کسب و کار

شریک مدیریت: چه کسانی هستند و چه می کنند

شریک مدیریت: چه کسانی هستند و چه می کنند

وقتی در مراحل اولیه رشد کسب و کار خود هستید، نکات فنی مانند عناوین شغلی آخرین چیزی است که به ذهن شما می رسد. در واقع، این احتمال وجود دارد که شما مدیر عامل، مدیر فروش و پشتیبانی فناوری اطلاعات باشید. 

Managing partnerهمانطور که کسب و کار شما رشد می کند، منطقی است که ساختارهای قانونی، مالکیت و مدیریت کسب و کار خود را رسمی کنید. اگر تصمیم به تبدیل شدن به یک شراکت یا یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) دارید، باید نقش شریک مدیریت را درک کنید. Download Now: Free Business Startup Kit

شریک مدیریت در LLC چیست؟

LLC یک ساختار تجاری است که از نظر قانونی از مالک یا صاحبان کسب و کار متمایز است. به عبارت دیگر، اگر یک LLC مورد شکایت قرار گیرد یا ورشکست شود، دارایی های شخصی مالکان در معرض خطر نیست. 

این آن را از ساختارهای دیگری مانند — یک ساختار تجاری با یک مالک که از نظر قانونی از تجارت او متمایز نیست (اکثر فریلنسرها در این دسته قرار می گیرند). همچنین متفاوت از e) است. ساختار مدیریتی و طرح مالیاتی متفاوتی دارد. 

صاحبان LLC اعضا نامیده می شوند و می توانند افراد یا مشاغل باشند. یک LLC تحت مدیریت اعضا توسط یک یا چند عضو آن اداره می شود. از طرف دیگر می توان یک مدیر غیرعضو برای نظارت بر تجارت استخدام کرد. این ترتیب یک LLC مدیریت شده توسط مدیر نامیده می شود. 

از اعضای یک LLC گاهی به عنوان شریک یاد می شود. شریک مدیریت شخصی است که عضو و مدیر کسب و کار است. آنها مسئول عملیات روزانه و اجرای استراتژی های بلند مدت هستند. 

مارک دونولو شریک مدیریت مشاور تجاری SalesGlobe است. این شرکت یک LLC با تعداد انگشت شماری شریک است که همگی در این تجارت دخیل هستند، اما دونلو رهبری را بر عهده می گیرد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم یک شریک مدیریتی اولین نفر در بین افراد برابر است. “این شخص است که به طور استراتژیک مسئولیت را هدایت می کند.”

گاهی اوقات یک کسب و کار بیش از یک شریک مدیریتی دارد. بث هلول و ناتان پالمر از بنیانگذاران شرکت دیجیتال مارکتینگ Signify Digital هستند. این آژانس یک شرکت محدود، یک ساختار تجاری در بریتانیا است که شبیه به یک LLC در ایالات متحده است. هلول و پالمر هر دو شرکای مدیریتی هستند و مسئولیت‌های تصمیم‌گیری و مدیریت را به طور مساوی بین خود تقسیم می‌کنند. 

مدیریت شرکا در شراکت

شرکت – مانند LLC – نوعی ساختار تجاری است. چندین نوع مشارکت وجود دارد الف>، هر کدام دارای مفاهیم حقوقی متفاوتی هستند، اما در همه آنها، معمول است که یکی از شرکا به عنوان شریک مدیریت انتخاب شود و مسئولیت عملیات روزانه کسب و کار را بر عهده بگیرد. 

شرکای دیگر ممکن است به طور فعال درگیر باشند، اما نقش رهبری استراتژیک کمتری نسبت به شریک مدیریت داشته باشند، یا ممکن است در اداره کسب و کار شرکت نداشته باشند و صرفاً سرمایه ارائه کنند. 

شریک مدیریت در مقابل مدیرعامل

یک شریک مدیریت و یک مدیر اجرایی (CEO) هر دو مدیران ارشد هستند که نقش رهبری را ایفا می کنند. معمولاً آنها بالاترین رتبه در تجارت هستند. اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. 

  1. ساختار کسب و کار: نقش شریک مدیریت فقط در یک مشارکت یا LLC وجود دارد. طبق قانون، یک شرکت ملزم به داشتن یک مدیر عامل است، اما شرکت‌هایی با ساختارهای دیگر نیز می‌توانند انتخاب کنند.
  2. مالکیت: یک شریک مدیریتی همیشه در کسب و کار مالک است، اما یک مدیر عامل ممکن است مالک بخشی از کسب و کار باشد یا نباشد.
  3. برکناری: مدیر عامل را می توان اخراج کرد، اما اگر شریک مدیریتی از شراکت خارج شود، این روند توسط قرارداد مشارکت تعیین می شود و منجر به تغییر مالکیت می شود. 
  4. گزارش‌دهی: معمولاً یک مدیر عامل به هیئت مدیره (در صورت وجود) و مالکان گزارش می‌دهد که بسته به ساختار کسب‌وکار می‌توانند اعضا، شرکا یا سهامداران باشند. در همین حال، یک شریک مدیر به سایر شرکا یا یک کمیته اجرایی متشکل از برخی از شرکا گزارش می دهد. 
  5. غرامت: یک مدیر عامل معمولاً حقوق و مشوق عملکرد دریافت می کند، در حالی که یک شریک مدیر معمولاً از طریق سهم سود درآمد کسب می کند. 

برخی افراد «شریک مدیریتی» را به‌عنوان یک نام قانونی می‌دانند، چیزی که باید در فرم دولتی پر شود، نه یک نقش شغلی که با مسئولیت‌های روزانه همراه است. در آن صورت، یک شخص می تواند هم شریک مدیریت، برای اهداف قانونی، و هم مدیر عامل باشد، که نقشی است که در کارت ویزیت او ظاهر می شود. دیگران “شریک مدیریت” را به خودی خود یک عنوان شغلی می دانند.

شریک مدیریت در مقابل مالک

همانطور که در بالا ذکر شد، یک شریک مدیریتی مالک کسب و کار است، اما در اداره کسب و کار نیز نقش دارد و نقش رهبری اجرایی را ایفا می کند. همه مالکان شرکای مدیریتی نیستند. 

بعضی از مالکان در مدیریت دخالت ندارند و به سادگی سرمایه را تامین می کنند. برخی از مالکان نقش اجرایی دارند، اما نسبت به مالک دیگری که عنوان “شریک مدیریت” را دارد، کمتر ارشد هستند. 

شریک مدیریت در مقابل شریک محدود

شرکت تضامنی نوعی از مشارکت است که در آن حداقل یک نفر به طور فعال در تجارت شرکت می کند (که به عنوان شریک عمومی شناخته می شود) و حداقل یک نفر که فقط پول ارائه می دهد اما در غیر این صورت مشارکت ندارد (معروف به شرکت با مسئولیت محدود یا شریک بی صدا). 

یک شریک با مسئولیت محدود در سود کسب و کار سهیم است اما مسئولیتی در قبال بدهی ها و بدهی های آن ندارد. در شرکت تضامنی، شریک عام ممکن است نقش شریک مدیریت را بر عهده بگیرد. 

مدیریت نقش و مسئولیت شریک

مسئولیت‌های یک شریک مدیریت معمولاً عبارتند از:

  • برنامه ریزی استراتژیک
  • بررسی چالش های اصلی کسب و کار
  • مدیریت مالی
  • مدیریت کارکنان
  • ارتباطات داخلی و خارجی

آنها ممکن است برخی از جنبه‌های این مسئولیت‌ها را محول کنند یا نقش‌های دیگری را بر عهده بگیرند. به عنوان مثال، دونولو با توسعه کسب و کار، توسعه مالکیت معنوی و ایجاد محتوا بسیار درگیر است، زیرا این عملکردها با نقاط قوت و تجربه گذشته او مطابقت دارند، اما مدیریت شرکای با پیشینه های مختلف ممکن است تمرکزهای دیگری داشته باشند.

در Signify Digital، Hellowell عمدتاً با مدیریت مشتری و توسعه کسب‌وکار سروکار دارد، در حالی که پالمر ارائه کار و استراتژی کمپین را پوشش می‌دهد. 

هلوول می‌گوید: «داشتن دو شریک برای کسب‌وکار ما مناسب است. “در حالی که ما اشتیاق و چشم انداز یکسانی داریم، هر یک مجموعه مهارت های متفاوتی را برای شرکت به ارمغان می آوریم.” 

مدیریت قرارداد شریک

قرارداد مشارکت یک توافق نامه کتبی بین شرکای تجاری یا اعضای LLC است. اطلاعات مهمی در مورد شرکت از قبیل:

ارائه می دهد

  • مشارکت سرمایه — هر شریک چقدر سرمایه مشارکت کرده است
  • قرارداد حقوق صاحبان سهام – هر شریک چه مقدار از شرکت را در اختیار دارد
  • جزئیات عملیاتی — مسئولیت های هر شریک
  • قرارداد غرامت — نحوه پرداخت به هر شریک
  • اختلافات — چگونه حل خواهند شد
  • شریک‌های جدید — اگر، چه زمانی و چگونه شخصی می‌تواند مالک شود
  • توافقنامه خروج — وقتی شریک شراکت را ترک می کند چه اتفاقی می افتد
  • حقوق تصمیم گیری — مثلاً آیا تصمیمات به اجماع یا اکثریت نیاز دارند

اگر سرمایه گذاران اولیه وجود داشته باشند، گاهی اوقات لازم است این توافقنامه را زودتر تنظیم کنید. مایل به مشارکت در سرمایه هستند و باید حقوق و سهم مالکیت خود را بدانند. 

در زمان‌های دیگر، اگر سرمایه‌گذاری جدیدی را شروع می‌کنید، ممکن است ندانید چه کسی درگیر خواهد بود و آیا سرمایه‌گذاری را افزایش خواهید داد. در این صورت، ممکن است بخواهید اجازه دهید ایده کمی قبل از رسمی کردن کارها شکل بگیرد. 

همانطور که گفته شد، بسیار مهم است که چیزها را روی کاغذ بیاورید.

دونلو می‌گوید: «همکاری با مردم همیشه در ابتدا سرگرم‌کننده، خوش‌بینانه و خوش‌بینانه به نظر می‌رسد، اما وقتی شرایط واقعاً سخت می‌شود، آن‌وقت است که شخصیت‌ها و تفاوت‌ها شروع به نشان دادن می‌کنند. با این فرض کار کنید که باید مطمئن شویم که از همه محافظت می شود، فقط در هر صورت.”

دونلو توصیه می‌کند هنگام نوشتن قرارداد خود با یک وکیل صحبت کنید و اگر توانایی مالی دارید، با یک مشاور حقوقی اجرایی صحبت کنید. با این حال، برخی از قالب‌های ساده وجود دارد که اگر خارج از بودجه شما باشد، می‌توانید با آنها شروع کنید. این توافقنامه باید با رشد و تکامل شرکت شما بازبینی و اصلاح شود.

مدیریت جبران خسارت شریک

ساختارهای جبران خسارت برای مدیریت شرکا می تواند پیچیده باشد، زیرا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و از یک کسب و کار به تجارت دیگر متفاوت است. 

اشتراک توزیعی

شرکت ها (و همچنین برخی از LLCها) نهادهای مالیاتی جریانی هستند، به این معنی که درآمد شرکت (هم سود و هم زیان) مستقیماً به مالکان منتقل می شود. این سهم توزیعی نامیده می شود. 

در بیشتر مواقع، شرکا سهم توزیعی را دریافت می کنند که متناسب با درصد مالکیت آنها است. به عنوان مثال، اگر یکی از شرکا 80 درصد از تجارت را در اختیار داشته باشد و دیگری مالک 20 درصد باشد، آنها هر سودی را 80-20 تقسیم می کنند. 

همچنین شرکا می‌توانند با تشریح ترتیبات در قرارداد مشارکت، درآمد خود را هر طور که دوست دارند تقسیم کنند. این را می توان برای مقاصد مالیاتی یا به هر دلیل دیگری انجام داد، مثلاً اگر یکی از شرکا ریسک شهرت بیشتری می کند. 

پرداخت تضمینی

طبق قوانین IRS، یک شریک نمی تواند کارمند در نظر گرفته شود یا در لیست حقوق و دستمزد قرار گیرد. با این حال، اگر یک شریک خدمات یا سرمایه ای را به کسب و کار کمک کند، ممکن است به جای حقوق، یک پرداخت تضمینی دریافت کند. 

این یک پرداخت ثابت است که تضمین می‌کند شریک درآمد قابل پیش‌بینی دارد، حتی اگر شرکت سودی نداشته باشد. پرداخت های تضمین شده با حقوق تفاوت دارند زیرا مشمول مالیات بر حقوق نمی شوند. در عوض، آنها به عنوان درآمد عادی به عنوان بخشی از اظهارنامه مالیاتی فردی شریک مشمول مالیات خواهند بود.  

شرکای مدیر و سایر شرکای فعال ممکن است به جای انگیزه یا پاداش عملکرد، یک پرداخت اضافی دریافت کنند، اما باز هم این پرداخت از طریق لیست حقوق و دستمزد مشمول مالیات نمی شود و از نظر فنی به عنوان چک حقوق طبقه بندی نمی شود.

در مورد هلوول و پالمر، آنها همه چیز را 50-50 تقسیم کردند. آنها هر ماه مبلغ ثابتی را از کسب و کار می گیرند و هر شش ماه آن رقم را بررسی می کنند. هر گونه سود اضافی دوباره در کسب و کار سرمایه گذاری می شود یا برای استفاده در آینده در صندوق نگهداری می شود.

هلوول می‌گوید: «ما دریافته‌ایم که سهم مساوی از تصمیم‌ها، چالش‌ها و پاداش‌ها باعث می‌شود که همزمان هم انگیزه داشته باشیم و هم روی پا نگه داریم.

صاحب صاحبان سهام

البته بزرگترین مزیت برای مالکان این است که آنها مالک بخشی از کسب و کار هستند. اگر کسب و کار رشد کند و موفق باشد، سهم آنها از حقوق صاحبان سهام تبدیل به یک دارایی با ارزش فزاینده خواهد شد.

غرامت در یک LLC

به‌طور پیش‌فرض، یک LLC با چندین عضو توسط IRS به‌عنوان یک شراکت تلقی می‌شود. این بدان معناست که غرامت شریک مدیر به همان روشی که تجارت یک شراکت است پرداخت می شود (و مشمول مالیات می شود). 

با این حال، یک LLC همچنین می تواند به عنوان یک شرکت تلقی شود، که گاهی اوقات برای اهداف مالیاتی انجام می شود. در آن صورت، اعضا باید به عنوان کارمند استخدام شوند و برای کسب درآمد، دستمزد پرداخت کنند. آنها همچنین می توانند سهمی از سود را به صورت سود سهام کسب کنند. 

اگر کسب و کار شما یک شرکت LLC است، ایده خوبی است که با یک حسابدار برای تعیین میزان حقوق و دستمزد و سود سهام مشورت کنید، زیرا مقررات و پیامدهای مالیاتی وجود دارد. 

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an  interview with the help of this free job seekers kit.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا