کسب و کار

مربی در محیط کار چیست؟

مربی در محیط کار چیست؟

داشتن فردی که بتوانید به او مراجعه کنید و برای مشاوره با او تماس بگیرید برای هر کارآفرینی ارزشمند است. اما فقط 22 درصد از صاحبان مشاغل کوچک در اولین راه‌اندازی شرکت‌های خود، مربیانی داشتند. 

what is a mentor in the workplace

راهنمایی یک متخصص با تجربه فقط برای کارآفرینان ارزشمند نیست. همچنین برای کارکنانی که به دنبال بالا رفتن از نردبان شرکت هستند مفید است. یک برنامه مربیگری می تواند به کارگران شما کمک کند تا با سرعت بیشتری در حرفه خود پیشرفت کنند و یک فرهنگ مشارکتی در محل کار ایجاد کنند.

مرشد در محل کار چیست؟

یک مدیر محل کار، کارمندی است که در همان موقعیت بوده و سطح تجربه بالاتری نسبت به فردی که او را راهنمایی می‌کند، دارد. 

ممکن است یک سرپرست یا شخص دیگری در سازمان باشد که هیچ ارتباط مستقیمی با مربی خود نداشته باشد. یک مربی به منتی کمک می‌کند تا چالش‌هایی را که در محل کار با آن‌ها روبرو می‌شود بررسی کند و موفقیت او را تشویق کند. برخی راهنمایی های شغلی خاص را در کنار توصیه های توسعه شخصی ارائه می دهند. 

یک مربی چه کاری انجام می دهد؟

یک مربی در زمینه خود متخصص است و به عنوان یک معلم الهام بخش دیده می شود. مربیان به منتی ها خرد و دانشی می دهند که از طریق تجربیات خودشان به دست آمده اند. آنها همچنین می توانند حمایت عاطفی را ارائه دهند و به ایجاد اعتماد به نفس مربی کمک کنند.

مرشدها ممکن است وظایف مختلفی را برای کمک به موفقیت مرشد خود انجام دهند:

  • دانش و تخصص خود را به اشتراک می گذارد
  • به نگرانی‌ها و سؤالات مربی خود گوش می‌دهد
  • بازخورد و مشاوره سازنده ارائه می دهد
  • به مربی خود کمک می‌کند تا فرهنگ و محیط کار را طی کند
  • به مربی خود کمک می کند تا اهدافی را تعیین کند و برنامه ای برای دستیابی به آنها ایجاد کند
  • موفقیت های مربی خود را جشن می گیرد و به آنها کمک می کند از شکست ها درس بگیرند
  • به عنوان یک الگو برای رفتار و اخلاق حرفه ای عمل می کند

توجه داشته باشید که مربیان برای کمک به منتهی‌ها نیازی به حضور فیزیکی ندارند. تیم‌های راه دور همچنین می‌توانند از طریق تماس‌های ویدیویی معمولی، ایمیل‌ها و پیام‌رسان‌های فوری، راهنمایی دریافت کنند. 

مزایای مربیگری برای کارکنان جوان چیست؟

ارائه راهنمايي به كاركنان جوان‌تر آنها را براي موفقيت در حرفه‌شان آماده مي‌كند. 

مزایای برتر مربیگری کارگران جوان (و حتی مسن تر) عبارتند از:

  • شتاب شغلی: با بینش های یک مربی، مربیان آمادگی بهتری برای برآورده کردن خواسته های شغل خود دارند. برعکس، یک سوم آمریکایی‌ها می‌گویند فقدان راهنمایی از سوی شبکه حرفه ای کار خود را متوقف کرد. 
  • افزایش عملکرد: داشتن مربیانی که کارگران جوان را راهنمایی می‌کنند، منابعی را به آنها می‌دهد تا در نقش‌هایشان برتری پیدا کنند. نظرسنجی نشان می‌دهد 68٪ موافقند عملکرد سازمانی را بهبود می بخشد. 
  • توسعه شخصی بهبود یافته: مربیان فقط به شغل کارگران شکل نمی دهند. آنها همچنین به شکل گیری خود کارگران کمک می کنند.
  • کمک به کسب‌وکارهای کوچک: کارآفرینان می‌توانند از مربیان استفاده کنند تا از اشتباهات رایجی که می‌تواند منجر به شکست شود، از امور مالی گرفته تا استخدام، اجتناب کنند. تقریباً 92٪ از مشاغل کوچک موافقند که مربیان مستقیماً بر رشد و بقای آنها تأثیر می گذارند.
  • کارگران شادتر: طبق نظرسنجی CNBC، 90٪ از کارگران دارای شغل مربیان از شغل خود راضی هستند. 
  • حفظ کارمندان بالاتر: اگر نگران ترک مربیان هستید، تحقیقات نشان می‌دهد 83 درصد از مربیان و مربیان می گویند که مربیگری آنها بر تمایل آنها برای ماندن در شرکت تأثیر مثبت دارد. مربیگری نه تنها به شما کمک می کند تا کارمندان جوان خود را حفظ کنید، بلکه مربیان کارکشته را نیز در اطراف نگه می دارد. 
  • سود بهتر: ایجاد یک برنامه راهنمایی در کسب و کار شما به طور بالقوه می تواند فروش شما را افزایش دهد. طبق گزارش Mentorcliq 2022، داشتن یکی منجر به 18٪ عملکرد بیشتر نسبت به میانگین سود سالانه همه شرکت‌های آمریکایی Fortune 500 در سال 2020. 

راهنمای معکوس چیست و چگونه کار می کند؟

مرشگری معکوس مانند هر نوع دیگری از راهنمایی است، به جز مرشد معمولاً یک کارمند جوان یا کم تجربه است که به یک کارمند مسن تر یا با سابقه تر راهنمایی می کند. به عنوان مثال، یک ژنرال Z می تواند یک مدیر منابع انسانی Gen X را راهنمایی کند تا روند استخدام خود را برای جذب نامزدهای جوان تر بهبود بخشد. 

با این حال، راهنمایی معکوس فقط مربوط به سن نیست – همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک کارمند جدید یک کارمند ارشد را راهنمایی کند. به عنوان مثال، ارائه مشاوره برای استفاده از فناوری جدیدی که با آن بیشتر آشنا هستند.

جولی سالومون، معاون عملیات مردمی در SmartBug Media، یک آژانس دیجیتال، می‌گوید: «هرکسی می‌تواند یک مربی و منتی باشد». هر مربی و منتی [در شرکت ما] با اهداف متفاوتی به برنامه می‌آیند و ما محیطی را ایجاد می‌کنیم که در آن منابع فراهم می‌شود، اما هدایت نمی‌شوند.» 

چگونه کارفرمایان می توانند مربیگری را تشویق کنند و یک برنامه راهنمایی بسازند

مزایای مربیگری بسیار زیاد است، اما چگونه می‌توانید محیطی ایجاد کنید که مربیگری را تشویق کند؟

یک گزینه ایجاد یک برنامه راهنمایی رسمی است. در اینجا چند توصیه از Omer Usanmaz، یکی از بنیانگذاران Qooper، یک نرم افزار اتوماسیون مربی وجود دارد.

مرحله 1: برنامه مربیگری خود را بسازید

در اینجا نمونه ای از مراحل ایجاد یک برنامه مربیگری رسمی آمده است:

  1. مرحله برنامه ریزی: شرکت گامی آگاهانه به سوی سازماندهی یک برنامه رسمی برای مربیان برمی دارد. اینجاست که تصمیمات حیاتی در مورد نوع برنامه راهنمایی، شرکت کنندگان، منابع و غیره برای نتایج بهینه گرفته می شود.
  2. مرحله شروع: شرکت کنندگان برنامه در این مرحله به یکدیگر معرفی می شوند و می توانند به صورت حرفه ای تعامل داشته باشند. مربیان و مربیان بر اساس تجربیات و نیازهای سازمانی خود در مورد اهداف و جدول زمانی برنامه تصمیم می گیرند.
  3. مرحله راهنمايي: در مرحله راهنمايي، مربيان و منتيورها در فواصل زماني مكرر براي به اشتراك گذاشتن دانش و دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده خود ملاقات مي كنند. بر اساس مدل مربیگری انتخاب شده، شرکت کنندگان در جلسات آموزشی منظم برای پیشبرد حرفه خود به شیوه ای ساختاریافته اغراق می کنند.
  4. مرحله ارزیابی: مربیان یک ارزیابی صادقانه از پیشرفت منتهی ارائه می دهند و تصمیم می گیرند که آیا برنامه رسمی باید ادامه یابد یا پایان یابد. 

مرحله 2: مربیان و مربیان را شناسایی و جفت کنید

اوسانماز توضیح می‌دهد: «تصمیم گیری درباره نحوه برقراری رابطه مربیگری ضروری است. “این می تواند بر اساس مجموعه مهارت ها، پروژه ها یا تیم ها باشد.”

برای درک شرکت‌کنندگان بالقوه، می‌توانید نمایه‌های کاربر را بر اساس علایق و جمعیت‌شناسی ایجاد کنید و آنها را بر اساس پارامترهایشان با یک مربی مطابقت دهید.

می‌توانید از یک برنامه نرم‌افزاری استفاده کنید که به تطابق کمک می‌کند، یا می‌توانید این کار را به صورت دستی با یادگیری در مورد مربیان و مربیان و سپس انجام ملاقات و احوالپرسی انجام دهید تا ببینید آیا مناسب است یا خیر.

یا می‌توانید افراد خود را در فرآیند خواستگاری مشارکت دهید. برای مثال، می‌توانید یک فرم درخواست ایجاد کنید، جایی که مربیان و مربیان احتمالی آنچه را که به دنبال آن هستند و اهدافشان را به اشتراک می‌گذارند. 

مرحله 3: مشارکت در برنامه مربیگری را تشویق کنید

برنامه راهنمايي تنها در صورتي موفق است كه كاركنان از آن استفاده كرده و از آن استقبال كنند. چند راه کلیدی برای ترویج مشارکت در برنامه مربیگری شما وجود دارد:

  • این را پخش کنید: برنامه مربیگری را از طریق کانال‌های مختلف، مانند انجمن‌های شرکت، خبرنامه‌ها و اطلاعیه‌های اصلی تبلیغ کنید. مزایای شرکت در برنامه، مانند کسب مهارت ها و بینش های ارزشمند از همکاران با تجربه را برجسته کنید.
  • جذاب کنید: به اعضای برنامه امتیازات و جوایزی مانند کارت‌های هدیه یا جوایز شناسایی ویژه ارائه دهید. ایرینا کوتسوالووا، متخصص بازاریابی در Warmdevs، یک آژانس توسعه جریان وب، می‌گوید: «خدمت به عنوان یک مربی در شرکت ما یک امتیاز است، زیرا گام مهمی در پیشرفت شغلی فرد محسوب می‌شود.
  • منابع تهیه کنید: مدرسان خود را با منابع مفیدی مانند ادبیات راهنمایی، وبینارها، و سایر مطالب آموزشی مجهز کنید تا به آنها کمک کنید تا شروع کنند و در برنامه باقی بمانند.
  • دستاوردها را جشن بگیرید: موفقیت های مربیان و مربیان را در برنامه چه به صورت عمومی و چه خصوصی جشن بگیرید. این به ایجاد انگیزه در دیگران برای مشارکت و درگیر ماندن کمک می‌کند.

    Warmdevs تلاش بیشتری می‌کند تا برنامه خود را معتبر و مورد حمایت قرار دهد:

    «مسئولیت‌های یک مربی در طول بررسی حقوق و دستمزد در نظر گرفته می‌شود، و کوتسوالوا می‌گوید: آنها از آزمایش‌های فنی معاف هستند زیرا در ایجاد آنها مشارکت دارند.

مرحله 4: موفقیت برنامه مربیگری خود را اندازه گیری کنید و در صورت نیاز بهبود دهید

مراقبت از برنامه مربیگری شما دو کار را انجام می دهد:

  1. تعیین می کند که آیا کارکنان شما از آن سود می برند یا نه
  2. جایی را برای بهبودها مشخص می کند

موفقیت برنامه مربیگری خود را با جمع آوری داده ها اندازه گیری کنید. مواردی که می خواهید اندازه گیری کنید عبارتند از:

    • امتیاز رضایت کارکنان: آیا از مربی و نتایجی که می‌گیرند راضی هستند؟
    • نرخ فرسایش: آیا کارمندان به این دلیل که احساس می‌کنند پیشرفت نمی‌کنند ترک می‌کنند؟
  • نرخ ماندگاری: آیا کارگران را برای مدت طولانی‌تری می‌پیوندید؟

همچنین جمع آوری بازخورد مستقیم از مربیان و مربیان ایده آل است. 

سالومون می‌گوید: «ما یک نظرسنجی پایه با همه شرکت‌کنندگان برای شناسایی رضایت و تعیین اینکه آیا اهداف برآورده شده‌اند انجام می‌دهیم. 

اگر می‌خواهید موفقیت‌آمیز باشد، ایجاد، رشد، اندازه‌گیری و تقویت برنامه مربیگری شما بسیار مهم است. این یک فرآیند مداوم است، اما اگر به معنای بهبود کارمندان و کسب و کار شما باشد، ارزشش را دارد.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا