کسب و کار

مزایای برنامه های مربیگری

مزایای برنامه های مربیگری

در کار، مانند زندگی، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد، و مربیگری یک روش آزمایش شده و آزمایش شده برای یادگیری است که نتایج واقعی را در محل کار به ارمغان می آورد. کارمندان تحت نظارت مولدتر و متعهدتر هستند، احتمال بیشتری برای ماندن دارند. در شرکت، و احتمال ترفیع آنها بیشتر است. 

Benefits of mentorship programs

هدف مربیگری

کریستینا ایمره، مربی اجرایی و مربی کارآفرینان، راهنمایی را به عنوان “فرآیندی مداوم می‌بیند که در آن تمرکز شما بر ایجاد بینش‌هایی است که به مربی کمک می‌کند تا در مورد کسب‌وکار بیاموزد، و مسائل متغیری که به رشد افراد در آن کسب‌وکار کمک می‌کند.” 

در مقایسه، یک برنامه آموزشی با هدف ایجاد و بهبود مهارت های کارکنان در یک زمینه خاص است، در حالی که مربیگری بیشتر بر عملکرد و دستیابی به اهداف خاص متمرکز است. 

Imre پیشنهاد می‌کند که فرآیند آموزش کارکنان از یک نظم پیروی کند: ابتدا آموزش، سپس مربیگری، سپس راهنمایی.

مزایای برنامه های راهنمایی در محل کار

مزایای راهنمایی بسیار زیاد است. از جنبه تجاری، حفظ کارکنان 50% بالاتر زمانی که کارمندان در یک برنامه راهنمایی رسمی شرکت کردند. 

برای کسب‌وکارهای جدیدتر یا استارت‌آپ‌هایی که جهش رشد را پشت سر می‌گذارند، وجود مربیان در محل، فرآیند ورود را تسهیل می‌کند و همه را سریع‌تر به سرعت می‌رساند. 

کارمندانی که احساس می‌کنند با مقامات بالاتر خود مرتبط هستند و در مأموریت شرکت سهیم هستند، به انجام بهترین کار خود اختصاص داده شده‌اند – که به نوبه خود به بهره‌وری بیشتر و اغلب افزایش به نتیجه نهایی منجر می‌شود. 

Imre برنامه مربیگری را بخش مهمی از فرهنگ شرکت می‌داند. “فرهنگ مربیگری ایجاد کنید که روابط نزدیک، تعلق و تمرکز بر بهبود مداوم را امکان پذیر می کند.” 

یک نکته از Imre: یک تابلوی تقویم به صورت داخلی تهیه کنید که در آن هر کارمند بتواند درخواست یک جلسه راهنمایی با کارمند دیگر را داشته باشد. سپس، هر کارمند می‌تواند تا پنج ساعت در ماه برای راهنمایی سایر کارمندان استفاده کند.

مزایای راهنمایی برای مربیان

از جنبه شخصی تر، راهنمایی به کارمندان کمک می کند تا بفهمند تنها نیستند. برخی از کارمندان ممکن است احساس ترس یا خجالتی برای پرسیدن سوالات از همکاران یا مدیر خود کنند. آنها ممکن است خود به خود از بین بروند و مطمئن نباشند که در مسیر درستی حرکت می کنند – به ویژه در دوران کار از راه دور. 

جلسات منظم با یک مربی، چه حضوری و چه آنلاین، می‌تواند به جسارت کارمند کمک کند و مشکلات را در صورت بروز حل کند. فراتر از مهارت‌های شغلی، مربیان می‌توانند در مهارت‌هایی مانند یافتن تعادل بین کار و زندگی یا برقراری ارتباط مؤثر با همکاران خود به منتی‌ها کمک کنند. 

علاوه بر این، یادگیری مداوم چیزهای جدید می تواند انگیزه و اشتیاق کارمندان شما را برای شغلشان افزایش دهد.

مزایای راهنمایی برای مربیان

تغییری باشید که می خواهید ببینید – در این مورد، به عنوان یک مالک/بنیانگذار کسب و کار، این شانس را دارید که خرد خود را به کارمندان خود منتقل کنید و به آنها کمک کنید تا کسب و کار را همانطور که شما مشاهده می کنید ببینند. 

مربی بودن مهارت های رهبری و ارتباطی شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند تیم خود را درک کنید. مشاور شما، که ممکن است پیشینه تحصیلی یا تخصص متفاوتی داشته باشد، ممکن است چیز جدیدی به شما بیاموزد یا به شما کمک کند دیدگاه متفاوتی پیدا کنید. 

به عنوان مثال، یک کارمند سطح پایه ممکن است به یک مدیر ارشد کمک کند تا بفهمد چگونه می‌تواند به ژنرال Zs در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی کند، یا اینکه کدام مزایای محل کار برای استعدادهای جوان‌تر جذاب‌تر است.   

Imre می‌گوید همه افراد در یک سازمان می‌توانند یک مربی باشند، زیرا هرکسی در چیزی منحصر به فرد و با استعداد است. 

نحوه ساختار یک برنامه راهنمایی موفق

مهم ترین سوال این است که چگونه سبکی از راهنمایی را انتخاب کنید که برای نیازهای کارکنان شما بهترین کار را داشته باشد و به خوبی با فرهنگ شرکت شما مطابقت داشته باشد. 

هیچ برنامه آموزشی یکسانی وجود ندارد. اگرچه همیشه می‌توانید جلسات مستقیم راهنمایی یک به یک را انتخاب کنید – جفت کردن یک کارمند ارشد با یک کارمند کوچکتر – روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید اتخاذ کنید.

برای کشف نحوه تنظیم برنامه راهنمایی خود، سوال راهنما باید این باشد: هدف نهایی چیست؟ مربی چه چیزی باید از این تجربه به دست آورد، هر چند چند هفته یا چند ماه طول بکشد؟ 

در حالی که مربیگری می‌تواند یک ترتیب غیررسمی باشد، می‌تواند یک برنامه ساختاریافته باشد که کارکنان را به مشارکت منظم تشویق می‌کند. با این حال، نرده‌هایی را در جای خود قرار دهید که به کارمندان اجازه می‌دهد در صورت نیاز، مربیان خود را انصراف دهند یا مربیان خود را تغییر دهند – مربیگری هرگز نباید یک رابطه اجباری برای هر دو طرف باشد. 

قبل از اینکه کارها را به راه بیندازید، آنچه را که می خواهید در شرکت خود با یک برنامه مربیگری به دست آورید، روشن کنید. از آنجا که این برنامه برای کمک به کارمندان شما وجود دارد، یک یا دو جلسه برای معرفی ایده برنامه و درخواست بازخورد از آنها داشته باشید. 

این به شما کمک می‌کند ساختار برنامه‌ای را که برای همه مناسب‌تر است پیدا کنید. به جای جلسات تک به تک، می توانید جلسات گروهی یا گزینه های ناهمزمان را برای کارمندان پرمشغله ارائه دهید. به جای جفت کردن مدیران با کارکنان سطح پایه، ممکن است سعی کنید را وارد کنید. مربیگری همتا یا راهنمایی معکوس.  

هنگامی که توپ را در دست گرفتید و افراد یکدیگر را راهنمایی می کنند، برنامه را زیر نظر داشته باشید — اثربخشی را اندازه بگیرید و بر اساس بازخوردها و دستاوردها تنظیم کنید. 

سکوهای آموزشی

به‌جای ایجاد یک برنامه راهنمایی داخلی، می‌توانید یک پلتفرم آنلاین (مانند Together، Mentor Cruise یا GrowthMentor) را انتخاب کنید که کارمندان را با مربیان خارجی جفت می‌کند یا به یافتن موارد مشابه در شرکت شما کمک می‌کند. 

هر پلتفرم نیز رویکرد خاص خود را برای راهنمایی دارد، بنابراین باید کمی مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک مناسب است.

مطمئن شوید که در مورد هدف خود کاملاً واضح هستید و می توانید از ویژگی های یک پلت فرم آنلاین قبل از گنجاندن آن در برنامه خود استفاده کامل کنید. 

Imre توصیه می‌کند: «قبل از استفاده از چنین پلتفرمی، نیاز را آزمایش کنید و حتی با چند نفر شبیه‌سازی کنید که از پلتفرم به‌طور مداوم استفاده می‌کنید.

چه زمانی باید شروع کرد

بنابراین اگر مشتاق راهنمایی هستید و نمی‌دانید چه زمانی می‌توانید شروع کنید، کمی وقت بگذارید و ارزیابی کنید که آیا شرکت شما هنوز آماده است یا خیر. اگر کسب و کار شما کمتر از 10 نفر دارد، می توانید خود را به عنوان راهنما در دسترس قرار دهید. 

اگر برنامه‌تان فوق‌العاده شلوغ است، هر سه تا شش ماه یا بیشتر، فقط یک مربی را در یک زمان انتخاب کنید. وقتی وقت اضافی برای اختصاص دادن به جلسه مربیگری ندارید، می توانید از منتی بخواهید در پیاده روی صبحگاهی خود با شما بیاید یا حتی در طول روز کاری شما را تحت الشعاع قرار دهد.  

برگزاری زودهنگام برنامه‌های مربیگری، کارمندان را تشویق می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، یک فرهنگ یادگیری، و به شکل دهی کارگران جوان به مربیان آینده کمک کنید.   

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا