجه نقد در تراکنش‌ها ارائه می‌دهد.

در حالی که کارت‌های نقدی معمولاً کارمزد ندارند، کارت‌های اعتباری می‌توانند گران باشند اگر سود موجودی خود را پرداخت کنید. همچنین باید موجودی کارت اعتباری خود را بازپرداخت کنید، بنابراین یک تراکنش اضافی برای پرداخت موجودی که به کسب و کار دیگری پرداخت کرده اید وجود دارد.

4. بررسی کنید

چک یک روش پرداخت سنتی است که توسط بانک ارائه می شود. با پرداخت B2B، خریدار چکی به شرکت فروشنده می نویسد تا در موسسه مالی آن سپرده گذاری کند.

چک‌ها یک روش پرداخت بسیار امن هستند زیرا تأیید اعتبار می‌شوند و توسط یک بانک یا مؤسسه مالی ارائه می‌شوند، اما پردازش آنها بیشتر طول می‌کشد زیرا برای دریافت فیزیکی چک نیاز دارید.

5. درگاه پرداخت

درگاه‌های پرداخت ابزارهای انتقال پول آنلاین هستند که شکاف بین مؤسسه مالی کسب‌وکار شما و مؤسسه مالی خریداران را در طول تراکنش پر می‌کنند. PayPal یک درگاه پرداخت رایج است.

نحوه انجام پرداخت های B2B

اولین قدم برای پرداخت‌های B2B این است که اطمینان حاصل کنید که یک حساب بانکی یا موسسه مالی برای تجارت خود دارید که می‌توانید به همه تراکنش‌ها پیوند دهید.

مرحله دوم انتخاب راه حل پرداختی است که نیازهای شما را برآورده کند. به عنوان مثال، می‌توانید روش پرداخت سنتی‌تری مانند پذیرش چک‌های خریدار از مشاغل را انتخاب کنید.

امروزه، پردازش پرداخت B2B اغلب به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پرداخت انجام می‌شود.

پردازش پرداخت B2B

پردازش پرداخت B2B از طریق شرکتی انجام می شود که پرداخت های B2B را تسهیل می کند. این شرکت‌ها فرآیند را خودکار می‌کنند و بیشتر کارها را انجام می‌دهند، مانند تدارکات بین بانک‌ها، فرآیند را برای تراکنش‌های B2B ساده می‌کنند.

در زیر به برخی از محبوب ترین ارائه دهندگان پرداخت B2B و نحوه کمک آنها به کسب و کار شما خواهیم پرداخت.

ارائه‌دهندگان پرداخت B2B

1. HubShpot/

قیمت: کارت‌های اعتباری و نقدی 2.9٪ از مبلغ تراکنش، .5٪ از تراکنش‌های ACH، سقف 10 دلار

انواع پرداخت: پرداخت های کارتی (اعتباری و بدهی)، حواله های بانکی (سیمی و ACH)

امنیت: مطابق با PCI، نیازی به تأیید کسب و کار خود نخواهید داشت.

ویژگی های کلیدی:

  • راه‌حل پرداخت CRM توسط Huly، شما نمی‌توانید در CRM سابقه خرید مشتریان خود را با سوابق خود برای گزارش ارتباط دهید.
  • پرداخت‌ها را فوراً با پیوندهای پرداختی که می‌توانید در صورت‌حساب‌ها قرار دهید یا مستقیماً با مشتریان در وب‌سایت، صفحه مقصد یا فرم‌های ایمیل خود به اشتراک بگذارید، بپذیرید.
  • گردش‌های کاری خودکار فرآیند جمع‌آوری پرداخت را ساده می‌کند و دریافت به موقع پرداخت را آسان می‌کند.
  • پرداخت های تکرارشونده و یکباره را تنظیم کنید.

2. مربع

قیمت: بر اساس نوع پرداخت و درآمد سالانه متفاوت است

انواع پرداخت: چک، حواله بانکی (سیمی و ACH)، پرداخت با کارت (اعتباری و بدهی)، حواله‌های بین‌المللی

امنیت: مطابق با PCI، نیازی به تأیید کسب و کار خود نخواهید داشت.

b2b payment providers: square

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم:

  • فاکتورهای دیجیتالی برای مشتریان ایجاد و ارسال کنید و به آنها اجازه دهید روش پرداخت دلخواه خود را انتخاب کنند.
  • پرداخت های تکی یا تکراری را تنظیم کنید و از ردیابی پیشرفت استفاده کنید تا مطمئن شوید که به موقع پرداخت می کنید.
  • می توانید یک صفحه پرداخت آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد کنید یا Stripe را با وب سایت موجود خود ادغام کنید.
  • با هزینه ای اندک، فوراً به وجوه حاصل از فروش خود دسترسی پیدا کنید.

3. PayPal برای B2B

قیمت: کارمزدها متفاوت است بر اساس نوع پرداخت و ارز

انواع پرداخت: حواله‌های بانکی (سیمی و ACH)، پرداخت‌های کارتی (اعتباری و بدهی)، حواله‌های بین‌المللی، پرداخت با PayPal

امنیت: مطابق با PCI، نیازی به تأیید کسب و کار خود نخواهید داشت.

b2b payment providers: paypal for B2B

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم:

  • فاکتورهای رایگان و قابل تنظیم برای مشتریان ارسال کنید یا پرداخت های آنلاین را در سایت خود فعال کنید.
  • گزینه‌های اشتراک یا پرداخت مکرر را تنظیم کنید تا از فرآیند صورت‌حساب ماهانه رد شوید و مطمئن شوید که پول خود را به موقع دریافت می‌کنید.
  • با مشتریان بین المللی ارتباط برقرار کنید زیرا PayPal بیش از 10 روش پرداخت محلی را در بیش از 100 ارز می پذیرد.

4. Chargebee

قیمت: بر اساس اندازه کسب و کار متفاوت است< /p>

انواع پرداخت: پرداخت با کارت (اعتباری و بدهی)، PayPal، Amazon Payments، حواله بانکی (سیمی و ACH)

امنیت: سازگار با PCI DSS، نیازی به تأیید کسب و کار خود نخواهید داشت.

b2b payment providers: chargebee

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم:

  • فرایند صورت‌حساب خودکار به شما کمک می‌کند اعلان‌های پرداخت را ایجاد و برای خریداران ارسال کنید تا مطمئن شوید که پرداخت‌ها را به موقع دریافت می‌کنید.
  • جریان کاری صورت‌حساب تکراری به شما کمک می‌کند یک مدل پرداخت اشتراک را تنظیم کنید.
  • برگه فاکتور همه فاکتورهای تولید شده را فهرست می کند و به شما کمک می کند پیشرفت پرداخت را پیگیری کنید.
  • از بین 23 درگاه پرداخت و 100+ ارز
  • Chargebee HubSpot.

5. استریپ

قیمت: 2.9٪ و 0.30 دلار به ازای هر شارژ موفق کارت، 0.8٪ ACH برای بدهی ها و نقل و انتقالات بانکی

انواع پرداخت: حواله سیمی، چک کاغذی، پرداخت‌های ACH، پرداخت‌های کارتی، انتقال پول بین‌المللی

امنیت: PCI DSS سطح 1، بنابراین لازم نیست کسب و کار خود را تأیید کنید.

b2b payment providers: stripe

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم:

  • صورت‌حساب خطی به شما کمک می‌کند فاکتورهای میزبانی شده ایجاد و ارسال کنید که برای هر نوع پرداخت قابل تنظیم هستند.
  • صورت‌حساب را برای پرداخت‌های یک‌باره یا مکرر تنظیم کنید.
  • یک فرم پرداخت در وب سایت خود با عناصر Stripe طراحی کنید.
  • بیش از 135 ارز و روش پرداخت را برای تراکنش با مشتریان جهانی پشتیبانی می کند.

به شما

ایجاد یک فرآیند پرداخت B2B برای کسب و کار شما ضروری است زیرا تضمین می‌کند که برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید پول دریافت می‌کنید و تراکنش‌ها با خیال راحت و ایمن انجام می‌شود و از شما و مشتریانتان محافظت می‌کند.

b2b payments_1

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا