کسب و کار

همکار فروش چیست و چگونه یک کارمند عالی باشیم؟

همکار فروش چیست و چگونه یک کارمند عالی باشیم؟

خرده‌فروشی ستونی از اقتصاد ایالات متحده است — که پیش‌بینی می‌شود 5.35 تریلیون دلار در سال 2025 — و جزء اصلی زندگی روزمره ما.

اما آن درآمد 5.35 تریلیون دلاری به خودی خود ایجاد نمی‌کند، و فروشندگان پشت سر بیشتر آن – که معمولاً به‌عنوان همکاران فروش شناخته می‌شوند – شایسته تقدیر هستند، درک و توجه.

Free Kit: Everything You Need for Your Job Search

در اینجا، ما بحث خواهیم کرد که یک همکار فروش چیست، معمولاً چه کاری انجام می‌دهد، چگونه می‌توان آن را تبدیل کرد و چگونه همکاران فروش فعلی می‌توانند تلاش‌های خود را بهبود بخشند. بیایید وارد شویم.

فهرست محتوا

همکار فروش چیست؟

شرح شغل همکار فروش

مسئولیت‌های همکاران فروش

چگونه یک همکار فروش شویم

چگونه یک همکار فروش بهتر باشیم

شما می توانید موقعیت “همکار فروش” را به عنوان نقشی در فروش با مزیت خدمات مشتری گرا در نظر بگیرید. از بسیاری جهات، خط کار ترکیبی از این دو زمینه است.

اغلب از آنها انتظار می رود که به سؤالات مشتریان پاسخ دهند، آنها را در سفر خریدار راهنمایی کنند، به نگرانی های آنها گوش دهند و به آنها رسیدگی کنند، و محصولات مرتبط را به آنها بفروشند — گاهی همه در یک مکالمه.

شرح شغل همکار فروش

شرح شغلی معمولی همکار فروش ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

مسئولیت‌ها

  • به سوالات مشتریان در فروشگاه و تلفن پاسخ دهید.
  • به مشتریان هنگام ورود به فروشگاه خوشامدگویی کنید.
  • سطوح موجودی محصول را ردیابی و پیگیری کنید.
  • دانش گسترده ای در مورد مجموعه محصولات شرکت ما ایجاد کنید.
  • صندوق را راه اندازی کنید و پرداخت های مشتریان را پردازش کنید.
  • مهر و برچسب قیمت روی محصولات.

شرایط مورد نیاز

  • دیپلم دبیرستان یا GED
  • حداقل یک سال تجربه فروش یا خدمات مشتری
  • توانایی کار در شب و آخر هفته
  • توانایی کار تحت فشار
  • ارتباط قوی و مهارت های بین فردی
  • توجه به جزئیات

اکنون که تصویری از نقش معمولی یک همکار فروش دارید، بیایید نگاهی دقیق‌تر به کارهای این نوع فروشنده بیندازیم.

1. آنها از مشتریان استقبال می کنند.

همکاران فروش معمولاً اولین خط ارتباطی بین یک مکان خرده فروشی و مشتریان آن هستند. این مسئولیت مستلزم درجاتی از اشتیاق و حرفه ای بودن است.

این یک لحن برای تجربه خرده‌فروشی مشتری ایجاد می‌کند و یکی از نکات کلیدی در شکل‌دهی به برداشت آنها از خود شرکت است. به همین دلیل است که بهترین همکاران فروش می توانند مثبت بودن و توجه را نشان دهند – به سرعت با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کنند و هر نوع کمکی را که ممکن است نیاز داشته باشند ارائه دهند.

2. آنها برای سنجش نیازهای مشتریان با آنها درگیر و گفتگو می کنند.

همکاران فروش یک منبع مشاوره برای مشتریان هستند. آنها باید به طور ماهرانه ای با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند، به طور موثر با آنها ارتباط برقرار کنند، نیازهای آنها را شناسایی کنند و پیشنهادهای مناسب را برای آنها ارائه دهند. این توانایی بر چند مهارت و عامل استوار است.

برای یکی، همکاران فروش باید بدانند که چگونه فعالانه گوش دهند – با در نظر گرفتن اینکه مشتریان از کجا می آیند، هم سریع و هم متفکرانه. آن‌ها همچنین باید بتوانند با مشتریان بالقوه‌شان رفت و آمد داشته باشند، و نکاتی را که مشتریان حتی ممکن است در نظر نگرفته‌اند، برطرف کنند.

اما به همان اندازه که این عناصر مهم هستند، اگر با دانش گسترده محصول پشتیبانی نشوند، اهمیت چندانی ندارند.

3. آنها دانش گسترده محصول را برای ارائه توصیه ها حفظ می کنند.

بهترین همکاران فروش هنگام ارائه خدمات به مشتریان خود دقیقاً می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند. آنها تصویر کاملی از مجموعه محصولات فروشگاه خود و افراد خاص و نیازهای آن محصولات دارند.

حتی همدل‌ترین و معقول‌ترین همکار فروش تنها در صورتی می‌توانند به این نتیجه برسند که ندانند چگونه بینشی را که از طریق گفتگو با مشتریان جمع‌آوری می‌کنند به کار ببرند – همه اینها به توانایی آنها برای حفظ دانش محصول استوار است.

4. آنها به مدیریت موجودی کمک می کنند.

مدیریت موجودی یکی دیگر از مسئولیت‌های کلیدی است که معمولاً بر عهده همکاران فروش است. اغلب از آنها انتظار می رود که بدانند چه مقدار از یک محصول خاص در انبار موجود است. این به آنها اجازه می دهد تا از هرگونه درخواست ناخوشایند و غیرقابل تحقق مشتریان جلوگیری کنند. همچنین به مدیریت کمک می کند تا آنچه را که باید سفارش دهد، بررسی کند.

5. آنها به تجارت بصری کمک می کنند.

مکان‌های خرده‌فروشی باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنند. آنها به ندرت تمایل دارند به ویترین فروشگاهی بروند که به نظر می رسد رها شده یا عجولانه کنار هم پراکنده شده باشد – مهم نیست که محصولات داخل چقدر عالی هستند.

چشم ابتدا خرید می‌کند، بنابراین به همکاران کمک می‌کند تا فضایی بصری جذاب داشته باشند که از مکالمات آنها با مشتریان پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل است که تجارت بصری یکی از اجزای کلیدی خرده‌فروشی است، و اغلب بر عهده همکاران فروش است که این نوع نمایشگرها را در کنار هم قرار دهند.

6. آنها پرداخت ها را پردازش می کنند.

یکی دیگر از مسئولیت‌های کلیدی همکاران فروش، تسهیل پرداخت‌های مشتریان است. این امر مستلزم راه اندازی صندوق نقدی، اطلاع از قیمت محصولات به طور بالقوه، و دادن پول برای هر تراکنش نقدی است.

7. آنها مشتریان را از تبلیغات و فروش مطلع می کنند.

همراه با داشتن دانش محصول، همکاران فروش نیز باید نسبت به تبلیغات یا فروش‌هایی که ممکن است فروشگاه‌هایشان داشته باشد، توجه داشته باشند. آنها همچنین باید بدانند چه زمانی اطلاع رسانی به مشتریان از این معاملات مناسب و سازنده خواهد بود.

چگونه یک همکار فروش شویم

تقریباً مانند هر رشته کاری دیگری، اگر می‌خواهید یک همکار فروش شوید، باید شرایط لازم را کسب کنید و فعالانه به دنبال موقعیتی باشید که برای شما مناسب است. اگر می‌خواهید یکی از این نقش‌ها را دنبال کنید، در اینجا نکات کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

1. به سوابق تحصیلی خود نگاه کنید.

یک کارمند فروش معمولی دارای دیپلم دبیرستان یا GED – یا مدرک دانشگاهی در تجارت، ارتباطات، یا هر رشته دیگری است که به شما امکان می دهد مهارت های مرتبط و قابل حمل را توسعه دهید.

برای کسانی که به دنبال گسترش سوابق تحصیلی خود و تبدیل شدن به همکاران فروش هستند، برنامه های آموزشی فروش که ابزارهای مورد نیاز برای رشد به عنوان یک فروشنده را فراهم می کند.

2. رزومه خود را بسازید.

همانند هر موقعیت دیگری، باید از طریق یک رزومه خوش ساخت نشان دهید که توانایی و واجد شرایط بودن برای یک همکار فروش را دارید — به طور ایده آل با نوعی تجربه فروش در پشت آن.

چند لیست شغلی از همکاران فروش از شما می خواهند که حداقل یک سال در خرده فروشی کار کنید – اما اگر یکی از این نقش ها را بدون چنین تجربه ای دنبال می کنید، خیلی سریع تسلیم نشوید.

اگر به یک موقعیت همکار فروش علاقه مند هستید، سعی کنید تجربیات دیگری را که دارید پیدا کنید – چه از طریق چیزی مانند دوره های دانشگاهی یا کار در زمینه های دیگر – و رزومه خود را طوری تنظیم کنید که عناصر آن را برجسته کنید که به موفقیت کمک می کند. به عنوان یک فروشنده.

به عنوان مثال، فرض کنید هرگز در خرده فروشی کار نکرده اید، اما مهماندار یک رستوران بوده اید. این تجربه را در رزومه خود قرار دهید و تاکید کنید که چگونه تجربه حضوری شما با غذاخوری ها می تواند به برقراری ارتباط موثر با خریداران ترجمه شود.

3. تحقیق کنید و به دنبال موقعیت های باز همکار فروش باشید.

اگر آنها را جستجو کنید — و هنگامی که با آنها برخورد کردید، مطمئن شوید که شرکت موقعیت ها را فهرست کرده است. ارزش کار کردن برای و در داخل چرخ خانه خود را دارند.

اگر یک کسب‌وکار به دلیل رفتار بد با همکاران فروش خود شهرت دارد، ممکن است بخواهید به فهرست گذشته نگاهی بیندازید و شرکتی را پیدا کنید که کار کردن برای آن دشوار نباشد. به طور مشابه، اگر فکر نمی‌کنید علاقه یا توانایی فروش محصولات کارفرمای خاصی را ندارید، جستجوی خود را ادامه دهید.

4. برای مصاحبه آماده شوید.

وقتی فرصت مصاحبه برای موقعیت همکار فروش به دست می‌آید، باید مطابق با آن آماده شوید. بر انتقال مهارت های ارتباطی، شخصیت، مهارت های شنیداری و تجربه کاری مرتبط تمرکز کنید. اگر موقعیت های قبلی شما مستقیماً به فروش مربوط نمی شود، مهارت های قابل انتقالی را که در طول سابقه حرفه ای خود به دست آورده اید، لمس کنید.

چگونه یک همکار فروش بهتر باشیم

1. برای مطالعه کامل محصولاتی که می فروشید وقت بگذارید.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، توسعه دانش گسترده محصول جزء حیاتی یک حرفه موفق به عنوان یک همکار فروش است. و ممکن است ناگفته نماند، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یکی از این نقش‌ها را به عهده بگیرید و به طور خودکار چنین بینشی داشته باشید.

مثل هر نوع دانشی، دانش محصول خودسرانه به دست نمی‌آید — نیازمند تحقیق و مطالعه جدی است. شما باید کمی خود را حفظ کنید و تفاوت های ظریف مجموعه محصولات شرکت خود را درک کنید.

هر محصول چه نیازی را برآورده می کند؟ چه نوع مشتری از استفاده از محصول A در مقابل محصول B سود می برد؟ و چگونه می توانید مزایای هر پیشنهاد را به بهترین نحو منتقل کنید؟ توانایی پاسخگویی مداوم به این سؤالات، یک همکار فروش نمونه می سازد.

2. گوش دادن فعال را تمرین کنید.

در اینجا یک حقیقت مهم در فروش وجود دارد: مشتریان نمی خواهند به آنها فروخته شود، آنها می خواهند درک شوند. آن‌ها می‌خواهند احساس کنند کسی که با او صحبت می‌کند واقعاً نیازهای آنها را درک می‌کند و برای کمک به آنها در یافتن بهترین راه‌حل ممکن وجود دارد.

بنابراین، قبل از شروع توصیه محصولات، ابتدا باید نیازهای مشتریان خود را بشناسید. یکی از راه‌های رسیدن به آنجا، گوش دادن فعال است.

با گوش دادن فعال، یک همکار فروش می‌تواند نشانه‌هایی درباره علایق، نگرانی‌ها و خواسته‌های مشتری دریافت کند. سپس می‌توان از این اطلاعات برای ارائه توصیه‌های شخصی‌شده استفاده کرد، که می‌تواند احتمال فروش را افزایش دهد.

برای تمرین گوش دادن فعال، در اینجا چند بهترین روش وجود دارد که باید امتحان کنید:

  • توجه بی‌نظیر خود را به مشتری معطوف کنید
  • سوالات روشن کننده بپرسید (یعنی “می توانید آن را تکرار کنید؟”)
  • آنچه را که مشتری گفته است را به زبان خودتان بیان کنید تا تأیید کنید که پیام را به درستی فهمیده‌اید (یعنی “آنچه من می‌شنوم این است که شما به دنبال محصولی با… هستید” )
  • قبل از پاسخ دادن یا پرسیدن سؤال، منتظر بمانید تا مشتری تمام شود
  • در پایان مکالمه، نکات کلیدی را خلاصه کنید تا مطمئن شوید که شما و گوینده در یک صفحه هستید

با گوش دادن فعالانه، می توانید مشتری خود را بهتر درک کنید، با آنها رابطه و اعتماد ایجاد کنید و با پیشنهادات درجه یک پاسخ دهید.

3. مهارت های مکالمه خود را تقویت کنید.

یک شغل موفق به عنوان یک همکار فروش، تا حد زیادی به توانایی شما در راحت کردن مشتریان و راهنمایی یکپارچه آنها از طریق تجربه آنها در فروشگاه متکی است. اگر بیش از حد ساکت، بی دست و پا، پرخاشگر یا ناامن در توانایی برقراری ارتباط باشید، این اتفاق نمی افتد.

شما باید بدانید که چگونه با هر کسی مکالمه داشته باشید. درک کنید که چگونه می توانید در یک گفتگوی کوچک شرکت کنید، در حالی که همچنان بر روی ایجاد محصولات مرتبط با مشتریان خود تمرکز می کنید که به نیازها و نگرانی های آنها پاسخ می دهد.

این مرحله نباید خیلی عمیق باشد. با مشتریان فروشگاه های سخت افزاری که به دنبال اره های دایره ای ارزان هستند، نباید خود را برای اشک آلود شدن آماده کنید. اما هنوز باید بدانید که چگونه چیزها را شاد، جالب و فعال نگه دارید تا فضای بین توضیحات محصول و فروش سخت را پر کنید.

4. روی زبان بدن خود کار کنید.

این نقطه هدفی مشابه با مورد بالا دارد. شما می خواهید به محض ورود مشتریان به فروشگاه شما و حرفه ای بودن پروژه، خیالشان راحت باشد. اگر زبان بدنتان را خم کنید یا هر نوع زبان بدن دیگری را فرض کنید که نشان می‌دهد حوصله یا خسته هستید، لحن اشتباهی را برای تجربه مشتریان خود تنظیم خواهید کرد.

مطمئن شوید که صاف بایستید و تا حد ممکن ظاهری زیبا داشته باشید. نشان دادن توانایی شما فراتر از ارتباطات شفاهی شما است – هر تأثیر احتمالی که می توانید بر روی مشتریان خود ایجاد کنید در فروش شما در فروشگاه نقش دارد.

5. هنگام برخورد با طرد شدن، ذهنیت “به بعدی” را اتخاذ کنید.

رد کردن یک واقعیت زندگی برای هر نوع فروشنده ای است – و همکاران فروش از این امر مستثنی نیستند. احتمالاً با مشتریانی روبرو خواهید شد که علاقه ای به محصولات شما ندارند، از نظر مالی در مکان مناسبی نیستند، یا نسبت به تلاش های فروش شما بی توجه هستند.

نمی‌توانید رد را خیلی شخصی بدانید. شما باید خود را بلند کنید، خود را پاک کنید و به سراغ بعدی بروید. بداخلاقی آشکار می‌تواند بر سایر عناصر کلیدی نقش شما تأثیر بگذارد – مانند مهارت‌های مکالمه و زبان بدن شما – بنابراین سعی کنید پاهای خود را در حرکت نگه دارید.

با توجه به آنچه گفته شد، شما نباید به طور کامل از هیچ یک از ردها نادیده بگیرید. هر فروش ناموفق یک تجربه یادگیری است. به تلاش‌های فروش خود که کوتاهی کرده‌اند نگاهی دقیق و انتقادی بیندازید و سعی کنید هر گونه الگوی رفتاری را که ممکن است مانع شما شود، شناسایی کنید.

رد کردن لزوماً به معنای شکست نیست – اغلب فرصت‌هایی را برای رشد، پیشرفت حرفه‌ای و موفقیت در آینده فراهم می‌کند.

6. استراتژی های فروش را مطالعه کنید – به ویژه فروش مبتنی بر ارزش.

محیط فروش خرده فروشی دقیقاً همین است – یک محیط فروش . به همین دلیل است که درک استراتژی‌های فروش خاص (معمولاً با فروش معمولی مرتبط است) می‌تواند برای همکاران فروش که می‌خواهند بازی‌های خود را تقویت کنند، تقویت بزرگی ایجاد کند.

عناصر روش‌شناسی و استراتژی‌هایی مانند consultative,consultative> =”/sales/solution-selling?_ga=2.261509071.350644119.1631054585-15882795.1631054585″ rel=”noopener” target=”_blank”> راه حل، و سالینگ“فرماندهی کرد همه می توانند در کارنامه یک همکار فروش جایی داشته باشند.

اما از همه تاکتیک‌های فروش که همکاران فروش باید بدانند، فروش مبتنی بر ارزش بیشترین است. ، خوب، ارزشمند. این استراتژی حول فروش یک محصول بر اساس ارزش بالقوه ای است که ارائه می دهد – نه همه ویژگی های منظم، زنگ ها و سوت های همراه با آن.

احساس داشتن اصول فروش مبتنی بر ارزش – از جمله اولویت‌بندی علایق مشتری، صرف زمان برای درک بهتر نیازهای فردی آنها، آموزش به مشتریان در حین پیشرفت فروش، هدایت مشتریان در فرآیند خرید، و در نهایت فروش بر اساس آنچه مشتری از محصول مورد نظر سود می برد – شما را به یک همکار فروش قوی تر و موثر تبدیل می کند.

بازگشت به شما

زندگی همکار فروش به خودی خود یک خرده کاری است. برخورد با مشتریان ناراضی، ساده‌سازی فرآیند فروش در یک مکالمه، و پیگیری برخی از جنبه‌های لجستیکی یک فروشگاه خرده‌فروشی می‌تواند دشوار باشد – به‌ویژه زمانی که مجبور باشید آنها را به طور همزمان انجام دهید.

با این وجود، اگر در یکی از این موقعیت‌ها کار می‌کنید یا به دنبال آن هستید، استراتژی‌ها و نکات تاکیدی خاصی وجود دارد که می‌توانید برای آسان‌تر کردن کارتان و مؤثرتر کردن تلاش‌های فروشتان به آن‌ها نگاه کنید.

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an interview with the help of this free job seekers kit.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا