کسب و کار

چگونه کاریزماتیک باشیم: 9 عادت افراد دیوانه کننده دوست داشتنی

چگونه کاریزماتیک باشیم: 9 عادت افراد دیوانه کننده دوست داشتنی

چه در بخش فروش و چه در بخش پشتیبانی، بهترین نمایندگان می دانند که چگونه کاریزماتیک باشند. هنگامی که این اعضای تیم وارد جلسه می شوند یا به تماسی می پیوندند، بلافاصله مشتریان را با لحن مکالمه و رفتار واقعی خود راحت می کنند.

likable group of people taking a charismatic selfie

در حالی که برخی از افراد به طور طبیعی کاریزماتیک هستند، دوست داشتن آنی برای همه آسان نیست. طبق یک مطالعه از آکادمی مدیریت.

برای درک بهتر نحوه کاریزماتیک بودن، بیایید نگاهی به عادات دوست‌داشتنی‌ترین، کاریزماتیک‌ترین و جذاب‌ترین افراد بیندازیم.

Subscribe to "The Pipeline" — The Weekly 5-Minute Read to Help You Crush Quota 

1. همدلی مثبت و منفی دارند

توانایی برقراری ارتباط و ایجاد روابط چیزی است که به راحتی در اختیار افراد کاریزماتیک قرار می گیرد. و ویژگی اساسی مهارت های ارتباطی قوی چیست؟ هوش هیجانی (EQ). EQ یک ویژگی ضروری برای کسانی است که مستقیماً با مشتریان کار می کنند. تحقیقات TalentSmart EQ نشان داد که 90% از فروشندگان برتر دارای هوش هیجانی بالایی هستند.

EQ اغلب در توانایی فردی برای همدلی، مثبت یا منفی نشان داده می‌شود.

همدلی مثبت و منفی توانایی قرار دادن خود به جای دیگران و احساس واقعی احساسات آنها است – خوب یا بد.

افرادی که همدلی مثبت دارند حسادت نمی‌کنند، بلکه هیجان‌زده می‌شوند. وقتی:

هیجان زده می شوند

  • شخص دیگری تصمیم می گیرد کار خود را رها کند و به مدت 6 ماه به آمریکای جنوبی سفر کند.

  • فردی دیگر ارتقای رویایی خود را دریافت می کند (یا در شرکت رویایی خود استخدام می شود).

  • کس دیگری کسب و کار خود را به مبلغ 100 میلیون دلار خریداری می کند.

همدلی منفی توانایی آرامش دادن به دیگران در هنگام ناراحتی است. افرادی که دارای این ویژگی هستند:

  • هنگامی که یکی از اعضای خانواده اش به سرطان مبتلا شد، به او کمک کنید.

  • هنگامی که از شرکت رویایی خود اخراج می شود، از کسی حمایت کنید.

  • هنگام جدایی از شخص مهم شش ساله خود، به کسی آرامش بدهید.

می‌خواهید ببینید در مورد EQ در چه وضعیتی هستید؟ در این آزمون هوش هیجانی رایگان از دانشگاه برکلی-کالیفرنیا.

2. متواضع هستند

افرادی که واقعاً از بودن در کنارشان لذت می‌برند، متواضع هستند، نه متکبر. جوایز را در صورت مردم تکان نمی دهند. آنها به خاطر مهم به نظر رسیدن نام خود را حذف نمی کنند. آنها شاخ خودشان را نمی زنند. آنها طوری رفتار نمی کنند که انگار بالاتر از هر شخص یا موقعیتی هستند.

البته، داشتن اعتماد به نفس و حفظ عزت نفس بالا سالم است. 98٪ از کارگران< /a> بر اساس نظرسنجی از Indeed، می گویند زمانی که احساس اعتماد به نفس دارند عملکرد بهتری دارند.

اما مرز باریکی بین اعتماد به نفس و تکبر وجود دارد. و تفاوت در فروتنی است. آنهایی که در کنارشان بودن لذت بخش هستند را از کسانی که نمی توانید تحمل کنید جدا می کند.

اگر نمی‌دانید دقیقاً چگونه فروتنی را تمرین کنید، با مشاهده الگوهای افراد فروتن، آن را در عمل تماشا کنید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آنها هنگام پذیرش تمجید چه واکنشی نشان می دهند؟

  • آیا هنگام بحث در مورد مشکل شخص دیگری، آنها به دقت گوش می دهند و پاسخ می دهند؟

  • چگونه در مورد دستاوردهای خود صحبت می کنند؟

هنگامی که با مشتری، همکار یا تیم خود صحبت می کنید، این ویژگی ها را در نظر بگیرید.

3. آسیب پذیر

هستند

برنه براون، روانشناس اجتماعی با بیش از 10 سال تجربه در مطالعه آسیب‌پذیری، در مورد این موضوع در یکی از پربیننده‌ترین سخنرانی‌های TED در تمام دوران با بیش از 57 میلیون بازدید صحبت کرد:

آسیب پذیری عدم قطعیت است. این خود را در معرض خطر شرمساری یا قضاوت قرار می دهد. این تعریف می تواند مه آلود شود، بنابراین در اینجا چند مثال آورده شده است:

  • آسیب‌پذیری نزدیک شدن به یک غریبه در کافی‌شاپ و ایجاد مکالمه است.

  • آسیب‌پذیری ارائه ارائه به 195 نفر است، حتی زمانی که شما از سخنرانی در جمع می‌ترسید.

  • آسیب‌پذیری عبارت است از اظهار نظر متناقض شما زمانی که از هر ده نفر در یک اتاق نه نفر همه به یک چیز اعتقاد دارند.

بیایید شفاف باشیم – آسیب پذیر بودن آسان نیست. این یکی از چالش برانگیزترین موانع احساسی است که می توان با آن روبرو شد، غلبه بر ترس از قضاوت یا انتقاد.

اما افراد فوق العاده دوست داشتنی از باز شدن هراسی ندارند. آنها به دنبال تایید دیگران نیستند و تمایلی به کمال گرا بودن ندارند. علاوه بر این، آنها متوجه می شوند که کسانی که کامل به نظر می رسند ممکن است در واقع کمتر دوست داشتنی باشند.

وقتی شخصی کامل به نظر می رسد، از او فاصله می گیریم. وقتی آنها ناقص به نظر می رسند، ما جذب آنها می شویم. این پدیده روانی با نام اثر Pratfall.

در محل کار، با اشتباه کردن یا اعتراف به اشتباه، دوست داشتنی تر می شویم. مطالعه سال 1966 ثابت می کند که مردم با کسانی که معایب خود را می پذیرند، در مقابل کسانی که همیشه کامل به نظر می رسند، ارتباط برقرار می کنند.

4. حس شوخ طبعی دارند

اکنون پس از تماشای آن، Old Spice را کمی بیشتر دوست ندارید؟

در مطالعه انجام شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا، افرادی که در معرض تبلیغات طنزآمیز محصولات کم شناختی قرار گرفتند، بسیار بیشتر احتمال داشت این محصول را خریداری کنند.

اما بخش دیوانه کننده اینجاست – مردم از تبلیغات متنفرند. بنابراین اگر تبلیغات به تنهایی می تواند کسی را بخنداند، مطمئناً انسان دیگری نیز می تواند لبخند بزند.

بدیهی به نظر می رسد، اما افرادی که از بودن در اطراف لذت می برند، واقعاً حس شوخ طبعی خوبی دارند. به علاوه، برای گره زدن به آخرین نکته، شوخ طبعی نیز با آسیب پذیری مرتبط است.

یک مطالعه نشان می دهد که بحث در مورد کمبودها و اشتباهات با شوخ طبعی می تواند حمایت اجتماعی همکاران را افزایش دهد. به زبان ساده، داشتن حس شوخ طبعی جنبه های منفی بسیار کمی دارد، به خصوص اگر می خواهید دوست داشتنی باشید.

5. حضور دارند.

همه ما مقصریم که حواسمان پرت شده است. تلفن های ما می لرزد یا صدای پینگ ایمیل خاموش می شود و توجه ما بلافاصله به آن صفحه کوچک جلب می شود – حتی اگر در وسط مکالمه باشیم. در نتیجه، ما از چیزی که در مقابلمان است منحرف می شویم. این امر به ظاهر غیرممکن است که یک مکالمه سازنده داشته باشیم یا توجه کامل به مشتریان یا اعضای تیم داشته باشیم. به طور مشابه، صحبت کردن با فردی که کاملاً از مکالمه خارج شده است دشوار است.

اما مزیت حضور این است که می‌تواند ارتباط برقرار کند و دوست‌داشتنی شما را آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید بهبود بخشد. یک مطالعه دریافتند که وقتی شریک به سرعت به آن‌ها پاسخ می‌دهد، افراد احساس می‌کنند که بیشتر با شرکای مکالمه‌شان ارتباط برقرار می‌کنند. هنگامی که در سرویس کار می کنید، نشان دادن حضور خود نه تنها در ارتباط کلامی بلکه در ارتباطات غیرکلامی مانند زبان بدن نیز.

اگر برای حضور تلاش می کنید، یکی از روش های امتحان مدیتیشن است. من اولین (یا آخرین) کسی نیستم که در مورد قدرت مراقبه موعظه می کنم. این افراد موفق مدیتیشن را نیز تمرین می کنند:

  • مارک بنیوف (مدیر عامل Salesforce)

  • آرنولد شوارتزنگر

  • اپرا وینفری

  • تیم فریس (کارآفرین و نویسنده)

  • مارتین اسکورسیزی (کارگردان فیلم)

  • ری دالیو (مدیر صندوق تامینی)

6. آنها واقعاً به همه علاقه دارند.

یادتان می آید که چقدر مردم دوست داشتنی فروتن هستند؟ خوب، آنها نیز پرمدعا نیستند.

این بدان معناست که هنگام برخورد با کسی که “زیر آنها” است، تراشه ای روی شانه خود نمی گیرند. آنها واقعاً به آنچه که همه باید بگویند علاقه مند هستند. آنها می خواهند داستان خود را بشنوند.

این نقل قول از رابرت برالت به خوبی آن را خلاصه می کند:

“کاریزما به این معنا نیست که مردم شما را دوست داشته باشند، بلکه این است که وقتی شما در اطراف هستید، مردم خودشان را دوست داشته باشند.”

چه با یک مشتری صحبت کنید یا با یک هم تیمی جدید آشنا شوید، نشان دادن علاقه واقعی به شناختن به رابطه کمک زیادی می کند – و اینکه چقدر دوست داشتنی می شوید.

7. از خودشیفتگی اجتماعی دوری می کنند

حدس بزنید موضوع مورد علاقه گفتگو برای یک خودشیفته اجتماعی چیست؟ خودشان.

آنها می خواهند در مورد داستان های خود صحبت کنند. مشکلات آنها. موفقیت های آنها. شکایت آنها. خانواده آنها. دوستان آنها.

45 دقیقه بعد، وقت آن است که راه خود را از هم جدا کنید و آنها حتی یک بار در مورد گذشته، حال یا آینده طرف مقابل نپرسیده اند.

افراد دوست‌داشتنی به‌جای تمرکز بر شگفت‌انگیز بودن (یا وحشتناک بودن) زندگی‌شان، سؤال می‌کنند. آنها عمیقاً در ذهن شخصی که با او صحبت می کنند فرو می روند.

آنها نه تنها سطح سطح را لمس می کنند، سوالات صحبت کوچک مانند اهل کجا هستید؟ یا چیکار میکنی؟ یا حال و هوای امروز چطور؟ اما آنها عمیقاً غوطه ور می شوند و سؤالات باز می پرسند و احساسات و انگیزه های افراد را آشکار می کنند.

آنها علاقه واقعی نشان می دهند.

در مکالمه با مشتری گیر کرده اید؟ یا شاید مثل یک بن بست به نظر برسد؟ سعی کنید سوالات باز بپرسید:

تعجب خواهید کرد که وقتی از سؤالات «بله/خیر» اجتناب شود، یک مکالمه چقدر می تواند پیش برود.

8. سخاوتمند و نوع دوست هستند

طبق گفته آدام گرانت، روانشناس سازمانی، نویسنده پرفروش، و استاد دانشکده تجارت وارتون، سه نوع افراد وجود دارند:

  1. گیرنده

  2. همسان

  3. بخشنده

گرنت سه نوع را در کتاب او، “ببخش و بگیر: رویکردی انقلابی برای موفقیت.”

  • گیرنده یک خودخواه است. آنها تمایل دارند بیشتر از آنچه می دهند دریافت کنند. آنها بر این باورند که جهان یک دنیای رقابتی و سگ خوار است. در نتیجه، آنها نیازهای خود را بر دیگران مقدم می دارند. این استراتژی برای سود کوتاه مدت کار می کند، اما حفظ آن تقریبا غیرممکن است.

  • همسان کسی است که به دنبال تعادل بین دادن و گرفتن است. آنها به دنبال عدالت و برابری هستند. اگر آنها بیش از حد برای یک رابطه بگذارند، بدون اینکه در ازای آن چیزی دریافت کنند، در نهایت تسلیم خواهند شد. آنها حتی به مبادلات و مزایای تجاری اعتقاد دارند.

  • بخشنده نوع دوست است. این یک نژاد نادر از انسان است که در ازای آن به دنبال چیزی نیست. در حالی که گیرندگان تمام وقت بر دریافت و تطبیق‌کنندگان بر دریافت حداقل برخی از زمان‌ها تمرکز دارند، بخشندگان حتی به آن فکر نمی‌کنند.

هنگامی که در بخش پشتیبانی مشتری کار می‌کنید، امکان استفاده از The Giver می‌تواند برای شما و شرکتتان مزایایی داشته باشد.

بر اساس نظرسنجی مصرف کننده توسط TCN، 60٪ از پاسخ دهندگان گفتند که یکی از مهمترین ویژگی های یک نماینده خدمات مشتری “تمایل به کمک” آنها است در حالی که 54٪ گفتند “داشتن نگرش دلسوزانه” مهم است.

خط آخر: سخاوتمند و دلسوز بودن نشانه کسی است که دوست داشتنی است و می داند چگونه کاریزماتیک باشد.

9. متقابلاً تمجید می کنند (و سرزنش می کنند)

وقتی یک فرد دوست داشتنی به خاطر کارش تحسین می شود، معمولاً پاسخی مانند این می گیرد:

از شما بسیار متشکرم! با این حال، من می خواهم تأکید کنم که این یک تلاش تیمی بود. من فقط یک نقش کوچک در زدن این گل داشتم. جن، سام، مایک و کلسی… همه شما برای تحقق این امر بسیار مهم بودید. و ما نمی توانستیم بدون شما این کار را انجام دهیم.

به عبارت دیگر، آنها در جایی اعتبار می‌دهند. هنگامی که آنها برای موفقیت شناخته می شوند، ستایش را به سمت دیگران منتقل می کنند. آنها افراد را بدون انتظار چیزی ستایش می کنند و قدرت می بخشند.

برعکس، زمانی که هواداران را مورد سرزنش قرار می‌دهد، از تقصیر گرفتن نمی‌ترسند. اگر می‌خواهید کاریزماتیک باشید، دانستن اینکه چگونه اشتباهات خود را به روشی عمل‌گرایانه رسیدگی کنید ضروری است.

آیا پروژه ای خراب شده بود که شما در آن مشارکت داشتید؟ یا مستقیماً خرابش کردید؟ روند گام به گام را دنبال کنید تا با موارد دوست داشتنی تر روبرو شوید:

  1. اشتباهات خود را بپذیرید

  2. اشتباهات خود را فوراً برطرف کنید

  3. ارسال یک تجزیه و تحلیل پس از مرگ از اشتباه و نحوه جلوگیری از آن در آینده

خلاصه: 9 عادت افراد دیوانه کننده دوست داشتنی و کاریزماتیک

به‌عنوان خلاصه‌ای سریع، در اینجا 9 عادت افراد دیوانه‌کننده جذاب و کاریزماتیک آورده شده است:

1. آنها همدل هستند

2. آنها متواضع هستند

3. آنها آسیب پذیر هستند

4. آنها حس شوخ طبعی دارند

5. حضور دارند

6. آنها واقعاً به همه علاقه مند هستند

7. آنها از خودشیفتگی اجتماعی پرهیز می کنند

8. آنها سخاوتمند و نوع دوست هستند

9. آنها متقابلا ستایش می کنند (و سرزنش می کنند)

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در [ماه سال] منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

Subscribe to "The Pipeline" — The Weekly 5-Minute Read to Help You Crush Quota 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا