کسب و کار

ایجاد یک شغل در مشاوره – راهنمای نهایی

ایجاد یک شغل در مشاوره – راهنمای نهایی

یک حرفه در مشاوره مدیریت جذاب است. مزایای آن شامل سفرهای زیاد، بسته های غرامت سخاوتمندانه، تعامل با مدیریت سطح بالا، قرار گرفتن در معرض فرصت های یادگیری و لذت کار بر روی مشکلات پیچیده تجاری است.

person researching a consulting career path on a computer

اما مسیر شغلی مشاوره نیز چالش های خود را دارد. میکا کیم، مشاور سابق یکی از 4 شرکت مشاوره بزرگ ، گزارش می دهد که به طور متوسط ​​12 ساعت در روز کار می کند. سایر شواهد حکایتی نشان می‌دهد فرسودگی شغلی ناشی از ساعات کاری طولانی می‌تواند یک <هدف باشد ="_blank" href="https://mconsultingprep.com/why-consultants-quit-their-job" rel="noopener">دلیل اصلی ترک شغل مشاوران که زمانی برای به دست آوردن آنها سخت تلاش می کردند.

نکته؟ مشاوره برای همه نیست در این مقاله، یک مرور کلی از مسیر شغلی مشاوره به شما ارائه خواهیم داد. شما خواهید آموخت که شغل مشاوره شامل چه مواردی می شود و می توانید تصمیم بگیرید که آیا شغل مشاوره برای شما مناسب است یا خیر.

Download Now: Free Consultant's Success Kit

فهرست محتوا

مشاوره چیست؟

مشاوره عملی است بهبود عملکرد سازمان با ارائه مشاوره مدیریت حرفه ای و مبتنی بر تحقیق. مشاوره مدیریت عملیات، استراتژی، امور مالی، بازاریابی و حاکمیت را پوشش می دهد.

حقوق پایه برای مشاوران پایه در شرکت‌های مشاوره سطح بالا 83500 دلار در سال است، با توجه به CaseInterview، یک وبلاگ معتبر مشاوره مدیریت. این موضوع برای فارغ التحصیلان تازه واردی است که تازه وارد این رشته شده اند.

این اغلب باعث می‌شود علاقه‌مندان به مشاوره تعجب کنند، “بینش/مهارت‌های منحصربه‌فردی که پاداش بالای مشاوران را توجیه می‌کند چیست؟”

ابتدا، در اینجا یک توضیح مهم وجود دارد: مشاوران دقیقاً مسئول حل مشکلات مشتری نیستند. آنها پل ارتباطی بین مشتریان و کارشناسان موضوع با تخصص فنی برای حل مشکلات مشتریان خود هستند.

کار ساده ای به نظر می رسد، اما سخت است. یک سفر معمولی پروژه به این صورت است:

  • یک مشاور (بیایید او را کلر بنامیم) با مشتری خود (معمولاً یک مدیر سطح بالا) مصاحبه می کند تا مشکلاتی را که مانع رشد سازمان می شود شناسایی کند. هدف کلر؟ فرصت هایی را برای بهبود نتیجه شناسایی کنید.
  • کلر تجزیه و تحلیل دقیقی از مشکلات انجام می دهد.
  • بعد، کلر مشکلات را به شبکه متخصصان موضوع مشاوره خود (به نام شبکه‌های پشتیبانی) می‌برد تا بهترین روش‌ها را برای حل مشکل تعیین کند.
  • در نهایت، کلر راه حل بهینه را برای مشتری خود ارائه می کند، معمولاً از طریق ارائه عرشه اسلاید.

رویکرد کلر نشان می‌دهد که مهارت‌های اصلی مشاور شامل توانایی‌های تحلیلی و حل مسئله، تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها، مهارت‌های ارتباطی و ارائه، و مهارت‌های بین فردی برای ارتباط با مشتریان است.

بیایید چند نمونه پروژه مشاوره واقعی را مرور کنیم تا متوجه شوید مشاوران برای دریافت چک حقوق خود چه می کنند.

مشاوران واقعاً چه می کنند؟ (نمونه های زندگی واقعی)

سه نوع پروژه رایج در مشاوره مدیریت عبارتند از: پیاده‌سازی فناوری، بهبود عملیات، و مشاوره استراتژی.

1. مشاوره استراتژی

“پروژه های استراتژی معمولاً در مورد رشد هستند – چگونه می توانیم مشتریان خود را وادار کنیم خدمات خود را گسترش دهند، چگونه می توانیم افراد بیشتری از خدمات آنها استفاده کنند و چگونه می توانیم وارد بازارهای بیشتری شویم.” می گوید هشام ژکان، مشاور مدیریتی که در مشاوره مراقبت های بهداشتی تخصص دارد.

او می‌افزاید: «معمولاً مشتری با یک سؤال یا مشکل واقعاً گسترده به سراغ شما می‌آید، سپس باید استراتژی منطقی بسازید.

مثال

یک سیستم مراقبت های بهداشتی بزرگ و یک مرکز پزشکی بزرگ هر دو در یک شهر اداره می شوند. این سازمان‌ها تشخیص می‌دهند که حضور ترکیبی آن‌ها در شهر باید باعث بهبود ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای مردم شهر شود و می‌خواستند این پتانسیل را درک کنند.

آنها به شرکت مشاوره هشام مراجعه کردند تا ببینند چگونه می توانند برای خدمت به بیماران در آن شهر با یکدیگر بهتر همکاری کنند. تیم شرکت مشاوره بیماران شهر، آنچه را که نیاز دارند و خدماتی که هر یک از بیمارستان‌ها ارائه می‌دهند، تجزیه و تحلیل کردند.

هشام می‌گوید: «سپس از آن برای ایجاد توصیه‌هایی برای اینکه چگونه بیمارستان‌ها می‌توانند خدمات خود را ترکیب کنند و همچنین در خدمات بیشتری سرمایه‌گذاری کنیم که برای جمعیت آن شهر مناسب‌تر است، استفاده کردیم.

2. بهبود عملیات

این شامل کشف بینش ها و ارائه توصیه هایی برای بهبود کارایی عملیاتی و افزایش سودآوری است.

مثال

یکی از بیمارستان‌هایی که هشام با آن کار می‌کرد به دلیل اینکه شرکت‌های بیمه از پرداخت خدمات مراقبت‌های بهداشتی به بیماران خودداری می‌کردند، ضرر می‌کرد. پس از بررسی، تیم هشام متوجه شد که سیستم صورتحساب بیمارستان بهم ریخته است.

افسران مدیریت میز جلو، بیماران را با جزئیات بیمه اشتباه ثبت کردند. و افراد طرف صورت‌حساب ادعاهای نادرستی را به پرداخت‌کنندگان ارائه کردند.

«ما دقیقاً آنچه را که برای مشتری اشتباه است مشخص کردیم و به آنها گفتیم که چگونه می توانند از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. هشام می‌گوید، این بدان معناست که ما باید مجموعه‌ای از راهنماها و دستورالعمل‌های آموزشی ایجاد می‌کردیم تا به مشتری کمک کنیم کارکنان خود را برای کارآمدتر بودن آموزش دهد.

3. مشاوره و پیاده سازی فناوری

این شامل توسعه و پیاده‌سازی سیستم‌های فناوری جدید برای رفع نیازهای خاص مشتری است.

مثال

یک سیستم بیمارستانی بزرگ در ارائه صورت‌حساب خدمات به شرکت‌های بیمه ناکارآمد بود. هشام می‌گوید: «ما ماه‌ها تلاش کردیم تا بفهمیم مشتری به چه چیزی نیاز دارد… سپس با تیم فناوری اطلاعات برای سفارشی‌سازی نرم‌افزار بر اساس نیازهای مشتری کار کردیم.

“پس از نصب، برنامه های آموزشی برای کارکنان ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که سازمان به راحتی به سیستم جدید منتقل می شود.” هشام می افزاید.

در حالی که این نمونه‌ها همگی از یک صنعت هستند، اکثر مشاوران در صنایع مختلف، به ویژه آنهایی که در شرکت‌های MBB، Big 4 یا Tier 2 کار می‌کنند، کار می‌کنند. این بدان معناست که مهارت‌های تجاری قابل انتقال را در مدت کوتاهی یاد می‌گیرید و تجربه شغلی کسب می‌کنید که می‌توانید از آن برای یافتن مشاغل با درآمد بالاتر در جاهای دیگر استفاده کنید.

خط اصلی: مشاوره یک پله حرفه ای عالی است، به خصوص اگر تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید یا مطمئن نیستید که چه شغلی را باید دنبال کنید.

شرکت های مشاوره مدیریت برتر برای کار

شرکت‌های مشاوره بر اساس اندازه پروژه که انجام می‌دهند (نه بر اساس اندازه شرکت‌ها) به چهار سطح طبقه‌بندی می‌شوند. این سطوح به شرح زیر است.

Consulting career path. Top Management Consulting Firms. The Big 3 or MBB — McKinsey, Bain, and Boston Consulting Group. The Tier 2 — Includes Accenture, Kearney, Oliver Wyman, and L.E.K. Consulting. The Big 4 — Deloitte, KPMG, PwC, and E&Y. Boutique Firms — Smaller consultancies that specialize in a specific industry.

1. The Big 3

McKinsey، Bain، و Boston Consulting Group (یا به اصطلاح MBB) نخبه ترین شرکت های مشاوره در جهان هستند. آنها بزرگترین پروژه ها را انجام می دهند و میلیون ها دلار برای هر پروژه دریافت می کنند. بالاترین غرامت را نیز به مشاوران می پردازند. این آنها را به محل کار رویایی برای مشاوران تازه کار تبدیل می کند.

2. ردیف 2

این شامل Accenture، Kearney، Oliver Wyman، و L.E.K. مشاوره. شرکت های ردیف 2 دومین گروه بزرگ از نظر اندازه پروژه هستند و هر پروژه تا 1 میلیون دلار هزینه دارد. آنها همچنین غرامت عالی می پردازند و مکانی عالی برای ایجاد یک حرفه مشاوره هستند.

3. The Big 4

بیگ 4 شامل Deloitte، KPMG، PwC و E&Y است. از نظر اندازه شرکت، این گروه از بزرگترین شرکت های مشاوره تشکیل شده است – بزرگتر از 3 شرکت بزرگ. با این حال، آنها معمولا پروژه های کوچکتر را مدیریت می کنند.

4. شرکت های بوتیک

شرکت‌های Big 3، Big 4 و Tier 2 شرکت‌های استراتژی کلی هستند، به این معنی که در هیچ صنعت خاصی تخصص ندارند. با این حال، شرکت‌های بوتیک، مشاوران کوچک‌تری هستند که در ارائه خدمات به مشتریان در یک صنعت خاص تخصص دارند.

از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا فناوری، امور مالی، آموزش و خرده‌فروشی، یک شرکت مشاوره بوتیک برای هر صنعتی که فکرش را بکنید وجود دارد.

نکات ورود به مسیر شغلی مشاوره

نفوذ به مشاوره چالش برانگیز است. اما راه ورود برای فارغ التحصیلان تازه واردی وجود دارد که کار خود را با مشاوره شروع می کنند یا متخصصان باتجربه ای که به دنبال تغییر هستند. در زیر سه راه اصلی ورود به دنیای مشاوره آورده شده است.

d8a7db8cd8acd8a7d8af db8cdaa9 d8b4d8bad984 d8afd8b1 d985d8b4d8a7d988d8b1d987 d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c d986d987d8a7db8cdb8c 6647ed8800e57

1. استخدام در مقطع کارشناسی

مشاورهای سطح بالا معمولاً فارغ التحصیلان جدید را به عنوان مشاوران پایه استخدام می کنند. اولین فرصت شما برای ورود از طریق یک دوره کارآموزی تابستانی است. این می تواند پس از فارغ التحصیلی به یک موقعیت تمام وقت تبدیل شود. اگر پنجره کارآموزی را از دست دادید، همچنان می توانید برای یک نقش تمام وقت درخواست دهید.

یک سوال متداول توسط دانشجویان در مورد مرتبط ترین برنامه های تحصیلی برای مشاور شدن است.

ویکتور چنگ، مصاحبه‌گر پرونده سابق در مک‌کینزی، می‌گوید، “اکثر مشاوران مدیریت زندگی حرفه ای خود را با اخذ مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط با تجارت یا مشاوره آغاز می کنند.”

با این حال، مشاوران برتر (از جمله شرکت‌های MBB) متقاضیانی را بدون پیشینه کاری استخدام می‌کنند. آنچه مهم است داشتن نمایه ای است که الزامات کلی را برآورده کند.

2. استخدام MBA یا مدرک پیشرفته

MBA ورود به مشاوره را آسان‌تر می‌کند، اما پیش‌نیاز نیست.

شرکت های نخبه فعالانه فارغ التحصیلان MBA را از مدارس برتر کسب و کار جذب می کنند. بنابراین کسب مدرک MBA (به ویژه از مدارس هدف مانند هاروارد، استنفورد ، وارتون و ییل) به طور قابل توجهی شانس شما را برای یافتن شغل افزایش می دهد.

علاوه بر MBA، شرکت‌ها کاندیداهایی را با مدارک پیشرفته مانند Ph.D، M.D.، و J.D. استخدام می‌کنند.

3. استخدام با تجربه

شرکت‌های مشاوره اغلب افراد حرفه‌ای را با تخصص خاص یا تجربه وسیع استخدام می‌کنند. با این حال، این سخت ترین راه برای ورود است. اگر به دنبال این مسیر ورودی هستید، دو گزینه دارید.

اولین مورد این است که شرکت‌های مشاوره کوچک‌تری را هدف قرار دهید که برای مهارت‌های شما ارزش زیادی قائل هستند. این شرکت‌ها به استعدادهای برتر نیاز دارند، اما برای یافتن و حفظ آنها تلاش می‌کنند، زیرا بهترین نامزدها مشاغل معتبرتری را هدف قرار می‌دهند.

دوم، اگر تصمیم به درخواست برای یک شرکت مشاور برجسته دارید، درخواست از طریق پورتال آنلاین شرکت موثرترین استراتژی نیست. در عوض، با شبکه کردن< /a> با مشاوران دیگر در شرکت مورد نظر خود. پس از دریافت ارجاع، می توانید درخواست رسمی خود را ارسال کنید.

مسیر شغلی مشاوره سنتی (عناوین، پیشرفت، و حقوق)

مشاوره نسبت به بیشتر صنایع، مسیر رشد شغلی سریع‌تری را ارائه می‌دهد.

بیشتر مشاوران یک خط‌مشی ارتقای کارمند “بالا یا خارج” دارند، به این معنی که شما یا “بالا” به سطح بعدی ارتقا پیدا می‌کنید یا به تدریج “خارج می‌شوید”. این تبلیغات معمولاً هر 2-3 سال یکبار انجام می شود. اگر شما یک عملکرد برتر هستید، همیشه فرصت هایی برای ارتقاء نردبان شغلی شرکت وجود خواهد داشت.

اکنون، عنوان دقیق هر موقعیت از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. اما، در زیر، نحوه پیشرفت شغلی معمولی را شرح می‌دهیم.

1. تحلیلگر کسب و کار

تحلیلگران بیشتر کارهای سنگین را در پروژه ها انجام می دهند. رهبران پروژه چند جریان کاری را به آنها اختصاص می دهند. کار آنها شامل تحقیق، مصاحبه با کارشناسان، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در صفحات گسترده، و ساخت ارائه‌های پاورپوینت است.

این مرحله ابتدایی برای فارغ التحصیلان جدید است. میانگین حقوق برای تحلیلگران در شرکت‌های سطح بالا 83500 دلار است.

2. کاریار/مشاور

همکاران وظایف شغلی مشابهی با تحلیلگران دارند اما جریان های کاری بزرگ تری را مدیریت می کنند و استقلال بیشتری دارند. از آنجایی که آنها باتجربه تر هستند، اغلب مسئول هدایت و هدایت تحلیلگران کم تجربه هستند.

استخدام MBA به شرکت هایی در سطح کاردانی می پیوندد. میانگین حقوق برای استخدام‌کنندگان MBA و مشاوران با تجربه در شرکت‌های سطح بالا، 149000 دلار است.< /p>

3. مدیر/رهبر پروژه

وظیفه کلیدی مدیر نظارت بر پروژه ها است. اگرچه آنها به خوبی از نقاط داده مربوطه مطلع هستند، اما زمانی را صرف تجزیه و تحلیل داده ها نمی کنند. در عوض، آنها مشکلات مشتری را تعریف می کنند و تیمی از تحلیلگران و مشاوران را رهبری می کنند که بهترین راه حل ها را پیدا می کنند.

“آنها معمولاً در مورد اینکه چه چیزی به مشتری ارائه می شود و چه راه حل هایی قرار است ارائه شود، نظر نهایی را می گویند” می گوید هشام.

مدیران/رهبران پروژه در شرکت‌های سطح بالا به طور متوسط ​​175000 دلار درآمد دارند، به استثنای پاداش های عملکرد و فرصت های اشتراک سود.

4. مدیر/مدیر

مدیران روابط جدید با مشتری را تقویت و توسعه می دهند. آنها ممکن است تجزیه و تحلیل را بررسی کنند و در پروژه های سطح بالا اطلاعات ارائه دهند. آنها همچنین پرورش و انگیزه را برای اعضای تیم کمتر تجربه می کنند. مدیران و مدیران بیش از 250000 دلار درآمد دارند.

5. شریک / سهامدار

شرکا افرادی هستند که سالها در یک شرکت سرمایه گذاری کرده اند. آنها سلامت بلند مدت شرکت را تضمین می کنند. نقش‌های کلیدی آن‌ها شامل شناسایی فرصت‌های تجاری جدید، برنده شدن در پروژه‌ها، مدیریت روابط با مشتری و ارائه رهبری است.

حقوق پایه برای شرکا یا سهامداران از 570,000 تا 1,000,000 دلار متغیر است، بدون احتساب پاداش.

نکاتی برای شروع مشاوره

رقابت سختی برای نقش در شرکت‌های مشاوره برتر وجود دارد. سالانه ده‌ها هزار نامزد برای شرکت‌های MBB درخواست می‌دهند، اما کمتر بیش از 5 درصد از متقاضیان وارد می شوند. نکات زیر به افزایش شانس شما برای یافتن شغل کمک می کند.

1. معدل بالا را حفظ کنید.

مشاوران برتر از نامزدهای خود انتظار برتری علمی دارند. داشتن معدل بالا اگر در یک مدرسه غیرهدف تحصیل می کنید اهمیت بیشتری پیدا می کند. معدل پایین شانس شما را از بین نمی برد، اما داشتن معدل بالا مطمئناً آن را افزایش می دهد.

2. تجارب و دوره های کارآموزی مرتبط را جمع آوری کنید.

مشاور سابق PwC، مهدی کافی، نمونه ای از کسی که با وجود داشتن نمرات خشن و بدون تجربه وارد یک شرکت مشاوره معتبر شد. در واقع، او هیچ دوره کارآموزی در رزومه خود نداشت.

مهدی فهرستی از مهارت‌های مرتبط مانند خدمات مشتری بود، استقلال، مدیریت مشتری، مهارت های تحلیلی و ارائه، و توانایی کار در تیم.

او این مهارت‌ها را با انجام کارهایی که به آن‌ها نیاز داشت، توسعه داد. نتیجه؟ او با Big 4 و دیگر شرکت های جهانی مصاحبه کرد.

3. یک رزومه برجسته و نامه پوششی بنویسید.

بسیاری از نامزدها به دلیل رزومه ضعیف مورد بررسی قرار می گیرند. هنگامی که رزومه خود را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که آن را تحت تاثیر قرار می دهد استخدام کنندگان با نشان دادن مهارت و تجربیات کاری مشاوره مرتبط.

اگر در یک شرکت برتر کار کرده‌اید یا در یک مدرسه نخبه تحصیل کرده‌اید، آن را در رزومه خود برجسته کنید – نام‌ها در مشاوره نقش مهمی دارند. با افتخار معدل بالا و نمرات آزمون استاندارد شده را نشان دهید.

در نهایت، سعی کنید همه آن را در یک صفحه قرار دهید. حتماً در کتاب نامه.

4. شبکه را شروع کنید.

اگر یکی از اعضای شرکت شما را معرفی کند، احتمال بیشتری دارد که مصاحبه کنید. بنابراین به شبکه های حرفه ای و فارغ التحصیلان مدرسه خود ضربه بزنید و با مشاوران شرکت مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

اینگونه اتصالات ندارید؟ شروع به ساختن آنها از طریق LinkedIn یا ایمیل های شبکه سرد ارسال کنید تا بتوانید زودتر برای نقش های باز درخواست دهید.

5. آماده شوید تا مصاحبه های خود را شکست دهید.

شرکت‌های مشاوره دو نوع مصاحبه انجام می‌دهند: مصاحبه رفتاری و مصاحبه موردی. مصاحبه های Fit نشان می دهد که آیا شخصیت شما مناسب با شغل و فرهنگ شرکت است یا خیر.

مصاحبه های موردی زندگی شما را در محل کار شبیه سازی می کنند. آنها برای ارزیابی نحوه تفکر شما در مورد یک مشکل استفاده می شوند. انجام هر دو مصاحبه برای رسیدن به شغل بسیار مهم است.

بعد از ترک مشاوره چه اتفاقی می افتد؟

تنها تعداد معدودی از مشاوران آنقدر در صنعت می مانند تا بتوانند شریک شوند. بیشتر آنها بعد از دو تا چهار سال ترک می کنند. صرف نظر از زمانی که شما را ترک می کنید، زندگی پس از مشاوره فرصت های امیدوارکننده زیادی را ارائه می دهد. در زیر چهار مورد از رایج ترین گزینه ها آمده است.

1. استارت آپ ها

افراد به جای اینکه فقط توصیه کنند، مشاوره را ترک می کنند تا نتایج خود را پیاده سازی کنند و مالک آن باشند. در این مورد، راه اندازی یک کسب و کار یا پیوستن به یک استارتاپ با رشد سریع یک گزینه عالی است.

مشاوران دارای مهارت‌های تجاری و شبکه‌ای هستند که به‌عنوان بنیان‌گذاران استارت‌آپ، پایه‌ای محکم برای موفقیت فراهم می‌کند. برای مثال، بنیانگذار Udemy، گاگان بیانی، کار خود را با کار آغاز کرد. برای Accenture او همچنین کارمند سابق و اولیه Lyft بود.

2. مدیریت شرکت

مشاوران سابق اغلب در سازمان‌های مستقر به مدیران شرکتی با سابقه تبدیل می‌شوند.

آلوم های مک کینزی در این حوزه خاص هستند. در سال 2020، 359 آلوم مک کینزی 1 میلیارد دلار به علاوه شرکت‌ها را در سراسر جهان اداره می‌کردند. به همین دلیل است که مک کینزی کارخانه مدیر عامل نامیده می شود.

3. سازمان های غیرانتفاعی و سازمان های غیردولتی

سازمان‌های غیردولتی باید به طور مؤثر منابع خود را مانند بودجه و ساعات کار داوطلبانه به کار گیرند. اینجاست که مهارت های حل مسئله، مدیریت عملیاتی و برنامه ریزی استراتژیک مشاوران ارزشمند می شود.

سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های غیردولتی برای مشاوران سابقی که می‌خواهند تأثیری بر جهان بگذارند، گزینه‌ای عالی برای خروج هستند.

4. صندوق های سرمایه گذاری

این شامل فرصت‌هایی در سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سهام خصوصی و صندوق‌های تامینی می‌شود. نقش‌های بالقوه ممکن است شامل منبع یابی معامله باشد – شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بررسی دقیق – ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، و مدیریت پورتفولیو.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ممکن است سودمندترین گزینه خروج از نظر مالی باشند، زیرا می‌توانید سهام در کسب‌وکار داشته باشید. و اگر نمی‌خواهید پول خود را سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به عنوان یک استراتژیست بپیوندید.

حرفه مشاوره خود را راه اندازی کنید

مشاوره شغلی بسیار پرارزش اما سخت است. این امر مستلزم آن است که هر بار در بالای بازی خود باشید. تنها تعداد کمی از افراد می توانند در حین ایجاد روابط و داشتن زندگی رضایت بخش و معنادار، چنین شدت کار بالایی داشته باشند.

خبر خوب این است که مجبور نیستید برای همیشه در مشاوره کار کنید. به عنوان یک مشاور تازه کار، می توانید هدف خود را بالا رفتن از نردبان یا فقط به دست آوردن مهارت های قابل انتقال و خروج پس از چند سال داشته باشید.

هر مسیری که انتخاب کنید، از این تجربه یاد خواهید گرفت و رشد خواهید کرد.

consulting templates

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا