کسب و کار

چگونه از منتورینگ مجازی برای گیر نکردن استفاده کنیم

چگونه از منتورینگ مجازی برای گیر نکردن استفاده کنیم

بسیاری از افراد موفق برای رسیدن به سطح بعدی به مربیان متکی هستند. بیل گیتس به دنبال توصیه از وارن بافت. اپرا وینفری توسط مایا آنجلو. و اگر می‌خواهید آن را انتخاب کنید وای بازگشت، سقراط مربی افلاطون شد و افلاطون به مربیگری ارسطو رفت.

Virtual mentoring activities

بنابراین، هر زمان که از حرکت بعدی خود مطمئن نیستید، به دنبال شخصی باشید که قبلاً آن را انجام داده است تا شما را راهنمایی کند. 

به لطف نوآوری‌های تکنولوژیکی که احتمالاً ذهن ارسطو را متحیر می‌کند، کارآفرینان اکنون می‌توانند از متخصصان باتجربه در هر کجای دنیا از آسایش خانه‌شان مشاوره دریافت کنند. این باعث می‌شود در مواقعی که به کمک نیاز دارید، به راحتی پیدا کنید.

مربی مجازی چیست؟

منتورینگ مجازی به هر فعالیت مربیگری اطلاق می شود که چهره به چهره انجام نمی شود. 

مرشگری مجازی شامل یک فرد با تجربه است که راهنمایی و مشاوره ارائه می‌کند و می‌تواند راه‌حلی ایده‌آل برای کارآفرینان پرمشغله باشد که ممکن است وقت ملاقات حضوری با یک مربی را نداشته باشند.

ابزارهای ارتباطی امروزی، از جمله زوم، Google Meet، تلفن، ایمیل و پیام‌رسانی مستقیم، این سبک از راهنمایی را برای افراد بیشتری باز می‌کند.

مزایای منتورینگ مجازی

مربی مجازی می‌تواند یک تغییر بازی برای کارآفرینان باشد، چه تازه شروع کرده‌اید یا بخواهید کسب و کار خود را گسترش دهید. همچنین می‌تواند برای کارمندان شما معجزه کند و به ایجاد یک در اینجا چند راه وجود دارد که راهنمایی مجازی می‌تواند به شما و کارکنانتان کمک کند تا به برتری برسید.

نرخ حفظ بالاتر: راهنمایی می‌تواند به کارکنان کمک کند انگیزه داشته باشند و یک محیط تیمی حمایتی ایجاد کنند.

روابط نزدیکتر: برقراری ارتباط صریح و صادقانه باعث تقویت ارتباطات معتبر بین همکاران می شود. مربیان و منتی که به صورت آنلاین ملاقات می کنند می توانند حس احترام و درک متقابل را ایجاد کنند.

شکستن سیلو: یک برنامه مربیگری مجازی می تواند به شکستن موانع بین کارمندان بخش ها یا دفاتر مختلف کمک کند. منتی‌هایی که ممکن است در تعامل با مدیران ارشد احساس ناراحتی کنند، می‌توانند از طریق ایمیل، تیم‌های مایکروسافت، اسلک یا زوم ارتباط برقرار کنند.

مطابقات معتبرتر: «یکی از مزایای برتر مربیگری مجازی… این است که به افراد کمک می‌کند تا منطبق‌های مؤثرتر مربی/منتی را ایجاد کنند،» آلیسا رایت، مدیر عامل شرکت مشاوره جمع‌آوری سرمایه Wright Collective.< /p>

«اگر می‌توانید مشارکت‌ها را در چندین دفتر و مکان مدیریت کنید، استخر گسترده‌تر می‌شود تا امکان ایجاد روابط استراتژیک‌تر و متفکرانه‌تر فراهم شود. من بارها و بارها شاهد این بوده‌ام که در مقابل محدود کردن فرصت‌های مربیگری به یک مکان فیزیکی و مجموعه‌ای از کارمندانی که ممکن است مهارت‌ها و شرایط فرهنگی مشابهی داشته باشند، رشد مهارت‌ها را افزایش می‌دهد.”

نمونه هایی از مربیگری مجازی

راه های زیادی برای پیاده سازی راهنمایی مجازی در کسب و کار شما وجود دارد. یکی یا همه را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما و تیمتان بهتر است.

آموزش مجازی یک به یک

متداول ترین نوع راهنمایی. شما چت های ویدیویی منظمی را با کارآفرین دیگری که در زمینه کاری شما موفق است برنامه ریزی می کنید تا در مورد اهداف، موانع، عادات و موارد دیگر صحبت کنید. برای پیاده سازی مربیگری مجازی در شرکت خود، می توانید استخدام های جدید را با کارمندان باتجربه به عنوان بخشی از فرآیند عضویت جفت کنید.

گروه های مربی مجازی

مروری نباید تنها یک به یک باشد. می‌توانید گروه‌های مربی مجازی راه‌اندازی کنید که به‌طور منظم برای بحث در مورد چالش‌های رایج و به اشتراک گذاشتن درس‌ها و نکات، گرد هم می‌آیند. اعضای گروه می توانند اهدافی را تعیین کنند، به یکدیگر کمک کنند تا به اهداف خود دست یابند و مسئولیت پذیری ارائه دهند.

گروه های منابع مجازی کارکنان

می‌توانید برنامه‌های راهنمایی را طراحی کنید که بر ارتقای گروه‌های خاص کم‌نمایش در محل کار متمرکز باشد، مانند کارمندانی که LGTBQ+، مراقبین، کهنه سربازان یا زن هستند. کارگران با پیشینه‌های مختلف به صورت مجازی به صورت گروهی ملاقات می‌کردند و تجربیات مشترک را مورد بحث قرار می‌دادند و مشاوره می‌دادند. 

محدودیت های راهنمایی مجازی

مشکل در ایجاد ارتباط

در حالی که راهنمایی مجازی ممکن است به نفع برخی از افرادی باشد که در موقعیت‌های اجتماعی زندگی واقعی ناراحت هستند، اما می‌تواند برای دیگران نیز مضر باشد. افرادی که هنگام برقراری ارتباط برای زبان بدن ارزش قائل هستند، ممکن است در صورت عدم تماس چشمی کافی دچار مشکل شوند یا احساس ناخوشایندی داشته باشند.

«وقتی در کنار کسی نشسته‌اید، تغذیه از انرژی او و ایجاد یک رابطه قوی بسیار آسان‌تر است. جسیکا براون، کارآفرین و ویراستار کتاب، به اشتراک می‌گذارد که این سطح ارتباط به صورت مجازی سخت‌تر است. 

نحوه انجام آن: هر زمان که ممکن است جلسات راهنمایی را در تماس‌های ویدیویی به جای تلفنی تشویق کنید. بازی های یخ شکن و اوقات اجتماعی (مثلاً قهوه مجازی) را امتحان کنید تا به مربی و مربی خود کمک کنید تا یکدیگر را بشناسند. پس از دو جلسه اول، دوباره با گروه بررسی کنید تا ببینید اوضاع چگونه پیش می‌رود.

شیمی کمبود

گاهی اوقات، مربیان و مربیان فقط کلیک نمی‌کنند. وجود یک اقیانوس بین آنها می تواند اوضاع را بدتر کند: فقط چیزی در مورد مکث های طولانی ناخوشایند روی صفحه نمایش ویدیو وجود دارد.  

نحوه انجام آن: یک جفت مربی باید به این موضوع فکر کند که چرا احساس می‌کند ممکن است شیمی وجود نداشته باشد، اما اگر احساس می‌کنند مناسب نیست، نباید مجبور شوند جلسه را ادامه دهند. . 

الگوها و رویه‌هایی را برای نحوه حل مشکلات مربیان و مربیان تنظیم کنید. در این مورد، یک ارزیابی و بحث صادقانه را تشویق کنید و به راحتی این جفت را با سایر همکاران مقایسه کنید. 

مشکلات فنی

اشکالات فنی می تواند زمان بر و خسته کننده باشد. هیچ کس نمی خواهد رایانه خود را در وسط یک جلسه مهم راه اندازی مجدد کند.

نحوه انجام آن: هر دو طرف باید قبل از شروع جلسه اطمینان حاصل کنند که اتصال اینترنتی پایداری دارند. آنها همچنین باید برای گزینه های پشتیبان برنامه ریزی کنند اگر یکی از آنها با وقفه ای در سرویس مواجه شد، مانند جابه جایی به یک برنامه چت ویدیویی تلفن همراه یا برقراری تماس تلفنی. 

خستگی زوم

گذراندن تمام روز در تماس‌های ویدیویی می‌تواند خسته‌کننده باشد و ممکن است باعث شود نسبت به زمانی که با مربی خود رو در رو بودید کمتر احساس مشارکت کنید.

نحوه انجام آن: همه چیز را با هم مخلوط کنید! به عنوان مثال، یک روز یک تماس تلفنی را انتخاب کنید. یا، اگر هوا خوب است، در حین پیاده روی با مربی خود چت ویدیویی داشته باشید. همچنین می توانید برای تغییر منظره، فناوری ملاقات واقعیت مجازی را آزمایش کنید. در نهایت، اگر اتفاقاً در همان شهری هستید که مربی خود در آن حضور دارید، جلسات گاه به گاه IRL را امتحان کنید. 

بهترین شیوه های مربیگری مجازی

روشن کردن قوانین تعامل

مرشگری مجازی اغلب به تمرکز بیشتر بر روی درست کردن تدارکات نیاز دارد. 

تصمیم بگیرید که چند وقت یکبار ارتباط برقرار کنید، ترجیح می دهید از طریق روش های همزمان (مانند پلتفرم های مبتنی بر ویدیو، تماس های تلفنی) یا ناهمزمان (مثلاً ایمیل، پیام های فوری) این کار را انجام دهید، و اینکه چه ساعاتی از روز خواهد بود. بهترین برای هر حزب 

در نظر بگیرید که چه چیزی برای هر دو طرف احساس راحتی می کند – برای کارگران از راه دور، در مورد برنامه ریزی جلسات در مورد مسئولیت های دیگر مانند مراقبت از اعضای خانواده یا آموزش کودکان در خانه انعطاف پذیر باشید.

در طول جلسات متمرکز بمانید

برای موفقیت در مشاوره مجازی، مربی و منتی باید به طور کامل سرمایه گذاری کنند. علاقه و تعهد خود را با حضور به موقع، حذف عوامل حواس پرتی، تمرین گوش دادن فعال، پرسیدن سوالات هوشمند، و قدردانی از وقت یکدیگر. 

به صورت جفتی بحث کنید که آیا باید جلسات خود را ضبط کنید. از طرف دیگر، نیاز به یادداشت برداری مداوم را از بین می برد و به هر دو طرف اجازه می دهد بیشتر درگیر گفتگو باشند. با این حال، اگر یکی از طرفین از حضور در حال ضبط عصبی باشد، می تواند مکالمات شما را آرام تر کند. 

بازخورد بدهید و دریافت کنید

یکی از مهمترین جنبه های مربی بودن، ارائه مشاوره و راهنمایی صادقانه و عملی است. و اگر راهنمایی می‌شوید، از درخواست بازخورد در مورد عملکردتان نترسید و در مورد اینکه راهنمایی‌های او چگونه به شما کمک می‌کند، بازخورد بدهید.

آیا سبک راهنمایی آنها موثر است؟ بازخورد آن‌ها را به چه روش‌هایی در نظر گرفته‌اید؟ آیا آنها ارتباطی، پاسخگو و قابل دسترس هستند؟ بازخورد عملی به و از مربی شما به هر دو طرف کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

فعالیت های مربیگری مجازی

فعالیت های مربیگری یک به یک

برنامه‌های مربیگری یک به یک باید بر توسعه مربی متمرکز باشد. در اینجا چند فعالیت وجود دارد که می تواند به رشد آنها کمک کند:

  • اعلام حضور: با مربی خود در مورد تجربه مثبت و منفی هفته خود صحبت کنید و به او اجازه دهید تا در مورد اینکه چگونه این کار را انجام داده اید یا چگونه می توانستید این کار را انجام دهید، راهنمایی کند. بهتر. 
  • پرسش و پاسخ: سوالات متفکرانه ای درباره مربی خود و تجربیات زندگی او بپرسید تا از موفقیت ها و اشتباهات او درس بگیرید.
  • توسعه مهارت: از مربی خود بخواهید یک کارگاه آموزشی کوچک در مورد مهارتی که دارد و شما می‌خواهید یاد بگیرید یا در آن بهبود ببخشید، برگزار کند.
  • نقشه برداری شغلی: از مربی خود بخواهید به شما کمک کند تا مراحل مورد نیاز برای دستیابی به هدف نهایی شغلی خود را ترسیم کنید.
  • سایه کاری: ببینید آیا می‌توانید در حین انجام وظایفی مانند ارائه یک ایده تجاری به سرمایه‌گذاران بالقوه یا شرکت در جلسه هیئت‌مدیره، مربی خود را تحت الشعاع قرار دهید یا همراهی کنید. 
  • یادگیری مبتنی بر پروژه: از مربی خود فرصتی بخواهید تا روی پروژه ای که در مورد آن کنجکاو هستید کار کنید. 
  • رویدادهای جاری: با مربی خود در مورد رویدادهای جاری در صنعت یا جهان بحث کنید و بینش آنها را در مورد اینکه چگونه روندهای فعلی را بر آینده می بینند، دریافت کنید. 
  • داستان سرایی: رایت پیشنهاد می‌کند که فعالیت‌های داستان‌گویی را در برنامه‌های راهنمایی بگنجانید. می‌توانید با سؤال‌های ساده شروع کنید، «چه میراثی را می‌خواهم به جا بگذارم؟ چه چیزی می توانم از کار پیش رو یاد بگیرم؟ بهترین و بدترین چیزها در مورد سبک رهبری من چیست؟ چگونه می‌توانم بهتر کار کنم؟»

    برای یک مزیت بیشتر، رایت توصیه می‌کند که نقاشی بکشید، کلاژ بسازید، یا عکس‌هایی را به اشتراک بگذارید که به بیان داستان شما به شیوه‌ای خلاقانه کمک کنند. “تلفیق هنر در فعالیت‌های مربیگری، تفکر انتقادی را تقویت می‌کند و می‌تواند از نظر روانی از کارآفرینان حمایت کند، حافظه را بهبود بخشد و انعطاف‌پذیری را الهام بخشد.”

فعالیت های راهنمایی همتایان

اگر برنامه راهنمایی را در شرکت خود اجرا می کنید که کارمندان با رتبه یا موقعیت های مشابه را با هم جفت می کند، برخی از این تاکتیک ها را امتحان کنید:

  • جلسات Elevator-Pitch: از مربیان بخواهید از طریق طوفان فکری، بازخورد و بازبینی به یکدیگر کمک کنند تا ایده های خود را در آسانسور ایجاد کنند.
  • جلسات حل مشکل: مربیان را تشویق کنید که به طور منظم برای بحث در مورد راه حل های چالش های محل کار ملاقات کنند.
  • اشتراک گذاری دانش: به مربیان فضا و زمان بدهید تا مهارت ها و دانش را به اشتراک بگذارند و به یکدیگر کمک کنند تا مهارت های جدید را بیاموزند.

فعالیت‌های گروهی: 

برنامه های راهنمایی گروهی برای بازخورد، اشتراک دانش و ایجاد جامعه عالی هستند. برخی از فعالیت هایی که باید امتحان کنید:

  • متفکران: به‌عنوان یک مربی، با گروه مربیان خود ملاقات کنید تا گزینه‌های مختلف برای رشد کسب‌وکارتان یا رسیدن به اهداف حرفه‌ای خاص دیگر را بررسی کنید.
  • تیم سازی: اهداف مشترک را شناسایی کنید و با طوفان فکری و حل مشکلات با هم در جهت آنها کار کنید.
  • رویدادهای جاری: با خواندن اخبار مربوط به صنعت یا موقعیت خود مطلع شوید و آنچه را که در حال یادگیری هستید با گروه به اشتراک بگذارید.
Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا