ردیابی سرنخ فروش: راهنمای HubSpot برای ردیابی و گزارش خودکار سرنخ ها
ردیابی سرنخ فروش: راهنمای HubSpot برای ردیابی و گزارش خودکار سرنخ ها
ردیابی سرنخ فروش می تواند به این سوال میلیون دلاری پاسخ دهد: “چگونه بفهمم که تیم من از فرصت خود برای بستن هر امتیاز به حداکثر می رسد؟” یا، “چگونه مطمئن شوم که تیم من به همه سرنخ های اختصاص داده شده آنها دسترسی پیدا می کند؟”
اگر تا به حال این سوالات را از خود پرسیده باشید زیرا چیزی در شما مدیریت سرنخ یا جریان فروش برای شما کار نمی کند، شما به جای درستی آمده اید.
این مقاله راهنمای شما برای ردیابی و گزارش خودکار سرنخهای فروش با استفاده از ویژگی وضعیت سرنخ و ابزار گردش کار HubSpot شما خواهد بود.
ارزش وضعیت سرنخ
HubSpot وضعیت سرنخ پیشنهادات راه حلی برای تماس با ما سرنخ های فروش و سازماندهی اطلاعات تماس آنها. به طور خلاصه، ویژگی تماس وضعیت سرنخ دقیقاً جایی است که سرنخ از اولین لحظه شناسایی تا زمانی که به یک فرصت تبدیل شود، ردیابی می کند.
در حالی که فروشندگان میتوانند این اطلاعات را بهصورت دستی برچسبگذاری یا علامتگذاری کنند، ابزار گردش کار HubSpot شما نیز میتواند جنبههای این فرآیند برچسبگذاری/علامتگذاری را خودکار کند تا تیم شما در زمان زیادی صرفهجویی کند. این همچنین منجر به گزارش تمیزتر برای مدیران می شود تا نگاهی به آن بیندازند.
وضعیت سرنخ برای اتوماسیون
در اینجا وضعیتهای سرنخ معمولی برای اتوماسیون توصیه میشود (بهجای بهروزرسانی دستی آنها، که زمان زیادی میبرد و ممکن است نادرست باشد):
سرنخ جدید/مخاطب نشده
این وضعیت سرنخ برای سرنخهای کاملاً جدید است که هنوز ایمیلی ارسال نشده یا توسط فروش تماس نگرفتهاند. توجه به این نکته ضروری است که ایمیل های بازاریابی در این مورد ن نقشی ندارند.
تلاش برای تماس/بدون پاسخ
این بدان معناست که یک فروشنده قبلاً از طریق ایمیل، تلفن یا روش دیگری با این سرنخ تماس گرفته است، اما هنوز پاسخی از آنها دریافت نکرده است.
متصل شد/پاسخ/گفته شد
اگرچه این را میتوان به روشهای مختلفی بیان کرد، اما این وضعیت به این معنی است که رهبر در پاسخ به تماس تیم فروش از طریق تماس تلفنی با تیم، پاسخ دادن به ایمیل و غیره، اقدامی انجام داده است.
Open Opportunity/Deal
این وضعیت سرنخ به این معنی است که مکالمه با سرنخ به خوبی انجام شد، و آنها به یک مکالمه نمایشی کامل یا چیزی مشابه خواهند رفت. این ممکن است با سرنخ واجد شرایط فروش در ویژگی مرحله چرخه زندگی مطابقت داشته باشد.
وضعیت های سرنخ برای علامت گذاری دستی
ممکن است متوجه شده باشید که چند وضعیت سرنخ در لیست بالا وجود ندارد. به این دلیل که برخی از وضعیتهای سرنخ به بهترین وجه توسط انسان علامتگذاری میشوند و نباید نباید بهطور خودکار علامتگذاری شوند.
سرنخ فاقد صلاحیت (شامل “نامرد: تناسب بد” و “نامشخص: زمان بد”)
در حالی که برخی از شرکتها برای تعیین واجد شرایط بودن یا نبودن یک سرنخ تمایل دارند رویکرد فرمولی داشته باشند، اکثر شرکتها در بیشتر صنایع تمایل دارند صلاحیت را به صورت موردی (به ویژه در سناریوهای B2B) تعیین کنند.
به دلیل دلایل متعددی که باعث میشود یک سرنخ از پیشرفت رد صلاحیت شود، توصیه میکنیم یک متخصص فروش انسانی آن را به صورت دستی علامتگذاری کند.
چرا با علامت گذاری دستی زحمت بکشید؟
هر نوع رد صلاحیتی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد – آنها معمولاً به یک فرمول ساده تقلیل نمییابند. گاهی اوقات، مشتریان با تعریف بسیار محدود یا بسیار گسترده معیارهای صلاحیت، پول خود را از دست داده اند.
بدون کمک سطح بالای هوش مصنوعی، مانند سرنخ های فروش رایگان HubSpot و نرم افزار جستجوگر، تنظیم معیارهای انعطاف پذیر برای قضاوت پیچیده از این نوع می تواند دشوار باشد. در حالی که آزمایش تشویق می شود، توصیه می شود اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید این کار را به انسان ها بسپارید.
البته، اینها فقط وضعیتهای پایه سرنخ هستند. شما باید این وضعیت های سرنخ را برای سازمان خود شخصی کنید.
نحوه استفاده از گردش کار برای خودکار کردن وضعیت سرنخ
ویدیوها نحوه خودکارسازی این وضعیتها را با استفاده از ابزار گردش کار به اشتراک میگذارند.
قبل از شروع، به ابزار گردش کار خود در HubSpot وارد شوید و آن را دنبال کنید:
سرب کاملاً جدید/مخاطب نشده
تلاش برای تماس/بدون پاسخ
متصل شد/پاسخ داد/گفته شد
Open Opportunity/Deal
گزارش در مورد داده های شما
اکنون که یک فرآیند کارآمد و خودکار را برای تیم فروش خود راه اندازی کرده اید و در عین حال در زمان و تلاش دستی آنها صرفه جویی می کنید. شما به نوبه خود می توانید به راحتی در مورد هر یک از آن وضعیت های سرنخ گزارش دهید و در صورت لزوم با تیم خود در مورد آنها صحبت کنید.
اگر میخواهید برای ردیابی وضعیت سرنخ به چه گزارشهایی نگاه کنید، این پیشنهادها را بررسی کنید:
- سرنخ های جدید بدون تماس توسط مالک: مالک در محور x. تعداد لیدها در محور y
- تماس گرفته شده (اما پاسخ داده نشده) سرنخ ها توسط مالک: مالک در محور x. تعداد سرنخ های تماس گرفته شده (اما پاسخ داده نشده) در محور y
- سرنخ های متصل/پاسخ داده شده توسط مالک: مالک در محور x. تعداد سرنخ های متصل/پاسخ داده شده در محور y
- فرصتهای باز/معاملهها توسط مالک: مالک در محور x. تعداد فرصت های باز در محور y
در اینجا مثالی از تعداد مخاطبین (محور x) بر اساس وضعیت سرنخ (محور y) آمده است:
ردیابی سرنخ فروش می تواند برای موفقیت تیم فروش شما حیاتی باشد، بنابراین درک و اجرای موثر فرآیند به نفع شماست.
منبع:hubspot