کسب و کار

15 شرکت فناوری آب و هوا که باید در سال 2024 تماشا کنید

15 شرکت فناوری آب و هوا که باید در سال 2024 تماشا کنید

تکنولوژی آب و هوا اخیراً و به دلایل خوبی مورد توجه قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، انتشار جهانی گازهای گلخانه ای باید تا سال 2030 45 درصد کاهش یابد تا از بدترین عواقب تغییرات آب و هوایی جلوگیری شود.

Top climate tech companies

این شرکت‌ها – که در حال توسعه محصولات و خدمات از باتری‌های طولانی‌مدت تا نرم‌افزار برنامه‌ریزی کاربری زمین هستند – می‌توانند نقش کلیدی در کربن زدایی اقتصاد جهانی داشته باشند. 

پس از صحبت با متخصصان در این فضا، The Hustle فهرستی از نوآورانه‌ترین و هیجان‌انگیزترین شرکت‌های فناوری آب و هوا را برای تماشا در سال 2023 گردآوری کرد.

برترین شرکت‌های فناوری آب و هوا

1. Astraea

تاسیس: 2016

مکان: شارلوتزویل، ویرجینیا

بهترین برای: توسعه دهندگان خورشیدی و کشاورزانی که به دنبال بهینه سازی تولید هستند 

آنها چه می کنند: Astraea یک پلت فرم SaaS ایجاد کرده است که تصاویر ماهواره ای را منبع و تجزیه و تحلیل می کند. این ابزار مکانی را می توان برای توسعه دهندگانی که در حال ساخت مزارع خورشیدی هستند و به دنبال بهینه سازی بهره وری هستند یا برای کشاورزانی که به دنبال توسعه مزارع احیا کننده هستند استفاده می شود. 

چرا مهم است: خرید تصاویر دقیق زمین از ارائه دهندگان تصاویر ماهواره ای گران است. Astraea ابزار مقرون به صرفه تری را ارائه می دهد که برای شرکت های کوچکتری که به دنبال توسعه انرژی های تجدیدپذیر و پروژه های کشاورزی هستند مفید است. 

2. CarbonCapture 

تاسیس: 2019

مکان: پاسادنا، کالیفرنیا

بهترین برای: گرفتن کربن

آنچه انجام می دهند: گرفتن مستقیم هوا فرآیندی است که کربن را از جو استخراج می کند. پس از جداسازی، کربن را می توان در زیر زمین ذخیره کرد یا برای ساخت پلاستیک، بتن، سوخت و سایر محصولات صنعتی استفاده کرد. 

CarbonCapture در تلاش است تا با استفاده از کاتالیزورهای تجاری ارزان قیمت به نام زئولیت ها برای جذب کربن. 

این شرکت در حال حاضر روی پروژه گاومیش کوهان دار امریکایی — تاسیساتی در وایومینگ که قصد دارد تا سال 2030 سالانه 5 میلیون تن دی اکسید کربن جذب کند. انتظار می رود پروژه بایسون اولین “بسیار مقیاس پذیر” پروژه جذب مستقیم هوا در ایالات متحده.

چرا مهم است: فناوری جذب کربن نسبتاً جدید است و در حال حاضر بسیار گران است. آزمایش با کاتالیزورهای ارزان قیمت، همانطور که CarbonCapture انجام می دهد، می تواند جهان را به راه حل های مقرون به صرفه جذب هوای مستقیم نزدیک کند.

3. CarbonCure

تاسیس: 2007

مکان: هالیفاکس، نوا اسکوشیا، کانادا

بهترین برای: ساخت سیمان سازگار با محیط زیست

آن‌ها چه می‌کنند: هنگامی که کربن جذب می‌شود، تعیین محل ذخیره آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. 

CarbonCure فرآیندی را برای تزریق کربن جذب شده به آب ایجاد کرده است که می‌توان از آن برای ساخت بتن استفاده کرد. این شرکت به واشنگتن پست.

چرا مهم است: سیمان، عنصر اصلی بتن، مسئول ~7% کربن جهانی انتشارات بتن همچنین دومینمنبع پر استفاده روی زمین، بعد از آب. 

فرآیند ساخت سیمان CarbonCure این پتانسیل را دارد که بتن را به یک مخزن کربن تبدیل کند و به جای انتشار کربن، آن را جذب کند.

4. CellCube

تاسیس: 1986

مکان: Wiener Neudorf، اتریش

بهترین برای: ذخیره سازی صنعتی و کاربردی انرژی های تجدیدپذیر

آن‌ها چه می‌کنند: CellCube سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی را با یک نوع باتری طولانی‌مدت تولید می‌کند: جریان ردوکس وانادیوم. سیستم های باتری این شرکت در بیش از 130 سایت در سراسر جهان استفاده می شود. از جمله یک کارخانه معدن در آفریقای جنوبی، یک شرکت تجهیزات پزشکی در کالیفرنیا، و یک ایستگاه شارژ EV در سوئیس.

چرا مهم است: وانادیوم، عنصر فلزی مورد استفاده در ساخت این باتری‌ها، بیشتر فراوان از لیتیوم، و < a href="https://www.forbes.com/sites/rrapier/2020/10/24/why-vanadium-flow-batteries-may-be-the-future-of-utility-scale-energy-storage/ ?sh=296e85242305" rel="noopener" target="_blank">تامین آن در سراسر ایالات متحده. 

در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون، باتری‌های جریان ردوکس وانادیوم نیز ارزان تر برای خرید برای کاربردهای صنعتی و شبکه. آنها به سرعت تحلیل نروید (مانند باتری های لیتیوم یونی). و هیچ خطری برای احتراق. باتری‌های جریان ردوکس وانادیوم برای ذخیره مقادیر زیادی انرژی تجدیدپذیر در مقیاس کاربردی، نویدبخش هستند.

5. ChargerHelp!

تاسیس: 2020

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

بهترین برای: پشتیبانی از افزایش زیرساخت های خودروهای الکتریکی

آنچه انجام می دهند: ChargerHelp! تکنسین هایی را استخدام، قطار و اعزام می کند تا ایستگاه های شارژ EV را تعمیر کنند. مدیر عامل شرکت Kameale Terry شروع به توسعه تجارت کرد ایده هنگام کار در شرکتی که نرم افزاری برای ایستگاه های شارژ می ساخت. 

Nneka Kibuule، یکی از مدیران Aligned Climate Capital، ChargerHelp را توصیف می کند! به عنوان یک AAA (از نوع) برای ایستگاه های شارژ EV. تکنسین‌های آن با ارتباطات شارژرها و سیستم‌های نقطه فروش آشنا هستند و برای رفع مشکلات خاص شارژرها آموزش دیده‌اند.

چرا مهم است: قانون سرمایه گذاری زیرساخت و مشاغل – سرمایه گذاری 90 میلیارد دلاری در ارتقاء حمل و نقل عمومی – 7.5 میلیارد دلار برای ساخت و ساز اختصاص می دهد. شبکه ای از ایستگاه های شارژ 500kEV در سراسر ایالات متحده. 

از آنجایی که ایستگاه های شارژ به سرعت مستقر می شوند، ChargerHelp! آماده است تا به آنها کمک کند در خدمت بمانند.

6. Climeworks

تاسیس: 2009

مکان: زوریخ، سوئیس

بهترین برای: جذب کربن

آن‌ها چه می‌کنند: Climeworks پشت بزرگترین کارخانه ذخیره‌سازی مستقیم هوا در جهان است که در ایسلند واقع شده است. به عنوان بخشی از تلاش برای سرمایه گذاری در نوآوری در این بخش، مایکروسافت، Stripe، و Shopify همه خدمات حذف کربن آینده را از Climeworks خریداری کرده اند.

چرا اهمیت دارد: طبق آخرین گزارش IPCC، برای دستیابی به اهداف انتشار خالص صفر، به فناوری جذب مستقیم هوا نیاز است. Climeworks در سال 2022650 میلیون دلار جمع آوری کرد تا فناوری خود را بیشتر توسعه دهد. 

7. انرژی فرم

تاسیس: 2017

مکان: Somerville، ماساچوست

بهترین برای: ذخیره انرژی تجدیدپذیر در مقیاس کاربردی

آنچه انجام می‌دهند: Form Energy باتری‌هایی را برای شبکه انرژی تجدیدپذیر می‌سازد. آنها در حال توسعه یک باتری هوای آهنی هستند که می تواند برق را برای 100 ساعت ذخیره کند و مقرون به صرفه است. با انرژی از نیروگاه های قدیمی.

چرا مهم است: در حال حاضر، انرژی تجدیدپذیر از شبکه در باتری‌های لیتیوم یون ذخیره می‌شود، اما این روش گران است و انرژی را می‌توان فقط برای یک چند ساعت. فناوری Form می‌تواند باتری‌های طولانی‌تر مورد نیاز برای تغذیه شبکه را ارائه دهد.

همچنین قابل توجه است: 

  • 450 میلیون دلار از بودجه سری E (2022) جمع آوری شد
  • هم بنیانگذار و مدیر عامل Mateo Jaramillo به توسعه Tesla Powerwall کمک کرد، یک سیستم باتری که انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی در خانه را ذخیره می کند

8. غذاهای غیرممکن

تاسیس: 2011

مکان: شهر ردوود، کالیفرنیا

بهترین برای: دوستداران گوشت که می خواهند گوشت کمتری بخورند

آن‌ها چه می‌کنند: غذاهای غیرممکن گوشت گاو، مرغ و خوک را با پایه گیاهی تولید می‌کند. “گوشت” آنها در منوی زنجیره‌هایی مانند Applebee’s، Qdoba و Umami Burger است.

چرا مهم است: فردی که به طور متوسط ​​در ایالات متحده زندگی می کند حدود 55 پوند گوشت گاو در سال. و درباره 25٪ از انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به پرورش و پرورش غذا را می توان به گوشت گاو نسبت داد. 

بسیاری از مردم که به طور منظم از چیزهای واقعی به نفع همتای گیاهی خود چشم پوشی می کنند، می تواند تأثیر قابل توجهی بر انتشار داشته باشد. 

همچنین قابل توجه است: 

  • غذاهای غیرممکن در مجموع 1.9 میلیارد دلار بودجه جمع آوری کرده است
  • استارت‌آپ‌های «پروتئین جایگزین» برنده 8٪ از دلارهای سرمایه گذاری خطرپذیر مرتبط با فناوری آب و هوا در طول سال 2022، که آن را به یکی از داغ ترین زیربخش ها در فناوری آب و هوا تبدیل می کند

9. کلیما

تاسیس: 2019

مکان: برلین، آلمان

بهترین برای: مدیریت و کاهش ردپای کربن خود

آن‌ها چه می‌کنند: Klima برنامه‌ای است که ردپای کربن شما را ردیابی می‌کند، مسیرهایی را برای کاهش آن نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ردپای کربن را خریداری کنید. 

وقتی برنامه را دانلود می‌کنید، به‌سرعت به سؤالاتی مانند: عادت‌های پرواز شما چیست؟ چقدر رانندگی می کنید؟ و چند وقت یکبار خرید می‌کنید؟ سپس برنامه ردپای کربن تخمینی شما را محاسبه می‌کند و راه‌هایی را برای شما ارائه می‌کند تا «به هدف کربن خنثی بلافاصله و پایدار.  

چرا مهم است: اگر همه – یا اکثریت جمعیت – ردپای کربن خود را کاهش دهند، باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود: ۷۲ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند توسط مصرف‌کننده کاهش یابد. رفتار، طبق وب‌سایت کلیما.

10. نورث ولت

تاسیس: 2015

مکان: استکهلم، سوئد

بهترین برای: افزایش تولید باتری خودروهای الکتریکی در کشورهای غربی 

آن‌ها چه می‌کنند: Northvolt باتری‌های لیتیوم یونی را برای خودروهای الکتریکی تولید می‌کند. این استارت‌آپ با بهترین بودجه در اروپا، مسئول ساخت «اولین کارخانه باتری‌سازی خانگی» اروپا در Skellefteå، سوئد است. 

هدف این است که کارخانه Skellefteå بتواند باتری برای حداقل 1 میلیون خودرو در سال تولید کند. تشویق شده توسط مشوق ها در قانون کاهش تورم، Northvolt در حال برنامه ریزی برای افتتاح یک کارخانه باتری جدید در ایالات متحده است.

چرا مهم است: فقدان باتری سرعت تولید خودروهای الکتریکی را بالا می‌برد — و بیشترین باتری های EV در حال حاضر در چین ساخته می شوند. (در حال حاضر، Contemporary Amperex Technology Co. مستقر در چین ~37% از سهم بازار به تنهایی.) 

با مقیاس نورث ولت، انتظار می‌رود که به عرضه بازارهای خودروهای برقی آمریکا و اروپا کمک کند، که می‌تواند هم برای اهداف آلایندگی و هم برای اهداف امنیت ملی مهم باشد.

همچنین قابل توجه:

  • در طول سال 2022 بیشترین بودجه VC اعطا شده به یک شرکت فناوری آب و هوا را به دست آورد (1.1 میلیارد دلار)، به ازای هر VC Climate Tech
  • لیست مشتریان شامل BMW و Volkswagen است
  • دارای 55 میلیارد دلار سفارش در حال انجام است

11. Oneka Technologies

تاسیس: 2015

مکان: شربروک، کبک، کانادا

بهترین برای: نوشیدنی کردن آب نمک

آن‌ها چه می‌کنند: Oneka Technologies بر فناوری نمک‌زدایی تمرکز دارد که شامل حذف نمک از آب نمک است. هر یک از واحدهای نمک زدایی Oneka می تواند آب آشامیدنی برای 20-1.5k نفر تولید کند. در روز، و واحدها به برق نیاز ندارند.

چرا مهم است: بر اساس UN. با این حال، اکثریت جمعیت در 125 مایلی ساحل زندگی می کنند.

12. انتشار

تاسیس: 2017

مکان: آروادا، کلرادو

بهترین برای: کشاورزی احیاکننده

آنچه انجام می‌دهند: تکثیر به کشاورزان امکان دسترسی به نرم‌افزار، برنامه‌ریزی و ابزارهای تامین مالی را می‌دهد که به آنها اجازه می‌دهد به کشاورزی زراعت و شیوه‌های کشاورزی احیاکننده روی آورند.

این نرم‌افزار به طراحی مزرعه کمک می‌کند و بینش‌هایی در مورد اینکه کدام محصولات در کجا رشد کنند، ارائه می‌کند. 

چرا مهم است: حدود 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی از کشاورزی و تولید مواد غذایی ناشی می شود. ادغام زراعت جنگلی هوشمند (به عنوان مثال، کاشت درختان میوه، درختان آجیل و/یا درختانی که می‌توانند برای الوار برداشت شوند) می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، کشاورزان را غنی کند و به سیستم غذایی منتفع شود.

13. Re-Nuble

تاسیس: 2011

مکان: نیویورک، نیویورک

بهترین برای: افزایش ضایعات مواد غذایی

آنها چه کاری انجام می دهند: مواد مغذی ارگانیک و هیدروپونیک را برای پرورش دهندگان داخلی که از ضایعات مواد غذایی تامین می شوند، بسازید. Re-Nuble ~50k تولید می کند گالن از مواد مغذی مایع آن در هر ماه. پایگاه مشتریان آن شامل کشاورزان گلخانه ای و عمودی است.

چرا مهم است: خاک متان و اکسید نیتروژن منتشر می‌کند و زمین‌هایی که برای کشاورزی استفاده می‌شوند سطوح بالاتری از این گازهای گلخانه‌ای را منتشر می‌کنند. 

همچنین، طبق USDA. 

استفاده از ضایعات مواد غذایی برای رشد محصولات بدون خاک می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و در عین حال ضایعات را به حداقل برساند. 

14. مهر و موم شده

تاسیس: 2012

مکان: نیویورک، نیویورک

بهترین برای: کاهش ردپای کربن در خانه

آنچه انجام می‌دهند: طرح‌های ارتقای خانه را طراحی و تسهیل می‌کند که بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد. ارتقای متداول شامل جایگزینی بخاری‌های نفت و گاز با پمپ‌های حرارتی، آب‌بندی هوا، نصب عایق، و تغییر به لامپ‌های LED است.

چرا مهم است: ارتقاء خانه با تمرکز بر بهره وری انرژی موجب صرفه جویی در هزینه مشتریان در قبوض آب و برق، کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان و کاهش انتشار کربن می شود. اما هزینه های اولیه می تواند بسیار گران باشد. 

Sealed هزینه‌های اولیه مرتبط با ارتقاء خانه را پوشش می‌دهد و سپس بر اساس صرفه‌جویی در مصرف انرژی که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی شرکت پیش‌بینی می‌کنند، از صاحب خانه هزینه ماهیانه دریافت می‌کند.

15. انرژی متورم

تاسیس: 2014

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

بهترین برای: کاهش ردپای کربن در خانه

آن‌ها چه می‌کنند: Swell Energy سیستم‌های باتری لیتیوم یون خانگی را می‌فروشد که به پنل‌های خورشیدی متصل می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که برق خود را تولید و ذخیره کنند. 

مشتریان از سیستم باتری Swell همراه با برق از شبکه برق سنتی استفاده می‌کنند. و نرم‌افزار زیربنایی Swell می‌تواند مصرف انرژی کاربران را مدیریت کند و برای مثال، زمانی که نرخ‌ها در ساعات اوج مصرف افزایش می‌یابد، استفاده از شبکه را به سیستم باتری منتقل می‌کند. 

چرا مهم است: با افزایش رویدادهای آب و هوایی شدید، قطعات برق بیشتر اتفاق می افتد. در صورت قطع برق، سیستم باتری Swell می‌تواند به عنوان یک تولید کننده پشتیبان برای کاربران عمل کند و این پتانسیل را دارد که فشار را از شبکه خارج کنید.

همچنین قابل توجه است: 

  • 120 میلیون دلار جمع آوری شد< /a> در سال 2022 برای توسعه 600 مگاوات ساعت (MWh) نیروگاه مجازی در سراسر 26 هزار سیستم ذخیره انرژی در خانه ها و مشاغل در سراسر ایالات متحده
Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا