کسب و کار

شهروندی شرکتی: هر آنچه که کارآفرینان باید بدانند

شهروندی شرکتی: هر آنچه که کارآفرینان باید بدانند

در سال 1946، استاد مدیریت و جامعه شناس مشهور پیتر دراکر مفهوم شرکت را نوشت. او در آن نوشت که هر رهبر تجاری دو وظیفه دارد: “آنها در قبال عملکرد مؤسسات خود مسئول و پاسخگو هستند… آنها همچنین در قبال جامعه به عنوان یک کل مسئول هستند.”

Corporate citizenshipدراکر اذعان داشت که هر شرکتی به طور مستقل عمل می کند – مانند یک ساز در یک ارکستر. اما امتیاز هم وجود دارد، جامعه. و تنها در صورتی که هر ساز به پارتی کمک کند، موسیقی وجود دارد. دراکر توضیح داد وگرنه فقط سر و صدا وجود دارد.

در دو سال گذشته، اهمیت شهروندی شرکتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همه‌گیری کارگران را مجبور کرد تا نحوه گذراندن وقت خود را مجدداً ارزیابی کنند و به دنبال هدف عمیق‌تری بگردند – که منجر به استعفای بزرگ. رهبرانی که به دنبال حفظ استعدادهای برتر هستند، باید تلاش های قابل توجهی برای رسیدن به معیارهای جدید مورد نیاز کارکنان امروزی انجام دهند – از جمله پول بیشتر، انعطاف پذیری، و تأثیر اجتماعی بیشتر.

شهروندی شرکتی چیست؟

شهروندی شرکتی به دو صورت قابل مشاهده است. اول، هدف شهروندان شرکتی خوب این است که کسب و کارها را به صورت اخلاقی و شفاف اداره کنند. این می‌تواند شامل تأمین منابع مواد خام به‌طور مسئولانه، تعهد به شیوه‌های استخدام فراگیر و کاهش ردپای کربن شرکت باشد. 

شهروندی شرکتی همچنین با سازمان هایی سروکار دارد که سیاست هایی را اتخاذ می کنند که به طور کلی به نفع جامعه است. این می تواند شامل بشردوستی، داوطلبانه، و مسئولیت اجتماعی باشد.

به طور کلی، شهروندی شرکتی با هدف بالا بردن استانداردهای زندگی و کیفیت زندگی در جوامع اطراف کسب‌وکارها و در عین حال حفظ سودآوری برای سهامداران.

اهمیت شهروندی شرکتی

می‌دانید وقتی کاری خوب برای دیگران انجام می‌دهید، چه احساس گرم و مبهمی به شما دست می‌دهد؟ این ذهنیت خوب انجام دادن را در کسب و کار خود به کار ببرید، و نه تنها حالات خوب چند برابر می شود، بلکه مزیت رقابتی را برای شرکت خود باز خواهید کرد. 

سازمان هایی که تابعیت شرکتی را در استراتژی کلی خود لحاظ می کنند موفق تر هستند< /a> در دستیابی به اهداف تجاری و ارائه ارزش به جامعه. به عنوان مثال، برنامه‌های داوطلبانه شرکت‌ها می‌توانند مزایای ماندگاری مانند افزایش بهره‌وری کارکنان، عملکرد تیمی بیشتر، و غیبت کمتر به کسب‌وکارها ارائه دهند.

اما به خاطر داشته باشید که تعهد به شهروندی شرکتی تصادفی اتفاق نمی افتد. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، این به شما بستگی دارد که رویه‌های تجاری اخلاقی و مشارکت جامعه را اولویت‌بندی کنید و آن را در ارزش‌های اصلی، فرهنگ و کدهای اخلاقی شرکت خود بگنجانید.

مراحل شهروندی شرکتی

طبق گزارش مرکز شهروندی شرکتی کالج بوستون، شرکت ها در مراحل مختلف تکامل می یابند. در طول سفر شهروندی شرکتی. در ابتدا، تمرکز بر پیروی از قوانینی است که حقوق اساسی بشر و استانداردهای زیست محیطی را تضمین می کند. همانطور که یک شرکت بالغ می شود، فعالیت های شهروندی شرکتی بیشتر در DNA برند ریشه می گیرند. 

مرحله ابتدایی — در مرحله ابتدایی، منابع شرکت ممکن است محدود باشد. بنابراین، در عرصه شهروندی شرکتی علاوه بر رعایت قوانین استاندارد بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست، کار کمی انجام می شود. 

مرحله مشارکت — در این مرحله، شرکت‌ها در سطح بالاتری قرار می‌گیرند و سیاست‌هایی را ایجاد می‌کنند که کارکنان را تشویق می‌کند تا در فعالیت‌های شهروندی شرکتی شرکت کنند. رهبری ارشد اغلب با انتظارات فزاینده جامعه بیدار می شود و شروع به اتخاذ دیدگاه جدیدی در مورد نقش و مسئولیت های شرکت می کند. 

شرکت‌ها در این مرحله معمولاً در رابطه با مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی نوظهور بیشتر واکنش‌پذیر هستند تا فعال – همانطور که در مورد Starbucks هنگامی که شرکت پس از a مدیری با پلیس تماس گرفت دو مرد سیاهپوست را که در انتظار شروع یک جلسه کاری در یک کافه در سال 2018 بودند. قهوه‌های زنجیره‌ای به دنبال ارزیابی.

مرحله نوآوری — در اینجا، سیاست‌ها با برنامه‌های گسترده‌تر و مشارکت عمیق‌تر از سوی رهبری ارشد، جامع‌تر می‌شوند. شرکت‌ها در این مرحله نیز بیشتر نقش سرپرستی را بر عهده می‌گیرند.

تعداد بی‌شماری از برنامه‌های مربوط به شهروندی شرکتی برنامه‌ریزی، تأمین مالی و راه‌اندازی شده‌اند. و فعالیت ها هماهنگ تر، متمرکزتر و استراتژیک تر می شوند.  

برای مثال، انویدیا، یک شرکت تولید تراشه‌های گرافیکی، به دنبال در طول همه گیری در چندین جبهه تاثیر بگذارد.

شرکت متعهد شد که هیچ اخراج نداشته باشد و بررسی عملکرد سالانه را نزدیک به شش ماه افزایش داد تا افزایش حقوق را برای حمایت از کارمندان ارائه دهد. این شرکت همچنین به پرداخت پول به فروشندگان و پیمانکاران حتی زمانی که دفاترش بسته بود ادامه داد.

علاوه بر این، دانشمند ارشد NVIDIA با همکارانش در دانشگاه استنفورد برای انتشار طراحی ونتیلاتور منبع باز که هزینه ساخت آن حدود 400 دلار است در مقابل 20 هزار دلار برای مدل های استاندارد و از قطعات به راحتی در دسترس استفاده می کند که می توانند سه بعدی باشند. چاپ شده. 

مرحله یکپارچه — در این مرحله، برنامه شهروندی شرکتی شما رسمیت می یابد. بسیاری از شرکت‌ها کمیته‌های شهروندی در سطح هیئت مدیره برای تعیین استانداردها و نظارت بر عملکرد شما در زمینه فعالیت‌های شهروندی دارند. 

به عنوان مثال، Ben & Jerry’s، یک شرکت بستنی با ذائقه فعال، دارای یک تیم رهبری است که اغلب در مسائل مربوط به حقوق رای، عدالت نژادی، برابری برای جامعه LGBTQ+ و موارد دیگر.

پس از اینکه در سال 2000 توسط یونیلیور خریداری شد، این شرکت به یکی از تنها برندهای تحت مالکیت یونیلور با هیئت مدیره با هدف حفظ و گسترش ماموریت اجتماعی شرکت.

مرحله دگرگونی — در این مرحله، مشارکت اقتصادی و اجتماعی به بخشی منظم از عملیات روزانه شرکت شما تبدیل شده است. سازمان ها در این مرحله معمولاً توسط رهبران رویایی اداره می شوند که خود را شهروند جهانی می دانند. 

رهبری مایکروسافت در حفظ انرژی را بر عهده بگیرید. با مشارکت Volt Energy (یک شرکت خورشیدی تحت مالکیت سیاه)، این غول نرم افزاری در حال تلاش برای استفاده از 100% انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2025. تا سال 2050، این شرکت قصد دارد تمام انتشار کربنی که از سال 1975 تولید کرده را جبران کند. 

10 اصل شهروندی شرکتی

در سال 2007، دیوید برچ، استاد سابق دانشگاه دیکین ملبورن، 10 اصل شهروندی شرکتی، که استدلال می کند که تغییرات فرهنگی قابل توجه از طریق شهروندی شرکتی تنها در صورتی رخ می دهد که شرکت ها سیاست ها و اقداماتی را بر اساس اصول زیر اجرا کنند.

  1. فرهنگ شرکتی را توسعه دهید که در آن همه، صرف نظر از نقش یا موقعیت، مسئولیت هایی فراتر از مشاغل خاص خود داشته باشند.
  2. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار می تواند در ارتباطات تعاملی (نه فقط “معامله ای”) با جوامع خود شرکت کند.
  3. از دانش محلی استفاده کنید تا کسب و کار بتواند فراتر از آنچه معمولاً کسب و کار اصلی در نظر گرفته می شود مشارکت کند. برای مثال، یک فروشگاه خرده‌فروشی می‌تواند به مشتریان خود این گزینه را ارائه دهد که درصدی از خرید خود را به یک موسسه خیریه محلی به انتخاب خود کمک کنند.
  4. شهروندی شرکتی را به‌عنوان پلی بین کسب‌وکار خود و جوامعی که در آن فعالیت می‌کند ببینید. فرصت‌هایی را برای کارمندان ایجاد کنید تا با مشتریان و ساکنان جامعه گرد هم آیند.
  5. از انطباق فراتر بروید. بیش از آنچه از شما انتظار می رود انجام دهید.
  6. افرادی که در کسب و کار دخیل هستند را توانمند کنید. کارکنان خود را تشویق کنید تا اهداف توسعه شخصی را خارج از وظایف شغلی خود دنبال کنند.
  7. به دنبال تأثیرگذاری بر تغییرات فرهنگی در تجارت از طریق آموزش باشید، نه از طریق اجبار.
  8. عمل کنید و اخلاقی فکر کنید. هر تصمیم تجاری باید شامل پرسیدن سؤالاتی در مورد تأثیر آن بر دیگران باشد.
  9. همه افراد درگیر در این کسب و کار باید مالکیت پیشرفت ها و اقداماتی را داشته باشند که باعث افزایش شهروندی سازمانی می شود.
  10. اطمینان حاصل کنید که همه افراد در کسب و کار می توانند به نحوی در ایجاد ارزش جدید مشارکت داشته باشند و برای آن شناخته شده و پاداش داده شوند.

مزایای شهروندی شرکتی

به جذب سرمایه گذاران کمک کنید

Candice Moses، مدیر ارشد بازاریابی، می‌گوید: «اگر بتوانید برنامه و تلاش‌های شهروندی شرکتی را به خوبی نشان دهید، کسب و کار شما بدون شک اعتبار بیشتری هم نزد سرمایه‌گذاران فعلی و هم با سرمایه‌گذاران بالقوه به دست خواهد آورد. “شرکتی که شهروندی شرکتی را جدی می گیرد، به شرکا و سرمایه گذاران می گوید که علاقه مند به رفاه کوتاه مدت و بلند مدت است.”

امروزه، هم سرمایه‌گذاران فردی و هم سرمایه‌گذاران نهادی به دنبال شرکت‌هایی هستند که به دلیل رفتار مسئولانه اجتماعی و زیست‌محیطی شهرت دارند. بلومبرگ تخمین می‌زند که کل دارایی‌های تحت مدیریت با استفاده از استراتژی‌های ESG تا پایان سال 2022 به 41 تریلیون دلار خواهد رسید. 

با مصرف کنندگان اعتماد ایجاد کنید

با نشان دادن اینکه مایلید کار درست را انجام دهید، حتی زمانی که کسی آن را تماشا نمی کند، با مشتریان خود حسن نیت ایجاد می کنید. تحقیق از Adobe دریافت که وقتی مردم به برند شما اعتماد کنند، احتمالاً 71٪ دوباره از شما خرید خواهند کرد. 

یک مزیت رقابتی بدست آورید

یک مطالعه پایداری 2021 توسط Simon-Kucher & Partners نشان داد که 85 درصد از مردم در پنج سال گذشته رفتار خرید خود را به سمت پایداری بیشتر تغییر داده اند.

موزس می‌گوید: «اگر می‌خواهید از رقبا متمایز شوید، شرکت شما باید به مردم نشان دهد که نیروی خوبی است.

استعدادهای برتر را جذب کنید

«نیروی کار آینده به دنبال کسب‌وکارهایی است که اولویت سه‌گانه افراد، سیاره و سود را دارند. موزس می‌گوید: در محیط کار مدرن، فرهنگ، تنوع و تأثیر زیاد بر انگیزه‌های مالی اولویت دارد. 

Deloitte 2022 Millennial Survey< /a> نشان می دهد که 90٪ از نسل Zs و نسل هزاره در تلاش برای کاهش اثرات زیست محیطی خود هستند و تقریباً نیمی از آنها بر کارفرمایان خود فشار می آورند تا اقدامی انجام دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید بهترین استعدادها را به دست آورید، شهروندی شرکتی راهی برای رفتن است.

روحیه کارکنان را بهبود بخشید

هنگامی که بهترین افراد را از در می‌گذرانید، می‌خواهید آن‌ها را کنار بگذارید — ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا کارفرما سرمایه گذاری آن در یک استخدام جدید را به هم می زند. 

یک راه برای حفظ انگیزه کارکنان؟ به آنها فرصتی برای پس دادن فراهم کنید. تحقیق سطح بالایی از همبستگی بین داوطلبی کارکنان و مشارکت کارکنان در کار را نشان داده است. 

روابط عمومی خوبی ایجاد کنید

برندهایی که نسبت به محیط‌زیست، حقوق بشر و دلایل دیگر توجه نشان می‌دهند، اغلب در رسانه‌ها مثبت‌تر به تصویر کشیده می‌شوند. کار شرکت شما در مورد مسائل اجتماعی ممکن است در رسانه های محلی، ملی و جهانی پوشش داده شود، که می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و فروش را افزایش دهد.

با این حال، کسب و کارها باید مراقب باشند که کارهای خیر را صرفاً برای پوشش مطبوعاتی انجام دهند. اگر ذینفعان احساس کنند که تلاش‌های شهروندی شما واقعی نیست، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و باعث شود کارمندان، مشتریان و سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به برند شما از دست بدهند. 

نمونه هایی از شهروندی شرکتی

در میان ثروتمندترین شرکت‌های جهان هیچ کمبودی در داستان‌های شهروندی شرکتی وجود ندارد. برای مثال، مایکروسافت بیش از 410 میلیون دلار به صورت نقدی کمک مالی کرد، فناوری و منابع برای تلاش‌های پاسخ به کووید. 

در دو سال گذشته، Shopify حذف کربن را خریداری کرد تا انتشار گازهای گلخانه ای از حمل و نقل را حذف کند. هر سفارشی که در تعطیلات آخر هفته خرید جمعه سیاه/دوشنبه سایبری انجام می شود، بیش از 120 هزار تن کربن را جبران می کند. و ابتکار جستجوی آینده والمارت به کهنه سربازان و خانواده های نظامی کمک می کند تا از طریق اشتغال، یادگیری به زندگی غیرنظامی منتقل شوند. ، و فرصت های کارآفرینی.

به طور کلی، هر چه منابع بیشتری داشته باشید، می توانید کارهای خوبی انجام دهید. با این حال، اگر هر کسب و کار – بزرگ و کوچک – به سهم خود عمل کند، جهان مکان بسیار بهتری خواهد بود. در زیر چند نمونه از شرکت‌های کوچک‌تر وجود دارد که تغییرات بزرگی در جوامع خود ایجاد می‌کنند. 

Airgram

“ما یک برنامه آموزشی برای جوانان با نام “آینده از راه دور است” در مدارس اطراف فونیکس اجرا می کنیم، با تمرکز ویژه بر کسانی که می خواهند به دنیای فناوری بپیوندند. اعضای کارکنان ما داوطلب می‌شوند تا دانش‌آموزان را از طریق فرصت‌های موجود در صنعت فناوری و کانال‌هایی که برای موفقیت باید طی کنند، ببرند.

M.G. خلاقیت ها

“در سال 2019، ما یک رویداد فرهنگی سالانه و یک برنامه بورسیه برای فرزندان کارمندان خود را آغاز کردیم. دکتر S.S. Nandal، مدیر عامل و مدیر تولید کننده نساجی M.G، می گوید از آن زمان، 8.2 هزار دلار به عنوان بورسیه تحصیلی به کودکان شایسته اعطا شده است. آفرینش ها. رضایت کارکنان و مشارکت در رویدادهای اجتماعی شرکت افزایش یافته است و حفظ آنها نزدیک به 100 درصد شده است. 

Blue Label Labs

جردن گوریری، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Blue Label Labs، اشتیاق شخصی خود را به یک طرح شهروندی شرکتی تبدیل کرد. من از مسابقه و تمام لذت هایی که با داشتن و نگهداری از یک وسیله نقلیه پیست به همراه دارد لذت می برم. من اخیراً در یک روز خیریه برای برنامه‌ای به نام Camp Good Times شرکت کردم که کمک مالی برای خانواده‌های مبتلا به سرطان کودکان جمع‌آوری می‌کند و از کارکنانم دعوت کردم تا در مجموع 3 هزار دلار برای این رویداد اهدا کنند. >

همکاران خلیج عصا

کرک چونینگ و دیوید جانسون از زمانی که شرکت مشاوره فین‌تک Cane Bay Partners را در سال 2009 راه‌اندازی کردند، با جوامع جزایر ویرجین ایالات متحده درگیر بوده‌اند.

“ما از طریق استخدام استعدادهای محلی واجد شرایط و ایجاد یک بازوی خیریه که بر آموزش، پیشگیری از جرم و بازیابی بلایای طبیعی در جزایر تمرکز دارد، پس داده ایم. Chewning می‌گوید هر سال بودجه‌ای را برای اعطای مکرر به سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد می‌کنیم که در جامعه تغییر ایجاد می‌کنند. 

روحیه کارمندان در میان کسانی که در پروژه‌های اعطای اجتماعی شرکت می‌کنند افزایش یافت و این شرکت از مقامات دولتی محلی به رسمیت شناخته شد. Chewning به اشتراک گذاشت: “ما همچنین توانسته ایم استعدادهای برتر را با علاقه به مسئولیت اجتماعی جذب کنیم، زیرا آنها دلایلی را که ما حمایت می کنیم و می خواهند برای شرکتی مانند ما کار کنند، دیده اند.” 

واتسون خرید می کند

جنیفر اسپینلی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری املاک Watson Buys، می گوید: «در کسب و کار ما در زمینه املاک، شهروندی شرکتی به معنای ایجاد ارزش اجتماعی و همچنین ارزش اقتصادی است. “ما این کار را با حمایت از طرح‌های مسکن ارزان قیمت، سرمایه‌گذاری در ساختمان‌های سبز و موارد دیگر انجام می‌دهیم.”

روی Intelligence

کلیک کنید

در شرکت بازاریابی دیجیتال Click Intelligence، تنوع، گنجاندن و فناوری سبز سه رکن ابتکارات شهروندی شرکتی آن است. عملیات داخلی و خارجی شرکت بدون کاغذ است و کمپین های بازاریابی آن شامل پیام های سازگار با محیط زیست است. 

“برای فراگیری و تنوع، ما یک شرکت استخدام فرصت برابر با صندلی های اختصاصی برای معلولان جسمی هستیم. سیمون بریسک، بنیانگذار شرکت، می‌گوید: ما همچنین مطمئن می‌شویم که استخدام تنوع قومیتی و نژادی در بین ادیان و نژادها برای ایجاد یک محیط جامع‌تر در سازمان داریم. 

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا