کسب و کار

نحوه درک و پیشرفت در فروش دیجیتال

نحوه درک و پیشرفت در فروش دیجیتال

چشم انداز فروش در حدود یک دهه گذشته به شدت تغییر کرده است. در حالی که تماس‌های تلفنی، جلسات و سایر لوازم اصلی فروش آشنا هنوز در این زمینه جایگاهی دارند، تاکتیک‌های فروش دیجیتال – تکنیک‌هایی که از طریق کانال‌های مجازی انجام می‌شوند – ظهور کرده و فضای جدی را اشغال کرده‌اند.

d986d8add988d987 d8afd8b1daa9 d988 d9bedb8cd8b4d8b1d981d8aa d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d8afdb8cd8acdb8cd8aad8a7d984 667245281d6dc

درک کامل از فروش دیجیتال از “دارا بودن خوب” به “نیاز به داشتن” تبدیل شده است و داشتن کنترل بر مفهوم و استراتژی های آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. اما «فروش دیجیتال» دقیقاً شامل چه چیزی است؟

خب، این مقاله بینشی در مورد ماهیت این مفهوم و برخی روش‌های فروش دیجیتالی خاص ارائه می‌کند که سازمان شما حداقل باید به کارگیری آنها را مد نظر قرار دهد.

Download 37 Tips for Social Selling on LinkedIn

فروش دیجیتال چیست؟

فروش دیجیتال اساساً یک اصطلاح فراگیر است که هر جنبه ای از فرآیند فروش که به صورت دیجیتال انجام می شود را پوشش می دهد. این می تواند شامل عناصری مانند اطلاع رسانی سرد، فعال سازی فروش، یا هر فعالیت کلیدی فروش دیگری باشد که توسط رسانه های دیجیتالی مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، و نظرات و توصیفات آنلاین پشتیبانی می شود.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این سه کانال، میزان محبوبیت و اهمیت آنها بیندازیم.

ایمیل

ایمیل ممکن است برجسته ترین منبع فروش دیجیتالی باشد که توسط متخصصان فروش استفاده می شود. حضور پررنگی در مراحل مختلف فرآیند سازمان فروش معمولی دارد. بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده توسط HubSpot، 73٪ از متخصصان فروش هنگام فروش از ایمیل استفاده می کنند.

تقریباً 58.3٪ از فروشندگانی که تماس سرد انجام می‌دهند نیز گفتند که هنگام اتصال با سرنخ‌های سرد از ایمیل استفاده می‌کنند، و آن را به دومین کانال محبوب برای این روش پس از مکالمات تلفنی تبدیل می‌کنند.

ایمیل یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین منابع فروش دیجیتال در دسترس است – و با توجه به کاربرد، در دسترس بودن، و همه‌جا بودن آن، احتمالاً برای اکثر نمایندگان فروش که به دنبال ثبت نام با مشتریان بالقوه و مشتریان هستند، به عنوان ستون اصلی باقی خواهد ماند.

>

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک منبع فروش دیجیتال ارزش فوق العاده ای داشته باشند. اگرچه HubSpot دریافت که تنها 32.6٪ از فروشندگان می گویند که آنها از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از تلاش های فروش خود استفاده می کنند، 50.3٪ از آن پاسخ دهندگان رسانه های اجتماعی را به عنوان یکی از موثرترین کانال های خود ذکر کردند – در مقایسه با 42.6٪ از کاربران ایمیل که همین سوال را در مورد آنها می پرسیدند. آن رسانه.

این رسانه همچنین گزینه نسبتاً محبوبی برای دسترسی به سرما بود – با 33.1٪ از پاسخ دهندگان تأیید کردند که از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با سرنخ های سرد استفاده می کنند. 30.9٪ از پاسخ دهندگانی که از محتوای فعال کننده فروش استفاده می کنند، هنگام بحث در مورد انواع محتوای فعال کننده فروش که برای حمایت از تلاش های خود استفاده می کنند، به محتوای رسانه های اجتماعی نیز اشاره کردند.

رسانه‌های اجتماعی در زندگی مدرن مرزی هستند و این روند به این زودی متوقف نمی‌شود – این رسانه را به منبعی ضروری برای هر فروشنده‌ای تبدیل می‌کند که به دنبال راهی برای ارتباط با مشتریان احتمالی یا یافتن محتوای مؤثر برای حمایت از تلاش‌های فروش خود است.

بررسی‌ها و نظرات آنلاین

بررسی‌ها و توصیفات آنلاین برخی از مؤثرترین کارآمدترین‌ها را ارائه می‌کنند که نمایندگان محتوای فعال‌کننده فروش می‌توانند برای حمایت از تلاش‌های فروش خود به آنها مراجعه کنند. 38.6 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی HubSpot گفتند که از توصیفات مشتری برای حمایت از تلاش های خود استفاده می کنند – دومین رسانه محبوب پس از تحقیقات بازار. از این پاسخ دهندگان، 61.4٪ گفتند که توصیفات مشتری موثرترین منبع فعال سازی فروش است که استفاده می کنند.

مردم تمایل بیشتری به اعتماد به همتایان و مصرف‌کنندگان در صنعت خود دارند تا کسب‌وکارهایی که تلاش می‌کنند محصولات یا خدمات خود را بر روی آنها اعمال کنند. به همین دلیل است که نظرات و نظرات آنلاین مثبت می تواند به مشروعیت پروژه کسب و کار شما کمک کند، مشتریان بالقوه را راحت کند و در نهایت از تلاش های فروش موثرتر حمایت کند.

فروش دیجیتال در مقابل بازاریابی دیجیتال

تمایزهای اصلی بین دیجیتال و بازاریابی دیجیتالی هستند کمتر با آنچه بین فروش متعارف و بازاریابی مطابقت دارد. برخی از تفاوت های اصلی مربوط به درجه شخصی سازی هر تمرین، جدول زمانی معمول و پایان بازی است.

درجه شخصی سازی

بازاریابی دیجیتال به تلاش‌های تبلیغاتی بیشتر نسبت به فروش دیجیتال اشاره دارد – کمپین‌هایی که ریشه در ایجاد آگاهی برای یک محصول، خدمات، یا کسب‌وکار آنلاین و جمع‌آوری سرنخ‌ها برای تیم‌های فروش برای همکاری دارند.

فروش دیجیتالی بیشتر به مشتریان بالقوه خاص بستگی دارد. این در مورد ارتباط با افراد و تبدیل آنها به مشتری است. به یک معنا، دیجیتال مارکتینگ به معنای “قرار دادن آنها در صف” است و فروش دیجیتال به معنای “تقویت آنها” است.

خط زمانی

بازاریابی دیجیتال معمولاً بازی‌های آنلاین طولانی‌مدت بیشتری را پوشش می‌دهد – بازی‌هایی که می‌توانند ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشند. یک تلاش فروش دیجیتالی معین فقط می‌تواند در طول فرآیند فروش که پشتیبانی می‌کند دوام بیاورد.

اهداف

باز هم، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال – مانند تلاش‌های بازاریابی مرسوم – عمدتاً حول محور افزایش آگاهی و تولید سرنخ می‌چرخند. تلاش‌های فروش دیجیتال در درجه اول بر تبدیل سرنخ‌های بازاریابی به مشتریان متمرکز است.

استراتژی های فروش دیجیتال

1. در گروه های رسانه های اجتماعی فعال باشید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از برجسته‌ترین و مؤثرترین کانال‌های فروش دیجیتالی است که در اختیار هر فروشنده است. تقریباً هر پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی نوعی فرصت برای ارتقای سطح دسترسی، ارتقای محتوا و توانایی شما برای ردیابی جنبه‌های پیام‌رسانی شما برای مشتریان احتمالی فراهم می‌کند.

این رسانه به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان بالقوه خود را بهتر درک کرده و آنها را لمس کنید. می‌توانید از طریق انجمن‌هایی مانند گروه‌های LinkedIn و تابلوهای پیام، کاربرانی را که به‌خصوص به صنعت شما یا پیشنهادات مشابه شما علاقه‌مند هستند، شناسایی کنید.

با ملحق شدن و مشارکت در آن گروه‌ها، می‌توانید بالقوه‌های علاقه‌مند را پیدا کنید و از طریق بینش خود، خود را به عنوان یک مرجع در صنعت معرفی کنید. همچنین می‌توانید با پاسخ دادن به سؤالات آنها در بخش نظرات و بعد از برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی، مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید.

2. بشارتگران را توانمند کنید.

ارجاع مشتری یکی از قانع‌کننده‌ترین دارایی‌هایی است که می‌توانید برای ایجاد کسب‌وکار جدید روی آن حساب کنید. مصرف کنندگان تمایل دارند به مصرف کنندگان دیگر اعتماد کنند. به همین دلیل است که مبلغان شرکت بسیار ارزشمند هستند.

اگر مشتری دارید که به اندازه کافی در مورد کسب و کارتان مشتاق است که بخواهید دنیا بداند شما چقدر عالی هستید، به نفع شماست که به آنها یک پلتفرم بدهید. اینجاست که تکنیک های فروش دیجیتال وارد عمل می شوند. شما باید در مورد آن انجیلیان، داستان‌های آنها و میزان علاقه آنها به تجارت شما به دنیا اطلاع دهید.

دستیابی به آنجا از طریق تکنیک‌های سنتی‌تر فروش می‌تواند دشوار باشد. انجام یک سری تماس‌های سرد، به همه بگویید که چقدر از افرادی که هرگز ندیده‌اند از همراهی شما لذت می‌برند، و موفقیت را ببینید.

توصیه های مشتریان راضی را در کانال های رسانه اجتماعی و وب سایت خود ارسال کنید. با کاربرانی که در بررسی‌های آنلاین از کسب‌وکار شما بسیار صحبت کرده‌اند تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در مورد اینکه چرا از محصول یا خدمات شما لذت می‌برند، به دست آورید.

در اینجا یک مثال از یک مشتری HubSpot آورده شده است:

How to Understand and Thrive in Digital Salesمنبع تصویر: HubSpot

به هر طریقی، برای تقویت صدای مشتریان خوشحال خود گام بردارید – چه از طریق نمایه های رسانه های اجتماعی شما یا هر راه آنلاین دیگری.

3. وبینارها یا سایر رویدادهای مبتنی بر وب را برگزار کنید.

هنگامی که به درستی انجام شود، رویدادی مانند targetwe_noopener”> > یکی از موثرترین تکنیک های فروش دیجیتالی است که می توانید از آن استفاده کنید. این یک راه عالی برای تثبیت خود به عنوان یک مرجع در صنعت و در عین حال جذب مشتریان بالقوه است. اگر بتوانید یک ارائه متفکرانه و آموزشی در مورد موضوع مورد علاقه خود ارائه دهید، مهمانی هایی را با علاقه مندی فوری به آنچه شما ارائه می دهید برگزار خواهید کرد.

وبینارها یکی از معدود رسانه هایی هستند که می توانید مستقیماً با بخش اختصاصی مخاطبان هدف خود از هر کجا ارتباط برقرار کنید. مقدمه پشت این رویدادها جوهره فروش دیجیتالی را که قبلاً ذکر کردم در بر می گیرد – استفاده از راه های مجازیبرای برقراری تماس معنادار با مشتریان بالقوه.

اگر منابع، دانش و مخاطبان بالقوه برای ارزشمند ساختن یک وبینار را دارید، برگزاری یک وبینار می‌تواند کمک بزرگی به تلاش‌های فروش دیجیتال شما در کل باشد.

4. تلاش های فروش خود را با محتوای اصلی و مطالعات موردی تکمیل کنید.

محتوای مفید، سازنده و اصیل می تواند راهی عالی برای جذب و کمک به مشتریان احتمالی باشد. اگر بتوانید پست‌های وبلاگ، کاغذهای سفید یا سایر محتوای آموزنده را متناسب با نیازها و علایق مخاطب هدف خود تنظیم کنید، ابزار مؤثری برای تسلط بر مشتریان بالقوه و نقاط شروع عالی برای گفتگوهای اولیه خواهید داشت.

همچنین می‌توانید از محتوای خود برای پاسخگویی به سؤالات خاصی که می‌بینید مشتریان احتمالی در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند، استفاده کنید. اگر شخصی در انجمن لینکدین مشکل یا نگرانی‌ای دارد که محتوای شما می‌تواند به آن رسیدگی کند، شما می‌توانید ارتباط سازنده‌ای داشته باشید.

مطالعات موردی نیز می‌تواند به ویژه هنگام انجام فروش دیجیتال مفید باشد. آنها فضایی از مشروعیت را برای تلاش های شما فراهم می کنند و به مشتریان احتمالی شفافیت بیشتری در مورد نحوه عملکرد محصول یا خدمات شما می دهند.

اگرچه این نوع محتوا دقیقاً برای جلب توجه مشتریان بالقوه یا پاسخ به سؤالات کلی آنها طراحی نشده است، اما پس از برقراری ارتباط با یک مشتری بالقوه، همچنان بسیار مفید است.

این که بگوییم فروش دیجیتال آینده است، مفهوم را کوتاه می‌فروشیم – زیرا زمان حال نیز هست. مهم نیست که شرکت شما چه چیزی می فروشد، شما همچنان می توانید از استفاده از برخی تاکتیک های فروش دیجیتال چیزی به دست آورید.

اگر مایلید تلاش‌های فروش خود را افزایش دهید و با چشم‌انداز فروش در حال تغییر همگام باشید، به نفع شماست که به طور کامل تحقیق کنید و برخی از استراتژی‌های فروش دیجیتال را که مطابق با نیازهای شما هستند شناسایی کنید.

New Call to action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا