کسب و کار

راهنمای تبدیل شدن به یک مدیر فروش

راهنمای تبدیل شدن به یک مدیر فروش

یک شغل در فروش هیجان انگیز است، با فرصت های شغلی فراوان و مسیرهای توسعه. همانطور که رشد می کنید، ممکن است این فرصت را داشته باشید که در نقش مدیر فروش پیشرفت کنید.

Sales director talking on phone

در این موقعیت، شما مسئول افزایش سود و نظارت بر عملیات تیم فروش خواهید بود. در این مقاله، خواهید آموخت که برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش چه چیزی لازم است، چه مهارت هایی برای ارتقاء نیاز دارید، و چه نقشی را شامل می شود.

Download Now: Free Sales Training Plan Template

این مقاله موارد زیر را پوشش خواهد داد:

بسته به اندازه شرکت، ممکن است یک یا چند مدیر فروش وجود داشته باشد. در سازمان های کوچکتر، یک مدیر فروش احتمالاً بر کل نیروی فروش نظارت خواهد کرد. در همین حال، در شرکت‌های بزرگ‌تر، ممکن است چندین مدیر وجود داشته باشد که هر کدام یک تیم فروش خاص را مدیریت می‌کنند.

نقش خاص یک مدیر فروش بر اساس اندازه و صنعت شرکت متفاوت است. با این حال، مسئولیت ها معمولاً شامل

می شوند

  • ایجاد و اجرای یک استراتژی فروش موثر.
  • رهبری تیم فروش و اطمینان از انگیزه و روحیه بالا.:
  • تعیین اهداف فروش و گزارش پیشرفت آنها.
  • جلسه با مشتریان برای درک بهتر آنها و اطمینان از برآورده شدن نیازهای آنها.
  • رشد پایگاه مشتریان شرکت.
  • شرکت در کنفرانس های صنعتی و ایجاد آگاهی از برند.
  • محصولات و خدمات را قیمت گذاری کنید تا مطمئن شوید رقابتی باقی می مانند.
  • برگزاری یک برنامه آموزشی یا حضوری برای به‌روز رساندن اعضای جدید تیم.

چگونه مدیر فروش شویم

یک مسیر شغلی وجود ندارد که بلیط طلایی شما برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش باشد. اغلب، افرادی که در این نقش هستند، مدیران فروش سابق حساب کاربری، منطقه ای یا ملی هستند.

Sales director, potential career path for a Sales Operations Manager from PayScale

منبع تصویر

با این حال، اگر بخواهید به چند پروفایل لینکدین از مدیران فروش نگاه کنید، می‌بینید که برخی از آنها مسیر شغلی کمتر فروش محوری را طی کرده‌اند. بسیاری از مدیران فروش در بخش‌های دیگر مانند بازاریابی یا منابع انسانی شروع به کار کرده‌اند.

بیایید نگاهی به نحوه بن کاسیف بیندازیم ، مدیر فروش در HubSpot، به جایی که اکنون است رسیده است. بن به عنوان کارآموز فروش شروع به کار کرد. او سپس جهشی به سمت جذب فناوری/کسب استعداد برداشت. حتی در خلال وقفه‌اش از فروش، او می‌توانست مهارت‌هایی را بیاموزد که به او در حرفه فروش آینده کمک می‌کرد.

بن سفر خود را در HubSpot به عنوان نماینده اصلی توسعه کسب و کار (BDR) آغاز کرد. او به مدت هفت سال نقش های مختلفی را بر عهده داشت، تا اینکه در نهایت مدیر فروش شد. در اینجا نگاهی دقیق تر به مسیر شغلی بن است:

Sales director, career progress from BDR to Director of Sales at HubSpot

منبع تصویر

مهارت هایی که برای مدیر فروش بودن نیاز دارید

برای ارتقاء به مدیر فروش، لازم نیست فروشنده برتر باشید. برای اینکه یک رهبر خوب باشید و دیگران را تشویق کنید تا بهترین کار خود را انجام دهند، بسیار بیشتر از استعداد فروش است.

همانطور که گفته شد، شما هنوز باید به عنوان یک الگو عمل کنید و تجربه و دانش گسترده ای در فروش داشته باشید. بدون اختیار، نمی‌توانید تیمی را به سمت موفقیت هدایت کنید.

مدیران فروش باید:

  • مهارت های ارتباطی و مذاکره عالی دارند.
  • شوق را در میان اعضای تیم برانگیزید.
  • کار کنید و دیگران را رهبری کنید، حتی تحت فشار شدید.

وقتی نوبت به آموزش می‌رسد، اکثر مدیران فروش دارای مدرک لیسانس هستند. در واقع، 77٪ از بر اساس تحلیل Zippia از نزدیک به 50000 رزومه مدیر فروش، مدیران فروش دارای مدرک BA هستند. فقط 10٪ دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

What does a sales director do, most common levels of educationمنبع تصویر

تا آنجا که به رشته اصلی مربوط می شود، جای تعجب نیست که 35٪ از مدیران فروش امروزی در تجارت فارغ التحصیل شده اند. سایر رشته های رایج شامل ارتباطات و بازاریابی بود.

What is a sales director, common majors<0vpx"/><0

منبع تصویر

بیایید ببینیم این الزامات در عمل چگونه هستند. در اینجا یک آگهی استخدام برای یک مدیر فروش استراتژیک در Vimeo آمده است:

sales director job postingمنبع تصویر

What does a sales director do, skills and requirements in a job ad

منبع تصویر

همانطور که می بینید، شخصی که این نقش را دریافت می کند باید بیشتر توانایی ها و تجربیاتی را که در بالا توضیح داده شد، داشته باشد. اینها شامل تجربه فروش خوب، مهارت های ارتباطی عالی و دانش صنعت است. به علاوه، مدرک لیسانس نیز ترجیح داده می شود.

sales director requirements, communication skills, sales experience, a bachelor’s degree, leadership skills.

متوسط ​​حقوق مدیر فروش چقدر است؟

همانطور که گفته شد، نقش مدیر فروش بسیار سخت است. بنابراین، جای تعجب نیست که پرداخت خوبی دارد. از اوت 2022، میانگین کل دستمزد برای یک مدیر فروش در ایالات متحده 158690 دلار است< /a> (که 65768 دلار پاداش، کمیسیون و انعام است).

sales director pay

منبع تصویر

حقوق نیز تحت تأثیر سطح تجربه شما است. یک مدیر فروش برای اولین بار می تواند حدود 137000 دلار انتظار داشته باشد. طبق گفته Glassdoor، سالانه در طول اولین سال زندگی آنها. پس از 4 تا 6 سال تجربه، مجموع دستمزد شما احتمالا به 156837 دلار در سال خواهد رسید.

این دستمزدها یک نقطه مرجع هستند، زیرا پرداخت بسته به صنعت شما و نوع خدمات و محصولاتی که می فروشید متفاوت است.

چگونه می توانید مدیر فروش شوید

مسیر ورود به نقش مدیر فروش خطی نیست. بسیاری از حرفه ای ها در این موقعیت یک مسیر شغلی فقط فروش را دنبال می کنند. دیگران از بخش هایی مانند بازاریابی و استخدام به آن می پردازند.

در نهایت، برای ارتقاء به سمت مدیر فروش، نیازی به رکورد فروش ندارید. با این حال، شما به تخصص فروش خوب، مهارت های ارتباطی عالی و نظم و انضباط نیاز دارید.

با راهنما و الگوی آموزش فروش HubSpot در این اصول اولیه متخصص شوید. می‌توانید از این منبع برای ارتقای سطح توانایی‌های فروش خود و راهنمایی اعضای تیم خود برای نشان دادن مهارت‌های رهبری خود استفاده کنید.

30-60-90-sales-training-plan-template-bottom-cta

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا