کسب و کار

چگونه جلوی به تعویق انداختن کارها را بگیریم: نه نکته و بیشتر

چگونه جلوی به تعویق انداختن کارها را بگیریم: نه نکته و بیشتر

یک لحظه به دوران دبیرستان فکر کنید. ساعت نیمه شب است. تمام شب را صرف پیامک دادن به دوستانتان، انجام بازی های ویدیویی یا رویاپردازی درباره افراد مشهور مورد علاقه خود کرده اید. شما در تمام مدت می دانستید که یک مقاله 3 هزار کلمه ای درباره مسابقه فضایی فردا قرار است، و آنچه تاکنون نوشته اید قطعا نمره قبولی نخواهد داشت. 

Stop procrastinating

خب چیکار میکنی؟ شما چند ساعت خواب را قربانی می کنید تا با سرعت راه خود را به سمت پیش نویس نهایی بپیمایید. هنگامی که مقاله شما با نمره مناسب باز می گردد، نشان دهنده این است که وقتی تحت فشار هستید بهترین کار را دارید. 

اما این تاخیر در عمل است. اما این فقط دانش آموزان دبیرستانی نیستند که در معرض درک متقاعد کننده اهمال کاری قرار می گیرند. هر کسی، صرف نظر از سن، شغل، یا تحصیلات، می تواند مستعد موکول کردن وظایف به آخرین دقیقه باشد. و از آنجایی که آنها طیف گسترده ای از مسئولیت ها را بر عهده دارند، کارآفرینان به ویژه در معرض خطر هستند. 

تعویق چیست؟ 

همه از پروژه‌ها یا فعالیت‌هایی که نمی‌خواهند گاهی اوقات انجام دهند اجتناب می‌کنند. اما کسانی که به طور مکرر وظایف ضروری را به تعویق می اندازند، ممکن است به دنبال راه های دیگر، اغلب غیرمولد برای اشغال وقت خود باشند. 

به تعویق انداختن کار اجتناب بی مورد، به تاخیر انداختن یا به تعویق انداختن وظایف یا مسئولیت های ضروری است. 

چه می‌دانید که تمایل به تعویق کار دارید یا نسبت به تأثیر آن در زندگی خود نابینا هستید، از این راهنما استفاده کنید تا یاد بگیرید چگونه در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بهره‌ورتر شوید. 

چگونه تعلل را متوقف کنیم

اگر از دوستان، خانواده یا همکاران خود بپرسید که چگونه آنها را به تعویق نمی اندازند، احتمالاً طیف وسیعی از پاسخ ها را دریافت خواهید کرد. این به این دلیل است که هر کس کمی متفاوت کار می کند و ابزارهایی که استفاده می کنند متفاوت خواهد بود. 

در حالی که فهمیدن اینکه چه چیزی برای شما بهتر کار می کند نیاز به آزمون و خطا دارد، در اینجا 9 نکته برای شروع شما وجود دارد. 

راهبردهای بهره وری فیزیکی

محیط خود را تغییر دهید

اگر فضای کاری شما شلوغ، پر سر و صدا است، یا فقط برای شما کار نمی کند، تغییر مکان می تواند شما را به منطقه بازگرداند. کاهش تعداد حواس‌پرتی‌های فیزیکی روی میزتان مانند پشته‌های کاغذ، یادداشت‌های چسبناک روی مانیتور یا باز کردن برنامه‌ها روی میزتان را در نظر بگیرید. 

در دنیای ترکیبی امروزی، از بین بردن سر و صدای خانگی و اداری می تواند یک چالش باشد. سرمایه گذاری روی هدفون های حذف نویز را در نظر بگیرید یا فضای ساکت تری پیدا کنید. اگر همه چیز شکست خورد، وسایلت را جمع کن و برو. به کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان، نیمکت پارک یا گوشه‌ای آرام از دفتر بروید، جایی که سر و صدا و شرایط نور مطابق با ترجیحات شما باشد. 

از Nothing Alternative 

استفاده کنید

یک موضوع رایج در میان تعلل کنندگان این است که وقت خود را برای کارهای جایگزین غیرمولد تلف می کنند. در کتاب آنها قدرت اراده: کشف مجدد بزرگ‌ترین نیروی انسانی، روان‌شناس روی اف. باومیستر و نویسنده علمی نیویورک تایمز جان تیرنی جایگزین هیچ چیز را پیشنهاد می‌کنند.

نویسندگان استدلال می‌کنند که مجبور کردن خود برای تکمیل کار یا نشستن در آنجا و انجام هیچ کاری، شما را مجبور می‌کند که به کار خود برسید. انجام هیچ کاری اتلاف وقت کامل است، و این تمام نکته است. با از بین بردن وسوسه چک کردن اینستاگرام یا پیمایش در اخبار، تشویق می‌شوید به جای آن به کار بپردازید. 

به خودتان پاداش دهید 

جوایز فقط برای کودکانی که کارهایشان را تمام می کنند نیست. بزرگسالان همچنین می‌توانند از قدرت پاداش‌ها برای به تعویق انداختن اهمال کاری گذشته استفاده کنند. دفعه بعد که کاری را که به تعویق انداخته‌اید به پایان می‌رسانید، با رفتن به یک پیاده‌روی خوب یا برداشتن چیزی از نانوایی مورد علاقه‌تان، از خودتان لذت ببرید. 

پاداش شما هر چه باشد، قدردانی از خود می‌تواند در کنار زدن موارد موجود در فهرست کارهایتان بسیار مؤثر باشد. 

راهبردهای بهره وری روانشناختی

روز خود را با بوکس زمان سازماندهی کنید

به تقویم خود نگاهی بیندازید. آیا با مجموعه ای از جلسات در هم ریخته است؟ کاملا باز است؟ آیا شما را به این فکر می‌اندازد که چگونه می‌توانید با آن پروژه بزرگ بلیت مقابله کنید؟ یک بوکس زمانی خاص و محدود را در نظر بگیرید مقدار زمان برای تکمیل یک کار اگر کار خود را در زمان تعیین شده به پایان نرسانید، به پروژه بعدی می روید و زمانی را برای تکمیل کار در یک کادر زمانی اختصاص داده شده در آینده پیدا می کنید.

کلید موفقیت در اینجا این است که تقویم خود را با پروژه های خاصی که می خواهید تکمیل کنید پر کنید و زمان مناسبی را برای آنها برنامه ریزی کنید. با متعهد شدن به when و where برای هر کار، راحت‌تر می‌توانید در ابتدای روز به درستی کار کنید. 

لیست کارهای خود را کوتاه و ساده نگه دارید

اگر به تعویق بیفتد یا نه، هیچ کس احساس انباشته شدن وظایف را دوست ندارد. Mallory Choate در Natural Nutrition by Mallory این احساس را به خوبی می داند. 

Choate می‌گوید: «لیست بی‌پایان کارهایی که باید انجام دهید می‌تواند باعث شود که احساس کنید هیچ کاری انجام نداده‌اید، حتی اگر 40 کار از 100 کاری را که فکر می‌کنید امروز باید انجام دهید، انجام داده باشید. «5 اولویت اصلی خود را برای روز انتخاب کنید و با آنها مقابله کنید. وقتی همه آنها را کامل کنید، در پایان روز احساس موفقیت بیشتری خواهید کرد!»

یک چارچوب

ایجاد کنید

شروع یک پروژه جدید یا مسئولیتی که خارج از چرخ خانه شما است می تواند هیجان انگیز و دلهره آور باشد. ممکن است مشتاق باشید که شروع کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. بنابراین تعویق شروع می شود. 

برای جلوگیری از این تله، چارچوبی برای مقابله با وظایف جدید ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید سه روش برای نزدیک شدن به این تکلیف مستند کنید و فهرستی از سؤالات یا الزاماتی تهیه کنید که قبل از شروع به پاسخ آنها نیاز دارید. تقسیم یک هدف بزرگ به موارد کوچکتر و قابل مدیریت تر به شما کمک می کند پیشرفت را آسانتر ببینید.

تمرکز خود را تغییر دهید

همانند گزینه Nothing Alternative، تغییر تمرکز می تواند به تقویت انرژی و افزایش بهره وری شما کمک کند. به جای اینکه کاری انجام ندهید، توجه خود را به پروژه دیگری معطوف کنید که در حال حاضر انجام آن آسان تر یا جالب تر است. 

علاوه بر کمک به شما در انجام کارها، تغییر تمرکزتان می‌تواند به از بین بردن استرس و اضطراب.

راهبردهای بهره وری عاطفی

شفقت به خود داشته باشید

همه قبلاً این کار را به تعویق انداخته‌اند، و احتمالاً در آینده دوباره این کار را به تعویق خواهند انداخت. می‌توان به راحتی وارد یک ذهنیت منفی شد و سؤالاتی مانند “چرا من اینگونه هستم؟” یا “چه مشکلی با من دارد؟” این افکار مفید نیستند و فقط به سلامت روان و بهره وری. 

از شفقت به خود برای غلبه بر لحظات عدم بهره وری استفاده کنید. به خودتان بگویید: «می‌دانم که این کار را به تعویق انداختم، اما می‌توانم از پس آن بر بیایم» یا «من به تعداد کارهایی که امروز انجام داده‌ام افتخار می‌کنم». هر مانترای برای شما مفید است، به یاد داشته باشید که خود را با افکار و احساسات مثبت پر کنید. 

از طرز فکر چالشگر استفاده کنید

مهم نیست چقدر استعداد دارید، همیشه یک کار، پروژه یا تکلیف وجود دارد که استعدادهای شما را به چالش می کشد. اینجاست که اهمال کاری می تواند سر زشت خود را بالا ببرد و تمام مهارت هایی را که برای غلبه بر موانع ایجاد کرده اید آزمایش کند. 

یک ذهن چالش گر موانع را فرصتی برای رشد و یادگیری می داند. این تغییر کوچک در دیدگاه می تواند به شما کمک کند زمانی که با مشکلی مواجه می شوید که ترجیح می دهید از آن اجتناب کنید، از یک وضعیت عاطفی منفی خارج شوید. 

چرا مردم کارها را به تعویق می اندازند

چرا نمی توانم جلوی تعلل را بگیرم؟

علیرغم اینکه اهمال کاری ممکن است احساس شود، ربطی به تنبلی ندارد. به تعویق انداختن مزمن کارها معمولاً با وضعیت عاطفی شما مرتبط است. یک مطالعه دانشگاهی نشان داد که اهمال کاری محصول جانبی ناتوانی در ترمیم و تنظیم احساسات خود. 

ممکن است از خود بپرسید، “پس، من فقط کارها را به تعویق می اندازم زیرا حالم بد است؟” به طور موثر، بله! به دلیل احساسات منفی مرتبط با پروژه در دست اجرا یا شرایط مزمنی مانند اضطراب و افسردگی که بر زندگی روزمره شما سایه منفی می اندازد. 

به تعویق انداختن کار و سلامتی شما

در حالی که اجتناب از انجام یک کار در اینجا و ممکن است کار مهمی نباشد، به تعویق انداختن مزمن می تواند پیامدهای منفی جدی برای سلامتی داشته باشد. 

در کتاب آنها Fuschia Sirois و Timothy Pychyl ویراستاران تاخیر، سلامت و رفاه دهه‌ها تحقیق را برای بررسی ارتباط بین اهمال‌کاری و سلامت شخصی گردآوری کردند. آنها نشان می دهند که تعلل کننده ها کمتر به دنبال سلامتی پیشگیرانه هستند، در معرض خطر بیشتری برای افزایش استرس هستند و در نتیجه از مشکلات سلامتی بیشتری رنج می برند. 

اهمال کاری و اضطراب

دو وضعیت سلامتی که معمولاً با اهمال کاری مرتبط هستند، اضطراب و افسردگی هستند. وقتی در مورد چیزی احساس اضطراب می کنیم، تمایل به اجتناب از آن طبیعی است. با این حال، برای افرادی که از این اختلال عصبی مزمن رنج می برند، اهمال کاری و اضطراب می تواند یک یا دو مشت فلج کننده باشد. 

این امر در مورد افرادی که از افسردگی رنج می برند نیز صادق است. مطالعات نشان می‌دهند که این شرایط پزشکی می‌توانند به طور قابل توجهی در چرخه‌های اهمال‌کاری یا اهمال‌کاری مزمن و مرکب کمک کنند. . 

بزرگترین عوامل مؤثر در افرادی که هم کارها را به تعویق می اندازند و هم از اضطراب و/یا افسردگی رنج می برند عبارتند از نشخوار کننده و کاهش ذهن آگاهی و شفقت به خود. نشخوار فکری، یا درگیر شدن در افکار منفی تکراری، می تواند اهمال کاری شما را بدتر کند. علاوه بر این، به تعویق انداختن مداوم وظایف می تواند سوخت بیشتری به آتش نشخوار شما بیافزاید. 

شفقت به خود کلید اصلی است. اگر اختلال سلامت روانی دارید یا فعالانه در تلاش برای بهبود سلامت روان خود هستید، در مواقع شکست و ناراحتی با خود گرم و درک کنید. و، البته، همیشه از یک متخصص پزشکی آموزش دیده مشاوره بگیرید. 

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا