شش هک بهره وری مورد تایید TikTok برای کارآفرینان پرمشغله

شش هک بهره وری مورد تایید TikTok برای کارآفرینان پرمشغله

وقتی در حال ایجاد یک کسب و کار از پایه هستید، به احتمال زیاد همیشه به دنبال یک چیز بیشتر هستید: زمان. در حالی که نمی‌توانید ساعت‌ها را به روز اضافه کنید، TikTok مملو از هک‌های بهره‌وری است که ادعا می‌کنند به شما کمک می‌کنند از 24 هک موجود بهره بیشتری ببرید. 

>هشتگ #productivity 7.5 میلیارد بازدید در TikTok دارد و #productivity هک با 159.8 میلیون بازدید. این تعداد زیادی افرادی است که به دنبال نکات و ابزارهایی برای متمرکز ماندن و افزایش خروجی هستند. 

ما برخی از محبوب‌ترین و مؤثرترین هک‌های بهره‌وری را گردآوری کرده‌ایم تا شما را در مسیر ایجاد سرمایه‌گذاری خود و دور از TikTok نگه داریم.

1. مدیریت انرژی

مدیریت انرژی در مورد یادگیری این است که کدام کارها انرژی شما را تقویت یا تخلیه می کند. می‌توانید این کار را از طریق ممیزی انجام دهید جایی که سطح انرژی خود را در طول روز ردیابی می کنید، و سپس:

  • تشخیص دهید کدام فعالیت‌ها انرژی شما را تغذیه می‌کنند، و کدام فعالیت‌ها آن را تحلیل می‌برند 
  • گرافی از روز خود را با محور Y به عنوان سطح انرژی و X به عنوان زمان ترسیم کنید 
  • یادداشت‌هایی بنویسید تا به خود یادآوری کنید که چه فعالیت‌هایی را در هنگام طلوع و شیب انجام می‌دادید

هنگامی که نمودار خود را تهیه کردید، هنگامی که احساس می‌کنید انرژی شما خالی شده است، به نکاتی توجه کنید. در آن لحظات، سعی کنید فعالیت هایی را که به عنوان تقویت کننده انرژی شناسایی کرده اید، اجرا کنید. 

برای مثال، اگر می‌بینید که حدود ساعت 3 بعدازظهر هر روز کاهش شدید انرژی احساس می‌کنید و شروع به این سؤال می‌کنید که چرا به صفحه‌ای روی یک صخره فضایی شناور کوچک خیره شده‌اید – سعی کنید در بیرون قدم بزنید، یک میان وعده تهیه کنید، یا فعالیت دیگری که به نظر شما انرژی بخش است. 

با مطالعه سطوح انرژی شخصی خود و درک اینکه در چه مواقعی ممکن است به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید عادات سالمی را برای نزدیک تر کردن آن دره ها به خط پایه اعمال کنید. 

2. مسدود کردن زمان

اگر تا به حال تقویم یکی از همکارانتان را فقط برای دیدن کامل بودن آن جستجو کرده اید، ممکن است زمان را مسدود کرده باشند.

که با نام timeboxing نیز شناخته می‌شود، مسدود کردن زمان دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: شما از نظر فیزیکی زمان را در تقویم خود برای هر کار مسدود می کنید.

می‌توانید با تهیه فهرستی از تمام کارهایی که می‌خواهید در آن روز انجام دهید، شروع کنید، سپس برای زمانی که می‌خواهید روی هر کدام کار کنید، یک بلوک زمانی اختصاص دهید: 

  • وقتی را برای نیازهای ضروری محدود کنید: صبحانه، ناهار، شام، خواب، و در صورت داشتن یک برنامه صبحگاهی
  • ساعت به ساعت به برنامه خود نزدیک شوید و وظایف را با مدت زمان تخمینی که فکر می کنید برای تکمیل آنها طول می کشد بنویسید
  • احتیاط نکنید: اگر یک کلاس تمرینی رزرو کرده اید که در فاصله 20 دقیقه پیاده روی از آپارتمان شما است، در هر مسیر یک کوسن 30 دقیقه ای به خود اختصاص دهید و کل ساعت را به آن اضافه کنید. طول کلاس تمرینی شما

مدادنویسی در زمان کمی بیشتر برای هر کار می‌تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و اگر چیزی طبق برنامه پیش نرود، از مسابقه دادن برای بازی کردن اجتناب کنید.

نکته: بسیاری از کاربران توجه دارند که گروه بندی کارهای مشابه می تواند به شما در انجام سریعتر آنها کمک کند. (به عنوان مثال، ورزش کردن و راه رفتن با سگ. چرت زدن و خوردن چیپس به صورت افقی… JK.)

3. تکنیک پومودورو 

در حالی که تکنیک Pomodoro از دهه 80 وجود داشته است، در TikTok با ژن های سوخته Zs احیا شده است. پومودورو، که در ایتالیایی به معنای گوجه فرنگی است، به اندازه گیری زمان تبدیل می شود (24 ساعت در روز x 60 دقیقه در یک ساعت = 1440 دقیقه در روز / 25 دقیقه در پومودورو = 57.6 پومودورو در روز … AKA a buncha tomatoes). 

تکنیک ساده است: 

  • وظیفه ای را که می خواهید تکمیل کنید انتخاب کنید
  • تایمر را برای 25 دقیقه تنظیم کنید
  • تا زمانی که تایمر خاموش شود کار کنید
  • 5 دقیقه استراحت کنید
  • تکرار
  • بعد از چهار دوی سرعت 25 دقیقه ای، استراحت های طولانی تری (15-30 دقیقه) انجام دهید

آیا این هک بهره وری شما را هوس یک کاسه پاستا می کند؟ شاید. اما همچنین به شما کمک می کند کارهای بیشتری انجام دهید. 

این تکنیک در اطراف خود باقی مانده است زیرا مردم سادگی را مؤثر می دانند. افزایش زمان به اندازه لقمه می تواند پروژه های طاقت فرسا را ​​به چیزی تبدیل کند که قابل کنترل تر باشد. 

4. قانون پنج دقیقه

بیایید مرحله را تنظیم کنیم: فردا وظیفه بزرگی دارید که شروع نکرده اید، اما یک ویدیوی TikTok شما را به سوراخ خرگوش Reddit هدایت می کند که شما را به مقاله ای 4.8 هزار کلمه ای منتقل می کند که شما را به یک مقاله مرتبط می کند. سایت اینترنتی. 

قبل از اینکه متوجه شوید، در زمینه کلاه های چمن گنوم متخصص موضوع شده اید، اما خورشید غروب کرده است و مهلت شما نزدیک تر است. 

قانون پنج دقیقه را وارد کنید: باید پنج دقیقه بدون وقفه روی کار هدف خود کار کنید، پس از آن زمان مجاز به توقف هستید (در صورت تمایل).

به نظر می رسد چندان مفید نیست، درست است؟ اما مردم متوجه می شوند که در واقع غلبه بر آن پنج دقیقه اول تعهد سخت ترین است، و زمانی که یک کار را شروع کردید، ادامه دادن به آن آسان تر است. 

همچنین مغز کوچک احمق شما را به فریب می دهد. فکر کردن کار در واقع چندان بد نیست – به جای دیدن یک کار بزرگ و ترسناک، فقط به یک تعهد پنج دقیقه ای نگاه می کنید. 

5. تک تکلیف

اخبار فوری: چندوظیفه‌ای تمام شده است و تک‌وظیفه‌سازی وارد شده است. در حالی که زمانی انجام ده‌ها کار نامرتبط را به‌طور هم‌زمان بت می‌دانستیم، جدیدترین حالت بهره‌وری، انتخاب یکی است. 

برای شروع تکوظیفگی:

  • وظیفه ای را که می خواهید روی آن کار کنید 
  • انتخاب کنید

  • تمام تلاش خود را بکنید تا افکار/پروژه‌ها/مزاحمات دیگر را به ذهن بسپارید
  • مدت زمانی از پیش تعیین شده ای را تنظیم کنید که می خواهید برای کار خود صرف کنید

حتی وجود دارد کتاب‌ها و اختصاصی استارت‌آپ‌ها متمرکز بر تکوظیفگی هستند که می‌توانند به شما در شروع کار کمک کنند. 

یکی از مزیت‌های تک‌وظیفه این است که می‌توان آن را در هر زمینه‌ای از زندگی‌تان اعمال کرد، نه فقط در کارهای مربوط به کار (سلام، انبوهی از لباس‌های تمیز در انتظار تا کردن). همچنین می‌توان آن را با سایر هک‌های بهره‌وری در این فهرست، مانند دو برابر کردن بدن، یا تکنیک پومودورو، ترکیب کرد. 

بنابراین، به جای پیمایش در TikTok در حالی که در یک جلسه زوم هستید و ناهار می خورید، نفسی بکشید، از ساندویچ فاصله بگیرید، تلفن را زمین بگذارید و کاری را انتخاب کنید. 

6. دو برابر شدن بدن

یک تکنیک بهره‌وری که اغلب توسط افراد دارای ADHD، دوبرابر کردن بدن عمل تکمیل کار شما در حضور شخص دیگری، چه به صورت حضوری یا مجازی است. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که وظیفه ای را که می خواهید انجام دهید شناسایی کنید و مطمئن شوید که شریکی برای انجام آن دارید. این می‌تواند به معنای برقراری ارتباط با غریبه‌ها از طریق پخش زنده در TikTok، ورود به اتاق زوم با یک همتا، یا نشستن در کافی‌شاپ با یک دوست باشد.

صرف نظر از اینکه چه کسی تماشا می کند، ایده این است که نگاه کسی شما را برای مدت زمان از پیش تعیین شده مسئول می داند تا در نهایت بتوانید آن کار مزاحم را به پایان برسانید. 

در حالی که ممکن است کسی که کار شما را تماشا می‌کند به برادر بزرگ انرژی می‌دهد، دوبرابر کردن بدن بیشتر از آن که فضولانه باشد، مشارکتی است. 

افزایش دوبرابر شدن بدن در زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بیشتری از همیشه از خانه کار می‌کنند و بسیاری آن را چالش برانگیز خود انگیزه دهید و در مسیر خود بمانید. 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل