کسب و کار

چگونه اکوسیستم های استارت آپی بسازیم

چگونه اکوسیستم های استارت آپی بسازیم

استارت‌آپ‌ها می‌توانند کل صنایع را مختل کنند و به برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان تبدیل شوند. 

Startup ecosystems

استارت‌آپ‌های موفق استثنا هستند و قاعده‌ای ندارند 90 درصد آنها در نهایت با شکست مواجه می شوند. یافتن تناسب محصول با بازار و افزایش سرمایه همیشه چالش برانگیز است، به ویژه برای بنیان‌گذاران برای اولین بار. 

به همین دلیل است که اکوسیستم‌های استارت‌آپ وجود دارند: برای کمک به بنیان‌گذاران برای غلبه بر موانع موجود در کسب‌وکارشان و حمایت از آنها در تلاش مجدد در صورت شکست ایده. 

اکوسیستم استارتاپ چیست؟

اکوسیستم استارت‌آپ شبکه‌ای از منابع است – افراد، سرمایه‌گذاران، مؤسسات و شرکت‌ها – که با هم کار می‌کنند تا محیطی را برای شکوفایی استارت‌آپ‌ها ایجاد کنند.

 A startup ecosystem can be a physical place, like Denver, or an online space, like the روندها. اما حتی با وجود اینکه دنیای فناوری به سمت کار از راه دور پیش می‌رود، اکوسیستم‌ها هنوز به عنوان مکان‌های فیزیکی تعریف می‌شوند.

در اینجا برترین در جهان: 

  • نیویورک و لندن (در رتبه 2 مساوی)
  • بوستون (#4)
  • پکن (#5)
  • لس آنجلس (#6)
  • تل آویو (#7)
  • شانگهای (#8)
  • سیاتل (#9)
  • سئول (#10)
  • ژنوم استارتاپ چندین عوامل – مانند عملکرد راه‌اندازی، بودجه، و سطح تجربه استعداد در هر اکوسیستم – برای محاسبه این رتبه‌بندی‌ها.

    در حالی که استارت‌آپ‌ها در مکان‌های مختلف در سراسر جهان سرمایه‌های سرمایه‌گذاری بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند، استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم‌های برتر هنوز هم از سهم اصلی تأمین مالی برخوردار هستند.

    اجزای اکوسیستم استارتاپ

    بلوک‌های سازنده که باید وجود داشته باشند – و با هم تعامل داشته باشند – تا یک اکوسیستم استارت‌آپ رشد کند. این اجزا عبارتند از:

    • استارتاپ ها: هر چه بیشتر، بهتر. اکوسیستم‌ها زمانی که استارت‌آپ‌های ۱k+ دارند، کشش بیشتری پیدا می‌کنند. برای مثال، نیویورک دارای 25k+ راه اندازی. هنگ کنگ، یک اکوسیستم استارتاپی در حال ظهور ، به 4k.
    • کارآفرینان: کارآفرینان متعهد و مبتکری که برای ساختن چیزی استثنایی هیجان زده هستند مورد نیاز است. افراد کارآفرین به بنیانگذاران، کارمندان، مربیان و سرمایه گذاران استارت آپ تبدیل می شوند. 
    • استعداد: این شامل مدیران محصول، مدیران فروش، مهندسان نرم افزار و بسیاری از حرفه های دیگر می شود. یک اکوسیستم استارت آپی خوب به استعدادهای برتر برای ایفای نقش های حیاتی دسترسی دارد. 
    • مربی: بنیان‌گذاران برای کمک به کاهش منحنی یادگیری، به راهنمایی از افرادی که قبلاً این کار را انجام داده‌اند، نیاز دارند. وجود مشاوران یا مربیان فراوان برای یک اکوسیستم استارتاپی موفق ضروری است. 
    • سرمایه گذاران: برای رشد یک استارتاپ به پول نیاز دارید. برای ایجاد یک اکوسیستم استارتاپی موفق، به سرمایه گذارانی نیاز دارید که مایل به تامین مالی کسب و کارهای نوپا باشند. 

    سیلیکون ولی، مرکز تامین مالی استارت‌آپ‌ها را در نظر بگیرید. استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم دره سیلیکون بین سال‌های 2017 تا 2021 247 میلیارد دلار از بودجه VC دریافت کردند. ، که حدود 55 برابر میانگین جهانی سرمایه گذاری VC در یک اکوسیستم است. 

    • انکوباتورها و شتاب دهنده ها: این موسسات به بنیانگذاران کمک می کنند تا ایده های خود را تیز کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. به طور خاص، شتاب‌دهنده‌ها منابع و راهنمایی‌هایی را برای شرکت‌هایی که نمونه اولیه دارند، فراهم می‌کنند تا به آنها در مقیاس‌بندی سریع کمک کنند. 

    برنامه‌ها معمولاً سه ماه طولانی است و همچنین می تواند بودجه اولیه را فراهم کند. بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق، مانند Airbnb، Dropbox، و ClassPass از برنامه‌های شتابدهنده استفاده کردند.

    • موسسات آموزشی: تحقیق در دانشگاه‌ها می‌تواند ایده‌های استارت‌آپی را ایجاد کند و دانشگاه‌ها گاهی سرمایه‌گذاری‌های نوپا را تامین می‌کنند. به عنوان مثال، استنفورد از طریق StartX از اکوسیستم دره سیلیکون با سرمایه گذاری در استارتاپ ها پشتیبانی می کند. 
    • جامعه/رویدادها: بنیانگذار بودن می تواند تنها باشد. جوامع استارت‌آپ به بنیان‌گذاران کمک می‌کنند تا با هم ارتباط برقرار کنند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند و انگیزه یکدیگر را حفظ کنند. جوامع معمولاً میزبان رویدادهای ملاقات نیز هستند.

    هنگامی که توری هانسون از حرفه رسانه ای به کارآفرینی گذر کرد، به دنبال افراد دیگری بود که در حال ایجاد کسب و کار بودند. هانسون در نیویورک، یک مرکز بزرگ استارت آپی زندگی می کند، اما جامعه ای از کارآفرینان برای طوفان فکری نداشت. 

    بنابراین او یک گروه ملاقات راه‌اندازی کرد که به Kwl=”a_noopi”>Kwl=”a_nooped” جامعه ای که در آن بنیانگذاران شخصاً ملاقات می کنند تا به یکدیگر کمک کنند تا تجارت خود را توسعه دهند. هانسون می‌گوید اکثر افراد گروه او «به دنبال دوست‌یابی، یادگیری از یکدیگر و احساس اینکه بخشی از چیزی هستند، هستند». 

    • فضاهای کاری: دسترسی داشتن به فضای کار مشترک به استارت آپ ها اجازه می دهد که لاغر و انعطاف پذیر باقی بمانند. استارت‌آپ‌ها می‌توانند به جای اجاره بلندمدت – و خرید میز و سایر مبلمان – فضا را به صورت کوتاه‌مدت اجاره کنند. 
    • شرکت‌ها: شرکت‌های بزرگ می‌توانند مجموعه‌ای از مشتریان برای استارت‌آپ‌های جدید باشند. اگر یک استارتاپ مشکلی را که یک شرکت دارد حل کند، این احتمال وجود دارد که از محصول استفاده کند. 

    اگر کسب‌وکار را به عنوان یک ارزش افزوده یا تهدید بداند، ممکن است سعی کند در ادامه راه استارت‌آپ را خریداری کند. (فکر کنید فیس بوک اینستاگرام را در سال 2012 خریداری کرد.) 

    • سازمان‌های خدمات حرفه‌ای: بسیاری از استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند (یا نیازی ندارند) مدیران مالی تمام وقت، نمایندگان منابع انسانی یا وکلا را استخدام کنند، بنابراین دسترسی دارند. به خدماتی مانند حسابداری، مشاوره و حقوقی کمک کننده است. 

    بلوغ اکوسیستم استارتاپ

    سیلیکون ولی نمونه کلاسیک اکوسیستم استارتاپی بالغ است. این اکوسیستم پیشرو در جهان است و شامل تمام اجزای ضروری برای ترویج استارت‌آپ‌ها است. اما بسیاری از اکوسیستم های دیگر در حال جلب توجه هستند.

    Startup Genome یک چارچوب را برای درک مراحل مختلف چرخه حیات اکوسیستم استارت‌آپ گردآوری کرده است. 

    اگر می‌خواهید یک اکوسیستم استارت‌آپی در شهر خود ایجاد کنید، ممکن است ارزیابی کنید که در کدام مرحله هستید و اقداماتی را که اکوسیستم شما می‌تواند برای رسیدن به مرحله بالغ‌تر انجام دهد، در نظر بگیرید.

    مرحله فعال سازی

    چه شکلی است:

    • استارت‌آپ‌های با استعداد و سرمایه‌گذاران با تجربه کمیاب هستند
    • استارت آپ های زیادی وجود ندارد (1k یا کمتر)

    نحوه بهبود:

    • روی افزایش فرصت های تامین مالی تمرکز کنید
    • درگیر کردن افراد کارآفرین و ایجاد یک جامعه حامی
    • چند صنعت قوی در اقتصاد محلی خود (به عنوان مثال، علوم زندگی، بیمه یا کشاورزی) شناسایی کنید و برنامه هایی را برای تسریع ایده های نوآورانه در این زمینه ها ایجاد کنید

    مرحله جهانی شدن

    چه شکلی است:

    • افراد بیشتری که تجربه راه اندازی دارند وارد اکوسیستم می شوند و استارت آپ می سازند. این منجر به خروجی هایی می شود که برای منطقه چشمگیر هستند (معمولاً 100 میلیون دلار یا بیشتر، بسته به کشور)
    • حدود 800-2000 استارت آپ (بسته به جمعیت)
    • خروجی ها منابع بیشتری را به منطقه جذب می کند (به عنوان مثال، استارتاپ ها، کارآفرینان، استعدادها و دلارهای سرمایه گذاری بیشتر)

    نحوه بهبود:

    • شبکه با بنیانگذاران در اکوسیستم های برتر (تا حدی، برای جلب توجه بیشتر به اکوسیستم خود)
    • به استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم خود کمک کنید تا دسترسی اولیه خود را به بازار جهانی گسترش دهند
    • فوراً شکاف‌ها در عملکرد، بودجه، اتصال، دسترسی به بازار، دانش، و استعداد/تجربه را برطرف کنید 

    مرحله جذب

    چه شکلی است:

    • بیش از 2 هزار استارت آپ (بسته به جمعیت)
    • ارزش‌گذاری‌های جهانی چشمگیر تک‌شاخ و خروج از بالای 1 میلیارد دلار که منابع بیشتری را به اکوسیستم می‌آورد
    • شکاف های فاکتور موفقیت بسیار کم

    نحوه بهبود:

    • به ساخت اکوسیستم و پر کردن شکاف های عوامل موفقیت ادامه دهید
    • ادامه جذب منابع و استعدادها با رفع موانع مهاجرت و تاثیرگذاری بر سیاست

    مرحله ادغام

    چه شکلی است:

    • بیش از 3 هزار استارت آپ
    • اکوسیستم به خوبی به هم متصل است و استارت آپ ها مدل های کسب و کار پیشرفته ای می سازند که بازار جهانی را به خود جذب می کند

    نحوه بهبود:

    • دانش و منابع را با سایر اکوسیستم ها به اشتراک بگذارید
    • تأثیرگذاری بر سیاست هایی که از رشد مداوم اکوسیستم حمایت می کند
    • مزایای دیگر را در سایر بخش‌های اقتصاد و کشور پخش کنید

    توسعه اکوسیستم استارتاپ و نوآوری

    راههای زیادی برای ایجاد یک اکوسیستم استارتاپی وجود دارد. در اینجا چند نکته برتر از VCها و کارآفرینان با تجربه آورده شده است:

    با نقاط قوت خود بازی کنید. درک کنید که چه چیزی مکان شما را منحصر به فرد می کند. آیا مرکز دارویی است؟ آیا صنعت خودرو وجود دارد؟ آیا ارتش یک کارفرمای اصلی است؟ اکوسیستم ها باید بر تخصص در منطقه خود تکیه کنند – و ارتباطات بین دانشگاه ها، استارت آپ ها و شرکت ها ایجاد کنند – تا فرصت های نوآوری و تامین مالی را تشویق کنند. تلاش برای کپی/پیست کردن اکوسیستم از جای دیگر اغلب بهترین رویکرد نیست.

    سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری مجدد در مراحل اولیه را تشویق کنید. تامین مالی در مراحل اولیه شاخص خوبی برای سلامت یک اکوسیستم است. VC Collin West در LinkedIn نوشت که توسعه اکوسیستم ” باید با حمایت از بنیانگذاران و سرمایه گذاران در مراحل اولیه شروع شود. 

    اگر به شرکت‌های مرحله اولیه کمک نمی‌کنید، او استدلال می‌کند که تأمین مالی در مرحله آخر کارساز نیست. اکوسیستم های قوی سرمایه گذاری مجدد را نیز تجربه می کنند. وقتی سرمایه گذاران از یک شرکت خارج می شوند، باید تشویق شوند تا بخشی از سود خود را دوباره در اکوسیستم سرمایه گذاری کنند. 

    پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. ردیابی داده‌های کلیدی مانند میزان سرمایه جذب‌شده، مقدار ارزش سرمایه‌گذار ایجاد شده، تعداد استارت‌آپ‌های تشکیل‌شده، تعداد مشاغل ایجاد شده، و تعداد خروج‌ها (و ارزش آنها) مهم است. 

    با پیگیری این شاخص‌های کلیدی عملکرد، یک اکوسیستم می‌تواند ارزیابی کند که آیا در حال بهبود است یا خیر و از این داده‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر استفاده کند.

    منابع خود را متمرکز کنید. برای بنیانگذاران مهم است که بدانند برای دریافت پشتیبانی مورد نیاز خود به کجا مراجعه کنند. زمانی که اریک وایزمن در حال ساخت اکوسیستم استارتاپی سینسیناتی با Cintrifuse بود، آنها یک اکوسیستم نقشه برای بنیانگذاران. 

    این نقشه چهار مرحله از سفر راه اندازی را تعریف می کند – جوجه کشی، نشان دادن، ورود به بازار و رشد – و فهرست منابع محلی را برای پیگیری در هر مرحله فهرست می کند. 

    Weissmann اخیراً یک موقعیت جدید را راه‌اندازی یک سازمان اکوسیستم‌ساز در گرین‌ویل، کارولینای جنوبی کرده است و منابع استارت‌آپ گرین‌ویل را به روشی مشابه ترسیم می‌کند. 

    ساخت اکوسیستم زمان می برد و می تواند از شهری به شهر دیگر متفاوت به نظر برسد. برای ساخت موفقیت‌آمیز، مکان منحصربه‌فرد شما – و نیازهای کارآفرینانی که در آنجا زندگی می‌کنند – باید جلو و محور باشد.

    HubSpot for Startups
    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

    > /p>

    Love

    Meh

    Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا